Praattopic

DeletedUser24056

Guest
Ondertitels :D
Dat is toch geen absolute vereiste mvvvtgvg

Of je moet halve gare binnensmondse mongolen kunnen verstaan of gewoon toegeven subs nodig te hebben.

Het laatste is stoerder Verifier dus als je indruk wil maken zeg je dat ;);)
 

DeletedUser

Guest
Popcorn Time heeft een net zo groot aanbod als HBO en Netflix samen, de betaalde zenders hebben eigenlijk geen meerwaarde meer..

Natuurlijk hebben ze geen meerwaarde in de zin dat ze meer aanbieden, maar Netflix is een duurzame oplossing voor het probleem dat massaal downloaden met zich meebrengt en dat mag best ondersteund worden.
 

DeletedUser

Guest
Het is duidelijk hetgeen dat het meest in de buurt komt van een oplossing. Problemen zijn er genoeg ja maar deze industrie moet wel een kans hebben zich op te bouwen. Spotify gaat bijvoorbeeld al richting winst, vrijwel hetzelfde principe behalve dat series downloaden weinig moeite voor veel tijd is.
 

DeletedUser

Guest
Bonny, de gedoodverfde opvolger van aartsbisschop André Léonard, die in 2015 met pensioen gaat, meent dat holebikoppels een kerkelijke zegen moeten kunnen krijgen. Bovendien stelt hij dat een holebirelatie evengoed aan de criteria van een kerkelijk huwelijk kan voldoen. "De inhoudelijke waarden zijn voor mij belangrijker dan de institutionele vraag. De christelijke ethiek gaat uit van duurzame relaties waarin exclusiviteit, trouw en zorg voor elkaar centraal staan."

Zou mooi zijn als die man inderdaad Léonard opvolgt.

http://www.demorgen.be/binnenland/bonny-wil-kerkelijke-erkenning-holebi-s-a2164495/
 

DeletedUser

Guest
Celibaat qua symboolwaarde duidelijk ondergeschikt aan de gelijke behandeling van relaties, ongeacht het geslacht van de partners.
 

DeletedUser

Guest
En jij baseert je waarop als je zegt dat justitie niet hard genoeg optreedt tegen seksueel misbruik?
 

DeletedUser72496

Guest
En jij baseert je waarop als je zegt dat justitie niet hard genoeg optreedt tegen seksueel misbruik?

Pedofielen worden nauwelijks bestraft, een vriendin van me, Naomi werd verkracht toen ze 14 jaar was. De pedofiel kreeg maar 3 of 4 maanden celstraf. Heel wat pedofielen lopen vrij met een voorwaardelijke celstraf of krijgen geen zware celstraf.
 

DeletedUser

Guest
Ok één geval dat je daarenboven nog persoonlijk raakt, weet niet in hoeverre we hier dus veel zwaarwichtigheid moeten aan hangen. Verder durf ik me, met alle respect, afvragen of jij je wel goed geïnformeerd hebt. Verkrachting van een persoon ouder dan 14 en jonger dan 16 wordt bestraft met opsluiting van 15 tot 20 jaar, wat na correctionalisatie nog altijd neerkomt op een straf van minstens één jaar. Het is mogelijk dat de dader vervroegd vrijkomt, maar dat geldt voor elke dader van een misdrijf, met natuurlijk enkele uitzonderingen maar die zijn hier niet toepasselijk. Het zou m.i. dus logisch inconsistent zijn om enkel voor het misdrijf in kwestie die gunst te miskennen, zeker als je weet dat over vervroegde invrijheidstelling helemaal niet licht gegaan wordt. Ik begrijp dat je invulling van de feiten gekleurd is doordat het je persoonlijk raakt, maar we mogen gevoelens niet laten meespelen in onze rechtstaat, wat mij betreft is recht nog steeds geen middel tot vergelding.
 

DeletedUser72496

Guest
Ok één geval dat je daarenboven nog persoonlijk raakt, weet niet in hoeverre we hier dus veel zwaarwichtigheid moeten aan hangen. Verder durf ik me, met alle respect, afvragen of jij je wel goed geïnformeerd hebt. Verkrachting van een persoon ouder dan 14 en jonger dan 16 wordt bestraft met opsluiting van 15 tot 20 jaar, wat na correctionalisatie nog altijd neerkomt op een straf van minstens één jaar. Het is mogelijk dat de dader vervroegd vrijkomt, maar dat geldt voor elke dader van een misdrijf, met natuurlijk enkele uitzonderingen maar die zijn hier niet toepasselijk. Het zou m.i. dus logisch inconsistent zijn om enkel voor het misdrijf in kwestie die gunst te miskennen, zeker als je weet dat over vervroegde invrijheidstelling helemaal niet licht gegaan wordt. Ik begrijp dat je invulling van de feiten gekleurd is doordat het je persoonlijk raakt, maar we mogen gevoelens niet laten meespelen in onze rechtstaat, wat mij betreft is recht nog steeds geen middel tot vergelding.

Deze straffen worden zelden toegepast dat weet je zelf (hoop ik toch)
 

DeletedUser

Guest
Deze straffen worden zelden toegepast dat weet je zelf (hoop ik toch)

Feiten van seksueel misbruik worden doorgaans heel serieus genomen, geen idee waar je dit haalt. Dit is overigens helemaal geen argument, dus als je verkiest in verdere drogredenen te vervallen kan ik je alvast zeggen dat ik in deze uitermate interessante discussie geen energie meer steken zal.
 

DeletedUser

Guest
Celibaat qua symboolwaarde duidelijk ondergeschikt aan de gelijke behandeling van relaties, ongeacht het geslacht van de partners.

Inderdaad, maar toch belangrijk genoeg om het celibaat ter discussie te stellen. Het is naar mijn mening al lang achterhaald. Iedere persoon heeft nood aan intimiteit, als je dit 'wegneemt' door het te verbieden gaan mensen het soms zoeken op vreemde plaatsen.

Maar goed, deze paus is gelukkig moderner en zal de oogkleppen van de vorige pausen wel verwijderen.
 
Reactiescore
770
110m3v6.jpg


calamus incestium
 

DeletedUser

Guest
Inderdaad, maar toch belangrijk genoeg om het celibaat ter discussie te stellen. Het is naar mijn mening al lang achterhaald. Iedere persoon heeft nood aan intimiteit, als je dit 'wegneemt' door het te verbieden gaan mensen het soms zoeken op vreemde plaatsen.

Maar goed, deze paus is gelukkig moderner en zal de oogkleppen van de vorige pausen wel verwijderen.

Reken daar maar niet op.
 
Bovenaan