Praathoek

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.417
Reactiescore
3.586
Mijn hoop frustraties? Ik denk dat de frustraties het meest bij jou leven, immers blijf je dezelfde crap herhalen en herhalen, terwijl de verantwoordelijkheid heel duidelijk bij jou acc lag.

Melder ongeacht wie, heeft geen macht om iemand te bannen, dus stop met het zeggen dat een specifiek acc daarvoor heeft gezorgd, want dat is dus niet zo. Jou verantwoordelijkheid, niet van een melder.

Zeggen verantwoordelijkheid te nemen, en daadwerkelijk verantwoordelijkheid nemen zijn twee verschillende dingen. Jij blijft doorhameren over dat er een Class account jou account heeft gebanned, maar behalve een report (en een report =/= veroordeling) hebben die er niks mee te maken en blijft de verantwoordelijkheid liggen bij de overtreder.

Er is netjes gehandeld, want regel overtreders, zeker een gewaarschuwde en in de excessieve mate van Firedrakan horen gereport te worden aan het support team. Er valt verder ook niks te vertellen, jou en Firedrakans verantwoordelijkheid, niet die van een melder.

Ik zal mezelf wederom nog eens een laatste keer herhalen, we verschillen gewoon van mening of je begrijpt mij niet, in ieder geval welke van de 2 het ook is er is geen enkele reden om gefrustreerd te zijn. Gewoon rustige postjes plaatsen bereik je veel meer mee.

De situatie is dat Rebecca (mijn co) iets niet politiek correct zei in een PM naar het classic groepje, er zijn dan enkele opties waarvoor je kan kiezen hoe daarmee om te gaan.

Optie 1: Je spreekt de persoon aan op deze uitspraak en kijkt of er verbetering in komt, zo niet geef je ze aan bij de support.
Optie 2: Je denkt dat de persoon in kwestie niet vatbaar is voor je commentaar dus je spreekt de acc eigenaar aan (Jannes), indien ik geen verbetering kan krijgen in dit gedrag, geef je ze aan bij de support.
Optie 3: Je gaat onmiddellijk naar de support zonder dit onderling pogen op te lossen.

In mijn optiek en dat is mijn subjectieve mening overloop je deze 3 opties, voor vriend of vijand. Dat is hoe ik in elkaar steek en ook verwacht van mensen. Dat je optie 1 overslaat omdat het Beccie is kan ik nog wel inkomen maar naar mijn mening had er altijd met mij in overleg moeten gegaan worden zodat ik (en nu komen we bij het vetgedrukte citaat) mijn verantwoordelijkheid kon opnemen. Je zegt ik mijn verantwoordelijkheid niet daadwerkelijk heb opgenomen maar dat is erg moeilijk als je deze kans niet gekregen hebt.

Recent voorbeeld: Iemand van mijn w66 stam kreeg op deze wereld een PM (nu is het toch even w71 gerelateerd) met de vraag of hij opnieuw wou beginnen in ruil voor PP, het was duidelijk dat het account vrij noobachtig leek zo ook de PM. Iedereen in de chat toen zei op TheClown en mijzelf na, geef die kerel aan bij de support dat is gegarandeerd een ban wegens tegen de regels, is algemeen geweten.

Die speler die de PM kreeg was van plan dit te gaan doen maar TheClown en ik hebben aanhoudend gepleit om die speler gewoon vriendelijk via PM uit te leggen je door zulke aanboden te doen gebanned kan worden. Het verschil tussen beide keuzes laten bannen/in dialoog gaan is dat die specifieke speler nu zal denken, damn das vriendelijk van die kerel, hij kon mij laten bannen maar verkoos er voor mij te verbeteren waardoor ik verder kan spelen. Als die speler nu hetzelfde voor krijgt op een andere wereld en ook zulke PM zal krijgen ben ik er van overtuigd hij identiek dezelfde handeling zal doen en zo creëer je goed gezinde mensen ipv gefrustreerde mensen.


Dit ook in mijn situatie, je had in dialoog kunnen gaan met mij over Beccie haar PM, ik had de kans kunnen krijgen het op te lossen, waarvoor die persoon zeker mijn sympathie had gekregen. Dan heb je 2 partijen die tevreden zijn over elkaar ipv dit gezeik. Maar de tegenstander koos onmiddellijk voor optie 3, laten bannen, 0 tolerantie ondanks ze graag voor de uitdaging wouden gaan, ondanks ze graag mij wouden wegspelen.

Ik betreur die beslissing, niets meer of niets minder, mag je zo groot of klein maken als je zelf wilt maar dat is mijn mening. Neemt niets van het feit af dat ik altijd gezegd heb de verantwoordelijkheid bij mij ligt, ik wist waaraan ik begon.


Als wij in een klas zitten, en ik zit in een team voor een groepsopdracht en mijn klasgenootjes zitten ook in teams. 1 van mijn teamleden komt spieken bij jullie, kan je mij melden dat iemand van mijn team komt spieken en je wilt ik daar iets aan doe of je kan zo'n kind zijn dat naar de meester gaat om het te klikken.

Ik hanteer altijd eerst het dialoog en blijkbaar is dat onverdraagzaam?


Voor degenen die nieuwsgierig zijn naar de post van Duckje, deze was het. Het ontkracht volledig wat je zegt Jannes, de verantwoordelijkheid ligt namelijk niet bij de melder maar bij het account waarvandaan de uitspraak gedaan is, en dat was het jouwe

Dus ook Duckje spreekt mij helemaal niet tegen, hij zegt net hetzelfde zoals ik dat deed voor hij zelfs deze post maakte destijds dat mijn account verantwoordelijk is, zei die identiek wat ik zei. Al weten we allemaal Duckje dat kwam posten om het signaal te geven dat mensen aangeven voor bepaalde uitspraken wel mag ^^ Dat mag van mij dus ook, maar ik zie dus liever eerst een kans om dit onderling op te lossen.

Ah Jannes wil weer even zijn aandacht hebben, dan kan ik niet ontbreken. Sta nog steeds te trillen van het feit dat gewonnen heb van de legendarische JokersBrain, toch wel mijn hoogtepunt.

Begint toch een terugkerend recept te worden. Jij komt opnieuw bs verkondigen die allang bestempeld is als onwaar, wilt super graag aandacht van ons en gaat dan zeggen dat wij een obsessie hebben. Gelukkig valt t niet op.

Beweren ik aandacht wil maar wel het in cursief gedeelte uitspreken, speciaal voor mij komen posten? Lijkt er toch sterk op je met een obsessie zit maar die reactie krijg ik vaker van mensen, voornamelijk wel vrouwen :s

Mensen zoals jij die hier speciaal komen posten voor mij en zo zie ik er nog enkele in deze specifieke discussie bezorgen mij juist deze aandacht. Wat je niet wil veroorzaak je zelf, goed bezig!
 
Reactiescore
786
Ik volg je mening, Jannes. Eerst proberen in dialoog te gaan en vervolgens pas te gaan straffen lijkt me de beste methode. En ben er zeker van dat de spelers van toen in Class diezelfde mening delen.
Maar, met alle respect, er zit wel een bepaalde factor in je hele verhaal waardoor dit een andere situatie wordt, namelijk de persoon in kwestie is Rebecca.
Deze persoon heeft binnen de Tribalwars community al genoeg kansen gekregen en keer op keer ging ze er over. Op het Algemeen Forum hebben menig spelers een aantal keer een reactie of opmerking van haar zien verschijnen die politiek niet correct was. Ook daarop kreeg ze menig malen een waarschuwing of lichte schorsing. In sommigen hun ogen heeft ze denk ik zelfs teveel kansen gekregen, dit terzijde.

Als dit gedrag zich dan na talloze waarschuwingen gaat verplaatsen naar IG dan kan ik mij erin vinden dat er meteen gehandeld moet worden. Om je voorbeeld van die kinderen te gebruiken:
Als een kind spiekt in de ene les, daarop een waarschuwing krijgt en in de andere les opnieuw hetzelfde doet. Grijp je op een bepaald moment toch in.
Dat jij daarmee ook je account verliest is jammer voor jou maar je weet welke spelers je bij je op het account neemt en gaat dus akkoord met de gevolgen die dat kan hebben en dat lijkt me dan ook logisch.

Dat aanhalen dat de overige spelers in kwestie gefrustreerd reageren lijkt mij bij deze dan ook overbodig. Want zozeer jij zegt dat ze gefrustreerd reageren, zozeer bijt jij weer van je af. Als het je effectief koud liet en je het hebt laten rusten, dan had je hier nu niet gereageerd, lijkt me?
 
Reactiescore
3.586
Dat mijn account geband werd laat mij koud. Hoe de ban tot stand is gekomen niet, dat gaat in tegen mijn principiële gedachtegang . Zozeer Beccie haar reputatie tegen heeft zozeer heb ik mijn reputatie mee betreft fairplay, dus ze konden altijd met mij praten en wie weet had ik Rebecca dan wel van het account gesmeten en daarbij zou het dan ook opgelost zijn geweest zonder dat de support eraan te pas moest zijn gekomen met het verschil zij hun uitdaging nog hadden, hun plezier om mij mogelijk weg te spelen en ik hun manier van handelen gewaardeerd had. Ik blijf erbij dat dit laatste gewoon veruit voor alle partijen het beste was geweest tenzij je u er gemakkelijk van af wou maken natuurlijk. Rebecca haar reputatie erbij halen vind ik niet sterk genoeg als argument zijnde, enkel het argument dat er geen beterschap in haar houding zou komen is een goed argument en dat is nu eenmaal iets wat niemand kan inschatten, daarom had er altijd een poging gewaagd moeten worden om tot deze conclusie te komen.

Ook het feit diezelfde mensen die haar PM naar de support gestuurd hebben, zijn dezelfde personen die al jaren roepen en ook op het AF in deze classic dat ze Rebecca totaal maar dan ook totaal niet serieus nemen. Het is lichtelijk tegenstrijdig dat als ze dan een overtreding maakt in een uitspraak ze haar opeens wel serieus nemen? Ook het feit dat de gesprekspartner uit de PM doodleuk verder in gesprek ging na haar uitspraak. In mijn ogen zijn ze enkel en alleen naar de support gegaan om hunzelf er makkelijk vanaf te maken en wederom vind ik dat heel tegenstrijdig voor een stam die zogezegd streefde naar een uitdaging.

Dat terzijde wil ik nog meedelen dat achter die gekke uitspraken van Rebecca er een heel lief en zorgzaam persoon zit, je moet er enkel voor openstaan. In ieder geval heb ik mijn punt gemaakt, ik ben blij je het soort van kan inzien, wil ook nog even meedelen het Beccie haar eerste misstap was op deze Classic onder mijn toezicht, andere werelden erbij halen vind ik onnodig. Dan hangt zowat de hele TW community.

Al bij al vind ik dat door de frustratie van dat Classic groepje naar mijn persoon omdat ik een andere mening heb dermate groot ze geen ruimte hebben gelaten om te kijken wat ik nu daadwerkelijk inhoudelijk gezegd heb. Want wat ik nu zeg is niets anders dan wat ik destijds vertelde. En ze moeten zeker niet reageren met dat ze mijn punt begrepen hadden destijds want dat is totaal niet op te merken aan hun veelvuldige reacties tot nog toe. Melish begrijpt het, dat zie ik, ondanks of je het er nu wel, niet of half mee eens bent is dat genoeg voor mij.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.039
Leuk verhaal Jannes, alleen je voorbeeld is totaal niet relevant voor deze situatie. Een noob die wat aanbied wijs je op de regels, Rebecca die alleen maar hier rondhangt om mensen op de kast te jagen en perfect de regels kent heeft genoeg kansen gehad voor dit moment al. Ze was geband op het af en al 2(?) keer van je account gekickt voor deze ban. Dat je haar meerdere keren weer terug laat op je account is volledig je eigen schuld, dat vergeet je echter even te melden voor je eigen gemak

@mod, kun je de posts in deze discussie verplaatsen naar de praathoek?
 
Reactiescore
3.586
En jij gaat voor Rebecca bepalen dat ze enkel rond hangt om mensen op de kast te jagen?

Ze speelde gewoon heel actief, serieus op classic en onderhoude leuk contact met vele spelers daar waaronder met het acc die haar uiteindelijk bande. Ik vind het vrij makkelijk allemaal.
 
Reactiescore
7.944
Een totaal geschift persoon wie op het forum, in serieuze context, zelfmoord verheerlijkt en tracht mensen hiertoe aan te zetten. Uitspraken die niet door de beugel kunnen en tracht mensen pijn te doen. Ik snap dat je altijd in discussie met mensen gaat Jannes, en dat is je goed recht daarnaast geeft het ook activiteit op dit forum. Maar dat je met haar samen speelt, haar een hand boven het hoofd blijft houden vraag ik mijzelf af of je een haar beter bent. 'Dat terzijde wil ik nog meedelen dat achter die gekke uitspraken van Rebecca er een heel lief en zorgzaam persoon zit, je moet er enkel voor openstaan.' Dit geeft eigenlijk ht al aan. Je moet volgens jou eerst door de muur van haat en afgunst kijken om iemand te zien, daar gaat het al mis. Zulke personen die zich op deze wijze profileren verdienen dit niet. Jij bent één van de weinige die zich zo inzet voor haar en dat siert je imo niet. Ik hoef geen discussie met je over haar, daarvoor is zij mij te min. Het valt me van je tegen, that's all.
 
Reactiescore
1.039
En jij gaat voor Rebecca bepalen dat ze enkel rond hangt om mensen op de kast te jagen?
Dat mag iedereen voor zichzelf beoordelen, naar mijn mening heeft ze dit vaak genoeg tentoon gesteld.

Het klopt dus dat je voor haar 2 keer je wachtwoord hebt veranderd en haar er later weer op liet neem ik aan, gezien je er niet op reageert?
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.417
Of nieuw topic in w71-stijl
 
Reactiescore
3.586
Fijn dat je haar slechtse kant ziet Steven. Ik zie echter ook de geheel andere zijde dus wellicht kijk ik er daarom anders tegenaan als vele andere.

Voor mij is de discussie ook wel goed geweest, heb meegedeeld wat ik wou meedelen.
 
Reactiescore
1.039
En Hitler was ook erg begaan met dieren, hij was vegetariër en nam een strenge wet aan om slechte behandeling van dieren te veroordelen! @MyPride , weet jij nog meer goeds wat die man gedaan heeft?
 
Bovenaan