Page 4: Het spectrum der uitdaging en slagingskans - leidingguide voor dummies.

Reactiescore
614
Jullie hebben een eenzijdige NAP van 4 dagen gegeven zonder dat die stam daar mee akkoord is gegaan. Wat is 4 dagen überhaupt? Vervolgens hebben ze jullie niet aangevallen, maar heeft één account jullie mb aangevalen waardoor jullie gelijk aanvielen. Dat andere dorp hebben jullie zelfs gratis gekregen.

Wij hebben een nap gegeven die natuurlijk tweezijdig was bedoeld. Wie geeft er nu een eenzijdige nap waarbij zij door alle omliggende spelers aangevallen kunnen worden, maar niks terug mag doen? Vervolgens valt één account van hen een mb van ons aan en daarop reageren wij.

Voordat wij aanvielen hebben we hem overigens een pm gestuurd met het feit dat we een nap hadden afgesproken. De desbetreffende speler reageerde met: "Mij is niks bekend van een nap" ondanks dat dit duidelijk op het forum is neergezet, we zelfs een tijdje gebleven zijn om eventuele vragen/reacties te beantwoorden en hun stamleider wel op de hoogte was. Nadat hij begon met edels sturen hebben wij de volgende dag gereageerd.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Niet gewacht op een bevestiging van de NAP? Hoe zit het met dat andere dorp dat jullie gratis hebben gekregen?

Want ik zie vanuit de premade met name verdedigende posts en geklaag over gebash (enigzins terecht) maar jullie kunnen evengoed een topic/post t.o.v. andere stammen schrijven. Zijn genoeg aanleidingen maar als jullie de kansen niet grijpen en anderen wel komt de aandacht vrij vanzelfsprekend bij jullie te liggen.

Zeker waar en hier heb ik ook even over nagedacht. Maar je moet je dan sterk afvragen of het AF nou een leukere plek worden als wij ook zo nu en dan een ongefundeerde aanval doen op een willekeurige tegenstander. Ik betwijfel het namelijk. Enige wat je dan krijgt is moddergooien en momenteel is er gewoon nog heel weinig concreet - tja behalve de premade - die is concreet. Tevens de reden dat men daar wel enige uitspraken over kan doen. Het heeft weinig zin om andere stammen te raten/af te kraken/op te hemelen omdat daar met grote zekerheid nog talloze wisselingen in gaan komen.
 
Reactiescore
735
Niet gewacht op een bevestiging van de NAP? Hoe zit het met dat andere dorp dat jullie gratis hebben gekregen?



Zeker waar en hier heb ik ook even over nagedacht. Maar je moet je dan sterk afvragen of het AF nou een leukere plek worden als wij ook zo nu en dan een ongefundeerde aanval doen op een willekeurige tegenstander. Ik betwijfel het namelijk. Enige wat je dan krijgt is moddergooien en momenteel is er gewoon nog heel weinig concreet - tja behalve de premade - die is concreet. Tevens de reden dat men daar wel enige uitspraken over kan doen. Het heeft weinig zin om andere stammen te raten/af te kraken/op te hemelen omdat daar met grote zekerheid nog talloze wisselingen in gaan komen.
Maakt toch niks uit of die nap bevestigd is of niet, ze schreeuwen hier niet dat ze gestabt zijn, maar dat ze reageerden op een aanval vanuit hen, nap of niet.
 
Reactiescore
7.942
Wij hebben een nap gegeven die natuurlijk tweezijdig was bedoeld. Wie geeft er nu een eenzijdige nap waarbij zij door alle omliggende spelers aangevallen kunnen worden, maar niks terug mag doen? Vervolgens valt één account van hen een mb van ons aan en daarop reageren wij.

Met eenzijdig doelde ik niet op dit, ik doelde erop dat jullie 4 dagen gaven en that's it. Zonder dialoog.

Voordat wij aanvielen hebben we hem overigens een pm gestuurd met het feit dat we een nap hadden afgesproken. De desbetreffende speler reageerde met: "Mij is niks bekend van een nap" ondanks dat dit duidelijk op het forum is neergezet, we zelfs een tijdje gebleven zijn om eventuele vragen/reacties te beantwoorden en hun stamleider wel op de hoogte was. Nadat hij begon met edels sturen hebben wij de volgende dag gereageerd.

Er werd gesteld dat de nap werd genegeerd, die overigens alleen van jullie zijde kwam. Er is geen aanval op ruiter uitgevoerd, hetgeen in de post van jouw co opgemaakt kon worden. Terugkomend op het boosten, waar de initiële post van Roald overging is één dorp gratis verkregen. Hetgeen je co op reageerde.
 
Reactiescore
614
Niet gewacht op een bevestiging van de NAP? Hoe zit het met dat andere dorp dat jullie gratis hebben gekregen?

Die def stond als os bij Maarten (althans daar ging ik destijds vanuit). Wij hebben hem gescout en hierop zagen we 's nachts het dorp leegstaan.
Dan is de afweging of je het aandurft om edels te sturen. Ikzelf had dat niet gedaan een co durfde het wel toen ik sliep.
Eenmaal overgenomen bleken de troepen inderdaad bij maarten te staan :)
Niet gratis verkregen dus, better luck next time i guess?

Ook een beetje apart dat ik me hier moet gaan verdedigen tegen dit gissen (hoopte dat dat inmiddels afgeleerd was :rolleyes:)? Maar goed, dat leidt de aandacht wel lekker af van het oorspronkelijk onderwerp.

Wil je er meer over babbelen dan stuur je me maar een berichtje op skype, jullie weten me te vinden :)
Verder is dit ook geen verwijt naar onze oude stam en zien we het niet per se als een stab, maar we mogen in die situatie wel reageren.
Mocht de nap niet geaccepteerd zijn, dan mochten we al helemaal reageren want dan was er namelijk spraken van geen enkele overeenkomst.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.893
Als ik zo even mijn blik werp op jullie continent zie ik zeker uitdaging genoeg. Enkel is het niet de uitdaging die jij schetst. Allereerst hebben jullie de ''OS buiten stam restrictie'' simpelweg omzeilt door in 2 stammen te duiken wat het makkelijker maakt om deff rond te sturen wanneer nodig :) Dus dat is niet per definitie een beperking op de uitdaging van de premade, dit kan het wel zijn wanneer je deffbunkertjes waarvan je ten tijde van nood snel deff nodig hebt. Maar het lijkt me dat dat in eerste instantie al de uitdaging beperkt (deffslaafjes).

Daarnaast denk ik dat de premade aankondiging niet per se voor meer weerstand heeft gezorgd. Het kan zo zijn maar het is niet dat jullie ineens 3x zoveel incomings of tegenstanders hebben dan andere stammen. Enkel zoals jullie zelf aangeven liggen jullie onder een vergrootglas. Al ligt deze oorzaak vooral bij P&P. Want ik zie vanuit de premade met name verdedigende posts en geklaag over gebash (enigzins terecht) maar jullie kunnen evengoed een topic/post t.o.v. andere stammen schrijven. Zijn genoeg aanleidingen maar als jullie de kansen niet grijpen en anderen wel komt de aandacht vrij vanzelfsprekend bij jullie te liggen.

Ook is spreiding van de premade een keuze die niet op uitdaging is gebaseerd maar juist op potentiële kwantitatieve overmacht in mid/end game doordat je betere/meer targets in je eigen omgeving kunt edelen zonder dat je stam daarmee in de weg zit. Dit zorgt dus voor extra uitdaging in de start maar het is berekende uitdaging, in eerste plaats niet genomen voor de uitdaging maar voor de profijt die het kan opleveren (high risk = high reward)

Al met al denk ik dat jullie dus wel weerstand ervaren maar niet meer doordat jullie een premade zijn. Deze weerstand kan echter wel groter lijken door het vergrootglas wat constant op je acties/prestaties ligt.
De 'OS buiten stam restrictie' is niet omzeilt. Het is immers nog steeds niet mogelijk om ook def te krijgen uit Amen? Dit was gewoon een strategische keuze die is voortgekomen uit het wegvallen van een weggespeeld account. Iedereen die in dit geval een andere keuze zou hebben gemaakt noem ik simpelweg naief en overmoedig. Dus ook voor ons geldt de def restrictie nog steeds. Het enige verschil is dat we het nu veel sneller tot onze beschikking hebben ten opzichte van de oude situatie.

Ik stel ook nergens letterlijk dat het heeft gezorgd voor meer weerstand, maar voor een vergrootglas. Dit heeft op haar beurt weer gezorgd voor meer weerstand. Ik denk niet dat jij hierover kan zeggen dat er geen causaal verband aanwezig, zo ook ik niet. Ik kan je in ieder geval uit ervaring vertellen dat dit wel het geval was op vorige werelden en het meer dan aannemelijk is dat dat ook hier het geval is.

Hoe kom jij erbij dat de spreiding van de premade een keuze is die op uitdaging is gebaseerd? Dit zijn enkel strategische overwegingen om niet in de knoei te komen met edellijnen en edelruimte. Dat dit vervolgens wel resulteert in extra uitdaging is simpelweg een feit. Als je hierin andere keuzes zou maken ontbreekt het je in mijn ogen aan inzicht en ervaring. Ik vind persoonlijk zelfs nog dat we te dicht op elkaar zijn gestart.

Als je ziet wat de reacties en statements zijn die spelers al maakten voorafgaand de start en ten tijde van de beginfase toen de premade er (in de ranking en acties) nog niet uit sprong, kunnen we beide stellen dat je laatste zin op niks trekt. Het heeft het misschien nog groter gemaakt, maar de fixatie bestond al voordat de wereld uberhaupt gestart was.
 
Reactiescore
967
Gekke schets van de situatie hoor.

Wij bieden een NAP aan, en waren in de waan dat deze geaccepteerd was. Toen zijn wij aangevallen door meerdere leden met scouts én vallen ze onze MB aan, natuurlijk reageren we dan? In de situatie dat er een NAP was (wat wij dachten), is dat meer dan logisch daar zij deze volgens onze mening hebben gebroken. In de situatie dat er géén NAP was, boeit het ook niet, want dan waren er geen afspraken en reageerden wij slechts op hun aanvallen.

Dat dorp was overigens niet gratis, heeft ons een flinke clear gekost. Deze speler ondersteunde namelijk zijn stamgenoot en was daardoor zijn def kwijt, is wat wij aannemen. Geen boost.
 

DeletedUser69389

Guest
Ik helemaal geen link heb gelegd tussen die boosters en de premade boosters. Jij wilde dat ik mijn uitspraak zou bewijzen. Dit deed ik. Nu kom jij ineens met een extra beschuldiging, vreemd weer. Kun je even aantonen waar ik zeg dat het boosten van die paar genoemde spelers de reden is dat boosten zogenaamd in de premade omarmd is? Volgens mij ben ik behoorlijk congruent namelijk. Al vanaf het begin zeg ik dat er een heel scala aan boosten is, de een doet het een, de ander het ander. De hardste booster voert de ranglijst aan in het startstadium.

Verder betrap ik je erop dat je jezelf steeds tussen (rijtjes) goede spelers lijkt te willen scharen Martijn. Je spuugt op accounts als TAD door te doen alsof je er vergelijkbaar mee bent naar mijn inziens. Ik heb weinig te bewijzen hier op het af, ingame of als leider - jij wel. Een deel van het AF zal je namelijk categoriseren onder die 'niet serieus te nemen accounts'.
Ik citeer:

'Gast, dit is wel echt de meest domme post die ik de afgelopen maand gelezen heb. Als jij denkt dat er ook maar één speler in top 25 zit die niet heeft geboost dan ben je echt niet lekker bij je hoofd maat. Het is nou eenmaal de werkelijkheid dat iedereen wel op een manier boost, je ontkomt er bijna niet aan.'

Ikzelf kom al tot verscheidene accounts die niet geboost hebben op de manier zoals dit wordt gedaan door Cabbage en interdictum. Dus dan lijkt het mij logisch dat je doelt op het boosten middels pp abuse. Ook is dit iets wat als rechtvaardiging wordt gebruikt door jouw leden en waar jij niet negatief op reageert.

Wat het AF over mij vindt boeit mij geen hol. Velen zullen jou nu ook bestempelen als een hypocriete, leugenachtige baal hooi. Niet iets waar ik het, geheel, mee eens ben. Dat ik uiteindelijk kon kiezen waar ik wilde spelen zegt genoeg over in hoeverre ik mij dien te bewijzen of niet. Wanneer men mij niet onder serieus wilt scharen is dat hun goed recht. Maar ik ben wel iemand die A ook doet wanneer die A zegt en niet B zoals jullie doen. Dat kan soms niet als prettig overkomen, omdat ik mij er niet voor schroom om anderen op hun fouten te attenderen.

Overigens mag je, weeral, een beschuldiging/verwijt intrekken. Want het was niet mijn bedoeling om mijzelf te vergelijken met een pak hem beet TAD maar het account Valar en ik weet wie daar spelen. Zonder mij zouden ze nu ook grotendeels hetzelfde gehandeld hebben. Zulke opmerkingen sieren je niet moet ik vertellen. Dat het pijnlijk is om te zien hoe jullie als stam nu als pispaaltje gezien worden is gewoon jullie eigen schuld. Niet om het willen zijn van een premade maar door hoe jullie je gedragen als stam. Een stam die zich niet veel beter gedraagt dan een speler als Pigzor.
 
Reactiescore
1.049
Zeker waar en hier heb ik ook even over nagedacht. Maar je moet je dan sterk afvragen of het AF nou een leukere plek worden als wij ook zo nu en dan een ongefundeerde aanval doen op een willekeurige tegenstander. Ik betwijfel het namelijk. Enige wat je dan krijgt is moddergooien en momenteel is er gewoon nog heel weinig concreet - tja behalve de premade - die is concreet. Tevens de reden dat men daar wel enige uitspraken over kan doen. Het heeft weinig zin om andere stammen te raten/af te kraken/op te hemelen omdat daar met grote zekerheid nog talloze wisselingen in gaan komen.
Hoezo moet de aanval ongefundeerd zijn, wanneer een post gebaseerd is op stats (bijvoorbeeld bij die boosts) dan is maakt het het forum een stuk meer in evenwicht wat voor een actiever en leuker forum zal lijden mits het niet leidt tot moddergooien. Zolang de posts maar vanuit ratio en statistiek worden geschreven in een P&P sausje doet het het forum goed wanneer de premade iets actiever meedoet! Daarnaast denk ik dat je niet enkel over stammen wat hoeft te zeggen maar ook over accounts. Dus dat er veel wisselwerkingen zullen zijn is iets voor de toekomst een geen reden om het er niet over te hebben.
 
Reactiescore
735
De 'OS buiten stam restrictie' is niet omzeilt. Het is immers nog steeds niet mogelijk om ook def te krijgen uit Amen? Dit was gewoon een strategische keuze die is voortgekomen uit het wegvallen van een weggespeeld account. Iedereen die in dit geval een andere keuze zou hebben gemaakt noem ik simpelweg naief en overmoedig. Dus ook voor ons geldt de def restrictie nog steeds. Het enige verschil is dat we het nu veel sneller tot onze beschikking hebben ten opzichte van de oude situatie.

Ik stel ook nergens letterlijk dat het heeft gezorgd voor meer weerstand, maar voor een vergrootglas. Dit heeft op haar beurt weer gezorgd voor meer weerstand. Ik denk niet dat jij hierover kan zeggen dat er geen causaal verband aanwezig, zo ook ik niet. Ik kan je in ieder geval uit ervaring vertellen dat dit wel het geval was op vorige werelden en het meer dan aannemelijk is dat dat ook hier het geval is.

Hoe kom jij erbij dat de spreiding van de premade een keuze is die op uitdaging is gebaseerd? Dit zijn enkel strategische overwegingen om niet in de knoei te komen met edellijnen en edelruimte. Dat dit vervolgens wel resulteert in extra uitdaging is simpelweg een feit. Als je hierin andere keuzes zou maken ontbreekt het je in mijn ogen aan inzicht en ervaring. Ik vind persoonlijk zelfs nog dat we te dicht op elkaar zijn gestart.

Als je ziet wat de reacties en statements zijn die spelers al maakten voorafgaand de start en ten tijde van de beginfase toen de premade er (in de ranking en acties) nog niet uit sprong, kunnen we beide stellen dat je laatste zin op niks trekt. Het heeft het misschien nog groter gemaakt, maar de fixatie bestond al voordat de wereld uberhaupt gestart was.
Ben ik nou gek of is de spreiding van de premade juist miniem?:p Snap niet zo goed waarom er geïnsinueerd wordt dat jullie ver uit elkaar liggen, want dat is toch helemaal niet zo haha :)
 
Reactiescore
1.893
Ben ik nou gek of is de spreiding van de premade juist miniem?:p Snap niet zo goed waarom er geïnsinueerd wordt dat jullie ver uit elkaar liggen, want dat is toch helemaal niet zo haha :)
Nee hoor, klopt. Zoals ik al aangaf in die post vind ik zelf dat we te dicht op elkaar zijn gestart. Neemt niet weg dat we verder uit elkaar liggen dan de gemiddelde stam om ons heen, waardoor dit als nog een nadeel is voor ons ten opzichte van deze stammen.
 
Reactiescore
735
Nee hoor, klopt. Zoals ik al aangaf in die post vind ik zelf dat we te dicht op elkaar zijn gestart. Neemt niet weg dat we verder uit elkaar liggen dan de gemiddelde stam om ons heen, waardoor dit als nog een nadeel is voor ons ten opzichte van deze stammen.
Check, we begrijpen elkaar ;)
 
Reactiescore
972
Ik kan niet wachten tot er meerdere vijandige stammen opstaan. Kijken of al die moraalridders als Martijn zich dan nog zo gesteund voelen door de meute. Hopelijk met een interessanter AF tot gevolg, want dit gebash op de premade begint te vervelen. Iedere keer dezelfde onderwerpen, die keer op keer tot herhalens toe besproken dan wel ontkracht worden.

Ik krijg wel steeds meer zin in de wereld. De hoeveelheid posters belooft in ieder geval veel goeds en hoop dat dit verschillende kampen zal creëeren, met zowel een interessante wereld als AF tot gevolg!
 

DeletedUser69389

Guest
Ik kan niet wachten tot er meerdere vijandige stammen opstaan. Kijken of al die moraalridders als Martijn zich dan nog zo gesteund voelen door de meute. Hopelijk met een interessanter AF tot gevolg, want dit gebash op de premade begint te vervelen. Iedere keer dezelfde onderwerpen, die keer op keer tot herhalens toe besproken dan wel ontkracht worden.

Ik krijg wel steeds meer zin in de wereld. De hoeveelheid posters belooft in ieder geval veel goeds en hoop dat dit verschillende kampen zal creëeren, met zowel een interessante wereld als AF tot gevolg!
Het begint misschien te vervelen, maar dan moeten jullie misschien ook maar in jullie eigen spiegel gaan kijken. Jullie krijgen van mij hetzelfde commentaar als voormalig Drunk, thans NF, en voor mij gewoon Inni. Wanneer stammen als Level of Love zulke zaken zouden doen zoals jullie doen krijgen zij van mij dezelfde verwijten. Alleen is het nu eenmaal zo dat alleen Amen/Swift en NF hierop aangesproken kunnen worden, omdat de rest niet naar zulk spel grijpt.

Zoals ik vannacht al zei. Willen jullie dat het 'gebash' stopt dan dienen jullie gewoon te gedragen naar hoe topspelers, wat meerderen bij jullie toch zijn, zich horen te gedragen.

Het punt over ontkrachten. Misschien dat jullie voor julliezelf de beschuldigingen ontkracht hebben. Maar bijvoorbeeld jullie verhaal over APOG is voor verscheidene partijen nog steeds niet ontkracht. Stammen die niets met elkaar te maken hebben komen tot dezelfde conclusie alsook neutrale spelers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
614
Neutrale/objectieve spelers bestaan niet.

Neutrale mensen/spelers bestaan wel, zij zullen enkel naar verloop der tijd een mening gaan vormen op basis van wat zij zien/lezen.
In eerste instantie zijn zij dus neutraal, maar zij zullen op ten duur een bepaald standpunt innemen dat meer neigt naar een bepaalde kant ;)
 

DeletedUser69389

Guest
Neutrale/objectieve spelers bestaan niet.
Nee oke. Maar voor zover je over neutraal kunt spreken. Dat had ik er misschien bij moeten vermelden. Maar ik bedoelde niet wereld 73 gerelateerde spelers of spelers die misschien net wereld 73 spelen maar ook vrijwel niemand kennen bij de premade of ergens anders.
 
Reactiescore
1.049
Neutrale mensen/spelers bestaan wel, zij zullen enkel naar verloop der tijd een mening gaan vormen op basis van wat zij zien/lezen.
In eerste instantie zijn zij dus neutraal, maar zij zullen op ten duur een bepaald standpunt innemen dat meer neigt naar een bepaalde kant ;)
Iedereen heeft ook vooroordelen. Ook elke speler die een wereld alleen rankings bekijkt :)
 
Reactiescore
972
Het begint misschien te vervelen, maar dan moeten jullie misschien ook maar in jullie eigen spiegel gaan kijken. Jullie krijgen van mij hetzelfde commentaar als voormalig Drunk, thans NF, en voor mij gewoon Inni. Wanneer stammen als Level of Love zulke zaken zouden doen zoals jullie doen krijgen zij van mij dezelfde verwijten. Alleen is het nu eenmaal zo dat alleen Amen/Swift en NF hierop aangesproken kunnen worden, omdat de rest niet naar zulk spel grijpt.

Zoals ik vannacht al zei. Willen jullie dat 'gebash' stopt dan dienen jullie gewoon te gedragen naar hoe topspelers, wat meerderen bij jullie toch zijn, zich horen te gedragen.

Het punt over ontkrachten. Misschien dat jullie voor julliezelf de beschuldigingen ontkracht hebben. Maar bijvoorbeeld jullie verhaal over APOG is voor verscheidene partijen nog steeds niet ontkracht. Stammen die niets met elkaar te maken hebben komen tot dezelfde conclusie alsook neutrale spelers.

Wat wil je dan horen toch Martijn? Zit het zo diep bij je? Er zit zo weinig inhoud in je posts, enkel persoonlijke meningen, denk je dat iemand die hier iets interesseert?

Ik ben nog steeds de eerlijke topspeler die ik altijd was hoor, en zal die altijd blijven. We hebben inderdaad een grijs gebied opgezocht, maar welke volledig legaal was (volgens de bewoordingen van Duckje zelf). Alle posters die blijven roepen dat het ‘illegaal’ is, moeten gewoon mijn oude posts wat beter lezen. Wat wil je dan horen? Dat het boosten is? Of wat wil je dat ik zeg?

Wij hebben lang geen 50k+ pp gebruikt, hebben bijna geen PP farmers die we kunnen internen en daarnaast zijn geen van deze deffbunkers die wij op dit moment kunnen gebruiken. Allerlei zaken, zoals Roald al meerdere keren onderbouwd heeft, die veel andere spelers wél hebben, ook die hier de moraalridder aan het uithangen zijn en mij wel aan de schandpaal proberen te nagelen. Als ik jullie allemaal zo teleurgesteld heb, ach, het interesseert me eigenlijk niet zoveel. Voor mijzelf heb ik voldoende uitdaging deze wereld, heb 1 intern gehad, heb een leuk team met leuke medespelers.

Wat wil je precies horen Martijn? Je zit weer in je eigen vicieuze cirkel, waar je altijd maar moeilijk uitkomt. Je blijft maar herhalen wat je zegt, leest niks van wat andere mensen zeggen en blijft maar in je eigen heiligheid geloven. Weet je, eerlijk gezegd maakt het me geen zak uit wat jij vindt. Een middelmatige speler, een inhoudsloze mening, een persoon die er voor mij niet toe doet. Je hebt in ieder geval 1 ding bereikt: er is iemand toegevoegd aan de zo grote lijst van mensen die een hekel aan je heeft. Daarnaast wil ik je nog 1 tip meegeven: reageer niet meer op mijn posts. Dan hoef ik je in ieder geval niet op mijn negeerlijst te zetten en kan ik je slechte memes waar ik soms toch wel om moeten lachen wel bekijken!
 
Bovenaan