Over aanbod aan werelden.

DeletedUser

Guest
Eerlijk gezegd vind ik dat het eerste gedeelte belachelijk klinkt.

Ja alhoewel de basis wel uitgedokterd is natuurlijk. Verder blijft tw net als schaken een spel waar je in principe altijd baas boven baas hebt en de tactische mogelijkheden bijna grenzeloos zijn. En schaken is nog wel een stuk ouder maar nog lang niet 'uitgespeeld' om het zo maar te zeggen. Wel is het zo dat dingen die een paar jaar geleden amper bekend waren of toegepast werden nu standaard zijn.
 

DeletedUser48745

Guest
Ik vind dit inderdaad een fantastische post, misschien dat ze zelfs een nieuw gebouw/eennheid in kunnen brengen om alle tactiek te veranderen. Even een voorbeeld wat het spel zou veranderen (ik zeg hier niet mee dat ik het een goed idee vind oid): een eenheid die een stuk hogere buitcapaciteit heeft dan lc en sneller loopt, maar zeer weinig aanvalskracht heeft. Dit brengt een hele nieuwe kant in de start, aangezien men keuzes moet gaan maken of ze meer lc maken voor een sterkere clear of meer van deze eenheid om meer te farmen en sneller groeien en later pas een echte clear gaan maken. Zoals ik al zei is dit puur een voorbeeld hoe iets kleins grote verandering kan brengen.
 

DeletedUser53985

Guest
Ik heb nog een toevoeging aan mijn verhaal. Wat veel spelers volgens mij vervelend vinden is dat als zij geedeld worden, ze weer helemaal van voor af aan moeten beginnen (26 punten). Als men niet zo actief is, dan kan het best lang duren voordat men opnieuw aan een tweede dorpje geraakt en daarbij heb je niet eens de zekerheid of je daar überhaupt aan toekomt (gezien het verleden).

Een mogelijke oplossing hiervoor is dat iemand die geedeld is niet opnieuw vanaf 26 punten moet beginnen, maar vanaf het hoogste puntenaantal dat degene heeft bereikt. Plaats deze speler dan in een buurt met spelers die ongeveer een gelijk puntenaantal hebben en blijf dit gewoon continu herhalen. Hierdoor zal een wereld nooit spelers verliezen door gebrek aan motivatie om alles opnieuw te moeten opbouwen. Ik hoor menig AF'er nu al denken dat werelden zo oneindig lang zullen duren, dat hoeft helemaal niet als er een duidelijk einddoel is (iets in de trant van de eerste stam die 200 miljoen punten heeft voor 31 dagen). Op deze manier creeër je dus een ontzettend grote rim, zonder dat de wereld langer hoeft te duren.

Eerlijk gezegd vind ik dat het eerste gedeelte belachelijk klinkt.

Wat is er zo gek aan mijn these?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
2.491
Ik denk niet eens dat het aanbod van de werelden zozeer het probleem is. In mijn optiek is het probleem dat alle kennis die men kan hebben over het spel al ontdekt is. Zo was een treintje van 150 ms zeer bijzonder vroeger, terwijl dat nu niet meer dan normaal is. Ook zijn alle tactieken inmiddels 200 keer uitgeprobeerd en men weet op voorhand al wat werkt en niet werkt. Quasi elke speler heeft daarom ook alle kennis die beschikbaar is over dit spel in pacht en/of kan deze kennis simpelweg opzoeken op het forum. Conclusie, het spel is uitgeëvolueerd.


Als men dit spel de komende 10 jaar nog levensvatbaar wilt houden dan moet men het spel opnieuw uitvinden. Wat ik hiermee bedoel is dat alle huidige foefjes uitgeschakeld moeten worden, zodat het spel weer herontdekt moet worden. Zo is opera dragonfly (een foefje om snel mee te dodgen) een tijd terug door een of andere update geblokkeerd. Doe dit met alle foefjes: t-timen, scroll timen, cancel snipen etc... Blokkeer wat er te blokkeren valt. Wat er dan gebeurd is dat alle spelers weer geforceerd naar het nulpunt worden gebracht, waardoor zij genoodzaakt zijn creatief te worden. Zij zullen immers opnieuw hun treintjes in 150 ms willen timen en zullen daarom methodes gaan uitvinden waardoor zij in 150 ms kunnen timen. Zij zullen ook opnieuw iets uitvinden om te kunnen snipen en dodgen en zo zal na verloop van tijd voor alles weer iets anders uitgevonden worden. Stop verder nog wat nieuwe variabelen in het spel, of verander de kosten, de bouwtijd en het tijdsvoordeel van sommige gebouwen. Hiermee zullen alle oude excel sheets die de meest efficiënte opbouw van een dorp berekenden per direct waardeloos zijn, alles zou dan opnieuw moeten berekend worden en voordat de meest doeltreffende opbouw opnieuw is gevonden zullen er weer een aantal jaren verstreken zijn. Het spel wordt zo weer aan innovatie onderhevig, hetgeen in mijn optiek precies de charme van dit spel was. In termen van de productlevenscyclus brengt men het spel terug van de terugval fase naar de introductie fase.

Dit soort updates kan je niet afsluiten of tegengaan, dit is mee geevolueerd en blijft in je browser... Ik begrijp je standpunt wel degelijk maar het teruggaan naar weleer is het vragen naar Coca cola met drugs erin ;)

Verder weet ik niet wie de regelgeving omtrent de taalbarrière ooit heeft geïntroduceerd, maar dat is inderdaad een fantastische regel om je afzetmarkt van 6 miljard naar 28 miljoen potentiële klanten te doen krimpen. Haal die regel in-game weg en houd deze enkel op het AF in stand. Maak daarbij PA tot een bepaalde mate universeel, creeër bijvoorbeeld een mogelijkheid om vanaf de .net server PA over te zetten naar alle servers die je maar wilt, maar andersom niet. Of maak het andersom mogelijk tegen betaling. Spelers vanuit de internationale server zullen dan zo nu en dan een uitstapje maken naar een andere server.

Het is verstandiger lokaal te marketen en lokaal te kunnen spelen. Dat is juist 1 van de charmes van TribalWars... Op deze manier vervaag je niet naar veel kleine Internationale communities maar naar sterk gefundeerde communities.


Last but not least moet de drempel tot het kopen van PA verkleind worden. Sponsorpay neemt te veel tijd in beslag en is niet lonend genoeg, betalen met bankgegevens vertrouwen sommige mensen niet en anderen hebben misschien wat te verbergen en willen niet dat de ouders of zelfs de echtgenoot weet dat zij (veel) geld uitgeven aan een spelletje. Introduceer daarom het betalen via de telefoon, de kosten die gemaakt worden voor het spelletje worden zo handig geïntegreerd in de telefoonrekening. Een dergelijke betaalmethode is dus discreet en lekker makkelijk (telefoontje plegen versus al je bankgegevens weer keer op keer moeten invullen).

Psst... betalen via de telefoon kan gewoon hoor :p

Wat me trouwens nog net even te binnen schoot is dat Tribal Wars veel te weinig ludieke acties/ideeën heeft. Zo is er zeer veel mogelijk met de instellingen, maar wordt er nooit iets speciaals mee gedaan. Hierdoor is het voor de huidige community niet aantrekkelijk om elke wereld opnieuw te starten, want ze kennen alle instellingen al van een vorige wereld. Zorg er dus voor dat een nieuwe wereld keer op keer enerverende en vooral innoverende instellingen heeft.
Goh... erg ludiek blijven is heel moeilijk (en vaak ook minder gewenst dan je denkt...) elke ronde heeft hier en daar wel een tweak hoor.

Voorts zie ik ook weinig creativiteit om nieuwe spelers te lokken. Wat in mijn optiek nou een ludieke actie zou zijn is dat TW 1 maand gratis PA uitreikt aan elke speler die 3 nieuwe spelers naar TW lokt, die voor minstens 2 maanden spelen en in die in die 2 maanden allen minstens 10000 punten halen. Hierdoor komen er meer spelers naar TW en daarbij ontstaat er de motivatie om 10000 punten te halen binnen die 2 maanden. Verder kun je aan die nieuwe spelers na 2 maanden een eenmalige aanbieding doen dat ze 6 maanden PA kunnen kopen voor de prijs van 3 maanden. Dit is uiteraard maar een snel verzonnen voorbeeldje, dat nog een stuk beter uitgewerkt zou moeten worden, maar het is enkel om aan te geven dat er zoveel mogelijk is, maar dat er zo weinig wordt gedaan. ;)

Ook zag ik vroeger nog weleens wat reclame voor dit spel, waar is dat gebleven?


Referral systeem bestaat ook gewoon, je kan dus spelers werven en dan krijg je 5 dagen premium als hij 500 punten bereikt. Dit even uitbreiden naar een iets groter iets kan maar helpt ook wel eens averechts ;).

Er worden wel degelijk nog reclamebanners de wereld in gestuurd maar waarschijnlijk zie je die niet. al mag je gerust op de verschillende fora van gaming portals waar er over spelletjes gepraat wordt een topic over TribalWars openen. Mond op mond reclame werkt altijd beter dan reclamebanners op het internet....

Je laatste pot is mogelijk met je dorp te verhuizen naar de casual ;) Hier ben je tevens ook beschermd tegen het verliezen van je eerste dorp.

Groetjes
 

DeletedUser66026

Guest
Maar je gaat tribalwars nooit op tv zien, en Forge Of Empires en Grepolis zie ik elke dag wel eens...

Heb het dan over de zender 'discovery channel'.
 

DeletedUser

Guest
Dat vind ik ook best raar :p Bijna elke game word reclame voor gemaakt .. Tribalwars staat ook niet meer op spele.nl geloof ik ;)

Mond op Mond reclame is inderdaad de beste reclame die er is , al verwacht ik van weinig mensen dat ze dat gaan doen
 

DeletedUser53985

Guest
Dit soort updates kan je niet afsluiten of tegengaan, dit is mee geevolueerd en blijft in je browser... Ik begrijp je standpunt wel degelijk maar het teruggaan naar weleer is het vragen naar Coca cola met drugs erin ;)

Hoe is het dan gekomen dat opera dragonfly na een update (9.1 was het dacht ik) geblokkeerd is? Ik heb totaal geen verstand van computers, codes en weet ik veel wat allemaal, maar als dragonfly (iets dat met je browser wordt gedaan) geblokkeerd kan worden, dan is de deductie naar t-timen kan geblokkeerd worden geen baanbrekende denkstap.

Verder weet ik nog wel dat er een hele tijd geleden ophef was over of t-timen moest verboden worden of niet. Er werd toen luidkeels gesuggereerd dat mods kunnen achterhalen of iemand met t-timen of scroll timen of whatever timed. Als dit mogelijk is, dan kan men dergelijke foefjes ook verbieden door middel van regelgeving.

is verstandiger lokaal te marketen en lokaal te kunnen spelen. Dat is juist 1 van de charmes van TribalWars... Op deze manier vervaag je niet naar veel kleine Internationale communities maar naar sterk gefundeerde communities.

Ik zie het voordeel niet moet ik eerlijk zeggen. Tribal Wars bestaat al 7 jaar of iets in die trant? Ik denk dat het fundament inmiddels al wel is gelegd. Ik las elders in dit topic ook een fantastisch idee (het gaat vooral om het dikgedrukte):

Het probleem van Tribalwars als spel is dat het enorm competitief is. Elk dorp wat je edelt (barbarendorpen uitgesloten) is ooit van een speler geweest wat afvallers creëert. Het met meer dan één dorp starten verminderd dit effect enorm, spelers zullen dus langer door kunnen spelen.

Aan de andere kant is een click based MMORG gewoon 'uit'. Van 2006 tot 2008 zat hier de groei in (zie het record actieve forum gebruikers in 2008), maar dit is enorm afgenomen. Aan de ene kant door het enorme aantal alternatieven aan MMORPG's, zie alleen al de andere spellen van Innogames. Maar ook de 'normale' spellen hebben tegenwoordig grote online community's wat de vraag naar online tegen anderen spelen verminderd. Het aandeel online spelende gamers is wel enorm toegenomen, wat kansen zijn.

Voor Innogames/Tribalwars ligt er dus de uitdaging hoe aandeel van andere spellen af te knagen en Tw relevant te houden. Ik wil terug komen op het idee om alle werelden op één te gooien, dit is niet interessant omdat aan een nationaal spel ook pluspunten zitten. Maar het zou wel een optie te zijn om af en toe een nieuwe internationale wereld te openen, waar je dan vanaf de nationale website op kan inloggen. Deze nieuwe werelden zorgen er ook voor dat de spel-beleving omhoog gaat, want wat is er nou leuker dan je Duitse buurman kapot te bashen.

Het sterkste punt van TW is naar mijns inzien het stam-element, samenwerken met elkaar tegen een vijand. Op andere spellen is dit wel aanwezig, maar het sterk competitieve element (je kan alleen verder komen door andere te slopen)van het concept TW vergroot dit enorm. Wil Innogames het spel aantrekkelijker maken, moeten ze dit element dus uitbuiten. Hoe ze dat kunnen doen is lastig, ik kan iig niet zo snel wat verzinnen. Een optie zou kunnen zijn het van te voren ingedeeld worden in een stam, of maximaal 1x per maand kunnen switchen van stam. Als stamgenoten, in een goede sfeer, vergroot je namelijk ook elkaars activiteit door elkaar te motiveren.

Zo, korte SWOT analyse :p

Zeg nou eerlijk, dat is toch leuk? Na zoveel jaar op een server te hebben vertoeft heb je toch wel bijna al je vijanden al een keer te pakken gehad, dus nu wil je weleens iemand anders pakken. Ik denk dat een dergelijk idee zelfs het nationale fundament versterkt, gezien je dan heuse .nl stammen, .de stammen, .us stammen etc... gaat krijgen.

Voorts wordt de drempel om te spelen op die internationale server enorm verlaagd doordat het mogelijk is vanaf de nationale server in te loggen. De twmasters was mogelijk een nog groter succes, indien men van de nationale server kon inloggen.

Nog een kleine toevoeging. Ik kan mij haast niet voorstellen dat de twmasters niet ontzettend winstgevend was, er waren volgens mij 150 duizend spelers die meededen? Kennelijk heeft een leuke prijs zo nu en dan een enorme invloed op de 'turnout' van een wereld.

Psst... betalen via de telefoon kan gewoon hoor :p

Ow lol ik zie het nu pas na beter kijken, ik ben het serieus nog nooit tegengekomen. Het is wel schrikbarend duur overigens. ;p Waarom staat die optie niet tussen het kopen met bankgegevens? Dat is imo een stuk overzichtelijker.

Goh... erg ludiek blijven is heel moeilijk (en vaak ook minder gewenst dan je denkt...) elke ronde heeft hier en daar wel een tweak hoor.

Uiteraard is het moeilijk, maar de ervaring leert dat het wel voor succes zorgt. Ik vind het daarom vrij voorbarig te stellen dat het minder gewenst is dan je denkt, gezien bijvoorbeeld de no haul een grote hit is. Ik heb nog nooit zoveel spelers gezien op de classic, ondanks er maar 5000 gratis plekken zijn. ;)

Referral systeem bestaat ook gewoon, je kan dus spelers werven en dan krijg je 5 dagen premium als hij 500 punten bereikt. Dit even uitbreiden naar een iets groter iets kan maar helpt ook wel eens averechts ;).

Ik zeg ook niet dat een dergelijke actie er voor altijd moet blijven, maar ga er op zijn minst mee aan de slag. Ik wist overigens niet dat zoiets al aan de gang was, dat verrast me positief, maar maak er dan ook reclame voor, want ik ga ze niet uit mezelf opzoeken. Je kan voor alles wel stellen dat het averechts kan werken, of dat het kan floppen, maar je weet het niet zeker voordat je het probeert.

Er worden wel degelijk nog reclamebanners de wereld in gestuurd maar waarschijnlijk zie je die niet. al mag je gerust op de verschillende fora van gaming portals waar er over spelletjes gepraat wordt een topic over TribalWars openen. Mond op mond reclame werkt altijd beter dan reclamebanners op het internet....

Ook op bekende sites? Als je bijvoorbeeld een keer reclame maakt op youtube, dan kan ik mij haast niet voorstellen dat er niet een paar mensen zijn die Tribal Wars eens willen uitproberen. Tuurlijk zal zoiets flink wat kosten, maar misschien kan je iets voor hen (youtube) terugdoen om de kosten te drukken. Reken tenminste uit wat dergelijke reclame zal kosten en wat het op zal leveren.

Ook hier nog een kleine toevoeging. Waarom wordt er geen reclame gemaakt d.m.v. PM's in de mailbox. Zeer sporadisch wordt er reclame gemaakt voor iets onnozels via de PM, maar waarom wordt er niet voor elke wereld die geopend wordt reclame gemaakt via de PM? En ik bedoel ook echt elke wereld. Oftewel, als er een wereld op .us, .net, .de en whatever wordt geopend, dan wordt er reclame voor gemaakt via de PM, op mijn .nl accountje. Dit werkt ook stimulerend om eens een uitstapje te maken naar een andere wereld, waar vervolgens PA wordt gekocht. Ik weet nog dat er voor us9 flink wat reclame is gemaakt door spelers op fora van andere servers, waardoor er een flink aantal Nederlanders op de betreffende wereld zijn gaan spelen, mede door de fantastische instellingen.

Je laatste pot is mogelijk met je dorp te verhuizen naar de casual ;) Hier ben je tevens ook beschermd tegen het verliezen van je eerste dorp.

Ik vraag me af of de casual wel zo aantrekkelijk is, mede door het imago ervan heeft menig speler misschien al zoiets van, 'nah, niks voor mij, ik ben geen noob'. Daarbij is bescherming van een dorp geen bescherming van een heel account. Als je 170k had en enkel je laatste dorpje is beschermd en deze wordt nog eens neergekata'd ook, dan is het alsnog een hele weg terug naar die 170k. Daarbij, als je laatste dorp beschermd is, dan zal je dus voor altijd dezelfde buren blijven hebben, tenzij je restart. Deze buren zullen je dus keer op keer edelen, mijn idee zorgt ervoor dat je telkens nieuwe buren hebt, maar wel met het account dat je al hebt opgebouwd.

Los van mijn verhaal, tot slot bedankt voor je antwoord. Het is fijn om te zien dat er naar ideeën geluisterd wordt en dat ze besproken worden, maar toch heb ik nog een klein beetje kritiek. Wat ik enorm merk bij elke reactie die je geeft is dat niks mogelijk is in de praktijk. Als het puntje bij paaltje komt, dan krijgt iedereen een antwoord in de trant van, 'in theorie klinkt het inderdaad fantastisch, maar in de praktijk kan het niet om zus en zo.' Bij voorbaat wordt elk idee afgeschreven, zonder het ook maar een kans te geven. Ik bedoel hier overigens niet mee dat mijn ideeën de juiste zijn, maar geef enkele suggesties op z'n minst een kans. Dit topic laat zien dat de community welwillend is om mee te denken, maak dan ook gebruik van deze ideeën, het is immers wel je clientèle dat spreekt. ;) Tuurlijk zal er weleens een idee minder geslaagd uitkomen dan je bij voorbaat had gehoopt, maar er zitten hier echt wel steengoede ideeën tussen (zie bijvoorbeeld het idee van Casimodo) en dit is nog maar een schamele 9 (?) pagina's met louter ingevingen. Conclusie, wees wat minder conservatief.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik denk niet eens dat het aanbod van de werelden zozeer het probleem is. In mijn optiek is het probleem dat alle kennis die men kan hebben over het spel al ontdekt is. Zo was een treintje van 150 ms zeer bijzonder vroeger, terwijl dat nu niet meer dan normaal is. Ook zijn alle tactieken inmiddels 200 keer uitgeprobeerd en men weet op voorhand al wat werkt en niet werkt. Quasi elke speler heeft daarom ook alle kennis die beschikbaar is over dit spel in pacht en/of kan deze kennis simpelweg opzoeken op het forum. Conclusie, het spel is uitgeëvolueerd.

Als men dit spel de komende 10 jaar nog levensvatbaar wilt houden dan moet men het spel opnieuw uitvinden. Wat ik hiermee bedoel is dat alle huidige foefjes uitgeschakeld moeten worden, zodat het spel weer herontdekt moet worden. Zo is opera dragonfly (een foefje om snel mee te dodgen) een tijd terug door een of andere update geblokkeerd. Doe dit met alle foefjes: t-timen, scroll timen, cancel snipen etc... Blokkeer wat er te blokkeren valt. Wat er dan gebeurd is dat alle spelers weer geforceerd naar het nulpunt worden gebracht, waardoor zij genoodzaakt zijn creatief te worden. Zij zullen immers opnieuw hun treintjes in 150 ms willen timen en zullen daarom methodes gaan uitvinden waardoor zij in 150 ms kunnen timen. Zij zullen ook opnieuw iets uitvinden om te kunnen snipen en dodgen en zo zal na verloop van tijd voor alles weer iets anders uitgevonden worden. Stop verder nog wat nieuwe variabelen in het spel, of verander de kosten, de bouwtijd en het tijdsvoordeel van sommige gebouwen. Hiermee zullen alle oude excel sheets die de meest efficiënte opbouw van een dorp berekenden per direct waardeloos zijn, alles zou dan opnieuw moeten berekend worden en voordat de meest doeltreffende opbouw opnieuw is gevonden zullen er weer een aantal jaren verstreken zijn. Het spel wordt zo weer aan innovatie onderhevig, hetgeen in mijn optiek precies de charme van dit spel was. In termen van de productlevenscyclus brengt men het spel terug van de terugval fase naar de introductie fase.

Verder weet ik niet wie de regelgeving omtrent de taalbarrière ooit heeft geïntroduceerd, maar dat is inderdaad een fantastische regel om je afzetmarkt van 6 miljard naar 28 miljoen potentiële klanten te doen krimpen. Haal die regel in-game weg en houd deze enkel op het AF in stand. Maak daarbij PA tot een bepaalde mate universeel, creeër bijvoorbeeld een mogelijkheid om vanaf de .net server PA over te zetten naar alle servers die je maar wilt, maar andersom niet. Of maak het andersom mogelijk tegen betaling. Spelers vanuit de internationale server zullen dan zo nu en dan een uitstapje maken naar een andere server.

Last but not least moet de drempel tot het kopen van PA verkleind worden. Sponsorpay neemt te veel tijd in beslag en is niet lonend genoeg, betalen met bankgegevens vertrouwen sommige mensen niet en anderen hebben misschien wat te verbergen en willen niet dat de ouders of zelfs de echtgenoot weet dat zij (veel) geld uitgeven aan een spelletje. Introduceer daarom het betalen via de telefoon, de kosten die gemaakt worden voor het spelletje worden zo handig geïntegreerd in de telefoonrekening. Een dergelijke betaalmethode is dus discreet en lekker makkelijk (telefoontje plegen versus al je bankgegevens weer keer op keer moeten invullen).

EDIT:

Wat me trouwens nog net even te binnen schoot is dat Tribal Wars veel te weinig ludieke acties/ideeën heeft. Zo is er zeer veel mogelijk met de instellingen, maar wordt er nooit iets speciaals mee gedaan. Hierdoor is het voor de huidige community niet aantrekkelijk om elke wereld opnieuw te starten, want ze kennen alle instellingen al van een vorige wereld. Zorg er dus voor dat een nieuwe wereld keer op keer enerverende en vooral innoverende instellingen heeft.

Voorts zie ik ook weinig creativiteit om nieuwe spelers te lokken. Wat in mijn optiek nou een ludieke actie zou zijn is dat TW 1 maand gratis PA uitreikt aan elke speler die 3 nieuwe spelers naar TW lokt, die voor minstens 2 maanden spelen en in die in die 2 maanden allen minstens 10000 punten halen. Hierdoor komen er meer spelers naar TW en daarbij ontstaat er de motivatie om 10000 punten te halen binnen die 2 maanden. Verder kun je aan die nieuwe spelers na 2 maanden een eenmalige aanbieding doen dat ze 6 maanden PA kunnen kopen voor de prijs van 3 maanden. Dit is uiteraard maar een snel verzonnen voorbeeldje, dat nog een stuk beter uitgewerkt zou moeten worden, maar het is enkel om aan te geven dat er zoveel mogelijk is, maar dat er zo weinig wordt gedaan. ;)

Ook zag ik vroeger nog weleens wat reclame voor dit spel, waar is dat gebleven?


Helemaal mee eens! nu nog is uitvoeren !
 
Reactiescore
2.491
Hoe is het dan gekomen dat opera dragonfly na een update (9.1 was het dacht ik) geblokkeerd is? Ik heb totaal geen verstand van computers, codes en weet ik veel wat allemaal, maar als dragonfly (iets dat met je browser wordt gedaan) geblokkeerd kan worden, dan is de deductie naar t-timen kan geblokkeerd worden geen baanbrekende denkstap.

Verder weet ik nog wel dat er een hele tijd geleden ophef was over of t-timen moest verboden worden of niet. Er werd toen luidkeels gesuggereerd dat mods kunnen achterhalen of iemand met t-timen of scroll timen of whatever timed. Als dit mogelijk is, dan kan men dergelijke foefjes ook verbieden door middel van regelgeving.

1. Goh, ik heb zelf nog nooit van dragonfly gehoord... Maargoed er volgt ook input vanuit andere communities
Ik heb helaas technisch niet de onderlegging daarvoor. Je zal dus bij iemand moeten zijn die er echt wat vanaf weet ;)

2.T-timen wordt gereduceerd door de ms-regel. Tussen elke aanval zit minimaal 50 (en op nieuwere al 75 denk ik) milliseconden. Natuurlijk zien we binnen onze tools de echte milliseconden en dus valt het wel degelijk te controleren. Al is de milliseconderegel een goed genoeg alternatief om te vermijden dat we elke commandolijst nauwkeurig moeten nagaan, toch?



Ik zie het voordeel niet moet ik eerlijk zeggen. Tribal Wars bestaat al 7 jaar of iets in die trant? Ik denk dat het fundament inmiddels al wel is gelegd. Ik las elders in dit topic ook een fantastisch idee (het gaat vooral om het dikgedrukte):


Zeg nou eerlijk, dat is toch leuk? Na zoveel jaar op een server te hebben vertoeft heb je toch wel bijna al je vijanden al een keer te pakken gehad, dus nu wil je weleens iemand anders pakken. Ik denk dat een dergelijk idee zelfs het nationale fundament versterkt, gezien je dan heuse .nl stammen, .de stammen, .us stammen etc... gaat krijgen.

Voorts wordt de drempel om te spelen op die internationale server enorm verlaagd doordat het mogelijk is vanaf de nationale server in te loggen. De twmasters was mogelijk een nog groter succes, indien men van de nationale server kon inloggen.

Nog een kleine toevoeging. Ik kan mij haast niet voorstellen dat de twmasters niet ontzettend winstgevend was, er waren volgens mij 150 duizend spelers die meededen? Kennelijk heeft een leuke prijs zo nu en dan een enorme invloed op de 'turnout' van een wereld.

Een fundament van een online community verandert voortdurend, als jij morgen weggaat ben je binnen 2 weken verleden tijd en vergeten. Zelfde voor mij en alle andere forumgangers.

De switch naar voordelen in-game die je kan kopen brengt ook een community-switch met zich mee. Daarnaast vervangen ouderen zich door jongeren... (goh... ik heb ook mensen zien opgroeien zoals Hopsie en Broken time die nog net niet als ukkies zijn begonnen hier)

Twmasters heeft voor de summer games 2012 90.000 spelers gehad, we hoopten op 150.000 en dus een groot verschil. Wat er toen verdiend is kan ik je helaas niet zeggen omdat dat niet mijn functie is. De community daar draait het voor mij om.


Ow lol ik zie het nu pas na beter kijken, ik ben het serieus nog nooit tegengekomen. Het is wel schrikbarend duur overigens. ;p Waarom staat die optie niet tussen het kopen met bankgegevens? Dat is imo een stuk overzichtelijker.

Juist vanwege de kostprijs. Mobiele betalingen vragen zoveel extra kosten voor jouw als klant terwijl het uiteindelijk bedrijf er zo weinig aan overhoudt.

Uiteraard is het moeilijk, maar de ervaring leert dat het wel voor succes zorgt. Ik vind het daarom vrij voorbarig te stellen dat het minder gewenst is dan je denkt, gezien bijvoorbeeld de no haul een grote hit is. Ik heb nog nooit zoveel spelers gezien op de classic, ondanks er maar 5000 gratis plekken zijn. ;)

Er waren 4.400 pre-registraties en is sindsdien enkel gedaald (wat logisch is).

http://nl.twstats.com/nlc1/index.php?page=statistics


Ik zeg ook niet dat een dergelijke actie er voor altijd moet blijven, maar ga er op zijn minst mee aan de slag. Ik wist overigens niet dat zoiets al aan de gang was, dat verrast me positief, maar maak er dan ook reclame voor, want ik ga ze niet uit mezelf opzoeken. Je kan voor alles wel stellen dat het averechts kan werken, of dat het kan floppen, maar je weet het niet zeker voordat je het probeert.

Referral systeem bestaat al sinds dat ik hier begonnen ben. Er lopen wat plannen om hierin promotieacties te doen en whatnot... maar dat is technisch wat risky momenteel.

Ook op bekende sites? Als je bijvoorbeeld een keer reclame maakt op youtube, dan kan ik mij haast niet voorstellen dat er niet een paar mensen zijn die Tribal Wars eens willen uitproberen. Tuurlijk zal zoiets flink wat kosten, maar misschien kan je iets voor hen (youtube) terugdoen om de kosten te drukken. Reken tenminste uit wat dergelijke reclame zal kosten en wat het op zal leveren.

Ook hier nog een kleine toevoeging. Waarom wordt er geen reclame gemaakt d.m.v. PM's in de mailbox. Zeer sporadisch wordt er reclame gemaakt voor iets onnozels via de PM, maar waarom wordt er niet voor elke wereld die geopend wordt reclame gemaakt via de PM? En ik bedoel ook echt elke wereld. Oftewel, als er een wereld op .us, .net, .de en whatever wordt geopend, dan wordt er reclame voor gemaakt via de PM, op mijn .nl accountje. Dit werkt ook stimulerend om eens een uitstapje te maken naar een andere wereld, waar vervolgens PA wordt gekocht. Ik weet nog dat er voor us9 flink wat reclame is gemaakt door spelers op fora van andere servers, waardoor er een flink aantal Nederlanders op de betreffende wereld zijn gaan spelen, mede door de fantastische instellingen.

Goh, ik ben helaas geen medewerker van de marketingafdeling, ik heb ook geen diploma marketing op zak... Al ga ik er vanuit dat de mensen binnen InnoGames van de marketingafdeling echt wel weet waar ze mee bezig zijn.

Je kan wel als idee naar facebook gaan en onderaan naar advertentie maken gaan. Het is een goede plek om uit te zoeken hoeveel je ongeveer betaald per advertentie en wat voor budgetten je hiervoor moet vrijmaken.

Reclame voor andere nieuwe werelden gebeurt niet omdat dat voor de kleinere communities nefast is... de spelers daar zullen dan wegtrekken en dat kan voor de kleinere communities de doodsteek zijn. Verder heb je de taalbarriere. zie in dat jij er geen moeite mee hebt maar andere spelers wel.

(en je noemt niet voor niets us / en / de en niet TR / KR / BG)


Ik vraag me af of de casual wel zo aantrekkelijk is, mede door het imago ervan heeft menig speler misschien al zoiets van, 'nah, niks voor mij, ik ben geen noob'. Daarbij is bescherming van een dorp geen bescherming van een heel account. Als je 170k had en enkel je laatste dorpje is beschermd en deze wordt nog eens neergekata'd ook, dan is het alsnog een hele weg terug naar die 170k. Daarbij, als je laatste dorp beschermd is, dan zal je dus voor altijd dezelfde buren blijven hebben, tenzij je restart. Deze buren zullen je dus keer op keer edelen, mijn idee zorgt ervoor dat je telkens nieuwe buren hebt, maar wel met het account dat je al hebt opgebouwd. [/.quote]

Ik zie voldoende spelers die er goed gebruik van maken. De casual was bedoeld als tussenwereld zodat de spelers daarna op een nieuwe wereld opnieuw kunnen beginnen.

Los van mijn verhaal, tot slot bedankt voor je antwoord. Het is fijn om te zien dat er naar ideeën geluisterd wordt en dat ze besproken worden, maar toch heb ik nog een klein beetje kritiek. Wat ik enorm merk bij elke reactie die je geeft is dat niks mogelijk is in de praktijk. Als het puntje bij paaltje komt, dan krijgt iedereen een antwoord in de trant van, 'in theorie klinkt het inderdaad fantastisch, maar in de praktijk kan het niet om zus en zo.' Bij voorbaat wordt elk idee afgeschreven, zonder het ook maar een kans te geven. Ik bedoel hier overigens niet mee dat mijn ideeën de juiste zijn, maar geef enkele suggesties op z'n minst een kans. Dit topic laat zien dat de community welwillend is om mee te denken, maak dan ook gebruik van deze ideeën, het is immers wel je clientèle dat spreekt. ;) Tuurlijk zal er weleens een idee minder geslaagd uitkomen dan je bij voorbaat had gehoopt, maar er zitten hier echt wel steengoede ideeën tussen (zie bijvoorbeeld het idee van Casimodo) en dit is nog maar een schamele 9 (?) pagina's met louter ingevingen. Conclusie, wees wat minder conservatief.

Het is inderdaad zo dat voor veel dingen we niet zomaar op eigen houtje kunnen handelen natuurlijk. Daarnaast vragen veel dingen technische ingrijpen en dat klinkt op papier zo leuk maar in de praktijk is dat niet haalbaar. Zoals ik al vaker gezegd heb wordt het platform van Tribal Wars dit jaar 10 jaar oud en dat is dus ontzettend oud om alle nieuwe technische snufjes in te plannen. De community-relevante projecten voeren we indien het voordelig is voor de community uit.

Groetjes
 

DeletedUser

Guest
Goh, ik ben helaas geen medewerker van de marketingafdeling, ik heb ook geen diploma marketing op zak... Al ga ik er vanuit dat de mensen binnen InnoGames van de marketingafdeling echt wel weet waar ze mee bezig zijn.

Je kan wel als idee naar facebook gaan en onderaan naar advertentie maken gaan. Het is een goede plek om uit te zoeken hoeveel je ongeveer betaald per advertentie en wat voor budgetten je hiervoor moet vrijmaken.

Reclame voor andere nieuwe werelden gebeurt niet omdat dat voor de kleinere communities nefast is... de spelers daar zullen dan wegtrekken en dat kan voor de kleinere communities de doodsteek zijn. Verder heb je de taalbarriere. zie in dat jij er geen moeite mee hebt maar andere spelers wel.

(en je noemt niet voor niets us / en / de en niet TR / KR / BG)

Nouja de laatste tijd is er helemaal geen reclame meer gemaakt voor Tribalwars, in het laatste jaar heb ik geen ene vorm van reclame gezien. Je kunt onmogelijk verwachten dat alles van mond tot mond reclame gaat. Je kunt af en toe investeren in het spel en hopen dat je paar honderd/duizend spelers er aan over houdt of je kunt het spel langzaam laten doodgaan wat meer gaat kosten in de late fase.

Naja facebook is wel een goede manier om traffic binnen te krijgen, sommige websites krijgen meer dan 70% van hun traffic van facebook en andere sociale media. Facebook advertenties kosten inderdaad klauwen vol geld, echter zie ik hier ook geen een sociale knop op dit forum waardoor je al weer paar likes misloopt. Tribalwars onderschat dus duidelijk de kracht van social media zoals facebook, twitter, pinterest, linkedin etc.

Om andere tribalwars server te promoten is een slecht idee, echter wordt er ook niks gedaan om nederlanders/belgen binnen te halen. Op google is dit spel niet eens te vinden als je "browser based strategy game" intypt of dergelijke. Dit zijn allemaal punten waardoor Tribalwars veel verkeer misloopt en dus ook veel registraties misloopt.
 

Deleted User - 44652

Guest
De overname stoppers heb je altijd en dat is inherent aan het spel. Die had je ook toen het nog zeer goed ging met tw. Als je groot wordt doe je dat ten koste van anderen, als je als noob groot wordt doe je dat ten koste van andere noobs. Zo werkt het nu eenmaal. Maar het probleem is is dat er door de daling van het aantal spelers geen rim meer is waar noobs tegen elkaar kunnen sparren waarbij de betere noobs tegen de tijd dat de grotere stammen dat gebied bereiken geen noobs meer zijn. Het gemiddelde niveau is gewoon hoger geworden omdat mensen uit heel veel oudere werelden binnen stromen vroeger was het aantal nieuwkomers relatief groter en ook het absolute aantal spelers.

De rim was vroeger DE plek voor de noobs om tot ontpopping te komen, en dan heb ik het niet over de 'nep rim' van 2 weken na de start van een wereld maar de echte rim een paar maanden na de start van een wereld. In de kern verliezen ze omdat daar relatief meer ervaren figuren zitten en in de rim gaan ze onderuit omdat mensen in de buurt veel eerder zijn gestart.

Het is niet zozeer dat een 2 weken tot een maand oude rim geen plek is waar spelers niet kunnen leren, hetgene wat ik onlangs merkte is dat een hoop *pro's* liever de rim ingroeien dan dat ze met elkaar de oorlog aangaan. Spelers kennen elkaar waarschijnlijk al, en zijn met elkaar bevriend, en willen elkaar dus niet bevechten, dus groeit iedereen de rim in, waardoor spelers die net een 5k dorp hebben kansloos zijn.
 
Reactiescore
2
Verder weet ik niet wie de regelgeving omtrent de taalbarrière ooit heeft geïntroduceerd, maar dat is inderdaad een fantastische regel om je afzetmarkt van 6 miljard naar 28 miljoen potentiële klanten te doen krimpen. Haal die regel in-game weg en houd deze enkel op het AF in stand. Maak daarbij PA tot een bepaalde mate universeel, creeër bijvoorbeeld een mogelijkheid om vanaf de .net server PA over te zetten naar alle servers die je maar wilt, maar andersom niet. Of maak het andersom mogelijk tegen betaling. Spelers vanuit de internationale server zullen dan zo nu en dan een uitstapje maken naar een andere server.
Om even aan te tonen dat de opsplitsing van TW een natuurlijk proces is moeten we terug in de tijd.
Vroeger bestonden nog heel veel landen niet en waren dat delen (kolonies) van grote landen zoals Rusland, Frankrijk, Groot-Brittannië,... Maar zo krijg je landen die meerdere volkeren onderbrengen en een verschillende manier van leven, cultuur hebben. Dus zij gaan protesteren en krijgen zo hun eigen land. Zo zit dat ook bij games. Mensen van een bepaald land (of in ons geval een gebied) willen een deel voor hun alleen waar andere landen niet mee te maken mogen hebben. Dit wordt ook wel nationalisme of patriottisme genoemd.
Ook mensen van een ander land of gebied hebben andere gewoontes, bevindingen over het spel. Wij willen graag dat alles snel gaat terwijl ze Brazilië ofzo graag meer premiumfucties willen. Zo speelt TW in op de noden van de mens binnen een grens. Als er geen grens zou zijn en je maakt instellingen maak je veel landen blij en veel niet blij. Dus door ze op te delen kun je beter inspelen op hun behoeftes.


Ook op bekende sites? Als je bijvoorbeeld een keer reclame maakt op youtube, dan kan ik mij haast niet voorstellen dat er niet een paar mensen zijn die Tribal Wars eens willen uitproberen. Tuurlijk zal zoiets flink wat kosten, maar misschien kan je iets voor hen (youtube) terugdoen om de kosten te drukken. Reken tenminste uit wat dergelijke reclame zal kosten en wat het op zal leveren.
Ik wil je hierin wel in volgen. Youtube is een goed middel voor reclame, maar bij mij is de vraag gekomen: Waarom heeft TW geen youtube account? Zoiets heeft heel veel voordelen. Je maakt reclame op AF, youtube zelf, mond op mond reclame. Zo krijg je veel nieuwe spelers. Plus youtube is een groot medium en niet TW,s zullen die filmpjes zien en TW ook willen gaan spelen.



Ik vraag me af of de casual wel zo aantrekkelijk is, mede door het imago ervan heeft menig speler misschien al zoiets van, 'nah, niks voor mij, ik ben geen noob'. Daarbij is bescherming van een dorp geen bescherming van een heel account. Als je 170k had en enkel je laatste dorpje is beschermd en deze wordt nog eens neergekata'd ook, dan is het alsnog een hele weg terug naar die 170k. Daarbij, als je laatste dorp beschermd is, dan zal je dus voor altijd dezelfde buren blijven hebben, tenzij je restart. Deze buren zullen je dus keer op keer edelen, mijn idee zorgt ervoor dat je telkens nieuwe buren hebt, maar wel met het account dat je al hebt opgebouwd.
Ik speel zelf op de casual en ik vind het een leuke wereld. Maar wat jij aanhaalt is gewoon het normale verloop als je wordt geedeld. Je begint terug opnieuw met een dorp met lage punten. Maar bij de casual heb je het geluk als je een goed dorp had om met dat dorp te starten. Wat je al een voorsprong geeft om terug een aantal dorpen te veroveren. Ook heb je op de casual de 120%-regel die helpt kleine spelers om niet hun dorp te verliezen aan spelers die 1,2x het puntenaantal hebben van de kleine spelers. Dus het is echt wel een wereld om er als beginnende groot te worden. Ook voor spelers die dit spel al even spelen zoals ik is het een leuke wereld.
 

DeletedUser

Guest
Om even aan te tonen dat de opsplitsing van TW een natuurlijk proces is moeten we terug in de tijd.
Vroeger bestonden nog heel veel landen niet en waren dat delen (kolonies) van grote landen zoals Rusland, Frankrijk, Groot-Brittannië,... Maar zo krijg je landen die meerdere volkeren onderbrengen en een verschillende manier van leven, cultuur hebben. Dus zij gaan protesteren en krijgen zo hun eigen land. Zo zit dat ook bij games. Mensen van een bepaald land (of in ons geval een gebied) willen een deel voor hun alleen waar andere landen niet mee te maken mogen hebben. Dit wordt ook wel nationalisme of patriottisme genoemd.
Ook mensen van een ander land of gebied hebben andere gewoontes, bevindingen over het spel. Wij willen graag dat alles snel gaat terwijl ze Brazilië ofzo graag meer premiumfucties willen. Zo speelt TW in op de noden van de mens binnen een grens. Als er geen grens zou zijn en je maakt instellingen maak je veel landen blij en veel niet blij. Dus door ze op te delen kun je beter inspelen op hun behoeftes.

Nee de taalbarrière is in deze de allergrootste. We hebben hier namelijk ook mensen uit België zitten om maar wat te noemen. Als er nou gewoon 1 taal zou zijn in de wereld dan hadden ze dit ook echt niet opgesplitst. En wij hebben dan de pech dat Nederlands een taal is dat wordt gesproken door een relatief kleine community van ongeveer 20 miljoen man, tja. .Net is volgens mij wel redelijk internationaal maar daar komen vooral de mensen uit Engelssprekende landen en ook wel mensen daarbuiten maar minder, het zou mss leuk zijn als daar meer mensen komen waarvan Engels niet hun eerste taal is.
 

DeletedUser66036

Guest
Heh, wat heeft taal hier nou mee te maken? :p
Ik speel op de spaanse TW en wordt daar net zo gek van de premiumfuncties als hier XD

En ik ben erheen gegaan voor de taal trouwens.
 

DeletedUser62766

Guest
Heh, wat heeft taal hier nou mee te maken? :p
Ik speel op de spaanse TW en wordt daar net zo gek van de premiumfuncties als hier XD

En ik ben erheen gegaan voor de taal trouwens.

Ik speed wel eens op buitenlandse servers, maar dat vind ik toch een stuk minder leuk dan op onze eigen Nederkandse server hoor ;).

In mijn ogen is er nog een probleem op dit moment:: Er zijn gewoon veel te veel werelden, er mag wat mij betreft wel eens drastisch gesloten gaan worden, want dat levert voor nieuwe werelden weer heel veel nieuwe spelers op.
het is gewoon een probleem dat spelers nu gewoon geen zin meer hebben om te spelen omdat het spel saai wordt na een paar jaar, het team is al een heel eind op weg door nieuwe werelden eerder te laten sluiten, maar dat kan dus beter.
Als nieuwe speler kom je met gemak aan een account van miljoenen, omdat er te weinig spelers zijn op de oudere werelden, en dan is het doel dus eigenlijk weg.
Je wilt goed worden maar als je een goed account zo in de schoot geworpen krijgt, tsja, wat stelt het dan nog voor...

Het 2e punt, wat ook al meerdere keren genoemd is en in mijn ogen ook de sleutel tot succes is variatie in werelden, niet alleen met de classic, maar doe het ook bij normale werelden, bijvoorbeeld meerdere dorpen start, ander start niveau, slaapmpdus, goedkope munten enz.
Kijk eens wat er op de speedwereld allemaal gebeurd aan variatie, en pas dat ook toe op de normale wereld.
 

DeletedUser63335

Guest
Ook op bekende sites? Als je bijvoorbeeld een keer reclame maakt op youtube, dan kan ik mij haast niet voorstellen dat er niet een paar mensen zijn die Tribal Wars eens willen uitproberen. Tuurlijk zal zoiets flink wat kosten, maar misschien kan je iets voor hen (youtube) terugdoen om de kosten te drukken. Reken tenminste uit wat dergelijke reclame zal kosten en wat het op zal leveren.

Je geeft zelf al aan. Kosten. Je moet niet denken van, ach, het levert spelers op. Je moet kijken naar wat rendabel is, reclame is duurder dan je denkt. Op YouTube staat reclame voor, bijvoorbeeld, ''World of Tanks''. Dit is een internationaal spel, met veel spelers. Dit is voor de WoT-makers, Wargaming, rendabel, omdat het genoeg spelers
trekt om de kosten te overtreffen. Reclame voor TribalWars NL zal te veel kosten, voor te weinig winst.

Ik speed wel eens op buitenlandse servers, maar dat vind ik toch een stuk minder leuk dan op onze eigen Nederkandse server hoor ;).

In mijn ogen is er nog een probleem op dit moment:: Er zijn gewoon veel te veel werelden, er mag wat mij betreft wel eens drastisch gesloten gaan worden, want dat levert voor nieuwe werelden weer heel veel nieuwe spelers op.
het is gewoon een probleem dat spelers nu gewoon geen zin meer hebben om te spelen omdat het spel saai wordt na een paar jaar, het team is al een heel eind op weg door nieuwe werelden eerder te laten sluiten, maar dat kan dus beter.
Als nieuwe speler kom je met gemak aan een account van miljoenen, omdat er te weinig spelers zijn op de oudere werelden, en dan is het doel dus eigenlijk weg.
Je wilt goed worden maar als je een goed account zo in de schoot geworpen krijgt, tsja, wat stelt het dan nog voor...

Het 2e punt, wat ook al meerdere keren genoemd is en in mijn ogen ook de sleutel tot succes is variatie in werelden, niet alleen met de classic, maar doe het ook bij normale werelden, bijvoorbeeld meerdere dorpen start, ander start niveau, slaapmpdus, goedkope munten enz.
Kijk eens wat er op de speedwereld allemaal gebeurd aan variatie, en pas dat ook toe op de normale wereld.

Drastisch sluiten van werelden zullen spelers niet leuk vinden. Aan werelden zitten overwinningsvoorwaarden. De grootste stammen van werelden kunnen naar het Tw-team gaan en vragen om een sluiting. Hier zal dan over gestemd worden.

In mijn mening is variatie niet goed. Als er een wereld komt die een flink aantal spelers niet wil bespelen,
zit je meteen al met een onderbezetting. Ook, als je als speler een mindere wereld ziet, start je liever niet. Dan moet je dus lang wachten tot een nieuwe wereld. In jou opzichte dus nóg langer, omdat je minder werelden wilt.
 

DeletedUser

Guest
wat mogelijk hiervoor een oplossing is, is een duidelijkere vermelding van de instellingen :)
hiermee bedoel ik dat bij de aankondiging van de start van een wereld, de instellingen van de volgende wereld ook al bekend moeten zijn.
Zo zullen spelers zelf kunnen kiezen of ze nog een wereld wachten, of dat die instellingen nog saaier zijn.
bovendien is er dan meer reclame doordat ze eerder bekend zijn, en zullen er dus meer spelers naartoe komen.
 
Bovenaan