Over aanbod aan werelden.

DeletedUser

Guest
Het valt me op dat veel werelden extreem langzaam groeien. Toen ik voor de grap op W25 begon zat ik naast spelers die honderdenduizenden tot meer dan een miljoen punten hebben terwijl er nog lege continenten in de wereld zijn. Ook op andere werelden zie je die trend.

Is het misschien niet gewoon zo dat er te snel nieuwe werelden worden gemaakt? Het spelersaantal loopt behoorlijk achter op het aanbod. Dit is misschien ook de motivatie voor die vervelende 20:1 regel, nieuwe spelers beginnen in de buurt van zulke grote spelers dat ze geen kans meer maken.
 
Reactiescore
1.039
De werelden komen nog steeds even snel na elkaar, het zijn gewoon minder spelers geworden;)
En daarbij, als je nu op een wereld als 29 of 30 start dan is de kans klein dat je, als je niet geboost word, nog in de top mee kan spelen. Hierom zouden die werelden dus waarschijnlijk "zo snel" achter elkaar komen;)
Btw, dat was je 2222de post:D
 

DeletedUser

Guest
De werelden komen nog steeds even snel na elkaar, het zijn gewoon minder spelers geworden;)
En daarbij, als je nu op een wereld als 29 of 30 start dan is de kans klein dat je, als je niet geboost word, nog in de top mee kan spelen. Hierom zouden die werelden dus waarschijnlijk "zo snel" achter elkaar komen;)
Btw, dat was je 2222de post:D

Ik ben nu begonnen op W29 omdat een vriend van me daar speelde. Daarvoor was de laatste keer 5 jaar geleden op W3(tussenin geen tw gespeeld), ik startte volgens mij bijna een jaar nadat W3 was opgestart. Desondanks toch nog in een topstam(BORG) terecht gekomen, en het is dat ik in de zomervakantie gestopt ben en mn dorpen door stamgenoten heb laten edelen, ik had het anders nog redelijk lang kunnen uithouden daar. Opzich heb ik niet heel veel ervaring, ik heb het 1 keer eerder gespeeld en het geluk gehad om de eerste x meteen groot te worden.

Ik denk dat dit nu veel moeilijker is om dit te doen dan dat het destijds was. Nieuwe spelers maken al helemaal geen kans. Aan het begin van een wereld zijn er veel ervaren spelers en worden ze al snel gerimmed, als ze later beginnen zijn ze kansloos omdat 1 vakje verderop iemand al veel meer punten heeft. Er is geen grote noob rim meer waar nieuwe spelers zich kunnen ontplooien en het kunnen opnemen tegen andere beginners(ervaren spelers starten meestal aan het begin en zitten dus niet vaak in de rim). Ik heb geprofiteerd van een dergelijke omgeving.
 

DeletedUser

Guest
Dit is waar je, je ziet nergens meer dat alle continenten volzitten, misschien net een 65% van de wereld oid. Maar geld is geld, en dat weet TW ook
 
Reactiescore
7
Ik denk dat dit nu veel moeilijker is om dit te doen dan dat het destijds was. Nieuwe spelers maken al helemaal geen kans. Aan het begin van een wereld zijn er veel ervaren spelers en worden ze al snel gerimmed, als ze later beginnen zijn ze kansloos omdat 1 vakje verderop iemand al veel meer punten heeft. Er is geen grote noob rim meer waar nieuwe spelers zich kunnen ontplooien en het kunnen opnemen tegen andere beginners(ervaren spelers starten meestal aan het begin en zitten dus niet vaak in de rim). Ik heb geprofiteerd van een dergelijke omgeving.


Tegenwoordig is het steeds vaker zo dat nog maar een deel van de ervaren spelers vrijwel meteen begint zodra een nieuwe wereld start omdat ze in de core willen spelen .
Een nog groter deel van de ervaren spelers starten óf even buiten de core (als een nieuwe wereld een dag of twee tot een week bestaat)
óf - een trend die je steeds meer een meer ziet - ze starten na een weekje of 2 in de rim omdat ze dan lekker relaxed kunnen spelen en het vanuit de rim veel makkelijker is om te ownen, dus meer fun.

Nieuwe spelers maken dus zowiezo niet zoveel kansen, die redden het vaak alleen nog als MB of DU, maar als ze een goeie MH treffen, leren ze zo wel veel van het spel ;)

Daarom starten nieuwe spelers ook weer heel snel op een volgende wereld, volgens mij.
Geluk voor de nieuwe spelers is wel dat er steeds meer ervaren spelers stoppen gaan, dus nieuwe kansen voor hen :D
 

DeletedUser63918

Guest
Ik denk dat een nieuwe wereld een betere verspreiding nodig heeft, dus minder dorpen per 4x4.

Of starten met 2 kleine dorpjes. Je hebt dan meteen het dubbele aantal dorpen.
Dit kan denk ik wel en geeft meteen een nieuwe strategie aan het spel.
 

DeletedUser63918

Guest
Denk dat ze het gewoon 1 keer geprobeerd moet worden. Spelers verschillen op .net en .nl.
Verder als spelers afnemen moet je of de werelden kleiner maken, en looptijden vergroten om het effect te behouden en toch volle werelden te hebben. Of meerdere startdorpen.

Verder word er voor TribalWars geen reclame gemaakt? Terwijl ik er verschillende van Grepolis en Forge Of Empires zie.
Hierdoor willen jongere kinderen het uitproberen. En die vormen nu eenmaal de nieuwe generatie...
 

DeletedUser

Guest
Denk dat ze het gewoon 1 keer geprobeerd moet worden. Spelers verschillen op .net en .nl.
Verder als spelers afnemen moet je of de werelden kleiner maken, en looptijden vergroten om het effect te behouden en toch volle werelden te hebben. Of meerdere startdorpen.

Verder word er voor TribalWars geen reclame gemaakt? Terwijl ik er verschillende van Grepolis en Forge Of Empires zie.
Hierdoor willen jongere kinderen het uitproberen. En die vormen nu eenmaal de nieuwe generatie...

Probleem ook volgens mij is dat je op Grepolis nog best lang 'overleefd'. Maar hier op TW, als 10, 11, 12-jarig kind red je het gewoon niet. ER wordt genacht, onder schooltijd gespeeld, etc etc. Dan kun je vrij weinig als nieuwe generatie. Daarom denk ik dat er ook weinig nieuwe spelers bij komen :(
 

DeletedUser

Guest
Probleem ook volgens mij is dat je op Grepolis nog best lang 'overleefd'. Maar hier op TW, als 10, 11, 12-jarig kind red je het gewoon niet. ER wordt genacht, onder schooltijd gespeeld, etc etc. Dan kun je vrij weinig als nieuwe generatie. Daarom denk ik dat er ook weinig nieuwe spelers bij komen :(

Daarom moet er juist een grotere playerbase komen. Dan zijn er meer noobs om hun heen en kunnen ze het beter leren. Waar zie je nou nog dat noobs een continent in handen hebben op de nieuwe werelden? De buurt is bij toppers na een week of 2 al gespeeld. Heel het 30x30 of 60x60 is dan al machteloos door al die activiteit.

Krijg je echter meer spelers zal de wereld groter zijn en zal je minder pro's dicht op elkaar hebben liggen. Om toch het cluster op te vullen moeten er wel mensen bijkomen.. Hierdoor komen noobs in topstammen en krijgen we er weer degelijke spelers bij.
 

DeletedUser63918

Guest
Of een keer een nieuw initiatief.
Zou waarschijnlijk niet haalbaar zijn, maar toch.
Zet een beginner bij een pro/normaal speler. De beginner leert dan bij en zo krijg je op een vervolg wereld meer gelijkheid.

Dit is alleen amper mogelijk.
 

DeletedUser

Guest
Of een keer een nieuw initiatief.
Zou waarschijnlijk niet haalbaar zijn, maar toch.
Zet een beginner bij een pro/normaal speler. De beginner leert dan bij en zo krijg je op een vervolg wereld meer gelijkheid.

Dit is alleen amper mogelijk.

Soort TW-Teacher? Bestaat al, en werkt volgens mij niet op grote schaal.
Ook iets namelijk, de echte noobs kunnen moeilijk leren omdat ze niet weten waar. Ze komen nooit op het AF.

En je hebt helemaal gelijk Spartan.

En, mss een wereld waarop je maar op 1 IP adres per acc mag spelen? Dus geen co's. Dan krijg je:
a) Niet 1 acc waar drie spelers op spelen, maar 3 acc's waar 1 speler op speelt.
b) De noobs (spelen eigenlijk altijd solo) worden niet meteen weggespeeld door de activiteit van de pro/subtop teams.

Een andere optie is de nachtbonus langer te laten lopen. Ook bijvoorbeeld tot 19:30. En dan begint hij tussen 23:00 en 00:00? Dat haalt alleen wel de taktiek uit het spel.

Wat dan mss weer wel een goeie optie is, is de nachtbonus 'sterker' maken. 2005 bonus bijvoorbeeld. Want je ziet ook heel vaakdat 10-15 jarigen gewoon dorpen om 05:00 verliezen.
 

DeletedUser66036

Guest
Mwah, ik speel een ervaren speler eruit, door juist actiever te zijn dan hij :)
 
Reactiescore
1.039
1 account per ip gaat hem niet worden... Mensen zoals ik hebben nu eenmaal meerdere huizen, om verschillende redenen, ook zijn er volgens mij belgische aanbieders die ip adressen veranderen

Mwah, ik speel een ervaren speler eruit, door juist actiever te zijn dan hij :)

Wie:D
 

DeletedUser

Guest
Gebakken Heer boterham met kaas, dat kan, maar sommige spelers kunnen niet elke uur van de dag online zijn. Daardoor moet er gewoon een 'n00b'-wereld komen, 1 speler per acc., grotere looptijden, misschien zelfs de beginnersbescherming opschroeven naar 10 dagen.
 

DeletedUser66026

Guest
1 account per ip gaat hem niet worden... Mensen zoals ik hebben nu eenmaal meerdere huizen, om verschillende redenen, ook zijn er volgens mij belgische aanbieders die ip adressen veranderen



Wie:D

Ja in belgië zijn de meeste ip-adressen dynamisch dus dat wordt het niet tenzei dat je maar met 200 spelers wil spelen;)
 

DeletedUser66036

Guest
Gebakken Heer boterham met kaas, dat kan, maar sommige spelers kunnen niet elke uur van de dag online zijn. Daardoor moet er gewoon een 'n00b'-wereld komen, 1 speler per acc., grotere looptijden, misschien zelfs de beginnersbescherming opschroeven naar 10 dagen.

Wat houd je dan nog over?
Dat is toch Tribalwars, stiekem van dichtbij dorpen wegsnoepen, OS 1 seconde achter de trein omdat de tegenstander anders direct terug edelt...

Op jouw manier wint de gene met de meeste punten... Stacken als een idioot is het enige wat er nog gebeurt...
 

DeletedUser

Guest
Wat houd je dan nog over?
Dat is toch Tribalwars, stiekem van dichtbij dorpen wegsnoepen, OS 1 seconde achter de trein omdat de tegenstander anders direct terug edelt...

Op jouw manier wint de gene met de meeste punten... Stacken als een idioot is het enige wat er nog gebeurt...

Klopt, maar het gaat erom dat de beginners die het spel voor de eerste keer spelen, het hoge niveau niet aankunnen en daardoor sneller stoppen met het spel.
Doordat ze zo snel stoppen zijn de werelden zo leeg en dat moet eigenlijk gewoon veranderen. Ik vind dat je dat gewoon doet met een n00b-wereld om ze het spel te laten leren, maar dan niet op zo'n hoog niveau.
 

DeletedUser66036

Guest
Daar hebben we volgens mij de casual al voor. Of is die niet goed genoeg?
 
Bovenaan