Nachtbrakers [1:00 - 7:00]

DeletedUser

Guest
grebo volgens mij moet jij je research iets beter doen:

pasen wordt de eerste zondag na de eerste volle maan in de lente gevierd. Dus dat de datum niet correct is dat kunnen we vrij zeker van zijn gezien het altijd op een andere datum "de eerste zondag na de eerste volle maan" is.
 

DeletedUser58575

Guest
Geloof ik niet....is eeuwen geleden misschien wel gebeurd...maar of ze die dag nog juist kunnen achterhalen dat geloof ik niet.

Dus het is de datum die je opvalt als iets dat je niet gelooft?
Niet het feit dat er beweerd wordt dat er een dooie vent na drie dagen weer vrolijk opstond en verder huppelde? :)
 

DeletedUser

Guest
Waar komt eigenlijk de benaming nachtbrakers vandaan??
Heb nog niet gegoogled, maar misschien dat iemand het weet:confused:

Letterlijk lezen kan betekenen dat je in de nacht aan het braken bent, en dat lijkt me nou niet zo leuk:D
 

DeletedUser26555

Guest
nachtbraker: Persoon die tot laat in de nacht wakker blijft.
gegoogled...
 

DeletedUser

Guest
nachtbraker: Persoon die tot laat in de nacht wakker blijft.
gegoogled...

Klopt,

Zie Wiki;
Woordherkomst en -opbouw;
Samenstellende afleiding van nacht en het verouderde werkwoord braken (bezig zijn) met het achtervoegsel -er

Toch blijf ik bij het woord braken een andere gedachte houden dan bezig zijn, alhoewel je met mijn gedachte ook bezig bent:cool:
 

DeletedUser68397

Guest
Al meer dan een jaar gestopt met dit spel. Dat moeten we vieren in ons oude vertrouwde topic! :D
 

DeletedUser58575

Guest
Als je bij de derde afslag rechtsaf gaat kom je bij het vragenforum uit. Vraag het daar nog maar eens :)
 

DeletedUser

Guest
Per ongeluk 4e afslag genomen:(

Niet voor niets dat ik om een TomTom vroeg :D
 
Bovenaan