Moorden en vermoorden

DeletedUser9529

Guest
Zijn beide best interessante stromingen! Heb vorig jaar Logica & Wetenschapsfilosofie (beide in één vak) gekregen en dit heb ik er toch van onthouden :) Trouwens, check nachttopic W43, ik win vandaag! :D
 

DeletedUser5148

Guest
Er zijn mensen die beweren dat iedereen die er zo ver toe gedreven wordt in staat is om een moord te plegen. Er zijn mensen die beweren dat enkel een selecte groep een mens kan doden. Zelf ben ik voorstander van de eerste theorie. Zolang je een moord zogezegd kan goedpraten. Indien iemand je beste vriendin of je kinderen vermoordt, zou je je dan niet kunnen rechtvaardigen wat jij doet. Niet dat ik dit zou doen hé, maar als voorbeeld. Ik denk dat ik zeker - wanneer ik zo ver gedreven wordt - in staat kan zijn om een moord te plegen. Of om bvb. mijn eigen leven te redden (indien iemand u aanvalt). Veel moorden zijn trouwens zo. Er zijn weinig mensen die moorden omwille van plezier, of omdat ze er verslaafd aan zijn.

Wat denken jullie hierover. Zouden jullie in staat zijn om een moord te plegen. Denk je dat iedereen een moord kan plegen.

Laat mij beginnen met wat achtergrondinformatie:
Ik studeer nu mijn vierde jaar in de veiligheid (eerst bachelor, nu schakelprogramma voor master). Daarnaast woon ik al sinds m'n 11e in een pleeggezin (moeder gestorven toen ik 11 was, soit, hoeft geen verder verhaal). De situatie in het pleeggezin is voor mij soms ondraaglijk. Ik krijg al jaren zeer cynische opmerkingen die echt gericht zijn om te raken. Laat mij enkele voorbeelden geven:
- Mijn familie zou "slechter" zijn dan mijn pleegfamilie. Dit zijn woorden van mijn pleegmoeder (psychologe van in de 50 jaar. Maw: een persoon die beter zou moeten weten).
- Het is middagmaal en er worden boterhammen gegeten. Vraag ik aan mijn pleegzus (die toen 21 jaar was) om mij de kaas eens te passen. Het volgende krijg ik als reply: "Neen want die kaas is enkel voor biologische kinderen."
- Het is kerstmis en er wordt een cadeau gekocht voor de pleegouders. Kinderen en pleegkinderen leggen hiervoor samen. Bij het afgeven van het cadeau, zegt mijn pleegzus (toen 23 jaar): "Hier, van de kinderen en aanhangsels." Even voor de duidelijkheid: ik woon nog samen met een andere jongen die ze hebben geadopteerd (hij is 19, ik 21). Aanhangsels was dus weldegelijk naar ons gericht.

Nu jullie deze voorbeelden hebben gelezen (dit zijn er slechts één van de zovele...), kunnen jullie wel al raden waar ik naartoe wil. Ikzelf, rustige jongen IRL, kan soms wel eens écht pissed worden op m'n pleegouders. En soms zou ik ze gewoon verwensen. Ik besef maar al te goed (met alle opleiding die ik al heb gehad ivm criminologie en psychologie), dat een moord plegen geen slimme zet zou zijn. Maar soms zou je uit frustratie gewoon een Barretta kopen en hun allemaal omleggen.

Gehaat? Verstaanbaar.
Verstaanbaar voor jullie? Enkel voor mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. :)

Dus ja, ikzelf ben een potentiële moordenaar. Ik ben me bewust van dit feit. Ik ben overtuigd dat iedereen een potentiële moordenaar is. Voila, tot hier mijn inbreng. :)
 
Reactiescore
1.735
Heftig man sera. Maar sorry als ik het zeg, maar wat een kut pleegzus heb jij. Ik begrijp je man.
 
Bovenaan