Laf, MiB?

DeletedUser

Guest
(de originele topic is om een of andere reden verdwenen. Je eigen topics kun je niet deleten dus dat kan het niet zijn. Graag een uitleg via PM van een moderator/admin. Hierbij herpost ik 'em omdat er niets van tegen de regels is)

Of MiB en ME tegen Opus willen samenspannen zal ons een worst wezen, maar ons laf noemen daar zijn we niet van gediend.
De laffe opus hebben ons nu al meerdere malen aangevallen, nadat ze om knullige redenen het bondgenootschap hadden geanuleerd.

Dit wil ik enkel even rechtzetten. Ons bondgenootschap was om zeer duidelijke redenen ontbonden. We waren zeer ontstelt over de ter oorlog verklaring op de door ons zeer gewaardeerde stam ~ave~ (alhoewel onze relatie niet verzilverd is/was in een bondgenootschap)
Hier hebben we jullie al zéér gedetailleerd uitleg over verschaft en we wensen er dan ook niet verder op in te gaan.

Aangezien jullie de definitie van laf niet kennen, zal ik deze graag voor jullie openbaren:

laf (bn.)
» zich door angst voor gevaar latende leiden.


Er zijn verschillende stammen in dit spel die zich door angst voor gevaar (lees: angst voor Opus) laten leiden, maar Opus zelf is dat in ieder geval niet.

Ironisch genoeg staan we heus wel open voor nieuwe bondgenoten (mits ze aan bepaalde standaards voldoen) maar dan zal dit bondgenootschap op een bestaande relatie gebouwd moeten worden. Deze relatie zal door een oorlog sowiso niet gevormd worden.
 

DeletedUser

Guest
Deze uitspraak is niet van de stamleiding en kunnen jullie dan ook niet als een aanval op Opus beschouwen. Dat is gewoon een uitspraak van een lid die het niet zo voor Opus heeft na de recente aanvallen.
 

DeletedUser

Guest
Ah juist. Ik begrijp dat Athius de BMC beheerder is, maar begreep tot nu toe nog niet of hij daarmee ook tot stamoudste/mede-leider beschouwd werd.

PS: Proficiat met de recente veranderingen in MiB, ik zie dat het weer beter gaat :)
 

DeletedUser

Guest
Ah juist. Ik begrijp dat Athius de BMC beheerder is, maar begreep tot nu toe nog niet of hij daarmee ook tot stamoudste/mede-leider beschouwd werd.

PS: Proficiat met de recente veranderingen in MiB, ik zie dat het weer beter gaat :)

het lijkt mij dat ik dat wel degenlijk ben Cerebes, maargoed, om de geachte heren van OPUS maar even te quoten:

Dit wil ik enkel even rechtzetten. Ons bondgenootschap was om zeer duidelijke redenen ontbonden. We waren zeer ontstelt over de ter oorlog verklaring op de door ons zeer gewaardeerde stam ~ave~ (alhoewel onze relatie niet verzilverd is/was in een bondgenootschap)
Hier hebben we jullie al zéér gedetailleerd uitleg over verschaft en we wensen er dan ook niet verder op in te gaan.

einde quote, staat mij toe onze situatie te verduidelijken;

De mib werd aangevallen door Dreisburch, de leider van ave. En hard ook. Het eerste wat ik deed was een mailtje naar Dreisburch sturen, een mailtje waarin ik hem eraan herinnerde dat de MIB de zelfde "een voor allen, allen voor een" filosofie volgt waar ave ook mee scandeert. Ik vroeg hem de aanvallen te staken en de geroofde grondstoffen terug te sturen. Niet een onredelijke vraag lijkt mij.

Hij weigerde echter, hij vermelde dat hij ons zou blijven aanvallen, no matter what. Ik stuur hem nog een mail, hierin vraag ik hem alleen maar om de aanvallen te staken, meer niet. Dit lijkt mij wederom niet onredelijk. Weer weigert hij, maar hij noemt nu ook voorwaarden. Hij zal stoppen met aanvallen als de MIB hem elke dag een aanzienlijk bedrag aan grondstoffen toe stuurt. Dit bericht werd door een aantal aanvallen van zijn kant benadrukt. Een 211 speler stam die een 11 spelers stamt betaald voor vrede? Ik weet niet wat voor stam OPUS is, maar het lijkt mij dat ook zij dit naast hun neer zouden leggen, nee het was tijd dat de MIB zijn tanden liet zien. Denk echter niet dat wij gelijk een aanval op ave begonnnen. Wij beschouwden dit nog niet als een oorlog, maar een conflict tussen onze stam en de leider van ave. Het zou niet rechtvaardig zijn om de ave leden hierin te betrekken, vandaar dat wij hun ook mailden. Wij deelde hun onze situatie mee, wij vroegen om hun begrip en verzekerde hun dat wij hun geen haar zouden krenken. Tenzij ze het voor hun leider zouden opnemen, iets wat wij oneervol achte, gezien de moeite voor vrede die wij deden.

Helaas, geen van de leden ging op ons voorstel in, sterker nog sommigen van hun wezen het op een nogal onbeleefde manier af. Er vonden verscheidene aanvallen op ons plaats. Het werd dus toch een oorlog tussen stammen, wij besloten tot een andere aanpak. Wij zouden de ave 24 uur lang bestoken met aanvallen, na die 24 uur zouden wij weer een vrede's voorstel doen.
Geen van jullie kan ons beschuldigen van oorlogszucht, wij deden alles wat we konden voor vrede, en toch bleven ze weigeren.

De oorlog begon en we kregen van OPUS het bericht dat ze ons bondgenootschap wilde beïndigen. Ze vonden het onprofesioneel dat we in dit stadium al een oorlog aan het voeren waren en wilde niks met ons te maken hebben.
Wat wil OPUS dan? Dat wij er handeloos op toezien hoe onze members een voor een worden aangevallen? wat voor een stam zouden wij dan zijn? Wat voor een stam vertikt het zijn members te verdedigen? Of moesten wij toegeven aan de eisen van dreisburch? MOet een 211 stam door 11 spelers worden afgeperst?
wij verwerkte al onze verbazing in een mail die naar de leiding van opus werd gestuurd, een mail die beantwoord werd. Onze mail werpte een ander blik op de zaak, niet alles was zoals OPUS dacht. Maar dit was niet genoeg om het bondgenootschap te hervatten. Wellicht later, wanneer wij weer wat profsioneler waren geworden.

Profesioneler, een bondgenootschap beïndigen zonder ons ook maar om opheldering te vragen, zonder de andere kant van het verhaal te willen horen. Ja, dat getuigd idd van profesionaliteit.

maar goed, de oorlog kwam ten einde, weer weigerde ave ons voorstel. Met hem viel niet te praten:

"Snap je dat niet?
Ik ga jullie verder aanvallen -.-
I don't stop attaking you -.-
Ich werde nicht aufhören euch anzugreifen -.-

Het lijkt me, alsof JULLIE bang zijn..."

zie hier, de door OPUS zeer gewaardeerde stam. Ik ben teleurgesteld. Ik ben teleurgesteld dat OPUS onze alliantie om DIT heeft beeïndigt. Ze vielen ons zonder aanleiding aan, oke kan gebeuren. Ze weigerden elk vrede;s voorstel. Goed. Maar hun intentie om tot het einde door te gaan met hun aanvallen klopt al helemaal niet. Opus, wij dalen zo erg in jullie achting omdat wij ons met een offensief verweren. een offensief tegen een door jullie gewaardeerde stam die ons tot het einde de oorlog heeft verklaart. Zien jullie de gaten? Zien
jullie de enorme kraters die in deze redenering zitten? Opus is slim, ze staan niet voor niks op 1. Daarom weiger ik te geloven dat ave de echte reden is van het einde van onze alliantie. Zeker gezien het feit dat jullie ons nu al tig keer hebben aangevallen. De zelfde dag nog.

Ik weiger te geloven dat dit om ave was, nee ik geloof dat dit al lang in de planning stond. maar jullie waren blijkbaar niet mans genoeg de ware rede te geven. Daarom noem ik jullie laf.


ik kan er naast zitten, best. Maar ga die discussie dan tenminste aan
 

DeletedUser

Guest
mooie pleidooi, hoe dan ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Het is eigenlijk heel simpel.
In dit stadium van het spel is het farmen of gefarmd worden.

Ik krijg regelmatig klachten van mensen die ik farm. Ik stuur dan altijd hetzelfde antwoord.
" Je kunt jezelf tegen farmen goed beschermen. Bouw je schuilplaats op en je muur. Zorg dat je grondstoffen binnen je schuilplaats passen. En zorg dat elke raid je vijand meer kost dan jezelf."

In dit stadium een "oorlog" of "offensief" beginnen omdat een lid gefarmd wordt laat zien dat je het spelletje niet begrijpt. Dat en dat alleen is de reden waarom het bondgenootschap is opgezegd. (En natuurlijk met zijn 200 tegen 10.)
 

DeletedUser

Guest
In dit stadium een "oorlog" of "offensief" beginnen omdat een lid gefarmd wordt laat zien dat je het spelletje niet begrijpt. Dat en dat alleen is de reden waarom het bondgenootschap is opgezegd. (En natuurlijk met zijn 200 tegen 10.)

Niks meer aan toe te voegen, snap trouwens niet waarom er nu in een keer over gediscusseert moet worden.
 

DeletedUser

Guest
Het is eigenlijk heel simpel.

In dit stadium een "oorlog" of "offensief" beginnen omdat een lid gefarmd wordt laat zien dat je het spelletje niet begrijpt. Dat en dat alleen is de reden waarom het bondgenootschap is opgezegd.

je zal verstelt staan als je wist hoe effectief ons beleid is, spelers die onze spelers farmen worden aangepakt. En vaak met succes.
Wij doen blijkbaar iets onorthodox, waaruit jullie de conclusie trekken dat wij het spelletje niet begrijpen. Wij zien het (met redelijk succes) uitproberen van nieuwe strategiën echter niet als een zwakte punt, maar als onze kracht. De MIB blijft nieuwe dingen proberen om zijn voorsprong te vergroten, werkt het niet? Terug naar de rekentafel. Werkt het wel? Mooi.
Wat de 200 tegen 10 betrefd, het is een voor allen en allen voor een. WIJ zien er niet wezenloos op toe hoe onze spelers gefarmd worden, je kan ons hierdoor noobs noemen, je kan allianties beëindigen. Best, zolang onze spelers maar beseffen dat onze stam er alles aan zal doen ze te beschermen. DAT is wat MIB onderscheid van de andere stammen. Jammer dat zij dat niet kunnen waarderen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
je zal verstelt staan als je wist hoe effectief ons beleid is, spelers die onze spelers farmen worden aangepakt. En vaak met succes.
Wij doen blijkbaar iets onorthodox, waaruit jullie de conclusie trekken dat wij het spelletje niet begrijpen. Wij zien het (met redelijk succes) uitproberen van nieuwe strategiën echter niet als een zwakte punt, maar als onze kracht. De MIB blijft nieuwe dingen proberen om zijn voorsprong te vergroten, werkt het niet? Terug naar de rekentafel. Werkt het wel? Mooi.
Wat de 200 tegen 10 betrefd, het is een voor allen en allen voor een. WIJ zien er niet wezenloos op toe hoe onze spelers gefarmd worden, je kan ons hierdoor noobs noemen, je kan allianties beëindigen. Best, zolang onze spelers maar beseffen dat onze stam er alles aan zal doen ze te beschermen. DAT is wat MIB onderscheid van de andere stammen. Jammer dat zij dat niet kunnen waarderen

dat heet terugvechten, das wat ander dan een offensief, bij een offensief is het de bedoeling dat je vijanden uitschakeld oftewel kapot maakt, dat lukt je niet met wat zielige speertjes en zwaardjes, neem maar van ons aan dat als je dat een oorlog noemt je een noob, ik vind het gewoon een schermutselingetje:)
 

DeletedUser

Guest
dat heet terugvechten, das wat ander dan een offensief, bij een offensief is het de bedoeling dat je vijanden uitschakeld oftewel kapot maakt, dat lukt je niet met wat zielige speertjes en zwaardjes, neem maar van ons aan dat als je dat een oorlog noemt je een noob, ik vind het gewoon een schermutselingetje:)

wij vochtne idd terug, middels een door onze stam georganiseerde OPERATIE, die wij het AVE OFFENSIEF hebben gedoopt. De oorlog met ave duurt zolang ze ons aanvallen, de aanval van ONS duurde echter 24 uur. En volgens het woordenboek noem je zoiets gewoon een offensief En hebt gelijk als je zegt dat het niet lukt om spelers met zwaard en speermannentjes met de grond gelijk te maken. Dit was ook niet onze bedoeling, wij wilden een boodschap aan ave geven. Wij slaagden er echter in diverse ave leden te farmen. Wat de oorlog betrefd, het was niet groot. Maar als 2 mogenheden met grondgebied verklaren dat ze de ander als vijand beschouwen en aanvallen op elkaar uitvoeren spreek ik van oorlog.
Ik heb er btw geen problemen mee als jij mij een noob noemt, mag ik jou dan een vogelsbekdier noemen?
 

DeletedUser

Guest
Allemaal leuk en aardig dat je je eigen spelers beschermt. Maar in dit stadium is dat eigenlijk allemaal kansloos.

De spelers die worden aangevallen zijn waarschijnlijk zwak in hun gebied, oftewel niet actief genoeg.
Waarom zouden ze jullie troepen verdienen als ze zichzelf door hun inactiviteit doelwit hebben gemaakt?

Als je elke newb in jullie stam moet verdedigen hou je zelf geen defence meer over.
 

DeletedUser

Guest
de speler die werd aangevallen was een actief lid. Onactieve leden worden na 2 dagen uit de stam gegooid, op die manier proberen wij het door jou genoemde probleem aan te pakken.
 

DeletedUser

Guest
bijv. als iedereen mij (de grootste newb:D ) moest beschermen bleef er geen speer over:p
 

DeletedUser

Guest
de speler die werd aangevallen was een actief lid. Onactieve leden worden na 2 dagen uit de stam gegooid, op die manier proberen wij het door jou genoemde probleem aan te pakken.

Wat beschouw je als actief?
 

DeletedUser

Guest
members in onze stam krijgen meer bescherming en invloed dan ze in andere stammen zouden krijgen, wij eisen daar wel voor terug dat ze actief zijn. Zoniet, dat word je uit de stam ontslagen.
 
Bovenaan