Kraak de code *hard*

DeletedUser14063

Guest
Ken jij een woord met één letter?
(in het Nederlands neem ik aan)
 

DeletedUser

Guest
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat 2 letters in de code voor 1 letter staan.

Maar BDJNJF#F# bestaat uit 9 tekens en dat is een oneven getal dus dan kan dat niet kloppen, of die # moet een rare betekenis hebben. Voor de rest bevatten alle woorden wel een even aantal tekens.
 

DeletedUser

Guest
U........(Pers. Vnw) Is een Nederlands woord met 1 letter. ;)

Maar er zit in die code geen woord met 2 letters dus als die hypothese klopt komt er geen woord met 1 letter voor in die code.

Ik zag ook een woord met 9 tekens, dat zou die hypothese ontkrachten denk ik alleen komen er wel # tekens in voor dusja ik ben daar niet zeker van.

Wel heb je het ooit, Jodude je word met de dag slimmer :p

Zul je zien dat Jodude het morgen met het grootste gemak kraakt :p
 

DeletedUser14063

Guest
één ding weet ik al, en dat is dat de zinnen los vanmekaar kunnen worden ontcijfter, want hij heeft er later nog die extra zin bijgezet.

Verder denk ik, dat Je gewoon de letter(Nummer) moet opschuiven met een bepaald aantal (of terrugschuiven) om op de juiste letter te komen. En bij de volgende letter is het getal anders.
Dus stel bij de eerste moest

FLPBPDD JP#F BBFNJH JJJP DNNRHJ.

BDJNJF#F# N##H BFPRFRDLD DRJP DJDDRP

Het letter N zijn ipv F.Dan moet die 8 omhoog.
D moet dan 7 omhoog. J moet 6 omhoog. N 5 omhoog etc.

Maar zo simpel zal het wel niet zijn, maar er moet een regelmaat/patoorn in zitten.

EDIT:
Ik geloof dat ik me post aan het editen was, naja een nieuwe post is ook goed :p
wat denken jullie dan van dit?
 

DeletedUser13801

Guest
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat 2 letters in de code voor 1 letter staan.

Dat zou un-dirk-ish zijn, om de codering van iemand anders te jatten, volgens mij zou hij dat opvatten als een persoonlijke belediging. :p

Hoe kunnen er nu 3 dezelfde letters achter elkaar staan? In het Nederlands komt dit naar mijn weten niet voor.

Idd... Dat zei ik ook al...


Anyway, nogmaals # staat voor 'nummer'...
 

DeletedUser

Guest
Dat zou un-dirk-ish zijn, om de codering van iemand anders te jatten, volgens mij zou hij dat opvatten als een persoonlijke belediging. :p

Denk je, hij maakt er mss gebruik van dat jij dit denkt en dan jat hij toch iets, je kan niet weten wat voor gedachte kronkels daar nog achter zitten :p

Anyway, nogmaals # staat voor 'nummer'...

Zou het kunnen zijn dat alle getallen na een # een nummer voorstellen?
 

DeletedUser

Guest
Komt omdat ik geen zak snap van wat je bedoelt. :p

Ik snap het ook niet helemaal.

FLPBPDD JP#F BBFNJH JJJP DNNRHJ.

BDJNJF#F# N##H BFPRFRDLD DRJP DJDDRP

Het letter N zijn ipv F.Dan moet die 8 omhoog.
D moet dan 7 omhoog. J moet 6 omhoog. N 5 omhoog etc.

Maar zo simpel zal het wel niet zijn, maar er moet een regelmaat/patoorn in zitten.

Bedoel je omhoog in de waarde van het getal(Bv a=1, b=2, etc) ofwat?

Dirk-janusIV zij ook dat er een patroon en logica in zat, maar die was volgens hem moeilijk te zien in 2 zinnen dus zou hij er meer toevoegen.
 

DeletedUser14063

Guest
Ja dat bedoel ik.

En zo'n patroon is makkelijker te vinden omdat het zich herhaalt, dus hoe meer woorden hoe makkelijker je het vind. Snappe?
 

DeletedUser7072

Guest
Jullie zijn lekker bezig zie ik, Ik denk dat jullie wel iets opmerkelijks zullen zien in deze letters als ik meer zinnen maak. Maar ik heb ook niet alle tijd hiervoor, dus als jullie geduld hebben zullen er zeker meer zinnen staan.

Ga door met het opstellen van hypothesen en test deze aan de werkelijkheid zoals ik Utungu en Khaduffi heb zien doen!

Ik heb trouwens nog ingewikkeldere code's bedacht, dus als jullie deze oplossen kan het nog leuker gaan worden ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser36601

Guest
Jullie zijn lekker bezig zie ik, Ik denk dat jullie wel iets opmerkelijks zullen zien in deze letters als ik meer zinnen maak. Maar ik heb ook niet alle tijd hiervoor, dus als jullie geduld hebben zullen er zeker meer zinnen staan.

Ga door met het opstellen van hypothesen en test deze aan de werkelijkheid zoals ik Utungu en Khaduffi heb zien doen!

Ik heb trouwens nog ingewikkeldere code's bedacht, dus als jullie deze oplossen kan het nog leuker gaan worden ;)

Leeg je berichten is goed. :p Nog ingewikkelder?:eek:

Laten we ff geen tips geven tot Spartacus er is, hij zei kom maar op toen ik zei dat ik nog een leuke code had, dus moeten we even kijken hoe het zit met die stoere praatjes en kijken of hij het zonder tips oplost ^^

En is Mr. Spartacus al begonnen?
 

DeletedUser14063

Guest
Weetje waar ik tegen aanloop?
Stel ik post een gedeelte van de theorie die klopt, en iemand anders gaat daarmee verder maakt het af en levert het in ><
 

DeletedUser36601

Guest
Weetje waar ik tegen aanloop?
Stel ik post een gedeelte van de theorie die klopt, en iemand anders gaat daarmee verder maakt het af en levert het in ><

Dat maakt toch niks uit? Het is geen wedstrijd! Je wordt gewoon als 'groep' lezers/krakers uitgedaagd door de maker! Niet door een mede-kraker, om 't zo maar even te noemen.
 

DeletedUser14063

Guest
Ok, ik dacht dat omdat het leek alsof spartacus allemaal dingen voor zichzelf aanhet doen is ;P
 
Bovenaan