Korfbal.

DeletedUser

Guest
Korfballers opnieuw wereldkampioen

Laatste update: 5 november 2011 13:02 info
SHAOXING - De Nederlandse korfballers hebben zaterdag in het Chinese Shaoxing voor de achtste keer de wereldtitel veroverd.
Foto: ProShots

De ploeg van bondscoach Jan-Sjouke van den Bos was in de finale opnieuw te sterk voor eeuwige rivaal België. Oranje won de eindstrijd met 32-26.

Voor Nederland was het de vijfde titel op rij. Sinds de eerste WK-finale in 1978 was alleen in 1991 het goud voor de Belgen.

Oranje begon sterk aan de finale en liep al snel uit naar een voorsprong van 4-1.

België kwam nog wel terug tot 4-3, maar daarna leken de spelers van Van den Bos met 11-6 duidelijk afstand te nemen.

Afwerking

Halverwege de eerste helft vochten de Belgen zich echter sterk terug en verkleinden ze de marge tot twee punten.

Door een paar dure missers kon Nederland toch weer uitlopen en ging het met een voorsprong van 16-13 de rust in.

Na de pauze overrompelde Oranje de Belgen met drie punten op rij.

België kreeg daarna nog wel wat kansen, maar de ploeg was niet secuur in de afwerking. Nederland bleef wel scoren en kwam geen moment meer in de problemen.

Tims

Veelvoudig international Mady Tims kreeg vlak voor tijd een publiekswissel. Ze speelde haar laatste wedstrijd voor Oranje.

Woppaaaaaa waar zijn we niet goed in?
 

DeletedUser974

Guest
Een sport waarin Belgie en Nederland elk WK in de finale staan, dat zegt genoeg over het niveau ^^
Ik stel trouwens voor dat we een lobby beginnen om korfbal olympisch te maken, is toch weer een extra gouden medaille.

In 2015 is het WK trouwens in Belgie, kunnen we weer eens Wereldkampioen worden in het hol van de leeuw :cool:
 

DeletedUser

Guest
De laatste 5 jaar was de finale telkens België-Nederland.
Beetje erg vind ik.
 

DeletedUser43257

Guest
Korfbal is een beetje raar... Je moet de hele tijd mensen van je eigen geslacht dekken :eek:
 

DeletedUser56218

Guest
De manier waarop ze penalty's nemen bij korfbal is ook best geslaagd. Het is de bedoeling de afstand tussen je handen (waar de bal vertrekt) en de korf zo klein mogelijk te maken... Best grappig eigenlijk hoe ze dat doen :p
 

DeletedUser

Guest
Dan heb je geen keus...

Bij korfbal heb je praktisch ook geen keus want het is gewoon superdom als je als man een vrouw gaat dekken. Betekent namelijk dat ergens anders in de zaal/het veld een vrouw een man moet dekken en dat gaat fout. Tenzij die vrouw toevallig 2 meter lang is, maar ja.
 

DeletedUser32020

Guest
Bij korfbal heb je praktisch ook geen keus want het is gewoon superdom als je als man een vrouw gaat dekken. Betekent namelijk dat ergens anders in de zaal/het veld een vrouw een man moet dekken en dat gaat fout. Tenzij die vrouw toevallig 2 meter lang is, maar ja.

Vooral omdat als je iemand van het andere geslacht dekt je de bal tegen krijgt.
 
Reactiescore
1.279
ckv OVVO Maarssen 4 supporter ik fanatiek.
 
Reactiescore
770
ik kan veel verdragen en ben tolerant voor iedereen maar mensen die korfbal volgen verdienen nekschot
 
Bovenaan