kloosters met monniken

DeletedUser

Guest
@Kurt en super0snoopy,

wat willen jullie nu bereiken?

ik ben ook tegen DIT idee van de OP.
maar misschien wel vóór zijn volgende idee.
alleen zullen we dat niet te zien krijgen, want hij zal zich wel 2x bedenken voor hier ooit nog iets te posten.
 

DeletedUser

Guest
Kunnen al die mensen zonder ook maar een beetje opbouwende kritiek even snel ergens anders naartoe gaan. Als je tegen bent of voor geef dan op z'n minst een argumentatie waarom wel of niet. Beetje zinloos mensen afkraken doe je maar ergens anders.

Het idee zoals duckje zegt heft elkaar op wat inhoudt dat er uiteindelijk niks verandert. De topic-starter zal even moeten gaan nadenken hoe dit idee zowel een kleine als grote speler kan helpen zonder de algemene gang in het spel erg aan te tasten en zonder dat het elkaar opheft.
 

DeletedUser

Guest
Monniken (even geholpen)

Je idee moet dringent een betere structuur hebben.
Ten miste een betere indeling. Dit maakt het duidelijker:

Monniken


Inleiding
Tribalwars speelt zich af in de middeleeuwen en aangezien kloosters en monniken toen ook al bestonden, wil ik ze bij het spel betrekken.


Monniken

Soorten
Er zijn 2 soorten monniken: de moraal-monnik en de geluks-monnik. Zoals de namen zeggen, hebben ze iets te maken met het moraal en het geluk in een gevecht.

Klooster
Ieder dorp kan maar 1 moraal-monik hebben en maar 1 geluks-monnik.
De monniken worden opgeleid in een klooster. Dat gebouw kan in elk dorp staan. (dus niet zoals het standbeeld) De plaats van het gebouw in een dorp is niet zo belangrijk maar ik dacht aan het volgende: tussen de kazerne, de verzamelplaats, de muur en de marktplaats, een weggetje loopt van het klooster naar de verzamelplaats. Je kan het klooster pas zetten als je kazerne level 10 is, en als je hoofdgebouw level 15 is.

Ontwikkelen
Als je je klooster hebt gezet, kan je nog niet meteen monniken opleiden. Ze moeten eerst ontwikkeld worden. Ze kunnen t.e.m. level 3 ontwikkeld worden. Je hoeft de moraal-monnik en de geluks-monik niet appart te ontwikkelen, als je ze ontwikkeld naar een level, is zowel je moraal-monnik als je geluks-monnik op dat level.

Levels
Je monniken hebben zowel effect in de aanval als in de verdediging. Als je monnik level 1 is, veranderd het moraal/geluk met 1, is je monnik level 2, dan veranderd het met 3, bij level 3 veranderd het met 5.
Als de moraal-monnik verdedigt, daalt het moraal met 1, 3 of 5%. Stuur je je monnik mee met een aanval, dan stijgt het moraal met 1, 3 of 5%.
Als de geluks-monnik verdedigt, daalt het geluk met 1, 3 of 5. Stuur je je monnik mee met een aanval, dan stijgt het geluk met 1, 3 of 5.

Kosten
Aangezien ze een grote invloed kunnen hebben op een gevecht, zjin ze niet goedkoop. Het klooster bouwen, kost 10.000 hout, 10.000 leem en 12.000 ijzer. Het ontwikkelen is als volgt:
naar level 1: 1.000 hout, 1.000 leem en 1.500 ijzer
naar level 2: 2.500 hout, 2.500 leem en 3.000 ijzer
naar level 3: 4.000 hout, 4.000 leem en 4.500 ijzer
Maar dan moet je je monniken nog opleiden, dat kost ook weer grondstoffen: 2.000 hout, 2.000 leem en 2.500 ijzer. (en dan heb je maar 1 van de 2 monniken)

Overige informatie
De aanvalssterkte van een monnik is 5, de verdediging is 10 tegen zowel infanterie, cavalerie als tegen boogschutters. (dit geldt voor beide monniken)

De snelheid van beide monniken is 15 minuten per veld.

Gegevens monnik

Productie

Gebouw: Klooster
Kosten
holz.png
2000
lehm.png
2000
eisen.png
2500
Bevolking
face.png
?

Eigenschappen

Aanvalstype Infanterie
Snelheid (minuten per veld)
speed.png
15
Buit dragen
booty.png
0

Gevechtsterkte

Aanvalssterkte
att.png
5
Verdediging tegen infanterie
def.png
10
Verdediging tegen cavalerie
def_cav.png
10
Verdediging tegen boogschutters
def_archer.png
10

Ontwikkeling

Gebouwen nodig Klooster (Level 1)

Kosten level 1
holz.png
1.000
lehm.png
1.000
eisen.png
1.500
Kosten level 2
holz.png
2.500
lehm.png
2.500
eisen.png
3.000
Kosten level 3
holz.png
4.000
lehm.png
4.000
eisen.png
4.500


Gegevens klooster

Gegevens

Maximaal level 1
Geproduceerde Eenheid Monnik

Gebouwen nodig
main.png
Hoofdgebouw (Level 15)
barracks.png
Kazerne (Level 10)

• Bouwkosten en productie Details

Level 1
Behoefte
holz.png
10.000
lehm.png
10.000
eisen.png
12.000
Arbeiders voor dit level ? / ?
totaal Tijdsfactor ?%




Sommige dingen, zoals de snelheid van de monniken, het aantal grondstoffen dat je nodig hebt, hoeveel het moraal/geluk veranderd, de plaats in het dorp,... mogen natuurlijk veranderd worden. Dit is maar een voorbeeld.

Graag jullie reactie hierover...


Ik hoop dat het genoeg is uitgewerkt, als iets niet duidelijk is, mag je dat altijd zeggen. Andere vragen hierover mag je natuurlijk ook altijd stellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
ik zal het eerste bericht wat overzichtelijker maken en wat aanpassen
 

DeletedUser

Guest
ik vind dat van die monniken een top idee die uitgevoerd moet worden maar dan wel zonder die aanvals- en verdidingingsmoniken.

maar verder top!
 

DeletedUser

Guest
Dus als ik het goed begrijp kan je dit in elk dorp maken.

Als ik dus als aanvaller zo'n monnik gebruik, en de verdediger ook, dan heffen hun bonussen elkaar op.

Overbodige update dus.

Als IK het goed begrijp kan elke speler maar 1 van elke monnik hebben:confused:
 

DeletedUser

Guest
klooster met monniken

elk dorp kan maar 1 moraal-en geluks-monnik hebben
spelers met 526 dorpen, kunnen dus 526 moraal-monniken en 526 geluks-monniken hebben

het eerste bericht wordt nog aangepast en dan zal het wat duidelijker zijn (hoop ik)
 

DeletedUser

Guest
nieuwe features om het spel moeilijker te maken zijn OK, maar dit slaat nergens op een zoveelste idee om het spel gemakkelijker te maken.

what's next; beginnersbescherming verlengen naar 60 dagen ?
 

DeletedUser

Guest
De grondstoffen iets hoger maak er 15k hout 15k leem 20k ijzer van

en de gevechts statastieken iets hoger
 

DeletedUser

Guest
nieuwe features om het spel moeilijker te maken zijn OK, maar dit slaat nergens op een zoveelste idee om het spel gemakkelijker te maken.

what's next; beginnersbescherming verlengen naar 60 dagen ?

Hey dat over beginnersbescherming... goed idee!!!!!

Een grap

Hoe doen jullie elke keer bijv. dat van het toppunt van snelheid?
 

DeletedUser

Guest
sorry dat ik het zeg maar ik vindt het een &@#*^~ ideee
tribalwars is goed zoals het is het enige wat aangepast mag worden
is de speed bij speedwerelden (uitzonderingen mogelijk)
 

DeletedUser

Guest
Hoe doen jullie elke keer bijv. dat van het toppunt van snelheid?

Je gaat naar gebruikerspaneel, en dan wijzig handtekening
wat je daar invult, komt automatisch onder al je berichten te staan (niet dat ik telkens hetzelfde ga typen ofzo)
 

DeletedUser

Guest
supper iddee ik zat ook al een tijd aan zoiets te denken maar had geen zin um ut uyit te type:D best wel lam maar ga zo door met zulke iddeen :eek:misch. dat je dan bij het tw team mag:p:cool:
 
Bovenaan