DeletedUser
Guest
ik vind het een goed idee behalve dat van die verdedigende en aanvallende monik...
verder eenTOPidee...
Lol
Dan ben je in principe dus tegen xD
ik vind het een goed idee behalve dat van die verdedigende en aanvallende monik...
verder eenTOPidee...
Monniken
Inleiding
Tribalwars speelt zich af in de middeleeuwen en aangezien kloosters en monniken toen ook al bestonden, wil ik ze bij het spel betrekken.
Monniken
Soorten
Er zijn 2 soorten monniken: de moraal-monnik en de geluks-monnik. Zoals de namen zeggen, hebben ze iets te maken met het moraal en het geluk in een gevecht.
Klooster
Ieder dorp kan maar 1 moraal-monik hebben en maar 1 geluks-monnik.
De monniken worden opgeleid in een klooster. Dat gebouw kan in elk dorp staan. (dus niet zoals het standbeeld) De plaats van het gebouw in een dorp is niet zo belangrijk maar ik dacht aan het volgende: tussen de kazerne, de verzamelplaats, de muur en de marktplaats, een weggetje loopt van het klooster naar de verzamelplaats. Je kan het klooster pas zetten als je kazerne level 10 is, en als je hoofdgebouw level 15 is.
Ontwikkelen
Als je je klooster hebt gezet, kan je nog niet meteen monniken opleiden. Ze moeten eerst ontwikkeld worden. Ze kunnen t.e.m. level 3 ontwikkeld worden. Je hoeft de moraal-monnik en de geluks-monik niet appart te ontwikkelen, als je ze ontwikkeld naar een level, is zowel je moraal-monnik als je geluks-monnik op dat level.
Levels
Je monniken hebben zowel effect in de aanval als in de verdediging. Als je monnik level 1 is, veranderd het moraal/geluk met 1, is je monnik level 2, dan veranderd het met 3, bij level 3 veranderd het met 5.
Als de moraal-monnik verdedigt, daalt het moraal met 1, 3 of 5%. Stuur je je monnik mee met een aanval, dan stijgt het moraal met 1, 3 of 5%.
Als de geluks-monnik verdedigt, daalt het geluk met 1, 3 of 5. Stuur je je monnik mee met een aanval, dan stijgt het geluk met 1, 3 of 5.
Kosten
Aangezien ze een grote invloed kunnen hebben op een gevecht, zjin ze niet goedkoop. Het klooster bouwen, kost 10.000 hout, 10.000 leem en 12.000 ijzer. Het ontwikkelen is als volgt:
naar level 1: 1.000 hout, 1.000 leem en 1.500 ijzer
naar level 2: 2.500 hout, 2.500 leem en 3.000 ijzer
naar level 3: 4.000 hout, 4.000 leem en 4.500 ijzer
Maar dan moet je je monniken nog opleiden, dat kost ook weer grondstoffen: 2.000 hout, 2.000 leem en 2.500 ijzer. (en dan heb je maar 1 van de 2 monniken)
Overige informatie
De aanvalssterkte van een monnik is 5, de verdediging is 10 tegen zowel infanterie, cavalerie als tegen boogschutters. (dit geldt voor beide monniken)
De snelheid van beide monniken is 15 minuten per veld.
Gegevens monnik
Productie
• Gebouw: Klooster
• Kosten200020002500
• Bevolking?
Eigenschappen
• Aanvalstype Infanterie
• Snelheid (minuten per veld)15
• Buit dragen0
Gevechtsterkte
• Aanvalssterkte5
• Verdediging tegen infanterie10
• Verdediging tegen cavalerie10
• Verdediging tegen boogschutters10
Ontwikkeling
• Gebouwen nodig Klooster (Level 1)
• Kosten level 11.0001.0001.500
• Kosten level 22.5002.5003.000
• Kosten level 34.0004.0004.500
Gegevens klooster
Gegevens
• Maximaal level 1
• Geproduceerde Eenheid Monnik
• Gebouwen nodig
Hoofdgebouw (Level 15)
Kazerne (Level 10)
• Bouwkosten en productie Details
Level 1
Behoefte10.00010.00012.000
Arbeiders voor dit level ? / ?
totaal Tijdsfactor ?%
Sommige dingen, zoals de snelheid van de monniken, het aantal grondstoffen dat je nodig hebt, hoeveel het moraal/geluk veranderd, de plaats in het dorp,... mogen natuurlijk veranderd worden. Dit is maar een voorbeeld.
Graag jullie reactie hierover...
Ik hoop dat het genoeg is uitgewerkt, als iets niet duidelijk is, mag je dat altijd zeggen. Andere vragen hierover mag je natuurlijk ook altijd stellen.
de aanvalsmonnik is al geschrapt, met alleen verdediging is idd betermaar dan wel zonder die aanvals- en verdidingingsmoniken.
Dus als ik het goed begrijp kan je dit in elk dorp maken.
Als ik dus als aanvaller zo'n monnik gebruik, en de verdediger ook, dan heffen hun bonussen elkaar op.
Overbodige update dus.
tegen...
er staan al genoeg gebouwe hoor....
nieuwe features om het spel moeilijker te maken zijn OK, maar dit slaat nergens op een zoveelste idee om het spel gemakkelijker te maken.
what's next; beginnersbescherming verlengen naar 60 dagen ?