Klimaathoax & Klimaatopwarming

DeletedUser13565

Guest
Zijn er nog mensen die denken dat het klimaat niet opwarmt?

E: oh dat vroeg gekkou ook al op vorige pagina wat gek
 

DeletedUser62889

Guest
Ik denk dat de opwarming gepaard gaat met extremere winters. Wat dat betreft blijft het dus wel een beetje in balans.
 

DeletedUser

Guest
Heb jij enig idee wat voor impact die extremen hebben op ons klimaat?
 

DeletedUser62889

Guest
Daar heb ik het toch helemaal niet over? Ik heb het over de temperatuur, daarom ''opwarming'' van de aarde. Tuurlijk weet ik van die effecten.
 

DeletedUser62889

Guest
Als je het bekijkt van een sterk gesimplificeerd oogpunt wel ja. Moet ik niet meer doen.
 

DeletedUser

Guest
Het is normaal dat de aarde warmer wordt en ik geloof er absoluut in dat de huidige levensstijl van de mens en de afgelopen 2 zware wereldoorlogen + alle kernproeven ertoe geleid hebben dat de aarde in een sneller opwarmingsproces geraakt is. Maar of we nu braafjes in houten hutjes wonen en alles te voet doen, of we gieten alles vol beton en rijden in de meest vervuilende auto's, niets kan het continue lopende proces van opwarming en afkoeling vermijden.

Genoeg wetenschappelijke onderzoeken hebben uitgewezen dat de aarde al reeds zeer heftige klimaatsveranderingen heeft gekregen zonder zelf nog maar het bestaan van de mens. Met andere woorden, de mens is niet de veroorzaker van de klimaatsverandering, de mens is wel de veroorzaker dat deze nu sneller verloopt als normaal het geval zou zijn.

Ik meen trouwens uit één van de vele dinosaurus docu's te herinneren dat ook zij ooit voor een versnelling van het klimaatsverandering cyclus hebben gezorgd. Hoe grappig het ook klinkt, maar de hoeveelheid en de grootte van de dinosaurus stront heeft ooit ook voor een versnelling van het klimaatverandering gezorgd. Blijkbaar gaven de stront teveel gassen af die dit proces deden versnellen.

Andere reeds voorgevallen gebeurtenissen die zorgden voor een versnelling van dit klimaatverandering proces waren onder andere een komeetinslag (die tevens meehielp aan de uitroeiing van de dinosaurussen), massa vulkaanuitbarstingen,...

Klimaatverandering kan er uiteraard voor zorgen dat het menselijk leven zoals we het nu kennen in gedrang komt en we andere manieren zullen zoeken om te leven. In die zin dat het menselijk lichaam zich zal moeten mee aanpassen aan de veranderingen in het klimaat in combinatie dat we zelf ook manieren zullen moeten zoeken om het leven dragelijk te houden (hete zomers met krachtige winters).

De boodschap is gewoon duidelijk, we moeten onze levenswijze aanpassen als we die versnelling willen doen ophouden, anders zullen we de gevolgen moeten dragen. Maar aan apocalyptische scenario's moeten we ons niet verwacht, toch mogen we dergelijke scenario's verwachten waarbij er natuurrampen gaan gebeuren die toch wel het leven van enkele duizenden mensen zal kosten.
 

DeletedUser13565

Guest
Die heb ik nog nooit gehoord, de verhitte gevechten(!?) en de atoombommen hebben ervoor gezorgd dat de aarde warmer wordt? :D
 

DeletedUser

Guest
Die heb ik nog nooit gehoord, de verhitte gevechten(!?) en de atoombommen hebben ervoor gezorgd dat de aarde warmer wordt? :D

Jij denkt dat de natuur niet negatief gereageerd heeft op de vele gasbommen die men gebruikt heeft in WWI, de bombardementen van WWII die van alles de lucht heeft ingebracht en de atoombommen en nucleaire bommen dan nog maar achterwege gelaten.

Je moet maar es dit filmpje bekijken van hoeveel en waar er allemaal al nucleaire explosies zijn gebeurt. Als jij meent dat dit nada effect heeft gehad op de natuur dan wil ik echt wel es een goeie theorie horen die bevestigd dat nucleaire explosies geen negatief effect hebben op de natuur.

[video=youtube;LLCF7vPanrY]https://www.youtube.com/watch?v=LLCF7vPanrY[/video]
 

DeletedUser13565

Guest
Jij denkt dat de natuur niet negatief gereageerd heeft op de vele gasbommen die men gebruikt heeft in WWI, de bombardementen van WWII die van alles de lucht heeft ingebracht en de atoombommen en nucleaire bommen dan nog maar achterwege gelaten.

Je moet maar es dit filmpje bekijken van hoeveel en waar er allemaal al nucleaire explosies zijn gebeurt. Als jij meent dat dit nada effect heeft gehad op de natuur dan wil ik echt wel es een goeie theorie horen die bevestigd dat nucleaire explosies geen negatief effect hebben op de natuur.

[video=youtube;LLCF7vPanrY]https://www.youtube.com/watch?v=LLCF7vPanrY[/video]

Natuurlijk hebben die een negatief effect op de natuur.

Klimaat is heel iets anders :D:D

Verder verschuif je de bewijslast, als jij denkt dat nucleaire explosies global warming veroorzaken moet jij dat bewijzen ook :D
 

DeletedUser

Guest
Mogelijke veranderingen in de fysische omgeving, inclusief de mogelijkheid
van schade aan de ozonlaag in de hogere atmosfeer
: deze schade zou de
menselijke en dierlijke gezondheid kunnen raken en mogelijks leiden tot
veranderingen in het klimaat van de aarde
. Het is vandaag nog niet bekend
hoe men de waarschijnlijkheid moet berekenen dat zoiets zich voordoet. Het
is mogelijk dat de injectie van een substantiële hoeveelheid stikstof oxide
(NOX) in de stratosfeer door een groot aantal kernwapens met hoog
rendement de ozonlaag zou leeg maken of verdunnen. Dit zou op zijn beurt
veranderingen in het klimaat van de aarde met zich mee kunnen brengen en
zou meer ultraviolette straling van de zon door de atmosfeer naar het
aardoppervlak toelaten, waar het tot gevaarlijke verbrandingen zou kunnen
leiden en een waaier aan andere potentieel gevaarlijke ecologische effecten.

bron: http://www.motherearth.org/nuke/milieu_nl.pdf

De NASA berekende recent dat een beperkt nucleair conflict, waarbij de twee strijdende partijen elk 50 “kleine” kernbommen vergelijkbaar met de Hiroshima-bom zouden inzetten op mekaars grootste steden, naast tientallen miljoenen directe doden, over grote delen van de wereld een klimaatverandering en hongersnood zouden veroorzaken. Zo’n nucleair conflict hoeft niet door de supermachten te worden uitgevochten, maar kan evengoed een regionale oorlog zijn tussen kernwapenstaten Pakistan en India. De vuurstormen zullen de steden en voorsteden in as leggen. De tonnen vette zwarte rook zullen in de atmosfeer een rookgordijn vormen, waardoor een deel van het zonlicht de aarde niet meer kan bereiken. Dit kan makkelijk tot 10 jaar na de atoomexplosie aanhouden. De temperatuur op aarde zal dalen, de neerslagpatronen zullen ontregeld worden en de periode waarin kan geoogst worden zal ingekort worden. Door de terugkaatsing van het zonlicht zal de hogere atmosfeer opwarmen, waardoor de beschermende ozonlaag vernietigd zal worden en meer schadelijke UV-stralen de aarde zullen bereiken.

bron: http://www.vrede.be/nieuws/per-thema/veiligheid/1416-nucleaire-ecocide-als-vijfde-misdaad-tegen-de-vrede




Het feit dat Amerika en de Soviet Unie zoveel testen heeft gedaan langs hun de Amerikaanse Westkust en huidig Kazakhstan, in samenhang met de theorie van NASA, zegt iets me dat een deel van de schade aan de ozonlaag wel gelinkt moet worden aan deze kernproeven.
 

DeletedUser13565

Guest
Ja, nu stelde ik de vraag eigenlijk verkeerd. Een nucleaire oorlog is weer heel wat anders.

Jij had het erover dat de Wereldoorlogen bij hebben gedragen aan global warming.
 

DeletedUser

Guest
Het bombardement van Hamburg in Juli 1943? Het 8dagen durende bombardement heeft zo'n groot effect gehad (op de stad en z'n omgeving), dat zelfs de agressor (de geallieerden) het effect onderschat hadden. In link met de NASA theorie omtrent rookgordijnen, denk ik dat het vrij realistisch is dat verschillende dergelijke bombardementen (want zo hebben er wel meerdere plaatsgevonden) voor een aantasting van de ozonlaag boven Europa hebben gezorgd.

Het gaat hier niet over een brandende tank of huis, maar over een volledige stad en omstreken die in lichterlaaie staat en dagenlang zit te branden.
 

DeletedUser13565

Guest
Dat is verre van realistisch Angelino. Origineel is het wel natuurlijk.
 

DeletedUser

Guest
Het is normaal dat de aarde warmer wordt en ik geloof er absoluut in dat de huidige levensstijl van de mens en de afgelopen 2 zware wereldoorlogen + alle kernproeven ertoe geleid hebben dat de aarde in een sneller opwarmingsproces geraakt is. Maar of we nu braafjes in houten hutjes wonen en alles te voet doen, of we gieten alles vol beton en rijden in de meest vervuilende auto's, niets kan het continue lopende proces van opwarming en afkoeling vermijden.

Genoeg wetenschappelijke onderzoeken hebben uitgewezen dat de aarde al reeds zeer heftige klimaatsveranderingen heeft gekregen zonder zelf nog maar het bestaan van de mens. Met andere woorden, de mens is niet de veroorzaker van de klimaatsverandering, de mens is wel de veroorzaker dat deze nu sneller verloopt als normaal het geval zou zijn.

Ik meen trouwens uit één van de vele dinosaurus docu's te herinneren dat ook zij ooit voor een versnelling van het klimaatsverandering cyclus hebben gezorgd. Hoe grappig het ook klinkt, maar de hoeveelheid en de grootte van de dinosaurus stront heeft ooit ook voor een versnelling van het klimaatverandering gezorgd. Blijkbaar gaven de stront teveel gassen af die dit proces deden versnellen.

Andere reeds voorgevallen gebeurtenissen die zorgden voor een versnelling van dit klimaatverandering proces waren onder andere een komeetinslag (die tevens meehielp aan de uitroeiing van de dinosaurussen), massa vulkaanuitbarstingen,...

Klimaatverandering kan er uiteraard voor zorgen dat het menselijk leven zoals we het nu kennen in gedrang komt en we andere manieren zullen zoeken om te leven. In die zin dat het menselijk lichaam zich zal moeten mee aanpassen aan de veranderingen in het klimaat in combinatie dat we zelf ook manieren zullen moeten zoeken om het leven dragelijk te houden (hete zomers met krachtige winters).

De boodschap is gewoon duidelijk, we moeten onze levenswijze aanpassen als we die versnelling willen doen ophouden, anders zullen we de gevolgen moeten dragen. Maar aan apocalyptische scenario's moeten we ons niet verwacht, toch mogen we dergelijke scenario's verwachten waarbij er natuurrampen gaan gebeuren die toch wel het leven van enkele duizenden mensen zal kosten.

Check die link dan die ik heb gepost.
 
Bovenaan