kerst

DeletedUser

Guest
Je bent gehersenspoeld door de smerige gelovige!
Vergeet niet dat er vroeger mensen werden vermoord, omdat ze niet islamitisch of Christen waren. En dat ze ook mensen uitbuiten(vroeger de arbeiders).
Al het geld moest naar die veel te grote kerken kwam je niet dan ging je naar hel wat niet eens bestaat... Smerige oplichters!:mad:

en daarom zou het christendom fout zijn? vergeet niet wat ze allemaal goed hebben gedaan
 

DeletedUser

Guest
de bijbel en al die andere boeken zijn in die tijd geschreven hoe het hun het beste uitkwam op dat moment. ik dacht dat er in zo'n boek stond: ''gij zult niet doden''... het geloof wordt alleen gebruikt als het mensen uitkomt.

een klasgenootje van mij is moslim. hij mag dus niet stelen... volgens mij heeft die al honderden euro's gejat. als we met hem ergens om willen wedden, maar hij weet niet of die wint zegt hij: ik mag niet wedden van mijn geloof:confused::confused::confused::confused::confused:

hij gebruikt het dus ook alleen maar wanneer het hem uitkomt. zo zijn alle gelovigen.

de moeder van een vriendje van mij ging dood (aan kanker:(). ze zou beter worden als haar familie maar genoeg zou bidden. ze wilde dus ook géén medicijnen.
uiteraard stierf ze, maar wat zei de kerk nou:
''uw vrouw is gestorven, omdat u en uw kinderen niet genoeg hebben gebeden tot god''

GOD IS ALLEMAAL GESIJK! GEWOON GEHERSENSPOELDE MENSEN ZIJN HET:D:D:D:D:D

dat zijn wel heel extreme voorbeelden. Een belangrijke tip is: vertrouw op God

(maar zet wel je fiets op slot)
oftewel, denk zelf ook wel na, God gebruikt mensen en middelen.

een voorbeeld: een man tijdens de watersnoodramp: bidden, bidden om een engel die hem zoou bevrijden van zijn netelige positie. Komt een man in een badkuip voorbij, maar hij gaat niet mee, er zal een engel komen, er komt een reddingsboot langs, maar nee, hij heeft een engel gevraagt.
dan komt er tenslotte een heli langs, nee, God persoonlijk zou hem redden
Man verdrinkt, God gebruikt mensen en middelen om ons te redden, sluit je dus niet af van de buitenwerereld. God helpt ons altijd, maar soms op een andere manier dan die wij verwachten
 

DeletedUser

Guest
en daarom zou het christendom fout zijn? vergeet niet wat ze allemaal goed hebben gedaan

ze zullen vast een en ander goed gedana hebben, maar dat heeft elk geloof ook, maar alles heeft 2 kanten he, in dit gevaal goede en kwade dingen die gedana zijn met beide moet rekening gehouden worden... jammer dat veel mensen van bepaalde dingen maar 1 kant zien, zoals hitler die ook goede dingen heeft gedaan voor duitsland etc. maar van hem wordt alleend e negatieve kant gezien (dit was natuurlijk te erg voor woorden en blij dat die dood is...) maar ook christendom die mensen allerlei (slechte) dingen lieten doen en daar wordt vaak weer poeslief en positief over gedaan...

alles heeft 2 kanten en met kerst is het denk ik naar mijn mening de bedoeling om stil te staan waar de wereld heen gaat en een positieve sfeer te krijgen en genieten van het leven zolang het kan
 

DeletedUser

Guest
Hmm, niet zo moeilijk;

Keuze:
1. je dood vervelen op een wolkje tussen allemaal brave mensen en de rest van je bestaan niets mogen wat leuk is.

2.ondergronds genieten van een eeuwig durende orgie.

Tja da's wel moeilijk zo'n keuze.


anyway, voor iedereen die kerst wel leuk vindt; geniet er van !!!
Voor iedereen die een hekel heeft aan kerst; kop op, het duurt maar 2 dagen :)
het belangrijkste van het christendom is niet de behoudenis, je kunt ook wel lekker 'neuken' als christen, als je het maar niets uit lust doet maar uit liefde
 

DeletedUser

Guest
Zucht... Een bericht van Jezus zeker? Wat jammer dat kerst niet christelijk is. Jammer dat Jezus helemaal niet rond deze tijd van het jaar jarig was :).

is het belangrijk wanneer en hoe precies, het is maar een herdenking, een verjaardag. wat maakt het dan uit dat de data niet kloppen dan, daar gaat het helemaal niet om
 

DeletedUser

Guest
ze zullen vast een en ander goed gedana hebben, maar dat heeft elk geloof ook, maar alles heeft 2 kanten he, in dit gevaal goede en kwade dingen die gedana zijn met beide moet rekening gehouden worden... jammer dat veel mensen van bepaalde dingen maar 1 kant zien, zoals hitler die ook goede dingen heeft gedaan voor duitsland etc. maar van hem wordt alleend e negatieve kant gezien (dit was natuurlijk te erg voor woorden en blij dat die dood is...) maar ook christendom die mensen allerlei (slechte) dingen lieten doen en daar wordt vaak weer poeslief en positief over gedaan...

alles heeft 2 kanten en met kerst is het denk ik naar mijn mening de bedoeling om stil te staan waar de wereld heen gaat en een positieve sfeer te krijgen en genieten van het leven zolang het kan

de gehele 'kerk' is ook mensenwerk, daar zitten/zaten ook corupte mensen tussen. en over die aflaten (ik denk dat je dat bedoeld) dat was ook een rede voor de protestanten om af te splitsen

zie: luther en calvijn
 

DeletedUser

Guest
het belangrijkste van het christendom is niet de behoudenis, je kunt ook wel lekker 'neuken' als christen, als je het maar niets uit lust doet maar uit liefde

sorry als ik je hier mag verbeteren
want de belangrijkste regel is ook getrouwd zijn
ookal hou je nog zo van elkaar geen sex voor het huwelijk.

dit is niet zeer een typische regel voor christenen ook als je niet gelooft is het beter om je hier aan te houden.

zo zie je dus dat de bijbel totaal niet verouderd is.
 

DeletedUser

Guest
nouja, ik zou het zelf niet erg vinden als mijn kinderen het deden voor het huwelijk, zolang je maar een vaste goede relatie hebt. mijn ouders, als ik zo vrij mag zijn, hebben het ook gedaan ervoor
 

DeletedUser6118

Guest
Af en toe kan mijn geluk niet op zoals met pokeren gokken etc.
Dan lijkt het wel of er iets geluk geeft ofzo..
Maar het kan ook toeval zijn natuurlijk:D
 

DeletedUser

Guest
jezus waarom krijg je bij de simpelste dingen van zulke k*t discusies?
zeg gewoon wat je van kerst vind en wat je gaat doen foz ...
 

DeletedUser

Guest
is het belangrijk wanneer en hoe precies, het is maar een herdenking, een verjaardag. wat maakt het dan uit dat de data niet kloppen dan, daar gaat het helemaal niet om

Ik zeg niet dat de data niet alleen niet kloppen. Ik zeg dat het feest uberhaupt niet christelijk is :).
 

DeletedUser

Guest
ten eerste ga ouwe koeien uit de sloot halen joh.
voreoger dit vroeger dat.
tuurlijk heeft de kerk fouten gemaakt grote fouten maar wij zijn ook maar mensen toch?

en ik ga hier verder niet over discusieren want daar gaat dit topiv niet over:D
jij gelooft jou ding ik de mijne en omdat je toch niet over te halen bent ga ik het ok niet eens proberen.

ppsotive:

4x achter elkaar posten :p mag niet he
Niet zo moeilijk doen :). Het waren berichten aan 4 verschillende mensen.

die keuze 2 he

dat is dan alleen met mensen van het hetzelfde geslachtWHAHAHA

Dan hebben de homoseksuele even geluk zeg.
 

DeletedUser

Guest
jezus waarom krijg je bij de simpelste dingen van zulke k*t discusies?
zeg gewoon wat je van kerst vind en wat je gaat doen foz ...

achjah:p dat heb je altijd gaat altijd over spam:D
en trouwens kerst heeft wel een klein minusceel ietspietsie beetje met het christelijk geloof te maken.

en als je niet in jezus geloft waarom vraag je hem dan een vraag:p

ppositive 3x achter mekaar. youre loosing your touch:p

edit ik heb op w4 en w5 bij jou in de stam gezeten:D
MaxR for the win:D:D:D
 

DeletedUser

Guest
sommige dingen zijn nou eenmaal zo. net zoals de wet van murphy: als er één ding fout gaat, gaat alles fout. je verslaapt je, vervolgens heb je wind tegen, alle stoplichten gaan net op rood en je ketting valt eraf. op school aangekomen krijg je gelijk een dikke vette onvoldoende terug, je bent je boeken vergeten en je pakje drinken is geknapt in je tas.

nogal extreem, maar op de 1 of andere manier is het wel zo dat er meestal gelijk een heleboel tegen zit of gelijk een heleboel mee.
 
Bovenaan