Je suis Charlie

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Iig wil ik ermee zeggen dat het voor de nabestaande wel zeker een opluchting is wanneer de klootzak niet meer leeft. Lijkt me vreselijk om te weten dat jouw kindjes dood zijnenje moordenaar ergens nog in een gevangenis ziinn leven verder uitzit, boekje kan lezwn ik hoorde dat dutroux zelfs veel geld aan het verdienen is met aandelen verhandelen
 

DeletedUser

Guest
Snap je dat er een reden is dat nabestaanden/slachtoffers in onze rechtsstaat doorgaans niet degenen zijn die de straf opleggen?
 

DeletedUser

Guest
Iig wil ik ermee zeggen dat het voor de nabestaande wel zeker een opluchting is wanneer de klootzak niet meer leeft. Lijkt me vreselijk om te weten dat jouw kindjes dood zijnenje moordenaar ergens nog in een gevangenis ziinn leven verder uitzit, boekje kan lezwn ik hoorde dat dutroux zelfs veel geld aan het verdienen is met aandelen verhandelen

Vermoed je.
 

DeletedUser

Guest
Laten we het even iets persoonlijkers maken, eerlijke vraag:

Je komt thuis en iemand verkracht je kind , laten we haar 6 jaar oud geven, wat zou je met de beste man doen?

Wat is dat voor vraag, al zou ik hem in een emotionele bui de keel doorsnijden, de staat dient objectief en rationeel te blijven.

Met een gevangenisstraf hersteld de samenleving wel?

Wellicht niet maar het is een stuk minder ingrijpend wat dat betreft.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Snap je dat er een reden is dat nabestaanden/slachtoffers in onze rechtsstaat doorgaans niet degenen zijn die de straf opleggen?

Natuurlijk snap ik dat....

Mijn punt is gewoon dat ik niet vindt dat er een straf barbaars genoeg is voor mensen als breivik en dutroux. Je hebt mensen die eens een hele grotr fout in hun leven begaan en daar ook zwaar voor moet3n boeten, maar de 2 eerder genoemden zijn van andere orde. Nogmaals ik smap dat het niet kan en miss ook beter is voor de maatschappij (de overheidmoet immers ook een goed voorbeeld stellen) dat er geen doodstraf is. Ik persoonlijk alleen zou er totaal geen moeite meehebben waneer dit soort personen, inclusief de daders in parijs de kogel krijgen....
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Wat is dat voor vraag, al zou ik hem in een emotionele bui de keel doorsnijden, de staat dient objectief en rationeel te blijven.



Wellicht niet maar het is een stuk minder ingrijpend wat dat betreft.

Dat bedoel ik ongeveer, ik wil dan ook even onderscheiden wat de staat zou doen en wa ik persoonlijk zou willen of doen !
 

DeletedUser

Guest
Natuurlijk snap ik dat....

Mijn punt is gewoon dat ik niet vindt dat er een straf barbaars genoeg is voor mensen als breivik en dutroux. Je hebt mensen die eens een hele grotr fout in hun leven begaan en daar ook zwaar voor moet3n boeten, maar de 2 eerder genoemden zijn van andere orde. Nogmaals ik smap dat het niet kan en miss ook beter is voor de maatschappij (de overheidmoet immers ook een goed voorbeeld stellen) dat er geen doodstraf is. Ik persoonlijk alleen zou er totaal geen moeite meehebben waneer dit soort personen, inclusief de daders in parijs de kogel krijgen....

Als je snapt dat het tegendeel beter is voor de maatschappij, waarom wil je dan toch je eigen dierlijke verlangens bewaarheid zien worden? Wees eens niet zo emotioneel.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Als je snapt dat het tegendeel beter is voor de maatschappij, waarom wil je dan toch je eigen dierlijke verlangens bewaarheid zien worden? Wees eens niet zo emotioneel.

Stel dat ik ineens een dictator in nederland was, dan nog zou ik geen doodstraf invoeren... maar neemt nog steeds niet weg idd dat binnenin iets anders zou brullen.
 

DeletedUser

Guest
Gelukkig ben je een rationeel mens dus maak je de afweging en besluit je je dierlijke verlangens te negeren.
 
Reactiescore
30
Alsof Charlie Hebdo enkel kritiek uitte op de Islam. Aleeeeeeee komaaaaaaaaan

Dan nog hoef ik niet achter Charlie te staan.


Ik kan me zo ergeren aan mensen zoals jij gadverdamme

Ik heb kritiek op de emotionele mensen die gelijk maar wat gaan roepen na zulke gebeurtenissen, zonder naar achterliggende verbanden te kijken. Velen zullen zeggen dat ze zo'n aanslag afschuwelijk vinden omdat zo'n blad ''slechts een tekeningetje gepubliceerd heeft''. Maar de achterliggende motieven van zulke terroristen zijn veel gecompliceerder. Ik vind terrorisme net zo afschuwelijk als vrijwel iedereen, maar dat betekent niet dat ik er niet op een andere manier naar kan kijken. Als jullie dat arrogant en belerend vinden moeten jullie dat weten.

Bovendien heb je niet zo gek veel te zoeken in zo'n forum als je met dergelijke posts komt:

Hakkbarre op de grave van die extremiste pak de fakkels en hooivorkeeee


#NederlandinAzje #makeithappen #liveyourdreams #kony2012

Liever arrogant en belerend dan een idioot, zullen we maar zeggen.


Wat een bespottelijk belerend toontje. De nabijheid van Frankrijk en Parijs in brede zin speelt een rol maar een grotere rol speelt uiteraard dat dit een aanval was op de vrijheden waar wij als Westerse samenleving voor staan. Dat is waarom dit een zeer eenduidige reactie heeft opgeleverd, zeker in media uiteraard. Afgeknalde Mexicaanse studenten en vliegtuigen vol dooie Aziaten hebben daar echt geen ruk mee te maken. En zelfs wat het punt dat je onterecht maakt betreft, dat we het erger vinden als er Nederlanders omkomen dan als er pak 'm beet Maleisiërs omkomen: zo werkt het concept van een natie inderdaad. Het is van eenzelfde orde als het leven van familie boven het leven van anderen plaatsen. Daar verontwaardigd over doen, tja, beetje raar. Nog los van het feit dat dat niet het belangrijkste is wat speelt in deze zaak.

Waar sta je niet achter? Satire? Verzet tegen religieus fundamentalisme? Het al even treurige cultuurrelativisme wat je hier probeert aan te dragen is weeral mondjesmaat relevant. Charlie Hebdo heeft helemaal niets met Westerse arrogantie te maken, en zelfs als het wel zo was zou het bespottelijk zijn dat als een soortement verzachtende omstandigheid aan te brengen. Bij Jezus, Allah en Mohammed, wat sla jij de plank vaak mis voor iemand die zo verdomd uit de hoogte doet.

Je trekt mijn post uit zijn verband. Dat het dichtbij gebeurt heeft er veel mee te maken. Nogmaals, mensen gaan ook op zo'n plein staan uit emotionele woede omdat er wat verschrikkelijks is gebeurd. In grote delen van de wereld gebeuren dit soort voorvallen veel vaker, maar daar wordt minder aandacht aan gegeven. Mexicanen en Aziaten hebben niks met deze aanslag te maken, maar wel met het punt dat ik wil neerzetten. Maar ga jij maar leuk op zo'n plein staan met je hashtag, en laat je vooral gaan.
De motieven van die terroristen hebben alles met westerse arrogantie te maken. Dit is helemaal geen verzachtende omstandigheid (leg me a.u.b. geen woorden in de mond). Ik zie hier zat mensen reageren die de doodstraf weer willen invoeren en die pleiten voor het sluiten van grenzen. Maar dat is zeker niet tegen onze oorspronkelijke vrijheden, normen en waarden? Dat lost echt niks op, daarvoor moet je naar veel diepliggendere oorzaken kijken. Je moet iemand niet gelijk neerzetten als bijna een pro-terrorist als diegene wat kritischer naar een situatie kijkt.

De volgende post is precies waar ik het mee eens ben.

Als je snapt dat het tegendeel beter is voor de maatschappij, waarom wil je dan toch je eigen dierlijke verlangens bewaarheid zien worden? Wees eens niet zo emotioneel.
 
Laatst bewerkt:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Er is op geen enkele manier ook maar een beetje terroristische daad te snappen of goed te praten...

Een fucking plaatje in een weekblad... hulde voor die menen dat ze zich niet het zwijgen laten opleggen. Dat ze hun leven riskeerden en het wellicjt dom was, geef ik toe, maar voor mij zijn dit gewoon helden.." enkel door domme plaatjes tekeken? Zeker.
 
Reactiescore
30
Er is op geen enkele manier ook maar een beetje terroristische daad te snappen of goed te praten...

Goed te praten niet. Maar snappen wel. Snappen met name in de zin dat dat tekeningetje in feite niet de echte oorzaak is van zulke idiote aanslagen.

Een fucking plaatje in een weekblad... hulde voor die menen dat ze zich niet het zwijgen laten opleggen. Dat ze hun leven riskeerden en het wellicjt dom was, geef ik toe, maar voor mij zijn dit gewoon helden.." enkel door domme plaatjes tekeken? Zeker.

Die tekenaars verwoorden vaak een vrij extreme mening. Die mogen ze hebben en mogen die wat mij betreft ook uiten. Helaas loop je dan tegenwoordig het risico dat er zoiets gebeurt. Maar dat betekent niet dat ik het eens moet zijn met de mening van die tekenaars. Vandaar dat ik zo'n Je Suis Charlie niet gebruik, en vandaar dat ik die tekenaars ook geen helden vind. Bovendien zou bijna niemand hen helden hebben gevonden als zo'n aanslag NIET was gebeurd.
 

DeletedUser

Guest
Er is op geen enkele manier ook maar een beetje terroristische daad te snappen of goed te praten...

Een fucking plaatje in een weekblad... hulde voor die menen dat ze zich niet het zwijgen laten opleggen. Dat ze hun leven riskeerden en het wellicjt dom was, geef ik toe, maar voor mij zijn dit gewoon helden.." enkel door domme plaatjes tekeken? Zeker.

Dat is ook maar net weer welke kant van de zaak die van jou is wellicht maar ik denk dat een heleboel Moslims dit niet als terreur zien.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Goed te praten niet. Maar snappen wel. Snappen met name in de zin dat dat tekeningetje in feite niet de echte oorzaak is van zulke idiote aanslagen.



Die tekenaars verwoorden vaak een vrij extreme mening. Die mogen ze hebben en mogen die wat mij betreft ook uiten. Helaas loop je dan tegenwoordig het risico dat er zoiets gebeurt. Maar dat betekent niet dat ik het eens moet zijn met de mening van die tekenaars. Vandaar dat ik zo'n Je Suis Charlie niet gebruik, en vandaar dat ik die tekenaars ook geen helden vind. Bovendien zou bijna niemand hen helden hebben gevonden als zo'n aanslag NIET was gebeurd.

Ik zou zeggen post dan ook een plaatje van ze die de mening onderbouwd....

Dat is ook maar net weer welke kant van de zaak die van jou is wellicht maar ik denk dat een heleboel Moslims dit niet als terreur zien.

Kan je even concreet zeggen wat je bedoelt, op deze manier reageren maakt discusseren niet aantrekkelijk
 

DeletedUser

Guest
Ik zou zeggen post dan ook een plaatje van ze die de mening onderbouwd....



Kan je even concreet zeggen wat je bedoelt, op deze manier reageren maakt discusseren niet aantrekkelijk

De terrorist van de een is de vrijheidsstrijder van de ander.
 
Bovenaan