Jaaroverzicht: Het jaar van de pinguin

DeletedUser

Guest
Tribalwarsweekblad: Wereld 19

Hallo wereld 19,

Ik had dit artikel geschreven voor het tribalwarsweekblad. Helaas is de uitgave van deze week alweer niet gepubliceerd. Vermits ik het graag nog voor de jaarwisseling wou laten lezen gun ik de aandachtige w19 volgers dit artikel nu al.

Jaaroverzicht: Het jaar van de pinguin.


Beste lezers,

Het is lang geleden dat wereld 19 nog in dit weekblad is verschenen, te lang besloot ik. Daarom heb ik het iniatief genomen om te solliciteren als vaste reporter voor deze wereld. Hier kunnen jullie alvast mijn eerste artikel lezen dat ik heb verzonden bij mijn sollicitatie. Ik wens jullie allemaal veel leesplezier.


Vermits het jaar al weer bijna ten einde is heb ik besloten een jaaroverzicht te schrijven voor jullie over alle belangrijke gebeurtenissen het afgelopen jaar op wereld 19. Bij de jaarwisseling zag de wereld er nog zo uit op dit kaartje. Vandaag de dag is deze nauwelijks nog te herkennen op de huidige kaart. Hoe het weer allemaal tot stand is gekomen en de wereld op een jaar tijd zo veranderd kan zijn vertel ik jullie nu. Ik heb besloten om per maand te werken om een duidelijk beeld te kunnen scheppen. Beginnen doen we uiteraard met de maand januari. Bij elke maand heb ik ook een linkje geplaatst met daarin een kaartje met de situatie van toen.


Januari

Het einde van 2010 werd opgeschrikt door de plotse en onverwachtse val van de toenmalige en oppermachtige nummer één stam Fitum. Door de val ontstaan twee gloednieuwe topstammen: WaZaa & New Dawn. Die laatste zal echter geen succes blijken en enige tijd later zal de stam net zo snel weer verdwijnen als deze is gekomen. Een deel van de leden zal zich aansluiten bij WaZaa., het noordelijkste deel zal zich groeperen in een nieuwe stam met de bijzondere naam Hopping Pinguins en de overige meerderheid sluit zich aan bij Aorta*.

Door deze hervorming op de wereld krijgen we zo stap voor stap twee nieuwe topstammen die de wereld nu op hun beurt een tijd zullen beheersen en domineren. Op rang 1 vinden we WaZaa, op rang 2 Aorta* en op rang 3 staat nu .BA. dat vrij onopgemerkt aan hun opmars bezig is. Ook niet onbelangrijk is dat WaZaa. & .BA. vrij snel een bondgenoot van elkaar zullen worden.

Kaartje: wereld 19 eind januari 2011


Februari

In de kortste maand van het jaar zal er een vierde topstam ontstaan. De stammen #][HP. (5) & .W.E. (6) zullen fuseren onder de naam Control (3). In het Zuid -Oosten valt vooral de stam _ILL_ op. Zij stijgen in amper één maand tijd van rang 14 naar rang 5 met hetzelfde ledenaantal.

Zo ontstaat er beetje bij beetje een ware wereldoorlog die bestaat uit twee kampen. Aan de ene kant WaZaa. (1), .BA. (4) & _ILL_ (5). Langs de andere kant Aorta* (2), Control (3) & Celtic (7).

Kaartje: wereld 19 eind februari 2011


Maart

Weinig nieuwe topstammen de wereld lijkt eindelijk in een vaste plooi te vallen. De voornaamste nieuwkomers zijn enkele stammen die zich vormen aan de rim. In het oosten vinden we Press. (7) en in het zuiden Party! (9).

Met Aorta* gaat het echter niet meer zo goed. Ondermeer de toenmalige nummer 1 speler pinkie* kraakt onder het gebeuk van de vijand en lijdt erg veel verliezen. Roze koek loopt over naar rivaal WaZaa en niet veel later zal ook graspop dezelfde beweging maken. Als laatste redmiddel zal Aorta* een fusie aangaan met de stam -FS-. Of dit zal helpen valt nog af te wachten. Ook Control en Celtic lijden verliezen maar houden een beetje verrassend beter stand dan hun grote broer Aorta*.
.BA. is inmiddels over rivaal Control gewipt naar plaats nummer 3 op de ranking.

Kaartje: wereld 19 eind maart 2011


April

Het zat er een beetje aan te komen. De fusie met -FS- bracht niet veel op en Aorta* valt. Daar uit ontstaan twee nieuwe stammen. Aan de ene kant Red Rose (4) opgericht door Camaro666 die met een beperkte groep verder de strijd wil aan gaan. Aan de andere kant ontstaat Terra Incognita, beter bekend als ~X~ (6).

Nog opvallend is de fusie van Celtic met de stam TPS. Hierdoor willen ze de verliezen op .BA. beperken. Control bied duidelijk nog steeds het meeste weerstand in hun ondankbare positie.

Een ander opmerkelijk feit was de openstamdag in WaZaa op 12 april. Meer informatie hier over vind je hier.

Kaartje: wereld 19 eind april 2011


Mei

Op 3 mei 2011 werd de wereld opgeschrikt door een fusie. De stammen .BA. en WaZaa. zullen vanaf heden door het leven gaan als BaZaa.. Zo kregen we een autoritaire nummer 1 stam die maar liefst meer dan 2x zo groot was als het vijandige Control (2). Door deze fusie ontstaat een één tegen allen situatie.

In het Zuid - Oosten zijn we inmiddels _ILL_ kwijt. Hierdoor ontstaat een nieuwe stam genaamd Silence. (7). Aan de andere kant van de wereld is celtic gevallen wegens interne problemen. The Crew. (4) is hun vervanger van dienst. Dezelfde leden maar een andere leiding met een nieuw beleid moet de stam naar betere resultaten brengen. De stam Rose. breid lichtjes uit om weerwerk te bieden tegen een overmacht. Hierdoor zullen ze een plaatje opschuiven in de ranglijst van plaats 4 naar 3.

Kaartje: wereld 19 eind mei 2011


Juni

Plots wordt de wereld opgeschrikt door iets wat niemand verwacht. De stam BaZaa. valt wegens interne problemen. De fokke zal samen met camaro666 van Rose. een nieuwe stam oprichten genaamd No Mercy! met leden uit BaZaa en Rose. De leden van het oude .BA. keren allemaal weer terug naar hun vertrouwde omgeving en rekruteren de voornaamste leden uit Control en Celtic om de strijd met de nieuwe topstam NO! aan te gaan.

Maar al snel wordt de nieuwe topstam NO! onthoofd. Fair war gaat er met enkele leden van door en richt zijn oude liefde Fitum weer op. Fitum zal een bondgenootschap afsluiten met .BA. en S. in de strijd tegen NO!.

~X~ zal fuseren met Party! en wordt zo de nieuwe nummer 3 stam. In het oosten wordt Press. op zijn beurt dan weer vervangen door East en in het noorden is er eveneens een nieuwe stam ontstaan genaamd De Pannenkoeken.

Kaartje: wereld 19 eind juni 2011
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Deel 2:

Juli

NO! is nooit echt helemaal van de grond geraakt en valt al weer. Er waren te veel interne problemen zoals inactiviteit, spelers die stoppen, slechte vv-regeling,.... waardoor de verliezen te hoog opliepen. Het voornaamste slachtoffer van dienst was toenmalig nummer 1 emperor of the game. Oprichter en bedenker van NO! de fokke stopt en zet zijn account op delete.

Fitum vangt enkele leden op en komt zo op rang 2 te staan. Ook de pannenkoeken groeien hard en klimmen naar rang 3. Er ontstaat ook een nieuwe stam genaamd M!lf. Verder keert de rust terug op de wereld en gaat de maand relatief rustig voorbij. Mede door de vakantie, anderzijds door de afgesloten diplomatieke betrekkingen die weinig lenen tot het voeren van grote veldslagen. Misschien stilste voor de storm?

Kaartje: wereld 19 eind juli 2011


Augustus

In deze maand zal Fitum zijn bondgenootschap met Silence stop zetten en later zal er een oorlog los breken tussen beide stammen. Het beloofd een boeiende strijd te worden. De alliantie .BA - Fitum blijft wel bestaan.

Ondertussen zijn De Pannenkoeken gevallen en verdeeld in enkele kleinere stammen waarvan ??? de voornaamste is. In het Oosten duikt een nieuwe stam op genaamd Future en in het Westen zien we voor het eerst -WAR- op echt duidelijk de kaart verschijnen. Celtic is na een lang bestaan nu definitief gevallen en verdeeld in 2 nieuwe stammen: Ele. & A.V.A.

Kaartje: wereld 19 eind augustus 2011


September

Fitum wint de korte oorlog tegen Silence dat gevallen is. Uit die stam is een nieuwe stam ontstaan met een naam die voor zich spreekt: c66.

In het Noord - Oosten is Future uitgebreid door oud leden van DP te rekruteren. Ze mogen zich nu echt beschouwen als een topstam. ~X~ blijft hangen op een 4e plaats en de nummer één is vooral met clusterwerking bezig. Het resultaat mag er best wel gaan wezen als je de kaartjes met de voorbije maand(en) vergelijkt. Ondertussen stijgt de spanning tussen .BA. & Fitum die elkaar ondanks hun diplomatieke banden niet echt meer lijken te vertrouwen en zich niet echt kunnen vinden in elkaars visie. Op aandringen en vraag van Fitum zal .BA. na enige tijd zijn nap met ~X~ toch verbreken maar is dat voldoende?

Kaartje: wereld 19 eind september 2011


Oktober

.BA. en Fitum vallen na dat er een nieuwe stam is opgericht door S.Vanneste. De nieuwe nummer 1 stam heeft de naam Busy Bees meegekregen.

Fitum valt helemaal, enkele leden joinen Bzz. De andere leden op hun beurt dan weer C66. .BA. probeert nog door een fusie met ~X~ de bakens te verzetten. Ze verklaren meteen daarna Bzz de oorlog maar dat draait anders uit dan verwacht. Al snel zal ~X~ weer leaven en zal .BA in een absoluut dieptepunt belanden in hun geschiedenis. Enkele leden van .BA. joinen -WAR-, anderen dan weer ~X~ en enkele dappere strijders blijven .BA. moedig trouw. Ook Future valt wanneer enkele leden even later overstappen naar Bzz..

Maar tot ieder zijn verbazing gaat het al gauw niet zo goed meer binnen de bijtjesstam ondanks de toch wel fraaie statistieken. Er zijn plots behoorlijk wat interne problemen die voor de nodige onrust en twijfel zorgen. Niet veel later leaven de eerste leden de stam al weer. Enkele leden joinen -WAR-, de overige richtten het oude Control weer op met de overgebleven Future leden.

De wereld ligt zo weer helemaal open en beloofd weer zeer boeiend te worden met 5 grootmachten en een stam als .BA. die als enige altijd alles heeft weten te doorstaan. Control sluit een bondgenootschap af met -WAR- & c66. Bzz en ~X~ zullen dan op hun beurt weer de handen in elkaar slaan.

Kaartje: wereld 19 eind oktober 2011


November

Bzz. valt helemaal uit elkaar nu. Enkele leden joinen c66, andere dan weer Control. Zo wordt Ctrl. al vrij snel na hun ontstaan de nummer 1 van de wereld. Ook bij ~X~ gaat het niet zo lekker meer. Enkele ex-BA leden verdwijnen uit de stam en richten Resist op. Deze nieuwe stam zal een bg afsluiten met .BA. dat enkele nieuwe leden aantrok om samen de strijd aan te gaan tegen -WAR-. C66 zal zich nu voornamelijk op ~X~ gaan richten nu Bzz zijn beste tijd lijkt te hebben gehad.

Ondertussen is Mowo in het noorden opgerukt naar een 6e plaats. Een stam die al zeer lang bestaat en nu ook zeker het vermelden waard mag zijn. Benieuwd wat zij kunnen tegen Control.

Kaartje: wereld 19 eind november 2011


December

Er ontstaat een nieuwe stam genaamd Remove voornamelijk uit overblijvers van de stam Bzz. .BA. is inmiddels gefuseerd met Resist die weer naar hun oude stal terug keren. Samen gaan ze met c66 de strijd aan tegen ~X~ en met succes. Voorlopig zijn de statistieken op dit moment in hun voordeel.

Ook -WAR- krijgt het lastig, voornamelijk door interne problemen waardoor .BA. de achterstand die ze opliepen weer goed maken. Sterker nog ze lijken de oorlog meer en meer naar hun hand te zetten. Richward heeft de stam verlaten en is nadien in control toegetreden dat zich voornamelijk met Mowo bezig houd.

Hoe deze oorlogen, stammen en diplomatieke banden zich verder ontwikkelen zal 2012 ons vertellen.

Kaartje: wereld 19 december 2011


Ik hoop dat iedereen genoten heeft van het jaaroverzicht en ik hoop eveneens dat ik binnenkort samen met jullie dieper mag en kan ingaan op de feiten en oorlogen van vandaag. In dit artikel wou ik vooral iedere stam betrekken en iets algemeens brengen om niemand voor te trekken en de buitenwereld weer kennis te laten maken met deze boeiende wereld. Ik hoop dat dit bij deze gelukt is. Vragen, opmerkingen, ... over dit artikel zijn altijd welkom uiteraard.

Ik wens iedereen alvast zeer fijne feestdagen toe.

Mvg,
Denberre


Note: Artikel ingediend op 16/12/11. Mogelijke recentere feiten en gebeurtenissen zijn dus niet aan het artikel toegevoegd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Hmm klopt inderdaad. Niet echt bij stil gestaan. Bedankt, met die kritiek kan je wat doen. Eens kijken of ik het strak nog wat kan aanpassen dan.
 

DeletedUser58575

Guest
Kijk dit is nu het leeswerk dat W19 zo mistte de laatste tijd! Dank Denberre, voor deze mooie bijdrage.
 

DeletedUser31802

Guest
Leuk stukkie alleen de oorlogen hadden wat meer uitgelicht mogen worden.
Ga zo door zou ik zeggen/
Ja leuk stukkie
 

DeletedUser

Guest
Mooi mooi :D

Idd wat uitlichting bij bepaalde dingen zou wel wat duidelijker maken.. welke leden er hoofdoorzaak hadden bij val van fitum 1 en 2 en de opbouw er van.. welke spelers .ba. groot houden.. welke bijv. ctrl. weer opnieuw opgericht hebben
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
2.039
Mooi mooi :D

Idd wat uitlichting bij bepaalde dingen zou wel wat duidelijker maken.. welke leden er hoofdoorzaak hadden bij val van fitum 1 en 2 en de opbouw er van.. welke spelers .ba. groot houden.. welke bijv. ctrl. weer opnieuw opgericht hebben

Was jij daar niet een van? :p
 

DeletedUser

Guest
Erg leuk, B.
ik hoop dat je het schrijven voor TW-weekblad lang volhoud, hebben we weer wat leesvoer. ;)
Veel succes nog!
 

DeletedUser31802

Guest
Ja ik twijfelde doe al lang, maar kan het beter niet doen denk ik.
Mensen vinden me niet onafhankelijk genoeg en zou me teveel tijd kosten.
 

DeletedUser58227

Guest
Doorgelezen. Ziet er mooi uit. Soms misschien iets betere uitleg. Maar de geschiedenis is ook alleen maar stamhoppen.
 

DeletedUser54346

Guest
Gewoon goed gemaakt niks op aan te merken.
Dus niet gaan zeikenom foutjes. :)

Dankje B!
 

DeletedUser53227

Guest
Dankje!

Het is en blijft natuurlijk leuk zo'n dingen te lezen. En vooral terug te zien op welke kaartje je dan lag en in welke stam je dan zat.
Leuk!
 

DeletedUser

Guest
Zoals H. zei, op een paar kleine foutjes na is het prachtig geschreven.

Goed gedaan! :)
 

DeletedUser54313

Guest
goed geschreven:D leuk om al die kaartjes erbij te zien alleen inderdaad wat achtergrond informatie over sommige dingen maakt het wat informatiever en leuker
 
Bovenaan