Ik ben meer PRO dan jou!!!

DeletedUser

Guest
In W11, W12 of W13 is er ooit een soort coëfficient geschreven die ODA/dorpen/punten/ODD en allerhande factoren meer bijeen nam.
Ranking zag er ineens pak anders uit volgens dat voorstel.

Waar vind je dat als ik vragen mag? =)
 

DeletedUser

Guest
Lol, weeje, als je toch zo ODAgeil bent, over een half uurtje begint een speedronde, waar als ik me niet vergis... de speler met met hoogste ODA wint

Ik zie je daar ;)
 

DeletedUser

Guest
ODA gaat wel degelijk over communicatie en niet alleen om overnemen.
Eergisteren heb ik makkelijk 900.000 ODA-puntjes gesprokkeld zonder ook maar één edelpoging te ondernemen.
ODA verkrijg je als je je tegenstanders slagen toedient (al is dat relatief), iets wat jij duidelijk niet van zin bent.
Ik snap niet dat jij dit spel op zo'n manier speelt.
Je haalt nergens voldoening uit.
Of is je tegenstander ompraten voor (wsl nep-) fusie de ultieme kick op TW?

Ik haal juist wel voldoening ergens uit...volgens mij begrijp je het niet helemaal. Wat kost Grondstoffen??
- dorpen opbouwen --> resulteert in snellere groei.
- pakketjes --> resulteert in snellere groei.
- troepen --> resulteert in behouden en uitbreiden groei, mits dit goed gaat.

Deze zijn afhankelijk van elkaar...als je troepen bouwt. kun je minder edels maken. Die zijn essentieel van belang om dorpen over te nemen. Hoge ODA is schijn of kost veel troepen. Dus kost veel grondstoffen en komt niet ten goede van je groei ;)


Laatste redmiddel?
Leuk dat je stamleiding op je kan rekenen als er offensiefjes gepland worden.
En juist door een zeer goede communicatie slaan sommige stammen er in om héél veel ODA te sprokkelen, zonder al te veel te verliezen.
't is maar waarover je communiceert.

verliezen doe je altijd, maar niet direct. Indirecte verliezen zijn vaak aanzienlijk hoog. Er zijn tal van oplossingen die he tje veel makkelijker kunnen maken en dat aan de hand en een basis begrip in dit spel "communicatie". Stel dat het niet gebruikt mag worden. Geen stam, ieder voor zich...alleen met RL-vrienden kun je iets opzetten en zeker dat het spel niet aantrekkelijk is.

Beide zouden vrij evenredig moeten stijgen, het toont dat je wat meer doet dan slijmen bij je doelwit.
Ik zie trouwens geen reden om je ODA niet te laten stijgen.

Waarvoor moet je ODA stijgen...wat verdien je daarmee? Bewijst het hoe goed je bent? Volgens mij heeft het geen toegevoegde waarde...behalve dat sommige spelers denken dat je dan echt goed bent en dat ze onderdanig worden aan je. Alleen wordt dat langzaam achterhaald

Eerlijk strijdende spelers moeten het tegen spelers zoals jij (jullie) afleggen op de puntenranking, zeer jammer vind ik dat.
Daarom ook dat al zoveel gezegd is dat de puntenranking zeker geen juist beeld geeft over de uiteindelijke kwaliteiten van de speler.
De ODA-lijst is dat zeker ook niet.

In W11, W12 of W13 is er ooit een soort coëfficient geschreven die ODA/dorpen/punten/ODD en allerhande factoren meer bijeen nam.
Ranking zag er ineens pak anders uit volgens dat voorstel.
Mss zouden we die eens moeten opzoeken en op W10 toepassen.

Wat is hier niet eerlijk aan...jij communiceert met jou medespelers om iemand aan te vallen...dat is dan ook niet eerlijk. Ik werd afgerekend op me intern gedrag. Dit koppelen ze aan de ODA-rang...maar inderdaad...ODA zegt helemaal niks. Zelfs een combinatie ervan is niet duidelijk genoeg. Er is vanuit buitenaf niet te zien hoe goed iemand daadwerkelijk is. Dus waarom zou ik geen prospeler zijn???
 

DeletedUser

Guest
owja...kleine toevoeging...eronder staat het doel van TW als je de bron aan klikt. Zoveel mogelijk punten halen :)

Niet zoveel mogelijk aanvallen om die punten te krijgen...dat kan ik niet vinden :rolleyes:

Is dit Senne met een schuilnaam?

Ow nee wacht Fus, dat zegt al genoeg.
 

DeletedUser

Guest
lol, ik speel niet op ODA, korste antwoord :p

Nee, je speelt op save en sim city.
Tot je een keer iemand tegenkomt die je aanvalt, en dan weet je niet wat je moet doen.

Zo zonde dat er ondanks alle tips hints hier op het forum na 10 werelden nog zulke dwazen zijn.
 

DeletedUser10875

Guest
Dus jij hebt liever een snelle en makkelijke groei dan dat je je grondstoffen besteedt aan troepen?

Waarom lig je niet naast me?

Jij edelt dus dorpen die je kan opbouwen? Dat kost tijd, die tijd kan je beter besteden aan dorpen over nemen van andere.

Jij probeert je "tegenstanders" om te praten om te gaan "fuseren" of bedreigen?
Ik vind dat een behoorlijk tegen van zwakte. Dat je goede spelers niet durft aan te vallen omdat je het dan toch verliest.

Waarom is ODA EEN redelijke manier is van de betere spelers te onderscheiden van de rest?
Normaal verdedigd iemand een dorp met troepen, om dan het dorp over te nemen moet je die troepen doden. Daardoor krijg je ODA.
Dus is het logisch dat je ODA mee groeit met je punten.

Maar ja, lijkt wel een basis les TW:eek:

Nee, je speelt op save en sim city.
Tot je een keer iemand tegenkomt die je aanvalt, en dan weet je niet wat je moet doen.

Zo zonde dat er ondanks alle tips hints hier op het forum na 10 werelden nog zulke dwazen zijn.

Niets anders dan de waarheid.
 

DeletedUser

Guest
Nee, je speelt op save en sim city.
Tot je een keer iemand tegenkomt die je aanvalt, en dan weet je niet wat je moet doen.

Zo zonde dat er ondanks alle tips hints hier op het forum na 10 werelden nog zulke dwazen zijn.

save en sim city???
En dan koppel je dat aan een tegenaanval en niet weten wat je moet doen? Volgens mij klopt dit niet.

Dit heeft totaal op GEEN enkel punt met elkaar te maken. Misschien iets om over na te denken voor jou ;)

Dus jij hebt liever een snelle en makkelijke groei dan dat je je grondstoffen besteedt aan troepen?

Waarom lig je niet naast me?

Jij edelt dus dorpen die je kan opbouwen? Dat kost tijd, die tijd kan je beter besteden aan dorpen over nemen van andere.

Jij probeert je "tegenstanders" om te praten om te gaan "fuseren" of bedreigen?
Ik vind dat een behoorlijk tegen van zwakte. Dat je goede spelers niet durft aan te vallen omdat je het dan toch verliest.

Waarom goede spelers aanvallen?? terwijl je eerst de makkelijke uit het veld kunt wegwerken. Gaan jullie elkaar afmaken...dan zal ik ondertussen de zwakkere pakken. Kom ik je later echt nog wel tegen en dan niet te goed timen...want ik ben toch niet zo goed...heb een lage ODA rang ;)

Waarom is ODA EEN redelijke manier is van de betere spelers te onderscheiden van de rest?
Normaal verdedigd iemand een dorp met troepen, om dan het dorp over te nemen moet je die troepen doden. Daardoor krijg je ODA.
Dus is het logisch dat je ODA mee groeit met je punten.

Maar ja, lijkt wel een basis les TW:eek:



Niets anders dan de waarheid.

Vreemd mij ODA stijgt nauwelijks mee met me punten...lijkt wel een slechte voorbereiding van een basis les. Want dat zegt niks over hoe goed/slecht ik ben. Daarnaast kun je die punten ook op andere manieren krijgen, waardoor het maar schijn is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10875

Guest
save en sim city???
En dan koppel je dat aan een tegenaanval en niet weten wat je moet doen? Volgens mij klopt dit niet.

Dit heeft totaal op GEEN enkel punt met elkaar te maken. Misschien iets om over na te denken voor jou ;)

Dat heeft wel degelijk met elkaar te maken.

Als jij enkel gratis dorpjes overneemt is het gewoon een kwestie van 4 ongetimede treintjes te sturen.
Je hoeft geen moeite te doen voor dorpen..

Dan wordt je in 1x goed aangevallen, getimede vegen met treintjes.
Probeer er dan maar iets tussen te krijgen of weten hoe je goed moet verdedigen als je nergens moeite voor hoefte te doen.

Wil niet zeggen dat het per definitie zo is. Maar vaak is het wel zo.


Waarom goede spelers aanvallen?? terwijl je eerst de makkelijke uit het veld kunt wegwerken. Gaan jullie elkaar afmaken...dan zal ik ondertussen de zwakkere pakken. Kom ik je later echt nog wel tegen en dan niet te goed timen...want ik ben toch niet zo goed...heb een lage ODA rang ;)

Alles om het maar zo makkelijk mogelijk te maken of niet? Kleine dorpjes pakken vind je zeker ook leuk om te doen? Als je nooit iets voor je dorpen doet ben je dus ook niets.

Vreemd mij ODA stijgt nauwelijks mee met me punten...lijkt wel een slechte voorbereiding van een basis les. Want dat zegt niks over hoe goed/slecht ik ben. Daarnaast kun je die punten ook op andere manieren krijgen, waardoor het maar schijn is.

Komt omdat je enkel internt of kleine spelers om praat hun dorpen te geven. Of kleine spelers te pakken die on ervaren zijn waardoor ze direct schrik krijgen en dan maar niets doen.
Ik verlies 4-7 vegen per dorp. Wat aangeeft dat mijn tegenstander iig probeert zijn dorpen te behouden (is toch ook een doel van het spel???) Daardoor krijg ik mijn ODA.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
save en sim city???
En dan koppel je dat aan een tegenaanval en niet weten wat je moet doen? Volgens mij klopt dit niet.

Dit heeft totaal op GEEN enkel punt met elkaar te maken. Misschien iets om over na te denken voor jou ;)

zelf in internen blink je niet uit want er doen het nog sneller dan je, mss nog wat meer pakketjes drukken?:D

Dus waarom zou ik geen prospeler zijn???

:)

Waarom goede spelers aanvallen?? terwijl je eerst de makkelijke uit het veld kunt wegwerken. Gaan jullie elkaar afmaken...dan zal ik ondertussen de zwakkere pakken. Kom ik je later echt nog wel tegen en dan niet te goed timen...want ik ben toch niet zo goed...heb een lage ODA rang ;)

OMG het wordt steeds beter en beter :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dat heeft wel degelijk met elkaar te maken.

Als jij enkel gratis dorpjes overneemt is het gewoon een kwestie van 4 ongetimede treintjes te sturen.
Je hoeft geen moeite te doen voor dorpen..

Dan wordt je in 1x goed aangevallen, getimede vegen met treintjes.
Probeer er dan maar iets tussen te krijgen of weten hoe je goed moet verdedigen als je nergens moeite voor hoefte te doen.

Wil niet zeggen dat het per definitie zo is. Maar vaak is het wel zo.

precies...vaak is dat wel zo...je zegt het zelf al...je baseert dit op eerdere kennis/ervaring. Dat je ernaast zit is dus ook nog mogelijk ;)

Waarom zeg je zoiets waar je niet zo zeker van bent en niet kan bewijzen??

We komen er wel, stapje voor stapje :D
 

DeletedUser

Guest
save en sim city???
En dan koppel je dat aan een tegenaanval en niet weten wat je moet doen? Volgens mij klopt dit niet.

Dit heeft totaal op GEEN enkel punt met elkaar te maken. Misschien iets om over na te denken voor jou ;)

Uhm, mensen die wel wat doen voor hun dorpen vallen iets anders aan dan enkel adels sturen;)
Feit dat je dat blijkbaar al niet doorhebt, onderstreept mijn mening alleen maar meer.
 

DeletedUser

Guest
zelf in internen blink je niet uit want er doen het nog sneller dan je, mss nog wat meer pakketjes drukken?:D



:)

Whahahahahha...iemand die de statistieken niet helemaal goed bijhoud. Zeker de afgelopen 2 maanden niet gekeken. Maar neem ik je niet kwalijk...ik heb inderdaad een rustigere periode gehad en je kunt niet constant de snelste zijn. Sorry dat ik je daarin teleur stel ;)

Uhm, mensen die wel wat doen voor hun dorpen vallen iets anders aan dan enkel adels sturen;)
Feit dat je dat blijkbaar al niet doorhebt, onderstreept mijn mening alleen maar meer.

Ik doe ook wat voor me dorpen...mss wel meer dan jij denkt. Door afwachten krijg je niks voor elkaar...daar zul je het wel mee eens zijn ;)

Waarom zou ik op edels de nadruk leggen als dat bekend is bij topspelers???
of praat ik daar niet mee???
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10875

Guest
precies...vaak is dat wel zo...je zegt het zelf al...je baseert dit op eerdere kennis/ervaring. Dat je ernaast zit is dus ook nog mogelijk ;)

Waarom zeg je zoiets waar je niet zo zeker van bent en niet kan bewijzen??

We komen er wel, stapje voor stapje :D

Yup ik baseer het inderdaad op kennis en ervaring. Ik sta liever ergens waar ik nu sta en vecht voor mijn dorpen dan dat ik ergens in de top staat door enkel interns/ mensen ompraten/bedriegen/bedreigen.

Maar ja, ik denk dat je toch niet van mening veranderd en je enkel op de punten geilt. Hopelijk lig je snel tegen een goede speler aan.
Al zul je enkel Def dorpen hebben waardoor het wat slomer gaat. Maarjah, dan vecht hij er iig voor.. Iets wat jij dus niet doet.
 

DeletedUser

Guest
Ik doe ook wat voor me dorpen...mss wel meer dan jij denkt. Door afwachten krijg je niks voor elkaar...daar zul je het wel mee eens zijn ;)

Waarom zou ik op edels de nadruk leggen als dat bekend is bij topspelers???
of praat ik daar niet mee???

Dit noemt zich een Tribal ''Wars'' speler.:eek:
 

DeletedUser

Guest
Yup ik baseer het inderdaad op kennis en ervaring. Ik sta liever ergens waar ik nu sta en vecht voor mijn dorpen dan dat ik ergens in de top staat door enkel interns/ mensen ompraten/bedriegen/bedreigen.

Maar ja, ik denk dat je toch niet van mening veranderd en je enkel op de punten geilt. Hopelijk lig je snel tegen een goede speler aan.
Al zul je enkel Def dorpen hebben waardoor het wat slomer gaat. Maarjah, dan vecht hij er iig voor.. Iets wat jij dus niet doet.

Dat is het nu net...je wil in de top zien te komen...daarvoor speel je dit spelletje. Dat jullie dat op een manier doen die vertraging in de groei geeft is jullie keuze, ook ik heb door indirecte factoren tegenslagen. Maar weer baseer je iets op wat je denkt...waarom zou ik alleen def dorpen hebben?

maar je begint het te begrijpen...jij vecht een lange oorlog met je buurman. Je andere buurman groeit en groeit. Er komt een dag en dan doet je andere buurman niet meer zo lief als daarvoor. Daar ga je met je mooie oorlog...

punten geiler ben ik niet echt...anders wat het punt gemiddelde wel hoger geweest ;)

Dit noemt zich een Tribal ''Wars'' speler.:eek:

Je moet even goed teruglezen. Het is "tribal wars" speler
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Waar vind je dat als ik vragen mag? =)

heb de fora doorzocht,
maar blijkbaar is er een of andere forummod actief geworden en heeft alle topics verwijderd waar 4 weken niet geantwoord werd.

Weet ook niet meer wie het was die de post maakte.



Ik haal juist wel voldoening ergens uit...volgens mij begrijp je het niet helemaal. Wat kost Grondstoffen??
- dorpen opbouwen --> resulteert in snellere groei.
- pakketjes --> resulteert in snellere groei.
- troepen --> resulteert in behouden en uitbreiden groei, mits dit goed gaat.

Deze zijn afhankelijk van elkaar...als je troepen bouwt. kun je minder edels maken. Die zijn essentieel van belang om dorpen over te nemen. Hoge ODA is schijn of kost veel troepen. Dus kost veel grondstoffen en komt niet ten goede van je groei ;)

Je hebt je defdorpen en de markt om pakketjes te verzamelen.
De offdorpjes mogen leeg (lees: in aanbouw) zijn.

Je mag zo spelen van mij hé, maar voor vele spelers (ik er bij) blijf je die internnoob.
Zoveel mogelijk punten, maar stel...
je staat eerste en internt er verder op los en loopt zo weg van de rest.
Desalniettemin worden de nr 6 en 9 in de ranking als enige bejubeld voor hun rang, mogelijk gemaakt door de gevechten die zij al voerden voor hun dorpen.

De meesten weten wel dat The Prayer een sterke speler is, maar dat gaat schuil achter de grote intern-show die hij aan het opvoeren is.
Jammer, maar dat is de realiteit.
Sta je daar mooi eerste, met als eerste 3 Mil, maar niemand die het opmerkt omdat zijn dorpsovernames anoniem in interne kringen gebeurd.

Hoge ODA is schijn of kost veel troepen

ODA hoeft niet altijd veel te kosten.
Je opmerking bij Grappige Aanvallen zei me genoeg.
Ik denk dat zowat elke speler doorhad dat die bij één of andere veeg-actie hoorde, zeker geholpen door de hint op het einde.
Ik, nog farmen??? Zeer occasionneel
Buit: 64.063 100.419 146.403 310885/310885
Buit: 64.265 100.562 146.468 311295/311295
Buit: 43.094 67.397 98.133 208624/311295
Buit: 91.409 99.338 120.548 311295/311295
Buit: 91.205 99.132 120.338 310675/310675
Buit: 81.823 79.292 153.860 314975/314975
Buit: 43.094 67.397 98.133 208624/311295
Buit: 129.177 49.745 132.373 311295/311295
Buit: 35.510 13.705 36.386 85601/311290
Buit: 82.845 80.337 154.218 317400/317400


Dit was dus de reden wrm die barbaartjes mijn paarden op bezoek kregen.
Er waren geen troepen te vinden in zijn dorpen.
Alleen maar grondstoffen, maar was op zoek naar wat anders.

verliezen doe je altijd, maar niet direct. Indirecte verliezen zijn vaak aanzienlijk hoog.

Dorpen niet vegen = edelen met muur 20, dan verlies je troepen bij je edels.

Waarvoor moet je ODA stijgen...wat verdien je daarmee? Bewijst het hoe goed je bent? Volgens mij heeft het geen toegevoegde waarde...

Het geeft je de kans de puntenrankings in vraag te stellen.
Want jij bent je rang zeker niet waard.

Wat is hier niet eerlijk aan...jij communiceert met jou medespelers om iemand aan te vallen...dat is dan ook niet eerlijk. Ik werd afgerekend op me intern gedrag. Dit koppelen ze aan de ODA-rang...maar inderdaad...ODA zegt helemaal niks. Zelfs een combinatie ervan is niet duidelijk genoeg. Er is vanuit buitenaf niet te zien hoe goed iemand daadwerkelijk is. Dus waarom zou ik geen prospeler zijn???

Je geeft aan dat je op je eentje de anderen niet kan volgen.

Jouw stats (en ten gevolge daarvan ook je ODA-score) en je verhaal zeggen dat je geen pro-speler bent.
Je hebt niet bewezen dat je meerdere aspecten kent van TW.
Communicatie is er één van. Ik geef jouw een 2/10 (weinig schrijffouten), jij jezelf wsl een dikke 10.
Maar communicatie is zeker niet alles. En voor al die rest scoor je voorlopig niets.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10875

Guest
maar je begint het te begrijpen...jij vecht een lange oorlog met je buurman. Je andere buurman groeit en groeit. Er komt een dag en dan doet je andere buurman niet meer zo lief als daarvoor. Daar ga je met je mooie oorlog...

Je zegt het al, een mooie oorlog:) Dan is die persoon maar groter dan ik.

Als ik dan elk dorpje overneem met moeite, vaak moete timen enz enz enz.
en die andere enkel treintjes sturen zal er een behoorlijk verschil zijn in aanvals ervaring.

Zijn aanvallen zullen van mindere kwaliteit zijn waardoor ik het makkelijker kan verdedigen. Mijn tegn aanvallen zijn van betere kwaliteit waardoor ik meer kans heb van slagen.

Volgens mij is dat een zeer logische manier van denken.
Oefening baart kunst zegt men toch altijd? Maar als je enkel interns enz oefen je niet. Dus baar je ook kunst (als het er op aankomt)
 
Bovenaan