Huurlingen

DeletedUser

Guest
Mijn idee is om een (nieuwe) eenheid in te voeren.
Eigenlijk niet nieuw, want het zijn gewoon speervechters, zwaardvechters en boogshutters.

Je kan dan op de marktplaats troepen tijdelijk (ver)huren.

Ik zet bijvoorbeeld 1000 zwaard, speer en boog te huur en ik vraag per 24 uur minimum 1/10 van de kostprijs. Iemand huurt ze (en betaald automatisch de volledige huurprijs voor het aantal uren dat hij koos) en als de troepen aangekomen zijn bij de huurder, dienen die troepen als ondersteuning, die hij ook kan wegsturen om zo een deel van zijn grondstoffen van de huurprijs terug te krijgen.

Het risico kan dus zijn dat al je verhuurde eenheiden doodgaan, maar het is ook een nieuwe manier om gs ermee te verdienen.

Nuttig?
Als je gs wilt verdienen (verhuren)
Als je boerderij te klein is of de wachttijden voor nieuwe troepen te groot (huren)

Mischien wel moeilijk om te maken (of misschien juist helemaal niet) maar ik vindt het zeker de moeite waard.

De gehuurde troepen zijn dus net hetzelfde als ondersteunende troepen, er komt alleen een extra balkje bij 'troepen' in de verzamelplaats. gehuurde troepen verdedigen ook alleen maar het dorp, aanvallen ermee doen kan niet.

Dit idee is niet helemaal tot in de details uitgewerkt maar daar dienen jullie voor :D kom maarop met die reacties/opmerkingen
 

DeletedUser

Guest
omdat ik vandaag mijn lieve-dag heb... have fun met discusseren :D
 

DeletedUser

Guest
Aan de ene kant denk ik: he ja dit lijkt me wel leuk !
Maar.. nee, toch niet, volgens mij is het niet haalbaar EN wil jij je troepen verhuren aan je aartsvijand ? en wat als alle troepen dood zijn, of als het dorp overgenomen is en stopt op die wereld ? ik denk dat het niet haalbaar is..
 

DeletedUser

Guest
Troepen dood is eigen risico anders is er ook niets aan :D , en misschien een optie om alleen aan stamleden te verhuren? Of als een huurder je troepen aanvraagd dat je dat eerst moet accepteren vooraleer hij ze kan huren.

En waarom zou dit niet haalbaar zijn?;)
 

DeletedUser

Guest
Leuk idee, maar naar mijn idee verandert dit idee het spel té veel..
 

DeletedUser

Guest
maar waarom eou je huurlingen huren als je ze niet nodig hebt ? ze gaan zoiezo dood.
 

DeletedUser

Guest
:confused: Ze gaan sowieso dood? waarom?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Slecht idee, zoals de meeste weten zijn grondstoffen vaak niet het probleem met het trainen van leger, de trainingstijd is het probleem.
Ik zou mijn troepen dus nooit uithuren voor grondstoffen.
 

DeletedUser13832

Guest
troopen (ver)huren is inderdaad geen goed idee, behalve als je er heel veel grondstoffen voor krijgt, maar dan huurd niemand je troopen meer!
 

DeletedUser

Guest
Grappig idee, maar volgens mij gaat niemand ooit troepen verhuren ;)
 
Reactiescore
25
Grappig idee, maar volgens mij gaat niemand ooit troepen verhuren ;)

Ik zie het al voor me:
Ik huur de verdedigingstroepen van mijn buurman en vervolgens val ik hem aan want ik heb al zijn troepen. Lekker makkelijk :p

Verder, wie kan de huur opzeggen? Alleen de huurder? Of de verhuurder? Of allebei en binnen welk tijdsbestek. Ik bedoel: straks staan je troepen daar de hele tijd, net zo lang totdat je ze vergeten bent of totdat ze dood zijn.
 

DeletedUser7471

Guest
:confused: Ze gaan sowieso dood? waarom?

ik vind dat je wel moet kunnen instellen of ze wel of niet mogen aanvallen, als jij een beeld verhuurt wil je toch ook niet dat ze het weer verhuren aan een paar duitsers of je buur man ofzo wordt de kans enkel groter dat kapot gaat
 

DeletedUser

Guest
eigenlijk is huurders krijgen hetzelfde als ondersteuning krijgen (in een gevecht) het lijkt mij logischer dat als je die troepen huurt, je er ook mee kan aanvallen
 

DeletedUser

Guest
Troepen dood is eigen risico anders is er ook niets aan :D , en misschien een optie om alleen aan stamleden te verhuren? Of als een huurder je troepen aanvraagd dat je dat eerst moet accepteren vooraleer hij ze kan huren.

En waarom zou dit niet haalbaar zijn?;)

1. Stamleden Helpen daarvoor dient een stam hoofdzakelijk :rolleyes:
2.accepteren of je ze wil verhuren aan die persoon ?dus als ik het goed voor heb: eerst ik wordt aangevallen, help! dan: ik neem huurlingen en dan: Wachten tot de andere persoon online komt, accepteerd of afkeurt. tegen dan ben je allang aangevallen. en als hij afkeurt dan moet je iemand anders zoeken... :rolleyes
3. ik denk dat het niet echt haalbaar is omdat het niet verhuren maar verkopen is van legers.
:confused: Ze gaan sowieso dood? waarom?
Omdat je ze niet zou huren moest je ze niet dringend nodig hebben. je zou ze dan maken
Je zou ze toch alleen huren als je zou worden aagevallen? en moest je ook met die huurlingen kunnen aanvallen, dan verkoop je je legers toch ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
dat gaat denk ik niet zoals jij denk als iemand wordt aangevallen huurd ie dan gewoon super veel en dat gaat dan allemaal dood :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Daar had ik allemaal niet aan gedacht, eigenlijk alleen aan de voordelen.
bedankt voor jullie reacties, ook al zijn de meeste negatief, ik zal een (eventueel) volgend idee beter uitdenken. Maar blijkbaar wordt dit idee toch niets... nadelen alom.
 

DeletedUser

Guest
Jah idd... Wat drijfhout zegt... Ik zou nooit grondstoffen willen ipv troepen...
 

DeletedUser

Guest
OFFTOPIC:
Blond, die kikker op je afbeelding, is dat voor de nieuwe fotowedstrijd?
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het een slecht idee, wss ook omdat je zegt dat Runescape ftw is ;).
 
Bovenaan