[Speeltopic] Het Ziekenhuis van de Hertog WvW #166

DeletedUser63354

Guest
Het Ziekenhuis van de Hertog WvW #166


'Goedenavond James, jij was erbij toen het allemaal gebeurde, vertel eens',

'Ja, we staan hier bij het ziekenhuis, -naam wegens privacy onbekend, ennuhh.. ja, was hier niet een ongeval gebeurd vorige nacht? Ik hoor namelijk dat steeds meer mensen verdwijnen?', vervolgde de journalist.

'Ja, ik zag het vanmorgen toen ik het gras aan het maaien was... Ik vind dit ziekenhuis maar eigenaardig aanvoelen, alsof de duivel naar ons glimlacht. Ik kan me voorstellen dat psychopatische mensen hier misschien zelfmoord van zouden plegen', en hij keek omhoog naar een donkere boom waar de vorige nacht een meisje zichzelf had opgehangen. De strop hing nog steeds om de tak van de boom. Het meisje zelf was door verschillende mensen zonet opgehaald en ze waren het lijk nu aan het onderzoeken. Voor nu wees alles op zelfmoord. 'Het meisje was wel erg wit, en ze keek geschrokken uit haar ogen voor zover ik kon zien toen ik haar vanochtend vond. Ik heb onmiddelijk de politie gebeld'

De verslaggever gebaarde dat James kon gaan en draaide zich naar de camera toe. 'Tot onze schrik hebben een paar poltieagenten nog meer lijken gevonden in dit ziekenhuis.' Het ziekenhuis zag er verlaten uit, het was immers ook al 100 jaar onbezet geweest, omdat niemand er nog naar binnen durfde. 'Ik ga u de details besparen, maar het zag er niet smakelijk uit kan ik u vertellen', en George keek zeer ernstig.


Sjoerd zappte verder. 'Maaaam! Kijk dan, dat is hier in de stad! Mag ik gaan kijken? Alsjeblieeeeft?!'
'Nee' Sjoerd, dat huis is gevaarlijk', snauwde zijn moeder die haar zoon altijd zo streng behandelde.
'Hoezo, er is toch politie bij? Je zag net zelf dat Sanne en Victor er ook waren!'
'Ik zei nee, en het blijft nee', zuchtte zijn moeder.
'Pfffff okeeeeeeeeeéé', zuchtte Sjoerd terug, terwijl hij meteen zijn mooie iPhone erbij pakte om zijn vrienden te whatsappen. Sjoerd was 19 jaar, maar werd behandeld alsof hij 10 jaar jonger was. Hij maakte snel een groep op Whatsapp met daarin ongeveer 10 vrienden. Hij had opeens een zieke gedachte gekregen..

Zijn vrienden voegden nog meer mensen toe in de groepsapp tot ze ongeveer op een aantal van 20-30 zaten.
Ondertussen waren er al een paar geleaved, want ze vonden het onzin, maar al bij al kwam het goed. Sjoerds beste vrienden waren aanwezig. Ze waren van plan te laten zien dat dat huis helemaal niet zo eng was, ze zouden een stuk of 20 camera's meenemen om daar een nachtje te gaan filmen. Zo zouden ze ook meteen zijn moeder laten zien dat hij geen klein kind meer was.

Ze planden een avond waarop bijna iedereen kon. Sommigen haakten eigenlijk ook af omdat ze niet durfden, maar dat wisten Sjoerd en zijn vrienden uiteraard niet. Het was al laat, ze zouden vanavond rond 12 uur proberen in te breken in het ziekenhuis en met zn 30en daar filmen totdat het ongeveer 8 uur was. Maar eerst moest Sjoerd nog eens met zijn moeder aan tafel zitten. Zijn vader was soldaat in Afghanistan, en zou nog voor 3 maanden uitgezonden zijn voordat hij terug mocht. In tegenstelling tot zijn moeder, was zijn vader echt top. Hij kon altijd met hem praten over van die echte mannendingen. Hoe het nou stond met de chickies, wat Sjoerd deed met het uitgaan, maar ook belangrijk; schooldingen. Ouders vragen ALTIJD naar school. Zo ook de laatste keer dat Sjoerd zijn vader zag, dat was trouwens voor maar een paar dagen geweest, het was een tussenstop zei hij toen tegen zijn vrouw, maargoed. Hij vroeg hoe het op school ging. Sjoerd vertelde hem natuurlijk alles, over hoe hij had gewerkt om zijn wiskundecijfer van een 3.6 naar een 4.9 te weten halen en dat hij een beginnetje had met Natalie, een mooi meisje met goed gevorme borsten, maar hó, als zijn moeder erover zou vragen was het zo van; 'ja, wel goed..'

Sjoerd was chagrijnig dat hij niet meer tijd had kunnen doorbrengen met zijn pa. Misschien was het daarom wel de reden dat hij dit soort gevaarlijke dingen wilde doen.. Althans, gevaarlijk, pff, een nachtje filmen in een onbewoond ziekenhuis.

Sjoerd was klaar met eten. Hij stroopte zijn mouwen op, deed alsof hij aan het whatsappen was, terwijl hij gewoon eventjes wachtte tot het juiste moment. 'Ik blijf vanavond bij Maurice pitten, aju'. Hij liep naar boven en pakte zijn rugzak, deed zijn camera en nog wat kleinere cameraatjes erin en vloog de deur uit. 'Doei mam, tot morgen.'

Ze hadden afgesproken bij de oude basisschool van Sjoerd, iedereen wist waar dat lag immers.
Rond kwart over 11 was iedereen wel aanwezig. 'Laten we gaan, boys. En dames', voegde hij snel toe toen hij Natalie zag kijken.
'Niemand te zien', fluisterde Sjoerd in de telefoon toen Maurice aan de andere kant snel langs de heg sloop.
Het ziekenhuis had vele verdiepingen, dus ze hadden veel camera's nodig. Gelukkig had Sjoerd er in zijn eentje al heel wat bij zich. De grote camera zou hij gewoon in de hand houden om te filmen.

De houten, stoffige deur van het oude ziekenhuis kraakte. Het maakte een hels kabaal, en een paar mensen schrokken ervan. 'Dat heeft sowieso mensen in het dorp wakker gemaakt', dachten Sanne en Emma. Emma had haar in een knotje gedaan zodat haar lange blonde haar niet voor ogen zouden vallen.

Opeens sloeg de houten deur dicht. Er werd gevraagd wie er zo grappig was, maar er kwam geen antwoord. 'Er was serieus niks', zei Luuk met een angstig stemmetje. 'De deur ging écht uit zichzelf dicht...', terwijl hij nog meer begon te rillen.
'Maar dat.. dat.. dat betekent dat...', veel verder kwam Sjoerd niet.. Hij probeerde adem te halen, maar een luid gepiep vanuit zijn longen waren te horen. Niemand die hem hielp, niemand die hem überhaupt kon helpen..
De rest was allang gillend weggerend......


Uiteraard heeft dit een tintje 'Grave encounters' bij zich :D

Instellingen, niet echt gebasseerd op het thema, das meer voor de spanning tijdens de verhaaltjes. Wel zal iedereen weer een naam toegewezen krijgen.

...........Aantal dorpen : 1
..........Aantal spelers : 20-30

...................Hints : Nee.

...............Klaagmuur : Ja.
..........Afscheidsbrief : Nee.

........Eindtijd stemmen : 22:00
.......Tijdstip verhalen : Daarna

....Speciale Rollen naar : TheManWithItzBlueKnife
...Weerwolven Moord naar : TheManWithItzBlueKnife
...................Lynch : Rood en vet in het topic.

..........Inschrijvingen : Graag..

............Burgemeester : Wordt op dag 1 gekozen. Blauw en vet in het topic. Kiest opvolger na dood.

.......Netwerken/Claimen : Netwerken: Aan. Claimen: Aan.

......Extra instellingen :
Geen. Je kunt dus niets met namen.

...................Jager : Ja
....................Heks : Ja
.............Dorpsoudste : Ja
............Beschemengel : Nee
..................Ziener : Ja
........Dodenfluisteraar : Nee
.............Fluitspeler : Nee

..................Cupido : Ja, bijrol. Koppelt zichzelf
.Geliefden kennen elkaar : Ja
..Geliefden samen winnen : G\G -> Goedjes. S\S -> Slechtjes. G\S -> Samen.

..................Wolven : Ja.
....................Welp : Ja, groeit onbekende nacht op.
...........Infectie wolf : Ja, mag elk tijdstip infecteren.
 

DeletedUser63354

Guest
Rollen in een aparte post wegens teveel tekens.

Rollen:
Verhullende wolf
De Verhullende wolf is een wolf met een extra kracht. Hij kan ervoor zorgen dat er voor 1 dag en nacht de rollen van alle personen niet bekend worden gemaakt. Dit moet hij 1 dag van te voren hebben aangegeven. Als hij dus op dag 3 alles wilt verhullen, moet hij dat voor deadline 2 hebben aangegeven.

Sjamaan
Slechte Ziener. Mag elke nacht 1 rol van een bepaalde persoon opvragen. Hij kent de wolven vanaf het begin niet.

Rattenval
De rattenval is een slechte muizenval. Hij zet zijn val voor de volgende dag.
Hij kent de wolven niet. En hij mag communiceren over zijn tijd, want: Er is 25% kans dat je de eerste ná je tijd ziet. Er is 25% kans dat je de laatste vóór jouw tijd ziet. Er is 25% kans dat je de 2e ná jouw tijd ziet, en er is 25% kans dat je 2e vóór jouw tijd ziet. (dit om het wat lastiger te maken ivm een netwerk)

Muizenval
Hij zet zijn val voor de volgende dag. En hij mag communiceren over zijn tijd, want: Er is 25% kans dat je de eerste ná je tijd ziet. Er is 25% kans dat je de laatste vóór jouw tijd ziet. Er is 25% kans dat je de 2e ná jouw tijd ziet, en er is 25% kans dat je 2e vóór jouw tijd ziet. (dit om het wat lastiger te maken ivm een netwerk)

Huurmoordenaar
De huurmoordenaar is een beul die niet bekend wordt, met een extra voorwaarde. De huurmoordenaar kan pas iemand vermoorden als een andere speler hem dat vraagt. Elke speler kan slecht eenmalig de huurmoordenaar een opdracht geven door de spelleiding een PM te sturen met daarin: Ik wil huurmoordenaar A speler B laten vermoorden. Is speler A dus huurmoordenaar, zal B sterven. De huurmoordenaar kan dus zelf niet kiezen wie hij wil vermoorden. Een huurmoordenaar kan maar eens in de 3 dagen iemand vermoorden.

Wapensmid
Wapensmid
Maakt geweren. Kan elke 3e dag iemand een jagersgeweer geven. Deze persoon wordt dus jager bovenop zijn huidige rol. Het zou dus ook kunnen dat een wolf een geweer krijgt. Hij blijft dan slechtje.

Cherubijntje
Cherubijntje: Het Cherubijntje raadt iedere nacht de rol van een speler. Alle rollen mogen worden geraden, behalve burgers en bewezen beulen. Ook stuurt het cherubijntje de namen op van 2 spelers die zij wil beschermen. Als de rol juist was geraden, worden deze twee spelers beschermd tegen de lunch. De rol van elke speler mag maar één nacht door hetzelfde cherubijntje worden geraden. Het cherubijntje mag niet zichzelf raden, maar wel zichzelf beschermen. Het cherubijntje mag niet 2 dagen achter elkaar precies dezelfde 2 spelers beschermen, en niet 3 dagen achter elkaar dezelfde speler. Het cherubijntje krijgt niet te horen of de rol juist was geraden, en krijgt als de lunch niet doorgaat ook niet te horen of zij daar oorzaak van was.
Na nacht 3 groeit het cherubijntje op. Als zij op dat moment 2 of 3 keer de rol van een speler juist heeft geraden, wordt zij beschermengel. Als zij op dat moment slechts 0 of 1 keer de rol van een speler juist heeft geraden, wordt zij burger.

Dorpsgestoorde
Dorpsgestoorde: De dorpsgestoorde vraagt van 5 spelers de rollen op in plaats van 3. De dorpsgestoorde krijgt 3 van de 5 rollen van deze spelers te zien, en in willekeurige volgorde. De zienering mislukt als de dorpsgestoorde de gelynchte speler wil zien. Vanaf het moment dat er minder dan 10 spelers in het spel zitten, mag hij zichzelf of de gelynchte speler toch zien.

Assistent van de Burgemeester
De Assistent van de burgemeester is het in het begin een goedje. Echter, na dag 1 is er een burgemeester gekozen. De assistent van de burgemeester krijgt precies dezelfde rol. Als hij zelf tot bm wordt uitgeroepen, wordt hij burger. BIj zijn dood zal niet vermeld staan, tenzij bm stemming nog niet geweest, dat hij de assistent was.

Weerhamster
De weerhamster zal niet sterven door de lunch. Echter zal hij doodgaan mocht hij gezien worden door de sjamaan of de ziener. Elke andere zienerrol zal de weerhamster gewoon zien als burger.

Mythomaan
De mythomaan mag op nacht 2 iemand zien. Als hij een wolf ziet, wordt hij wolf. Als hij een ziener ziet, wordt hij ziener. Ziet hij iemand anders, wordt hij burger. Er wordt niet vermeld welke exacte rol de mythomaan precies zag.

Beul, bijrol.
De beul is een bijrol. Hij mag eens in het spel iemand neerbeulen, de persoon wordt niet bekend gemaakt. De rol kan aan een goedje, een neutraaltje en aan een slechtje gegeven worden.
Niet elke rol zal erin zitten en het is onbekend welk aantal.

Overigens, de standaardrollen staan onderin de instellingen.

Nachtvolgorde:
1. Lynch
2. Levensheks \ Bengel\Cherubijntje (Wat de lunch tegen kan houden)
3. Welp
4. Lunch
5. Wapensmid
6. Doodsheks
7. Zieneringen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser63354

Guest
Spelerslijst.

1. Evil big - Jager - Lunch uur 4. - Sanne
2. ll0ll king
3. Senne
4. Dragonfriend723
5. Bappos - Wolf - Lynch 5. - ...
6. Oscar11 - Beschermengel - Lunch 7. - ....
7. Napoleon Bonaparte.
8. TheRussianBear
9. CrazySobek - Wolf - Lynch uur 3. - Robin
10. Quechua - Dorpsoudste - Lynch uur 1. - Noah
11. Reversistence. - Welp + Beul - Heks uur 3. - Bram
12. Lytho - Sjamaan - Lynch uur 4. - Marloes
13. Victorious.
14. Empire of Statement
15.Capricorno - Burger - Lynch 6 - ....
16. aNTHRAXXIS
17. fLEXIBILITY
18. Marwolaeth
19. PartOfTheGame - Dorpsgestoorde - Lynch uur 2. - Michelle
20. Moederkoek - Wolf - Lynch 7. - ...
21. Cgrain - Huurmoordenaar - Lunch uur 1. - Wesley
22. DreamBeats -> Kahvi - Wapensmid - Inactiviteit uur 4. - (.)
23. tompeter - Muizenval - Lunch 6. - ...
24. pr0sieeb - Jager - Lunch uur 2. - Manouk
25. kNOEFKOE - Burger - Jagersschot uur 4. - Martin
26. Bad-Raptor - Burger - Inactiviteit uur 4. - Ricardo
27. Yube - Welp - Lunch uur 3. - Jordi
28. Emperor - Heks - Jagersschot uur 2. - Dejan
29. Calamus Incendium - Wapensmid - Inactiviteit uur 4. - Jesse
30. Ice sCream
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser63354

Guest
Oke laatste post voordat je mag posten.

Aan iedereen, lees de instellingen nog eens GOED door. Met vragen kun je bij komen.

Het is onbekend wat de aantallen van de rollen zijn. Ook is niet zeker of elke rol er in zit.

Eerste deadline is 4-4-2014
Geldt voor zowel de eerste lynch, lunch, bm, nacht, whatevaahhh..

Posten maar :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5312

Guest
Victorious

Ik meld me overigens ook aan als burgermaster!

[video=youtube;cojHRjr4ig8]https://www.youtube.com/watch?v=cojHRjr4ig8[/video]

excuses voor al mijn inactiefheid laatste tijd maar zal dit potje niet voorkomen, ik kan het ook niet vergeten want anders spamt twan mn whatsapp inbox vol.
 

DeletedUser70435

Guest
Victorious

Ik meld me overigens ook aan als burgermaster!

[video=youtube;cojHRjr4ig8]https://www.youtube.com/watch?v=cojHRjr4ig8[/video]

excuses voor al mijn inactiefheid laatste tijd maar zal dit potje niet voorkomen, ik kan het ook niet vergeten want anders spamt twan mn whatsapp inbox vol.

Ga niet zo beginnen, dan is het nog fijner als je inactief bent.
 

DeletedUser5312

Guest
ah dus jij hebt liever dat goedjes inactief zijn zodat het allemaal wat makkelijker word voor dat wolvenclubje van jou?
 
Reactiescore
338
Succes allemaal :).

Burgemeester stem wacht ik nog even af, heb nog niemand gezien die bm wil worden :D.
 

DeletedUser5312

Guest
Ice Ja ik stem meteen al voor een BM.

hoezo ice dan? heb je hem al gesproken?



hahaha de ironie :D maar je irriteert je wel snel zeg hier aan, leuke rol gehad?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser70435

Guest
hoezo ice dan? heb je hem al gesproken?



hahaha de ironie :D maar je irriteert je wel snel zeg hier aan, leuke rol gehad?

Elke rol is leuk, anders doe je niet mee he slimmerik. Waarom ergens aan meedoen als je het risico loopt dat het niet leuk gaat worden door je rol? Inderdaad, dan doe je maar niet mee.
 
Reactiescore
338
Elke rol is leuk, anders doe je niet mee he slimmerik. Waarom ergens aan meedoen als je het risico loopt dat het niet leuk gaat worden door je rol? Inderdaad, dan doe je maar niet mee.

Er spelen genoeg mee die altijd wachten op een leuke rol, en niet meespelen met een 'minder leuke' rol ... kuche Lenov kuche. Naar mijn mening tenminste.
 

DeletedUser5312

Guest
Elke rol is leuk, anders doe je niet mee he slimmerik. Waarom ergens aan meedoen als je het risico loopt dat het niet leuk gaat worden door je rol? Inderdaad, dan doe je maar niet mee.

je weet best waar ik op doel, en het komt wel vaker voor dat wolven meteen geïrriteerd reageren als ze een stem in hun richting krijgen. sowieso vind ik het van jou wel apart aangezien je zelf altijd de domste dingen post en dan doe ik het eens en dan kan je er op eens niet tegen.
 
Bovenaan