Het Wereld 55 Teasing / Discussietopic!

DeletedUser73204

Guest
Ik kom even mijn gewenste instellingen voor wereld 55 voordragen. Uiteraard zitten we (helaas) vast aan een aantal regels zoals bijvoorbeeld de premium beurs, maar daar heb ik me inmiddels bij neergelegd. Ik ken Tribal Wars al zo'n 10 jaar en heb er vroeger veel plezier aan beleefd, maar het is moeilijk om te zien dat het spel op deze manier 'verpest' wordt. Zoals velen ben ik tussendoor op werelden begonnen en gestopt, u kent het verhaal wel. Een behoorlijke tijd niet gespeeld, maar teruggekomen sinds wereld 53. Afgelopen week heb ik het forum goed doorgespit en ik merk dat veel mensen problemen hebben met deze premium beurs. Ik zal er verder niet te diep op ingaan omdat ik, na alles gelezen te hebben, wel kan concluderen dat er waarschijnlijk toch niets gaat veranderen.

Klopt. Die P-beurs is de doodssteek voor TW. Ze willen het zelf niet zien maar ze hebben zelf het einde van TW ingeluid. Over een paar wereldjes zijn er nog maar een handjevol (PP)spelers over. Nieuwe beginnende spelers stoppen al na een paar weekjes door die P-beurs. Je kunt nog zoveel leuke ideeen hebben of events verzinnen maar de grootste blunder blijft gewoon bestaan. Jammer. Het was best een leuk spel.
 

DeletedUser61134

Guest
Zag ff enkele VF posts samenvatten:
Eerste duidelijke afname (die afwijkt van de standaarddaling) was bij invoer Account-manager deze was nog klein.
De eerste grote daling was bij invoer gebouwhalvering, 20% bonus en dergelijke.

En nu bij Premium-beurs zie je ook weer dat de daling versnelt, maar zitten onderhand al op 1/50ste van vroeger.

Denk dat tijd en iedereen die grafische/mobiele spelletjes voorgeschoteld krijgt meer meetelt :p
 

DeletedUser76416

Guest
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 100% (1.0)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 100% (1.0)

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Actief
- Ridder/Standbeeld: Actief, met boekensysteem
- Bonusdorpen: Actief
- Kerk en geloof: Inactief
- Uitkijktoren Actief
- Burgerwacht: Actief
- Moraal: Inactief
- Prestaties: Actief
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Doorgroeien tot 1500 punten
- Edelmanproductie: Muntensysteem
- Toestemmingsdaling per edelman: 25
- Technologieën: Alleen ontwikkelen
- Beginnersbescherming: 5 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Actief

Instellingen:
- Nachtmodus: 00:00 tot 08:00
- Startdirectie kiezen: Ja
- Aanvalstiming: Milliseconden
- Minimum troepen per aanval: Geen
- Edelmannen looplimiet: Geen

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden:
- Ledenlimiet Stam: 40 of geen
- Vlaggen: Actief
- Limited haul: Nee

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdhalveringen: Geactiveerd
- Direct afbouwen: Geactiveerd
- Bouwkostreductie: Geactiveerd
- +20% productie: Geactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Geactiveerd
- Premium Beurs: Geactiveerd
 

DeletedUser72788

Guest
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 100% (1.0)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 100% (1.0)

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Actief
- Ridder/Standbeeld: Actief
- Bonusdorpen: Actief
- Kerk en geloof: Actief
- Uitkijktoren: Inactief
- Burgerwacht: Actief
- Moraal: Actief
- Prestaties: Actief
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Doorgroeien tot 3000
- Edelmanproductie: goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 30
- Technologieën: Simpel systeem
- Beginnersbescherming: 5 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Actief

Instellingen:
- Nachtmodus: 00:00 tot 08:00
- Startdirectie kiezen: Actief
- Aanvalstiming: Milliseconden
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Edelmannen looplimiet: 100

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: 90 dagen 70% houden
- Ledenlimiet Stam: 30
- Vlaggen: Actief
- Limited haul: Inactief

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdhalveringen: Geactiveerd
- Direct afbouwen: Geactiveerd
- Bouwkostreductie: Geactiveerd
- +20% productie: Geactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Geactiveerd
- Premium Beurs: Geactiveerd
 

DeletedUser72788

Guest
Wanneer wordt bekend gemaakt wanneer de wereld start?
 
Reactiescore
976
Wanneer de wereld klaar is :p

Niet nu :) Dit is slechts een poll naar suggesties.

Ik wil een wereld waarop iedereen met 20 halfuitgebouwde dorpen start. Is dat technisch haalbaar en zoja willen jullie dat aub doen?

danke

groetjes
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Ik wil een wereld waarop iedereen met 20 halfuitgebouwde dorpen start. Is dat technisch haalbaar en zoja willen jullie dat aub doen?

danke

groetjes

Heb ik ook al eens aangedacht, gewoon preregistratie langer zetten en direct over de hele map verspreiden, nog eens een miljoenen wereld zou wel leuk zijn.
 
Reactiescore
2.490
Meerdere dorpen start is technisch niet haalbaar (server stabiliteit enzo), kan gerust met een aantal honderd starters (Speed) maar niet met een aantal duizend starters (Normale werelden).

Pre-reg is tegenwoordig altijd een 5tal dagen.
 
Reactiescore
1.145
Is het een idee om gewoon als test is een wereld toetestaan om meerdere accounts te hebben.
echt late game red je dat toch niet meer en voor mensen die is keer met vrienden of familie willen spelen is het ook een uitkomst.
Tevens heb je dan ook een soort van meer dorpen start wat weer resulteert in een grotere wereld.
Je zou dan ook een pm kunnen sturen bij het starten op deze wereld waarbij dit vermeld staat zodat iedereen er van af weet maar ook weet dat het enkel op deze wereld telt.
 
Reactiescore
976
Meerdere dorpen start is technisch niet haalbaar (server stabiliteit enzo), kan gerust met een aantal honderd starters (Speed) maar niet met een aantal duizend starters (Normale werelden).

Pre-reg is tegenwoordig altijd een 5tal dagen.

Is dat louter door een te grote belasting bij het starten? Dan moet het perfect oplosbaar zijn door niet iedereen gelijktijdig te laten starten. Een paar dagen elke dag een paar 100 laten starten lijkt me dan namelijk technisch wel haalbaar. Ik denk dat zo'n wereld - ondanks niet iedereen op hetzelfde tijdstip kan starten - veel interesse zou lokken. Grotere wereld = meer spanning = meer interesse.

Dit ligt ook binnen jullie kunnen, want jullie kunnen een meerdere dorpen start instellen en jullie kunnen een wereld afsluiten. Dus dit hangt van jullie goodwill af. :D
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
328
Of zelfs ipv een meerdorpen start een start met een redelijk uitgebouwd dorp en een edellimiet van bijvoorbeeld 10. Dit moet technisch toch wel mogelijk zijn? en dan bijvoorbeeld een groter aantal bb's per speler dan gebruikelijk.
 
Reactiescore
372
Een meerdere dorpen start of grotere dorpen start klinkt leuk, maar in de realiteit gaat dat echt kut zijn. Ze hebben al aangegeven dat PP aan gaat staan. En dat is nou net het probleem met zo'n start. Op normale werelden is de vraag naar gs in de eerste paar dagen echt enorm. Er is dan ook bijna nooit wat te vinden op de markt. Als je met meerdere dorpen zou starten, of een start met een groter dorp, doe je eigenlijk twee dingen: De spelers die normaal tienduizenden, zo niet honderdduizend, PP uitgeven binnen een week krijgen zo een nog betere start en degenen die PP willen verdienen krijgen zo abnormaal veel binnen dat het de volgende wereld alleen maar meer aids wordt.
 
Reactiescore
372
Zag ff enkele VF posts samenvatten:
Eerste duidelijke afname (die afwijkt van de standaarddaling) was bij invoer Account-manager deze was nog klein.
De eerste grote daling was bij invoer gebouwhalvering, 20% bonus en dergelijke.

En nu bij Premium-beurs zie je ook weer dat de daling versnelt, maar zitten onderhand al op 1/50ste van vroeger.

Denk dat tijd en iedereen die grafische/mobiele spelletjes voorgeschoteld krijgt meer meetelt :p

Dat is niet helemaal waar. Het heeft grotendeels te maken met de maximaal bereikbare doelgroep. In mijn brugklastijd was tw extreem populair. Dat was rond W1/W2. Iedereen kende het en had het wel eens geprobeerd. Op een gegeven moment bereik je iedereen die je kunt bereiken. De spelers die het spel dan al kennen, ooit gestart zijn, werelden opgevuld hebben, verliezen op een gegeven moment hun interesse in het spel. Het is oud, biedt niets nieuws meer, en er zijn veel betere games te vinden. Ondertussen ben je een paar jaar verder en is tribalwars ook voor nieuwere spelers niet meer interessant, want laten we eerlijk wezen, het ziet er wel een beetje kinderachtig, dom, en oud uit.

De afname bij de invoering van de account manager is echt te verwaarlozen. W10 bijvoorbeeld had ook een grote afname en dat kwam daarna weer terug. Daar kwam het grotendeels door de boerderijlimiet en seconden, als ik me niet vergis. Dat zijn nou eenmaal niet bij iedereen populaire instellingen. Tribalwars verloor vanaf toen gewoon langzaam zijn populariteit. W8 was bijvoorbeeld nog wel vol, maar dat duurde veel langer dan bijvoorbeeld W2. Wanneer men het heeft over een afname in spelers begint men vaak pas te tellen vanaf werelden die niet meer vol zijn, maar er wordt niet gekeken naar hoelang het nou eigenlijk duurde voordat de werelden daarvoor compleet gevuld waren. Daar was namelijk al een afname te zien en die had echt totaal niets te maken met de premiumfuncties.

De eerste wereld met premiumfuncties was W20. Deze had bouwtijdhalveringen. W19 en W20 werden tegelijk gestart. Nu zou je aan de hand van jouw post moeten denken: W19 was populairder. Maar dat was absoluut niet het geval, W20 was twee keer zo druk bevolkt. Leuk feitje wel: In het begin van W19 was het niveau daar wel een stuk hoger dan op W20. Ook later zie je dat de betere spelers gestopt zijn toen de premium functies kwamen. Het overgrote deel van tw is echt nog steeds casualniveau en die geven daar echt helemaal niets om. Die willen die functies juist zien. Het scheelt ze tijd, ze kunnen toch een soort van presteren. Ze hoeven niet de hele dag te farmen en kunnen toch enigszins meedraaien. Volgens mij onderschatten veel mensen dat nogal. Ik denk de laatste tijd ook steeds vaker dat als die functies niet ingevoerd waren dat TW al veel eerder en harder doodgebloed was. De afname van spelers is in ieder geval niet te linken aan het invoeren van de PP functies. 75% van wat nu tribalwars speelt, en ook de spelers die hier op het forum rondhangen en er over meediscussiëren, speelden nog niet eens in het premiumvrije tw.
 

DeletedUser73204

Guest
Goed verhaal :)

"De afname van spelers is in ieder geval niet te linken aan het invoeren van de PP functies"

de grote afname van nu is wel voor een groot deel te danken aan de PP-beurs
 
Bovenaan