- Reactiescore
- 133
Lees de omschrijving goed voor je stemt
Dit idee lijkt direct misschien niks, maar na even nadenken zou je daar best eens anders over kunnen denken.
Om scripts die eenvoudig aanvallen versturen te beperken heb ik een tijdje geleden een idee binnen het TW-team voorgesteld. Er is over gesproken en er is wat commentaar op gekomen. Het idee hieronder is het originele idee, dus ben ik benieuwd of jullie met hetzelfde commentaar komen.
Om de vijf aanvallen zou ik een captcha willen invoeren die vrijwel niet door een bot in te vullen is en toch gebruiksvriendelijk is. Een afbeelding zal dat verduidelijken.
Je kan dus vier aanvallen versturen door op 'OK' te klikken, bij de vijfde krijg je bovenstaand scherm en moet je op de juiste afbeelding klikken voordat de aanval verstuurd wordt. Voorwaarden waar dit aan moet voldoen:
- de afbeeldingen moeten onherkenbaar geprogrammeerd zijn (dmv PHP en vrije benamingen is dit mogelijk, JS kan dan niet de juiste afbeelding er uit halen)
- bij een klik op de verkeerde afbeelding worden de afbeeldingen door elkaar geschud. Na drie keer fout klikken gaat het scherm op slot met de normale captcha.
- de afbeeldingen komen alleen bij iedere vijfde aanval met andere coördinaten dan de voorgaande aanval (je kan dan nog steeds 20 aanvallen op één dorp klaarzetten, zonder dat je vanaf de vijfde aanval bij iedere aanval de captcha krijgt. Het uiteindelijke doel blijft gehaald worden).
- de afbeeldingen komen niet bij verdediging (maakt snipen onbetrouwbaar).
- Het aantal afbeeldingen kan omhoog, vijf lijkt me goed (maar drie was voldoende voor de uitleg)
- Het lijkt me goed dat dit door het CM per wereld te (de)activeren is. Op die manier kan het gefaseerd ingevoerd worden en kan gebruikersinput verwerkt worden voordat een dergelijk systeem overal ingevoerd is.
Deze aanpassing maakt het normaal versturen van aanvallen een klein beetje meer werk, maar zal de vaart uit scripts die te eenvoudig aanvallen versturen weghalen.
Commentaar? Schiet maar
Dit idee lijkt direct misschien niks, maar na even nadenken zou je daar best eens anders over kunnen denken.
Om scripts die eenvoudig aanvallen versturen te beperken heb ik een tijdje geleden een idee binnen het TW-team voorgesteld. Er is over gesproken en er is wat commentaar op gekomen. Het idee hieronder is het originele idee, dus ben ik benieuwd of jullie met hetzelfde commentaar komen.
Om de vijf aanvallen zou ik een captcha willen invoeren die vrijwel niet door een bot in te vullen is en toch gebruiksvriendelijk is. Een afbeelding zal dat verduidelijken.
Je kan dus vier aanvallen versturen door op 'OK' te klikken, bij de vijfde krijg je bovenstaand scherm en moet je op de juiste afbeelding klikken voordat de aanval verstuurd wordt. Voorwaarden waar dit aan moet voldoen:
- de afbeeldingen moeten onherkenbaar geprogrammeerd zijn (dmv PHP en vrije benamingen is dit mogelijk, JS kan dan niet de juiste afbeelding er uit halen)
- bij een klik op de verkeerde afbeelding worden de afbeeldingen door elkaar geschud. Na drie keer fout klikken gaat het scherm op slot met de normale captcha.
- de afbeeldingen komen alleen bij iedere vijfde aanval met andere coördinaten dan de voorgaande aanval (je kan dan nog steeds 20 aanvallen op één dorp klaarzetten, zonder dat je vanaf de vijfde aanval bij iedere aanval de captcha krijgt. Het uiteindelijke doel blijft gehaald worden).
- de afbeeldingen komen niet bij verdediging (maakt snipen onbetrouwbaar).
- Het aantal afbeeldingen kan omhoog, vijf lijkt me goed (maar drie was voldoende voor de uitleg)
- Het lijkt me goed dat dit door het CM per wereld te (de)activeren is. Op die manier kan het gefaseerd ingevoerd worden en kan gebruikersinput verwerkt worden voordat een dergelijk systeem overal ingevoerd is.
Deze aanpassing maakt het normaal versturen van aanvallen een klein beetje meer werk, maar zal de vaart uit scripts die te eenvoudig aanvallen versturen weghalen.
Commentaar? Schiet maar