Het voorkomen van te eenvoudig aanvallen versturen.

Goed idee?

  • Ja

    Stemmen: 22 21,6%
  • Nee

    Stemmen: 80 78,4%

  • Totaal aantal stemmers
    102
Reactiescore
133
Lees de omschrijving goed voor je stemt
Dit idee lijkt direct misschien niks, maar na even nadenken zou je daar best eens anders over kunnen denken.

Om scripts die eenvoudig aanvallen versturen te beperken heb ik een tijdje geleden een idee binnen het TW-team voorgesteld. Er is over gesproken en er is wat commentaar op gekomen. Het idee hieronder is het originele idee, dus ben ik benieuwd of jullie met hetzelfde commentaar komen.

Om de vijf aanvallen zou ik een captcha willen invoeren die vrijwel niet door een bot in te vullen is en toch gebruiksvriendelijk is. Een afbeelding zal dat verduidelijken.
img4attack.png

Je kan dus vier aanvallen versturen door op 'OK' te klikken, bij de vijfde krijg je bovenstaand scherm en moet je op de juiste afbeelding klikken voordat de aanval verstuurd wordt. Voorwaarden waar dit aan moet voldoen:
- de afbeeldingen moeten onherkenbaar geprogrammeerd zijn (dmv PHP en vrije benamingen is dit mogelijk, JS kan dan niet de juiste afbeelding er uit halen)
- bij een klik op de verkeerde afbeelding worden de afbeeldingen door elkaar geschud. Na drie keer fout klikken gaat het scherm op slot met de normale captcha.
- de afbeeldingen komen alleen bij iedere vijfde aanval met andere coördinaten dan de voorgaande aanval (je kan dan nog steeds 20 aanvallen op één dorp klaarzetten, zonder dat je vanaf de vijfde aanval bij iedere aanval de captcha krijgt. Het uiteindelijke doel blijft gehaald worden).
- de afbeeldingen komen niet bij verdediging (maakt snipen onbetrouwbaar).
- Het aantal afbeeldingen kan omhoog, vijf lijkt me goed (maar drie was voldoende voor de uitleg)
- Het lijkt me goed dat dit door het CM per wereld te (de)activeren is. Op die manier kan het gefaseerd ingevoerd worden en kan gebruikersinput verwerkt worden voordat een dergelijk systeem overal ingevoerd is.

Deze aanpassing maakt het normaal versturen van aanvallen een klein beetje meer werk, maar zal de vaart uit scripts die te eenvoudig aanvallen versturen weghalen.

Commentaar? Schiet maar :)
 

DeletedUser66026

Guest
Kan dat dan niet met de 6de aanval? Ik heb zo vaak dat ik een trein wil timen met 5 edels voor een effect? Of begrijp ik dat mis?

Ik gebruik een 5de edel in 3 gevallen.

Of ik moet hoppen
of ik moet over een lange afstand sturen
of ik weet van men vijand dat hij de edels blockt maar meestal maar de eerst edelen en dan kunnen de 4 andere edelen
 

DeletedUser

Guest
- de afbeeldingen komen alleen bij iedere vijfde aanval met andere coördinaten dan de voorgaande aanval (je kan dan nog steeds 20 aanvallen op één dorp klaarzetten, zonder dat je vanaf de vijfde aanval bij iedere aanval de captcha krijgt. Het uiteindelijke doel blijft gehaald worden).

Lijkt me geen probleem? :)

Ik ben hier tegen. Dit gaat legale manieren van sturen waarbij je meerdere tabs gebruikt gewoon vernielen. Legaal en snel. Dit gaat het traag maken, aangezien je dan gewoon t timen doet. Je hebt al even werk aan het klaarzetten, nu ga je nog dubbel zoveel werk krijgen om die afbeelding te gaan klikken ipv gewoon 't'.
 
Reactiescore
1.145
Kan dat dan niet met de 6de aanval? Ik heb zo vaak dat ik een trein wil timen met 5 edels voor een effect? Of begrijp ik dat mis?

Ik gebruik een 5de edel in 3 gevallen.

Of ik moet hoppen
of ik moet over een lange afstand sturen
of ik weet van men vijand dat hij de edels blockt maar meestal maar de eerst edelen en dan kunnen de 4 andere edelen

op het zelfde dorp telde deze regel niet ;)


maar dit is dus niet bedoelt om de aanvallen moeilijker te verstuure maar gewoon om bots die automatisch aanvallen verstuuren te verhinderen ?

denk alleen dat een bot die gebruiks vriendelijke manier makkelijk kan fake die tekst kan hij lezen en de tekentjes kunnen gekoppelt worden aan de worden bijl speer ect. dus daar zal toch wat anders voor moeten komen :p

vind het verder wel vrij irritant als je net aan het time bent en er dan achter komt dat dit de 5e keer was en je time verpruts is :S
idee op zich vind ik dus wel goed maar om het effectief te laten werken word ook voor spelers vrij irritant ben ik bang
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
133
thnx voor de reacties.

Timen zal inderdaad geen probleem worden zoals het nu voorgesteld is, want timen doe je op hetzelfde target. Dat kan onbeperkt achter elkaar, zonder dat er een captcha tussendoor komt. (thnx Infamouspsp)

Wat betreft het versturen van veel aanvallen met de t-time-methode, strikt genomen zou dat illegaal zijn op het moment. Het wordt toegestaan omdat het onmogelijk is om het bij edels goed te keuren in andere gevallen niet. Daarnaast is het een afweging, inderdaad is het legaal versturen van aanvallen iets anders, maar het nadeel van scripts die tegen je gebruikt worden is kleiner. Zelf ben ik dan voor het beperken van het nadeel tegen me, maar dat is voor iedereen een eigen afweging.

Vanquisher: jouw opmerking is terecht, het moet niet zo zijn dat een script het woordje bijl aan het plaatje bijl kan koppelen. Dat is technisch te voorkomen door het plaatje een naam als 241231244.png te geven, waarbij de cijfers elke keer weer anders zijn.
Om heel eerlijk te zijn bevat het voorstel dat binnen het team staat nog een manier om misbruik te detecteren. Die manier heb ik bij de publicatie hier weggelaten.

Wat betreft de verprustste time kan ik heel kort zijn: wanneer je timet dan doe je dat met de pagina waar de OK-knop staat. De captcha krijg je dus niet onverwacht en werkt net zo snel als de OK-knop (alleen niet met de enter-toets). Effectief timen duurt niks langer.
 
Reactiescore
1.145
Wat betreft de verprustste time kan ik heel kort zijn: wanneer je timet dan doe je dat met de pagina waar de OK-knop staat. De captcha krijg je dus niet onverwacht en werkt net zo snel als de OK-knop (alleen niet met de enter-toets). Effectief timen duurt niks langer.

oke mooi dus hij komt gewoon inplaast van de ok knop ^^
dan is er geen probleem haha tenzij je vergist in de plaatjes :p
 
Reactiescore
1.039
Lijkt me geen probleem? :)

Ik ben hier tegen. Dit gaat legale manieren van sturen waarbij je meerdere tabs gebruikt gewoon vernielen. Legaal en snel. Dit gaat het traag maken, aangezien je dan gewoon t timen doet. Je hebt al even werk aan het klaarzetten, nu ga je nog dubbel zoveel werk krijgen om die afbeelding te gaan klikken ipv gewoon 't'.

Dit dus.
Daarbij lijkt me dat als je dit wil invoeren idd handig dat het CoMa het per wereld kan activeren en deactiveren. Op een wereld als wereld 1 bijvoorbeeld lijkt me dat je nog wel eens aanvallen op andere targets op hetzelfde moment moet versturen, correct me if I'm wrong:p
 

DeletedUser

Guest
Tegen! Ik farm op deze manier, dat zou dus voortaan jaren duren. Als je een redelijk groot aantal clears hebt ben je er eeuwen mee bezig.

Andere mensen moeten hun bookmarks weggooien? Zo is de lol van het spel af.
 
Reactiescore
133
Bookmarks blijven gewoon mogelijk, ook farmen via bookmarks blijft gewoon mogelijk. De snelheid waarmeee je er gebruik van kan maken zal inderdaad met 0,5 - 1 seconde per vijf bevelen afnemen, maar ik heb het idee dat deze wijziging dat offer waard is.
De technische mogelijkheid om via bookmarks een farmbot op te zetten wordt wel ernstig beperkt, maar dat is nu juist weer het doel :D
 

DeletedUser66026

Guest
Bookmarks blijven gewoon mogelijk, ook farmen via bookmarks blijft gewoon mogelijk. De snelheid waarmeee je er gebruik van kan maken zal inderdaad met 0,5 - 1 seconde per vijf bevelen afnemen, maar ik heb het idee dat deze wijziging dat offer waard is.
De technische mogelijkheid om via bookmarks een farmbot op te zetten wordt wel ernstig beperkt, maar dat is nu juist weer het doel :D

Ik moet wel zeggen dat ik gewoon met mijn tabs te openen en de oke knop blauw omgeven zet. En dan 20 bevelen achter elkaar in minder dan 8 seconden afvuur is dat dan een probleem? Met enter doe ik dit.

Gewoon klik-enter-klik-enter maar ik doe het zelf


ik kom dit uit op de laatste 5 aanvallen meestal

44|58 (29:39:27) Ver=5 Herbenoemen morgen om 15:34:12:367 uur 29:39:14 annuleren
45|58 (29:39:27) Ver=5 Herbenoemen morgen om 15:34:12:679 uur 29:39:14 annuleren
45|58 (29:39:27) Ver=5 Herbenoemen morgen om 15:34:13:297 uur 29:39:15 annuleren
45|18 (29:39:27) Ver=5 Herbenoemen morgen om 15:34:14:221 uur 29:39:16 annuleren
44|18 (29:39:27) Ver=5 Herbenoemen morgen om 15:34:14:791 uur 29:39:16 annuleren

Gebruik ik vaak om te scouten(heb coords bewerkt)
dus minder dan 10-12 seconden over 20 aanvallen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser60153

Guest
Ik moet wel zeggen dat ik gewoon met mijn tabs te openen en de oke knop blauw omgeven zet. En dan 20 bevelen achter elkaar in minder dan 8 seconden afvuur is dat dan een probleem? Met enter doe ik dit.

Gewoon klik-enter-klik-enter maar ik doe het zelf


ik kom dit uit op de laatste 5 aanvallen meestal

44|58 (29:39:27) Ver=5 Herbenoemen morgen om 15:34:12:367 uur 29:39:14 annuleren
45|58 (29:39:27) Ver=5 Herbenoemen morgen om 15:34:12:679 uur 29:39:14 annuleren
45|58 (29:39:27) Ver=5 Herbenoemen morgen om 15:34:13:297 uur 29:39:15 annuleren
45|18 (29:39:27) Ver=5 Herbenoemen morgen om 15:34:14:221 uur 29:39:16 annuleren
44|18 (29:39:27) Ver=5 Herbenoemen morgen om 15:34:14:791 uur 29:39:16 annuleren

Gebruik ik vaak om te scouten(heb coords bewerkt)
dus minder dan 10-12 seconden over 20 aanvallen

Ik werk ook met deze manier. Daarnaast staan er ook aanvalsscripts online(IG aanvalsplanner) en op grote acc´s zal men veel minder door de tijd gaan versturen. Niet de slimste speler maar de speler die het meest online is wint, wat ik jammer zou vinden. Nja wint is overdreven, maar die kan in iedergeval significant meer sturen.

Pas op iets grotere werelden wordt dit een probleem (snel aanvallen versturen) maar daar mag je er wel vanuit gaan dat men enige kennis heeft van scripts, in iedergeval van diegene die online staan!
 

DeletedUser

Guest
Tuam@ wat is jou motivatie om dit door te zetten? Ik snap de achterliggende reden hier niet echt van.
 

DeletedUser

Guest
Als je TW helemaal naar de kloten wil maken, moet je dit zeker invoeren.
 
Reactiescore
133
Tuam@ wat is jou motivatie om dit door te zetten? Ik snap de achterliggende reden hier niet echt van.

De motivatie voor dit voorstel is dat ik vind dat aanvalsscripts te ver kunnen gaan. De aanpassing zoals ik die voorstel voorkomt dat en volgens mij door een relatief klein spelongemak in te brengen. Het voordeel dat iedereen dezelfde kansen heeft is naar mijn mening deze aanpassing waard.

Als tegenargument kun je zeggen dat ik zelf de mod ben die dergelijke scripts toelaat, voor een deel is dat waar. Sommige scripts laat ik tegen mijn wil toe, het truppenankunftfulter (of de ingame aanvalsplanner) is daar een mooi voorbeeld van. Het is een script wat erg ver gaat en je een complete massa met duizenden dorpen in een half uurtje laat versturen. De verdediger is vervolgens dagen zoet. Die verhouding klopt niet, de aanvaller mag ook wel wat meer moeite doen...
De reden dat ik dat script heb goedgekeurd is dat het op steeds meer werelden gebruikt werd door de brutalere stammen. Als het script via het AF of twscripts.nl dan voor iedereen beschikbaar is dan is dat volgens mij vooruitgang.

Maar vergeet vooral niet dat het CM deze captcha aan en uit kan zetten. Wanneer het gemaakt wordt dan kan het op één wereld getest worden. Misschien valt het mee, misschien ook niet. In dat laatste geval zal het echt niet groots ingevoerd worden, er wordt zeker naar spelers geluisterd.
 
Bovenaan