Het verbieden van het fenomeen kindersterren!

DeletedUser78666

Guest
"15 and I got grown man hate on me"

Een zinnetje van een jonge artiest die door verschillende covers wat virals heeft gestuurd, simpel omdat hij enorm talentvol is. Maar in dit zinnetje zit een enorme diepe betekenis. Het vormt namelijk de basis van zijn zogezegde depressiviteit.

Nu is dit maar een enkele voorbeeld, en is het in de VS, met de 13 reasons why hype, nu een hype om over depressie te zingen/rappen. Toch is dit geen ad hoc probleem en komt dit vaak herhaaldelijk voor bij kinderen die te snel populair worden. Iedereen kent de Justin Bieber/Miley Cyrus rebelse tijds nog, maar zijn er meer kindersterren die beschrijven dat zij snel in een depressie kwamen na hun moment van faam.

Om deze reden ben ik van mening dat wij kindersterren moeten verbieden. Als puber kijk jij vaak op tegen oudere mensen, wanneer deze oudere mensen jou haten en jou veel ziektes toewensen, kan dit een heel depri-effect hebben. Veel kindersterren zie ik daarom in een depressie komen, vooral wanneer zij plots in hun pubertijd beroemd worden. Ook in Nederland hebben wij hen gekend. Zo waren de eerste twee winnaressen van the Voice Kids zwaar depressief geworden 2/3 jaar na het winnen van TVK.

https://www.metronieuws.nl/nieuws/showbizz/2016/12/voice-kids-winnares-laura-18-is-zwaar-depressief

Dus: Iedereen mee eens om kindersterren te verbieden?
 

DeletedUser78666

Guest
Hoe wil je dat doen :D
Zeggen nee je mag niet meer zingen dan word je beroemd

Programma's als The Voice Kids verbieden en men alleen content gooien op YouTube als ze 18+ zijn. Net zoals alle andere platforms of wellicht reacties standaard uitschakelen. Social Media max. 2000 volgers per platform voor hen onder de 18.
 
Reactiescore
1.049
Zo verhinder je kinderen om een artiestenleven te beginnen, Dan zullen de goede artiesten veel ouder zijn waardoor ze minder tijd hebben voor minimaal evenveel muziek waardoor je met veel burn outs gaat kampen?
 

DeletedUser78666

Guest
Zo verhinder je kinderen om een artiestenleven te beginnen, Dan zullen de goede artiesten veel ouder zijn waardoor ze minder tijd hebben voor minimaal evenveel muziek waardoor je met veel burn outs gaat kampen?

Volgens mij komen veel burnouts van mensen die hun jeugd hebben geskipt en veel hebben opgeofferd voor hun carrière op vroege leeftijd. Talent kan ook zonder populariteit ontwikkeld worden;)
 
Reactiescore
1.049
Maar wordt minder snel ontdekt. Ik denk dat je er geen duidelijke grenzen aan moet brengen. Wel voorzichtig proberen het succes in te krimpen
 

DeletedUser78666

Guest
Hadden ze destijds Ralf Mackenbach maar verboden met dat klik klak nummer, het zit nog altijd in m'n geheugen gegrift... Wat een verschrikkelijke haat kreeg ik in mijn tere zieltje toen ik hem zag optreden.
Of nu Jacob Sartorius
 

DeletedUser78867

Guest
@firedrakan is wel het bewijs dat kindsterren geen succes is. Als klein meisje werd ze al gebruik voor het modellenleven en dit is het resultaat!
 
Bovenaan