Het grote complimententopic

Reactiescore
319
Kunnen wij toch hetzelfde zeggen over jullie? Jullie geraken niet door waste dus rekruten ze maar
Beetje raar Arjen Robbe. Wij waren echt wel door Baken gekomen hoor.
 
Reactiescore
148
Kunnen wij toch hetzelfde zeggen over jullie? Jullie geraken niet door waste dus rekruten ze maar
raakten wel door Waste, meerdere dorpen verloren zelfs aan tyrant maar als er niks anders dan ruzie/ miserie of geklaag is binnen Waste kan het wel eens voorkomen dat spelers het beu zijn en andere opties bekijken
 
Reactiescore
3.540
Dat Cacturne geen ruggengraat heeft en toch Salt joint komt niet als een verrassing. Ik heb namelijk Sem al gekke vormen zien aannemen in bed die geen enkel mens met ruggengraat zou mogen aannemen

heb je anders nog nooit horen klagen over mijn gebrek aan ruggengraat, mijn flexibiliteit is ongeëvenaard
 
Reactiescore
319
Reactiescore
3.540
De eindstrijd wordt inderdaad in mijn ogen verpest door het feit dat er in dit geval opnieuw ervoor wordt gekozen lastigere spelers te recruiten in plaats van de strijd aan te gaan en het gebied zelf vast te leggen.

Gelukkig heeft Tyrant er voor gekozen om Et Murus, Supergirl, Perijn Guldenoog, The Holy Crusaders, The Bonecrusher, en Der Stolz weg te spelen in plaats van te recruteren!

Ik probeer het echt niet goed te praten, dit is een wederzijdse recruitwereld geworden. Maar gelukkig voor ons is dat nu klaar, er valt niet veel meer te recruiten en beide stammen zijn zo goed als even groot. Laten we het verdere praten dan op de wereld doen in plaats van op het AF, en dan maken we er een leuke eindstrijd van.
 
Reactiescore
614
En het recruitbeleid van Tyrant is zo veel beter? Wij kunnen er ook niets aan doen dat Perijn zo snel klaar was, anders was het nu gewoon 13 v 13 toch?

Ik snap werkelijk waar niet waarom iedereen vanuit salt blijft zeggen dat Perijn klaar is? Weten jullie meer dan ik?

Voor de duidelijkheid zal ik de situatie nog even voor je schetsen:

Bij de join van Perijn is al afgesproken dat noire de dorpen van Perijn zou internen. We lagen simpelweg recht voor hen en hun lijn/edelrichting op dat moment opeisen wordt lastig als je hun stam joint en ze ook nog eens 20x harder groeien.

Vervolgens komt Waste met een massa na afloop van de onderlinge nap en ontstaat er allerlei tumult op ons account (wat iedereen inmiddels wel zal weten). Ondanks alles wat hierbij is voorgevallen verliest Perijn 0 dorpen aan Waste (wel 2 dorpen noord vanwege jullie nachtblitz) en wordt het originele plan (de intern door noire die al gepland stond en na het slopen van offence van waste veel makkelijker kan) voortgezet.

Waar precies zijn wij dan klaar daar het originele plan voor het acc perijn volkomen succesvol is uitgevoerd tot op heden.

haha, massa? Spelers van het account waren pissed dat ze geen hulp kregen en waren niet te spreken over buurman ATL die overigens in verschillende lijstjes wordt neergezet als beste stamspeler.

Een deel van het account was inderdaad niet in opperbeste stemming. Het overige gedeelte speelt nog altijd door op Perijn en binnen Tyrant en heeft de massa van Waste (of is de odd van perijn zomaar aangegroeid) die dag uiteindelijk afgeslagen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
319
Gelukkig heeft Tyrant er voor gekozen om Et Murus, Supergirl, Perijn Guldenoog, The Holy Crusaders, The Bonecrusher, en Der Stolz weg te spelen in plaats van te recruteren!

Ik probeer het echt niet goed te praten, dit is een wederzijdse recruitwereld geworden. Maar gelukkig voor ons is dat nu klaar, er valt niet veel meer te recruiten en beide stammen zijn zo goed als even groot. Laten we het verdere praten dan op de wereld doen in plaats van op het AF, en dan maken we er een leuke eindstrijd van.
Das niet waar. Wij willen dries852 nog wel recruiten eigenlijk!
 
Reactiescore
864
Gelukkig heeft Tyrant er voor gekozen om Et Murus, Supergirl, Perijn Guldenoog, The Holy Crusaders, The Bonecrusher, en Der Stolz weg te spelen in plaats van te recruteren!

Ik probeer het echt niet goed te praten, dit is een wederzijdse recruitwereld geworden. Maar gelukkig voor ons is dat nu klaar, er valt niet veel meer te recruiten en beide stammen zijn zo goed als even groot. Laten we het verdere praten dan op de wereld doen in plaats van op het AF, en dan maken we er een leuke eindstrijd van.

Nja als je eerlijk bent en naar de tijdlijn van de wereld kijkt kan je zien dat Tyrant enkel noodzakelijke recruits heeft gedaan in tegenreactie op recruits vanuit Salt. Enkel Mienmaaiers was al langer gepland.

In mijn ogen verpest het gewoon een wereld wanneer je een speler recruit in de noord-rim van een andere stam. Daarnaast beschikken jij en Mashup ook over genoeg inventaris om daar binnen korte termijn groter te worden.
 
Reactiescore
180
De baken rekruut was er om de mindere positie van Salt te verbeteren tegenover een, op dat moment, veel betere ligging van Tyrant. Salt had gestuit tegen Absurd en had hierheen moeten breken, en menig speler weet dat Absurd gewoon een sterk account is die wel alle middelen optimaal kan benutten. Dat ze door "baken hadden kunnen wandelen" ben ik t dus niet mee eens. Had baken uiteindelijk gebroken, ben ik het wel mee eens. Meest logische aanname natuurlijk.

De rekruut van Cacturne en Mashup was een reactie vd rekruut op Waste. Beide zijn dus reacties om de positie te evenaren met de grootste rivaal.

Ik denk gewoon dat beide partijen zich in dezelfde neerwaartse spiraal bevinden. Om 1 partij te wijzen op hun "rekruutbeleid" is onterecht in mijn ogen. Beide partijen zijn op dit gebied een pad gaan bewandelen waarvan er evenveel over te zeggen is. Het verschil qua kwantiteit is, in mijn optiek, minimaal. Dus dat is sowieso verwerpbaar.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Het gene waar de schroen wringt is de plaats van de recruits + de hoeveelheid. Salt heeft met hun recruits best wel diep in de rim gerecruiteerd, het gene waarvoor René mij meermaals bekritiseerd heeft op dit af (W73). Tel daarbij op het beloofde ledenaantal van maximaal 10 en je ziet hoe hypocriet het beleid van René is.

Ligging technisch gezien prima recruits, maar het strookt totaal niet met de beloftes/besprekingen die voorafgaand aan de wereld gedaan zijn. Door zo ver in de rim te rekruteren draai je de andere partij een loer, omdat gezien de ruimte weinig reactie mogelijk is. Nu ben ik van mening dat je niet te veel rekening hoeft te houden met de tegenpartij wat betreft de vorming van je stam, maar doe hier dan ook geen uitspraken/beloftes over. Dan ben je nogal een kleine speler als je ze uiteindelijk niet waarmaakt.

Nu is er een situatie gecreëerd waarin Salt 13 spelers heeft op een wereld die in totaliteit één continent kleiner is dan W73, waar de stam Spread met 12 leden de wereld winnend gaat afsluiten. Ook wereld 71 is één continent groter en de stam TAoW heeft die wereld met 11 spelers afgesloten, waar één van de speler slechts 3 dorpen breed front heeft. Er is dus best wel flink gerecruiteerd op een wereld die nog kleiner is (en misschien nog gaat groeien).

Dit is nimmer het doel geweest van Tyrant, daar waar wij origineel gewoon met 7 man de wereld wilde bespelen. Grotere fronten leken ons mogelijk door de torens en de wereld is ook wat kleiner (Murus, Deceiver, Abusing, TAS, REOL, Noire en Kyuka). Doordat Salt al vrij snel op 11 leden zat (na recruit Baken) moet je als tegenpartij wel meebewegen, anders speel je gewoon met 50% minder spelers en dat kan je opbreken.

Ook nu speelt Tyrant met 10 frontaccounts terwijl Salt alweer op 13 zit.
 
Reactiescore
984
haha, massa? Spelers van het account waren pissed dat ze geen hulp kregen en waren niet te spreken over buurman ATL die overigens in verschillende lijstjes wordt neergezet als beste stamspeler.
Een verhaal heeft meerdere kanten, en ik kan je vertellen, dat het verhaal dat jij gehoord hebt van geen kant klopt.

Die waar jij de opinie blijkbaar geloofwaardig acht, die spelertjes hebben geen enkel recht van spreken. Nadat ze informatie doorgegeven hebben aan Salt, Waste over zaken van Tyrant, het account hebben leeg gezet van Perijn en stabs gepleegd hebben. Dat jij dan de mening van deze spelertjes belangrijk acht zegt genoeg over jou denk ik.

Verder durf ik te zeggen dat 99% van de stam ATL een fijne medespeler vindt. Het kan geen toeval zijn dat wij in meerdere lijsten voorkomen als beste stamspeler of een enige benoemingen in die vorm.
 
Reactiescore
2.477
De eindstrijd wordt inderdaad in mijn ogen verpest door het feit dat er in dit geval opnieuw ervoor wordt gekozen lastigere spelers te recruiten in plaats van de strijd aan te gaan en het gebied zelf vast te leggen.

Als je kijkt naar de phalanxen van Salt zie je duidelijk dat er naast Cala gewoon 1-2 recruits nodig waren om de phalanx te sluiten. Zo niet, zou Cala 2-3 phalanxen opzich krijgen met tot gevolg een reuze front. Waarom is mienmaaiers anders onder Kyuka gelegd?

Ja... En dan verbaasd dat ze in geen lijstjes komen.
Ze zouden zich beter afvragen waarom ze niet in lijstjes komen?
Baken, recruits en interns... Waste, nap en interns... Noorden, recruits...
Welke strijd zijn jullie al aangegaan, Salt?

- PP abuse... Eerst massa faalde
- Stolz... Massa faalde

Wat een schrijnende post. Er is in de early voldoende strijd gevoerd, meerdere grote namen/accounts zijn gewoon weggespeeld. Ook van Baken. De recruits Snow en TNP waren in onze ogen gewoon broodnodig om het gat onder QID te vullen. Het is nu eenmaal best risicovol om erop aan te leunen dat er in de zuidelijke contreien toch wel andere kwalitatieve accounts zouden starten. Verder waren er ook geen accounts die er reeds lagen en de potentie hadden om de endgame te halen.

Met Waste waren er volgens mij enkel en alleen 2 persoonlijke NAP's, waarvan 1tje al liep sinds de early. De strijd in de core was net losgebarsten en dan besloten jullie Waste kapot te recruiten. Persoonlijk snap ik de recruits, laat dat buiten kijf staan. Als gevolg van die recruits zijn er meerdere accounts die een vogel voor de kat voor jullie zijn. Dat is dan wel de strijd aangaan? Zie je de hypocrisie?

PP abuse massa faalde inderdaad superhard, maar 25 dorpjes binnen op dag 1, dag erna was die volledig weg. :redface:
Je beticht ons dat we te weinig strijd voeren maar dan wel een beetje goedkoop komen lachen als er een blitz faalt, lachwekkend.
 
Reactiescore
180
Het gene waar de schroen wringt is de plaats van de recruits + de hoeveelheid. Salt heeft met hun recruits best wel diep in de rim gerecruiteerd, het gene waarvoor René mij meermaals bekritiseerd heeft op dit af (W73). Tel daarbij op het beloofde ledenaantal van maximaal 10 en je ziet hoe hypocriet het beleid van René is.

Ligging technisch gezien prima recruits, maar het strookt totaal niet met de beloftes/besprekingen die voorafgaand aan de wereld gedaan zijn. Door zo ver in de rim te rekruteren draai je de andere partij een loer, omdat gezien de ruimte weinig reactie mogelijk is. Nu ben ik van mening dat je niet te veel rekening hoeft te houden met de tegenpartij wat betreft de vorming van je stam, maar doe hier dan ook geen uitspraken/beloftes over. Dan ben je nogal een kleine speler als je ze uiteindelijk niet waarmaakt.

Nu is er een situatie gecreëerd waarin Salt 13 spelers heeft op een wereld die in totaliteit één continent kleiner is dan W73, waar de stam Spread met 12 leden de wereld winnend gaat afsluiten. Ook wereld 71 is één continent groter en de stam TAoW heeft die wereld met 11 spelers afgesloten, waar één van de speler slechts 3 dorpen breed front heeft. Er is dus best wel flink gerecruiteerd op een wereld die nog kleiner is (en misschien nog gaat groeien).

Dit is nimmer het doel geweest van Tyrant, daar waar wij origineel gewoon met 7 man de wereld wilde bespelen. Grotere fronten leken ons mogelijk door de torens en de wereld is ook wat kleiner (Murus, Deceiver, Abusing, TAS, REOL, Noire en Kyuka). Doordat Salt al vrij snel op 11 leden zat (na recruit Baken) moet je als tegenpartij wel meebewegen, anders speel je gewoon met 50% minder spelers en dat kan je opbreken.

Ook nu speelt Tyrant met 10 frontaccounts terwijl Salt alweer op 13 zit.
Over uitspraken of beloftes weet ik niet het fijne van. Als deze zijn overtreden is dat inderdaad zonde.

Wat je wel niet moet vergeten is dat Salt genoeg weet over jou strategie, namelijk het innemen van de rim van de tegenstander om zo accounts in barre posities te laten liggen. Mijn aanname is dat Salt dit wilde voorkomen ipv te genezen, en daarom rekruuts uit Baken had genomen.

Daarbij moet je niet vergeten dat Tyrant vanaf het begin al meteen 2 continenten in hun "macht hadden". De ligging was absoluut beter voor jullie. Kwantiteit was wellicht hetzelfde, alleen met bijkomend in het achterhoofd bij Salt dat je niet vies bent in het innemen van de rim vd rivaal zullen ze hier dus sneller op moeten anticiperen. Daarom vind ik het niet gek dat ze die rim zsm overnemen met rekruuts en jumps.

Ik denk dat je het gewoon, zoals jij het zou zeggen, "strategisch uitgespeeld" moet noemen :p.
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Je weet nooit welke accounts allemaal weggespeeld gaan worden. Met de kwaliteiten van beide stammen is het aannemelijk dat niet alle accounts het gaan overleven van beide stammen. Beetje een non-argument dus.
 
Reactiescore
470
Ja... En dan verbaasd dat ze in geen lijstjes komen.
Ze zouden zich beter afvragen waarom ze niet in lijstjes komen?
Baken, recruits en interns... Waste, nap en interns... Noorden, recruits...
Welke strijd zijn jullie al aangegaan, Salt?

- PP abuse... Eerst massa faalde
- Stolz... Massa faalde

Wat lul jij nou?

PP abuse 1e massa faalde? den machtige lau was na de 1e wave 1 dorp kwijt en 90% van zijn troepen waardoor er die zelfde avond niet eens meer moeite werd genomen om te deffen. Eindstand dag 1 -25 dorpen en dag 2 was a lesson weg.

Genoeg andere veelbelovende accounts die early game al zijn weg gespeeld, kijk naar een inter een yoda of een cacturne die we al eens weg is gespeeld. Noem nu eens wat veelbelovende accounts die jullie hebben weg gespeeld ipv gerecruit of geinternd?
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Over uitspraken of beloftes weet ik niet het fijne van. Als deze zijn overtreden is dat inderdaad zonde.

Wat je wel niet moet vergeten is dat Salt genoeg weet over jou strategie, namelijk het innemen van de rim van de tegenstander om zo accounts in barre posities te laten liggen. Mijn aanname is dat Salt dit wilde voorkomen ipv te genezen, en daarom rekruuts uit Baken had genomen.

Daarbij moet je niet vergeten dat Tyrant vanaf het begin al meteen 2 continenten in hun "macht hadden". De ligging was absoluut beter voor jullie. Kwantiteit was wellicht hetzelfde, alleen met bijkomend in het achterhoofd bij Salt dat je niet vies bent in het innemen van de rim vd rivaal zullen ze hier dus sneller op moeten anticiperen. Daarom vind ik het niet gek dat ze die rim zsm overnemen met rekruuts en jumps.

Ik denk dat je het gewoon, zoals jij het zou zeggen, "strategisch uitgespeeld" moet noemen :p.

Als je nu de map erbij pakt dan zal je zien dat er bij Salt nauwelijks accounts zijn met meer dan 2 vakjes van 5 aan front in hun Phalanx. Dat zijn redelijk kleine frontjes, zeker op een toren wereld. Vergelijk dat maar eens met W71 en W73 en je zal zien hoe beperkt de toekomstige fronten van Salt op deze wereld zijn. Dat is toch wel jammer op een wereld waar men juist opzoek was naar uitdaging, als we René zijn woorden in deze wel zouden mogen geloven.

Met René heb ik toen nog persoonlijk over de Baken-stam gesproken en we kwamen al vrij snel tot de conclusie "jammer voor hen". Als je daarna ziet dat hij ze recruiteert, laat jumpen en een hoop internt is er weinig wat wijst op het zoeken van uitdaging. Überhaupt zijn er door Salt met Cacturne, Mashup, Absurd (mb'er?), Yellow Snow, The Night Pharmacy en Mystery of Ambiguity (Fusie) flink wat recruits in de rim gezet. Elke speler die het ook maar een klein beetje lastig had kunnen maken om niet de gehele rim tot aan Tyrant te internen is binnengehaald.
 
Bovenaan