Gummi untouchable?

DeletedUser5690

Guest
Wereld 8, het verloop kort geschetst. Een wereld waar er momenteel maar 1 dominerende stam is, of vergis ik me?

Vanaf het begin van deze wereld, werden er vaste blokken gemaakt die nog steeds op de een of andere manier samenhangen. Je had Run, onder leiding van Cornelis Rex en Da Phoenix, je had TC onder leiding van Princeps en Ferdy81 en later kwamen daar stammen als FOG, CHIQ. en Gummi bij. Run viel weg en Vip werd opgericht. Dat is zowat het stammenverloop in een notendop tot een aantal weken geleden.

Het was al geruime tijd windstil, er werden geen acties ondernomen en alle stammen waren bezig met individuele uitbreiding, het internen van gestopte spelers, tot op een dag dat een stam genoeg had van al dat internen. Meer bepaald geen stam, maar een persoon. Ferdy81 legde toen even een kleine bom onder wereld 8. Er waren al wel geruchten, dit door meer en meer lekken in het vroeger zo ijzersterke TC dat goed samenwerkte en hun rangen gesloten hier, door een een oproep van hem naar iedereen voor actie zonder veel respons. Het was hem duidelijk, zo kon het niet verder, hij verliet TC en anderen volgen zijn voorbeeld. N|a|N werd opgericht.

Verdere diplomatieke gesprekken werden gevoerd, geruchten over Ferdy81's verdere toekomst gingen alle kanten uit...Account opheffing, een nieuwe stam met enkele goede spelers en een paar frisse gezichten of gewoon naar Gummi. Dat laatste werd als onmogelijk gehouden door het grote eergevoel van die stam hun leider, maar ook hun idealen. Ze houden er immers van om spanning te hebben in een wereld, zou dit dan wel goed zijn voor de wereld? Neen blijkt nu. Ondanks enkele controversiële posts die stammen zouden kunnen aanzetten tot actie, is het stamgebeuren in wereld 8 beneden alle pijl. Weinig animo op forum, noch ingame. Statistieken van dorpsovernames dalen en spelers stoppen.
Iedereen heeft er last van, maar dat houd niet weg dat er 1 stam is die er zowel in verslagen tegenstanders, als in algemeen, als in wekelijkse groei steevast bovenuitsteekt. Zijn er stammen die de ban kunnen breken? Zou bijvoorbeeld Vip toch nog tot een actie in staat zijn, of zijn deze spelers te druk bezig met wereld 4/andere werelden? FOG, kunnen die nog iets anders dan fuseren, internen of gewoon spelers inviten? Wij zullen het zien, hopelijk krijgt deze wereld toch nog een pittig kantje en is deze stilte de stilte voor de storm.

Nu zien we sinds gisteren enkele verschuivingen; Almint is uit Gummi gegaan naar N|a|N om daar te fuseren met Gold Illusion, een speler die al meerdere malen is afgewezen voor Gummi omwille van zijn armzalige status van zijn account, ondanks 3 co-spelers. Binnenkort dus met 4. Jammergenoeg vond de leiding van Gummi dat niet zo leuk en de kick was een feit, met volgend lachwekkend gevolg:

jammer zei:
Almint op 10.11. om 21:32 uur
jammer dat je me meteen gekickt hebt, had gehoopt nog ff te blijven, maarja, succes verder.
almint

Ook had je beurre die terugkeerde naar CHIQ. Nadat hij eerst een nieuwe stam had opgericht en voorts richting FOG was gegaan. Gem- is deze week nog wat leger gelopen en Vip heeft ze gerecruit. Vip heeft dan op zijn beurt opnieuw wat minderen spelers ondergebracht in een moraalbrekersstam zodat het niet zo hard opvalt dat ze hoofdzakelijk internen.

Verder heb ik ook de statistieken er een bijgehaald en nader bekeken en ik kwam tot schokkende resultaten.

Code:
Stam	|	Totaal overgenomen	|	Totaal verloren	|	Netto gewonnen	| Huidige rank	| Aantal leden	| OD /lid
--------+-------------------------------+-----------------------+-----------------------+---------------+---------------+---------------
Gummi	|	204 dorpen		|	039 dorpen	|	165 dorpen	|	1	|	24	| 6.544.462
ESP	|	256 dorpen		|	117 dorpen	|	139 dorpen	|	6	|	40	| 1.281.581
FOG	|	205 dorpen		|	067 dorpen	|	138 dorpen	|	3	|	26	| 2.826.231
Slaith	|	200 dorpen		|	066 dorpen	|	134 dorpen	|	7	|	50	| 0.966.399
TCA	|	158 dorpen		|	029 dorpen	|	129 dorpen	|	10	|	58	| 0.462.228
Vip	|	199 dorpen		|	066 dorpen	|	123 dorpen	|	4	|	26	| 3.713.874
CoA	|	153 dorpen		|	033 dorpen	|	120 dorpen	|	8	|	36	| 0.984.574
N|a|N	|	149 dorpen		|	036 dorpen	|	113 dorpen	|	5	|	17	| 3.973.202
|TSB|	|	189 dorpen		|	076 dorpen	|	113 dorpen	|	9	|	31	| 1.318.865
CHIQ.	|	269 dorpen		|	157 dorpen	|	112 dorpen	|	2	|	37	| 2.695.601

OD is based op TWstats, telt dus voor elke speler individueel en maakt dus niet uit hoelang spelers al in stam zitten.
De stammen staan gerankschikt op [Netto gewonnen]


U kan zelf wel het gevolg zien? Enkel Gummi haalt enige deftige ratio en de nieuwe stammen die zich beginnen te profileren, halen niets van OD waarde. Het lijkt wel of ze deze dorpen allemaal gratis krijgen ofwel gewoon de barbarendorpen edelen.

Nu is mijn vraag? Is Gummi werkelijk goed, of is de rest simpelweg slechter? Is Gummi werkelijk de stam die deze wereld overheerst, of komt er alsnog een reactie van andere stammen?

Reageer hier hard, maar reageer ingame nog harder ;)
Deze post is weldegelijk objectief ;)
 

DeletedUser

Guest
Het klopt wel allemaal z'n beetje wat je zegt. Heel veel zijn te bang om alleen maar een Gummi speler aan te vallen. Maar daarom lijkt me het ook gewoon niet leuk meer voor Gummi. En je zegt wel over andere stammen dat die fuseren, internen en nieuwe leden invite. Maar doet Gummi dit dan niet? Sommige doen het inderdaad heel veel, maar iedere stam doet dit.. en volgens mij kwam het niet alleen maar door ferdy81 dat TC uit elkaar viel. Volgens mij begon het met de solicitatie van Kikkerzz naar Gummi.. Of niet dan?

Gr.
 

DeletedUser19058

Guest
Weer eens een mooie post en als ik die statistieken zie dan schrik ik inderdaad. Ik wist niet dat het zo'n groot verschil was.

Er zou maar een stam zijn geweest die echt weerstand kon bieden tegen Gummi en dat was TC. Nu zijn de goede spelers te veel verdeeld over de verschillende Kontinenten/Stammen waardoor er niet echt een stam is die 1 vs 1 tegen Gummi weerstand kan bieden. Het voormalige TC had zijn zaakjes op orde en wist goed waar het gevaar lag en had daar dan ook veel defence staan, sommige zullen zeggen laf, maar dit was gewoon mogelijk met deze instellingen.

Misschien ooit nog een tegenactie van de oude TC leden!? Of gaat er net zoiets komen als op wereld 5 (tww)dat meerdere stammen Gummi een hak proberen te zetten en niet 1 stam, anders dan zie ik Gummi (die nu 3 kontinenten voor 100% in hun bezit hebben) wereld 8 gewoon totaal domineren !
 

DeletedUser19058

Guest
Het klopt wel allemaal z'n beetje wat je zegt. Heel veel zijn te bang om alleen maar een Gummi speler aan te vallen. Maar daarom lijkt me het ook gewoon niet leuk meer voor Gummi. En je zegt wel over andere stammen dat die fuseren, internen en nieuwe leden invite. Maar doet Gummi dit dan niet? Sommige doen het inderdaad heel veel, maar iedere stam doet dit.. en volgens mij kwam het niet alleen maar door ferdy81 dat TC uit elkaar viel. Volgens mij begon het met de solicitatie van Kikkerzz naar Gummi.. Of niet dan?

Gr.

Dit is een beetje oud, beetje flauw om hier weer op terug te komen. Iedereen weet onderhand wel wat er gebeurd is.
 

DeletedUser19058

Guest
Blijkbaar SJ niet.. En hij zei toch: Reageer hier hard? :)

Daar gaat het hier niet om. Het gaat er om dat er laatst al een heel uitgebreid topic was waarom TC uit elkaar viel en dat bespreekt SJ niet.
 

DeletedUser

Guest
Jaja, ik hou er al over op. Rustig man;)

Laatste reactie effe: Ferdy was tc? Helemaal niet.
 

DeletedUser22017

Guest
ik ga hier niet lopen ontkennen en schreeuwen dat Gummi niet de beste is dat wij beter zijn en een hele speech afsteken. Maar ik geloof wel dat jullie de wereld nog niet hebben! Er kan nog veel gebeuren, en ik ben er zeker van dat er nog veel zal gebeuren.
Gummi heeft momenteel 3 continenten, maar:
Fog begrensd de hele zuid-west grens
Chiq. begrensd het zuiden
N|a|N zit in het oosten
Vip zit in het noorden.
En, willen of niet, maar zoals het er nu uitziet, is er nog 1 continent 'vrij' en dat is K45 ;) Voor elk ander continent zal Gummi volgens mij moeten vechten hoor.

top 5 stammen W8
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser19058

Guest
ik ga hier niet lopen ontkennen en schreeuwen dat Gummi niet de beste is dat wij beter zijn en een hele speech afsteken. Maar ik geloof wel dat jullie de wereld nog niet hebben! Er kan nog veel gebeuren, en ik ben er zeker van dat er nog veel zal gebeuren.
Gummi heeft momenteel 3 continenten, maar:
Fog begrensd de hele zuid-west grens
Chiq. begrensd het zuiden
N|a|N zit in het oosten
Vip zit in het noorden.
En, willen of niet, maar zoals het er nu uitziet, is er nog 1 continent 'vrij' en dat is K45 ;) Voor elk ander continent zal Gummi volgens mij moeten vechten hoor.

top 5 stammen W8


Voor k45 niet ofzo? !:eek:
 

DeletedUser20490

Guest
Het is een goede startpunt van een leuke discussie, Gummi Untouchable. Zoals het nu lijkt wel, maar deze wereld is nog vormende. Een conclussie die gerechtvaardigd is, dat Gummi 1 van de meest constante stammen op deze wereld is. Bijna vanaf het begin staan ze in de top 10, dat is een goede prestatie, hoeveel stammen zijn niet door onrust en andere zaken uit elkaar gevallen. Het is interessant om naar de kaart van de topstammen te kijken. hier zie je veel stammen centraal liggen, de buitste stammen trekken door de aanwezigheid van Gummi naar buiten toe, net zolang dat ze tegen een muur opboksen en niet meer verder kunnen groeien. Het is afwachten wanneer de eerste echte grote oorlog gaat plaatsvinden, dan kan je pas zeggen of Gummi echt Untouchable is.
 

DeletedUser

Guest
Iedereen zal uiteindelijk moeten strijden voor zijn dorpjes, en hier hecht ik gummi het sterkste toe. Kijk hun al behaalde od rank. Waar je ook ligt, er zijn altijd stammen om je heen. Verder natuurlijk hebben ze de wereld nog niet veroverd.

@ hell-fish als je dan een kaartje maakt, heel leuk. Maar geef FOG dan niet zwart aan:p:p
 

DeletedUser15154

Guest
Fog begrensd de hele zuid-west grens
Chiq. begrensd het zuiden
N|a|N zit in het oosten
Vip zit in het noorden.
En, willen of niet, maar zoals het er nu uitziet, is er nog 1 continent 'vrij' en dat is K45 ;) Voor elk ander continent zal Gummi volgens mij moeten vechten hoor

Hier in heb je allemaal wel gelijk, maar de samenwerking in Gummi verloopt over het algemeen wat beter omdat wij minder last van Fusies hebben... Daarbij, nog een feit, dat wij 6-7 miljoen punnten meer hebben, en dat is ongeveer 600-700 dorpen.. Dus ook grotere aanvalslegers..

Ik hoop wel dat er veel gevochten gaat worden, maar ik verwacht er niet te veel van..
 

DeletedUser22017

Guest
Iedereen zal uiteindelijk moeten strijden voor zijn dorpjes, en hier hecht ik gummi het sterkste toe. Kijk hun al behaalde od rank. Waar je ook ligt, er zijn altijd stammen om je heen. Verder natuurlijk hebben ze de wereld nog niet veroverd.

@ hell-fish als je dan een kaartje maakt, heel leuk. Maar geef FOG dan niet zwart aan:p:p

aaaj.. ik had het aangepast, maar de link vergeten mee aanpassen :(, zal het even wijzigen in mijn post :)

Edit: aangepast
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser22017

Guest
@ dude of anti: ik heb 'vrij' gezegd ;) tussen '...' :p natuurlijk zal niet iedereen zich makkelijk overgeven, maar K45 is geen hecht blok meer.

@ sorry babe x: 400 dorpen meer dan de nummer 2 valt natuurlijk niet te verwaarlozen, maar je wint er de oorlog niet mee he als ze 2 continenten verder gelegen zijn ;). Je moet je legers effectief gebruiken, dat is de kunst. Ook al twijfel ik er niet aan dat de gummiberen weten hoe ze dat moeten doen, vermeld ik dit toch even.
Het zijn dus voornamelijk de grenzen die van belang zijn bij een oorlog: diegene die een stevige grens heeft, kan daar voordeel uit putten; een stevige aanvalsbasis en/of een keiharde verdediging. Hoe de gummigrenzen eruitzien weet ik niet, noch hoe de grenzen eruit zien van de andere stammen, maar veel hangt daar vanaf!
 

DeletedUser

Guest
Gummi untouchable?

Het begint er steeds meer op te lijken. Dit alles is omdat Gummi (redelijk) goed is, maar ook omdat steeds meer mensen bang beginnen te worden (zo lijkt het). Dit alles slaat eigenlijk nergens op, want ook een Gummi-lid kan weinig doen tegen 3 spelers die georganiseerd en goed geplaatst aanvallen. En daarbij zegt een rang natuurlijk ook niet alles --> gold illusion ..

Het lijkt ook alsof er in andere stammen steeds meer fout gaat (ruzie's/inactiviteit) waardoor de betere, wel actieve leden de stam gaan verlaten of zelfs de hele stam eraan kapot gaat. Dit komt dan meestal door een saaie/slechte sfeer in de stam, maar als je ziet hoe weinig mensen er ook maar een beetje actie ondernemen (aanvallen plannen etc.) en steeds maar meer spelers gaan internen, is het niet zo raar. Gewoon aanvallen en je ziet wel of het een resultaat oplevert of niet, maar hierdoor blijft TW teminste leuk.


Voorbeeldje:

GeM- een relatief kleine stammen (nu al helemaal, maar 1 maandje geleden viel het nog mee..) Met waarschijnlijk minder individuele kwaliteiten dan de meeste Gummi leden, maar toch wisten ze een zeer mooi aanvalletje neer te zetten, waar ik nog bijna 1 dorp aan verloor ook. Dit alles komt door teamwork en het lef hebben om aan te vallen, want als speler alleen hadden ze waarschijnlijk niet of nauwelijks schade aangebracht.

Als nu eens meer stammen gewoon een mooi aanvalsplannetje zouden maken, kon er ook wel eens een mooi resultaat uitrollen. Ik hoop dat dit zeker in de toekomst vaker gaat gebeuren. Wereld 8 vinden de meeste saai, maar de meerderheid kan er zelf verandering in brengen en misschien eens wat minder gaan internen, want dat maakt het hele Tribalwars natuurlijk saai. Internen hoort bij TW, maar als je dan op TWstats ziet dat sommige spelers voor 90% uit interns bestaan (ook uit de statistieken van SJ te halen), snap ik niet hoe het komt dat ze Tribalwars nog steeds spelen en het ook leuk vinden.

Jammer dat ik niet genoeg weet over de stammen (FOG/NaN/VIP/etc.) om daar wat over te kunnen zeggen.

Nu de vraag.

Is Gummi werkelijk goed, of is de rest simpelweg slechter? Is Gummi werkelijk de stam die deze wereld overheerst, of komt er alsnog een reactie van andere stammen?

-Gummi is goed, de rest is zeker niet slecht, maar doet er zo weinig mee. Heb pas paar mooie aanvallen op W8 mee gekregen en dat is natuurlijk jammer.

-Gummi overheerst nu, maar als er eens wat actie gaat komen kan dat natuurlijk gaan veranderen en kan het zomaar voorbij zijn met gummi (wat ik zal betreuren en wat natuurlijk niet zal gebeuren:D)


Conlusie:
Gummi lijkt voorlopig nog untouchable, maar er kan nog van alles gebeuren waardoor dit kan gaan veranderen. Ook de relatief kleine stammetjes moeten maar eens iets gaan proberen en dan zal het vanzelf wel minder saai gaan worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser19099

Guest
Ja gummi is helemaal bruut en niemand gaat nog wat kunnen doen, daar is het al te laat voor ;)

Zoals je ziet owned gummi andere stammen op alle gebieden, OD, dorp overnamens, punten, individuele qualiteiten, alleen op internen blijven ze achter ;)

Doordat gummi dit alles vanaf het begin goed gebruikt hebben ze zoveel respect afgedwongen dat ze stammen kapot kunnen maken zonder dat ze die hoeven aan te vallen.

En acties tegen gummi hoef je niet te verwachten daar is iedereen te bang voor. En als je dan toch een paar helden hebt dan worden ze niet geholpen door de stam omdat die te bang zijn (Hierdoor vallen stammen dus uitelkaar kijk naar EF)

Waneer kunnen we actie verwachten? Als de hele wereld weg is gespeeld en je nog maar 24 spelers hebt waarschijnlijk. Dat is misschien overdreven want zover gaat het niet komen... voor die tijd staan er al overal defence muurtjes rond gummi.. Maar daar hebben ze een oplossing op... zo gaan gewoon over de muur edelen.. en dan heb je van die mannetjes die hun OS uit de muur weg halen en dan edelt gummi alsnog die randdorpjes ;)

de enigste vijand die gummi heeft is zichzelf.. ze zijn nu op een punt gekomen dat ze alles naar hun hand kunnen zetten, maar dat er spelers zoals Almint (ofzo) nog steeds met spelers als Gold illusion willen fuseren terwijl ze in gummi zitten snap ik totaal niet, of almint is dom bezig of er is misschien toch iets mis in Gummi???

Conclusie van dit verhaal: Gummi is bijna untouchable en de leiding verdient veel respect want waarschijnlijk was hier allemaal al over nagedacht voordat gummi bestond.
 
Bovenaan