[Guide] Basics van Troepen.

DeletedUser

Guest
Ik schrijf hier een Guide voor de troepen bouw die ik men aanraad, je hoeft het natuurlijk niet te volgen maar er zitten wel wat handige tips in.

De guide is voor de werelden met Ridders en bogen.

Het begin van het spel;

Ik raad aan om een ridder te bouwen op dag 1. En alle barbaren dorpen rond je te farmen, van de grondstoffen die je op dag 1 krijgt moet je nieuwe gebouwen maken. Zodra je de grondstoffen op 5/5/3 hebt dan raad ik je aan om naar een Kazerne te werken. Vanaf dan raad ik jou aan om alle grondstoffen die je ridder meeneemt in Speer te steken en die vervolgens met je ridder mee te nemen.

Als je ridder te weinig grondstoffen meeneemt voor een speer rond dan naar boven af! Dit betaald zich namelijk uit

Nu kan je zelf bepalen of je naar Zwaard bijl en Lc wilt gaan of verder op het pad van Grondstoffen.

Zwaard vechters

Zwaard vechters zijn de basis verdedigings troepen. Meestal bouw ik er per 1 punt 2 zwaardvechters. Zo krijg je een basic dorp. Straks zullen je Zwaard en speer het dorp moeten verdedigen. Maar aan het begin van het spel gebruik je ze nog als farm troepen.

Bijl vechters

Bijl vechters zijn de basic aanvals troepen. Ze kunnen weinig meenemen als farm troepen maar krijgen de troepen van de andere speler makkelijk dood.

Lichte cavelarie

De beste van de beste onder de aanvals troepen. Ze zijn snel sterk en nemen ook nog eens veel mee. Meestal is het slim om deze apart weg te sturen zo krijg je dus 2 farm groepen. Hierdoor krijg je dus meer grondstoffen binnen.

Een beetje later op het spel.

Speer :

Als je nu genoeg Lichte cavelarie hebt en meer als genoeg bijl dan raad ik je aan om de speer productie neer te leggen en over te stappen naar boog. Meestal doe ik 2 boog per 1 speer.

Zwaard.

Het is nu slim om de hoeveelheid zwaard te verhogen van 2 zwaard per 1 boog. Hierdoor zullen spelers met veel bijl het extra moeilijk krijgen om jouw dorp plat te krijgen.

Bijl en Lichte cavelarie.

Deze troepen moet je blijven bouwen en je moet er vooral voor zorgen dat deze niet dood gaan! Want het zijn je belangrijkste troepen voor waarschijnlijk het hele spel.

Verkenners

Deze ruiters zorgen ervoor dat men jouw dorp moeilijker kan zien (Dus wat er in staat) en dat jij andermans dorpen kan Inspecteren. Zelf vind ik deze heel handig en ik heb er meestal 300 in een normaal dorp.

Rammen

Deze rammen zijn zeer handig want ze halen de muur naar beneden van de tegenstander hierdoor verlies jij minder troepen.

Katapulten

Katapulten zijn altijd heel handig want ze kunnen niet alleen de muur bombarderen maar ieder gebouw. Hierdoor kun je bijvoorbeeld de muur extra omlaag halen of de kerk. Hierdoor zal de andere speler het moeilijker krijgen.

Boogschutters en Bereden boog.

Boogschutters zijn de geavanceerde speervechters, echter zijn deze niet sterk genoeg tegen Bereden boog. Bereden boogschutters zijn namelijk extra sterk tegen Boogschutters. Als er veel boog in het dorp van de tegenstander staan dan raad ik je aan om deze troepen in te zetten. Ze zijn evensnel als lichte cavalerie maar ze nemen wel minder mee.

Zware Cavalerie.

Is een van jouw dorpen in nood? Gebruik dan de Zware Cavalerie, deze troepen zijn zeer snel en hebben een hoge defense echter zijn ze best wel duur. Ik raad je alleen aan om deze te bouwen als je een dorp hebt die wat verder weg ligt maar wel vaak wordt aangevallen.

De edelman

De duurste unit die er is. Maar ook de beste, hij gaat mischien snel dood en is langzaam. Maar met deze unit kun je andermans dorpen overnemen. Bij deze unit moet je altijd zorgen dat hij genoeg lc en Bijl met zich meeheeft (En indien nodig boog) en het is ook een tip om een dorp eerst te clearen voordat je deze troepen stuurt. Voordat je een Edelman bouwt dan is veel defense troepen zeker slim.

Uitleg Farmen

Veel mensen op Tribalwars hebben het over het begrip Farmen maar wat houdt Farmen nou precies in?

Farmen betekend dat je een dorp aanvalt met jouw troepen en zo veel mogelijk grondstoffen meeneemt.

Je kan bijvoorbeeld 8000/8000 meenemen of 3000/8000, stel je hebt 3000/8000 dan betekend dat de farm van jou leeg is. Dan zul je dus een ander dorp moeten aanvallen voor nieuwe grondstoffen, Farmen is het belangrijkste deel van Tribalwars. Dus doe het zo veel mogelijk.
*Met farmen krijg je meestal meer grondstoffen als dat je mijnen geven.

Ik hoop dat mensen hier iets aan hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan