GS of LC rush?

GS of Lcav rush?

  • Grondstoffen

    Stemmen: 32 53,3%
  • Lichte Cavalerie

    Stemmen: 20 33,3%
  • Andere

    Stemmen: 8 13,3%

  • Totaal aantal stemmers
    60

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.526
Is best een interessant discussie punt. Volgens mij zijn wij een van de enige account die geinvesteerd hebben in gs levsls in plaats van in lc 60 uur voor het einde van de beginners bescherming. Kan me niet voorstellen dat een lc rush voordeliger is als je enkel lege bb dorpen kan farmen. 3.000 productie per uur levert aardig wat op.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
603
Wat denken jullie welke na enige tijd een voordeel zal geven?
Welke is de beste keuze?
 
Reactiescore
831
Dankzij alle bonussen tegenwoordig en alle pp functies is mijnwhoring beter dan LC rush of speer Rush. Hier heb ik het wel alleen over de start up natuurlijk.

Met Zwarte Vlag, Max boost op ridder, +20% boost met pp krijg je er gewoon teveel uit en het is makkelijk om te halen, je hebt er alleen wat pp voor nodig.

Wel ben ik er van overtuigd dat Mijnen + speerrush het beste is momenteel. En als je echt 0 pp hebt dan zou ik LC rush wel meer overwegen.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik heb zelf nog nooit GS rush gespeeld, maar ik kan me voorstellen dat het vooral veel minder tijd in beslag neemt, aangezien je minder zal farmen op een dag in het begin.

Ik betwijfel wel hoeveel voordeel je daadwerkelijk hebt. Stel de GS van ABOR is 1500/uur hoger dan die van Savior, dan zit je aan 4500 x 24 = 108.000 GS winst. Savior farmde gister ongv 80.000 meer dan ABOR, dus dat verschil is vrij klein, zeker als je kijkt naar het feit dat de top toch veel GS koopt. Bovendien heb je als ABOR het probleem dat je achterloopt qua troepen en je stal en kaz waarschijnlijk lager zijn. Tot slot heb je een stuk slechter moraal tov de rest, omdat je zoveel voorloopt qua punten.

Ik snap de tactiek en zie er de voordelen van in, maar het heeft ook serieuze nadelen.
 
Reactiescore
2.509
Bij een snelle wereld is een GS-rush voordeliger. Hiernaast zorgt het voor een standaard inkomen. Als je een nachter hebt is een LC-rush ook voordelig.
 

DeletedUser73926

Guest
Gaan jullie hier serieus een discussie over maken?
verschilt heel erg per wereld, maar met die opdrachten is GS een stuk interessanter geworden dan vroeger.

Je moet het combineren, alleen lc werkt niet en alleen GS ook niet.
Troepen vechten punten niet maar als je troepen dood gaan moet je ze terug op kunnen bouwen en daarom heb je die GS basis.

Hier al 500+ lc en gs lvls zijn ook redelijk.
 

DeletedUser76209

Guest
Ik kon wat profiteren met de vlaggen om de GS opbrengst op te drijven, maar de opbrengst kan altijd beter.
Nu toch al blij dat ik gebruik kan maken van mijn opbrengst vlag.
Is toch heel wat veranderd hier op TW 2jaar terug was er geen keuze en stemmingen inzake GS
 
Reactiescore
3.540
Laten we even wat feiten op een rijtje zetten voor een duidelijker overzicht:

Voordelen LC Rush:
- Farmen Barbs hogere efficiëntie en snelheid
- Rooftochten gegarandeerde buit

Nadelen LC Rush:
- Hoge investering in hoofdgebouw (ga uit dat deze al 7 is vanwege missies), smederij, kazerne, stal, unlock verkenners + LC. Berekening totale kosten:

19bf5dc9cec1dad6a2471e56d69b8146.png


Na deze enorme investering (let op, je dorpje heeft op dit moment waarschijnlijk inkomsten rond de 500-750 hout/leem/ijzer per uur) heb je welgeteld 5 LC en 10 verkenners van de missies. Moet wel bij gezegd worden dat de missies zelf ongeveer 1000 gs van elk terug zullen betalen. Maar als je dit vergelijkt met grondstoffen rush, in plaats van deze investering had je in de tussentijd ook je houthakkers, leemgroeve en ijzermijn allemaal van 10 naar 13 kunnen halen. Al helemaal tijdens de beginnersbescherming als er nog niet veel te plunderen valt en de barbs vooral leeg zijn, zijn rooftochten misschien je beste oplossing. Maar ook deze kosten weer tijd en grondstoffen om te unlocken, en forceren je om grondstoffen uit te geven aan speervechter of LC, extra gs dat niet naar je houthakkers, leemgroeve en ijzermijn gaat. Het is ook zeer afhankelijk of je met of zonder PP speelt. Als je 50k pp hebt en je zit de hele dag op de beurs, kun je misschien zowel je stal als je hoofdgebouw 24/7 draaiende hebben. Ikzelf speel zonder pp en moet zelfs gs verkopen om premium en gs boosts te kunnen halen, en ben zelf voor een LC rush gegaan. Heb afgelopen 3 dagen al 200k kunnen plunderen, dus in mijn ogen is het de juiste route geweest.

De crux zit hem in het feit dat zodra de beginnersbescherming weg valt, er enorm veel te plunderen valt. Als je al je tijd en resources in grondstoflevels steekt, heb je hoogstwaarschijnlijk een fractie van het leger van je buurman, die weliswaar 500 punten minder heeft maar je misschien wel voorbij racet als hij geluk heeft met inactieve buren die hij regelmatig leeg kan halen.

Als laatst wil ik nog het argument van activiteit aanhalen. Ben je meer een hobbyist in plaats van een wereldwinnaar, is een grondstofrush veel meer rustgevend dan continu moeten farmen en je buren in de gaten houden.
 
Reactiescore
1.049
Ik heb zelf nog nooit GS rush gespeeld, maar ik kan me voorstellen dat het vooral veel minder tijd in beslag neemt, aangezien je minder zal farmen op een dag in het begin.

Ik betwijfel wel hoeveel voordeel je daadwerkelijk hebt. Stel de GS van ABOR is 1500/uur hoger dan die van Savior, dan zit je aan 4500 x 24 = 108.000 GS winst. Savior farmde gister ongv 80.000 meer dan ABOR, dus dat verschil is vrij klein, zeker als je kijkt naar het feit dat de top toch veel GS koopt. Bovendien heb je als ABOR het probleem dat je achterloopt qua troepen en je stal en kaz waarschijnlijk lager zijn. Tot slot heb je een stuk slechter moraal tov de rest, omdat je zoveel voorloopt qua punten.

Ik snap de tactiek en zie er de voordelen van in, maar het heeft ook serieuze nadelen.
Evin inhakend, Weet niet of deze getallen kloppen maar de 'stel dat':
Bedenk wel dat GS ni instant loopt en je dus een basis inkomen hebt. Op het moment dat Savior een slechte dag heeft hebben wij die inkomsten wel die zij niet hebben ;) + door het halveren houden we tijd over voor kaz/stal waar je met beurskampen weer mee kunt rondkomen
Vgm boeit het geen hol hoe je het doet als je maar PP pompt. Op het moment dat ABOR en Savior dag eerder waren gestart/Geen ban hadden ze beide erg hard voorgelopen. Zonder die ban scheelde het beide kanten 24u productie en rekrutie tijd. Dat is enorm veel. Zeker als je weet hoeveel bijl/lc je nu op een dag produceert zou je eigenlijk alles produceren wat je morgen produceert....

Erg waarig verhaal. Komt eropneer dat het door PP niks uitmaakt. Aleen zullen jullie op slechte farm dagen meer PP moeten abusen om gelijk met ons te blijven/voor te lopen
 

DeletedUser78021

Guest
Evin inhakend, Weet niet of deze getallen kloppen maar de 'stel dat':
Bedenk wel dat GS ni instant loopt en je dus een basis inkomen hebt. Op het moment dat Savior een slechte dag heeft hebben wij die inkomsten wel die zij niet hebben ;) + door het halveren houden we tijd over voor kaz/stal waar je met beurskampen weer mee kunt rondkomen
Vgm boeit het geen hol hoe je het doet als je maar PP pompt. Op het moment dat ABOR en Savior dag eerder waren gestart/Geen ban hadden ze beide erg hard voorgelopen. Zonder die ban scheelde het beide kanten 24u productie en rekrutie tijd. Dat is enorm veel. Zeker als je weet hoeveel bijl/lc je nu op een dag produceert zou je eigenlijk alles produceren wat je morgen produceert....

Erg waarig verhaal. Komt eropneer dat het door PP niks uitmaakt. Aleen zullen jullie op slechte farm dagen meer PP moeten abusen om gelijk met ons te blijven/voor te lopen

Zegt de hardste abuser vd wereld :p, hoe kan iemand nu meer pp abusen dan jullie? ^^

- Yvo
 

DeletedUser78389

Guest
Je moet gewoon vanaf dat gebouwen 10k gs totaal kosten, gs verkopen en op dat goedkoper bouwen met premium drukken. Dan kom je cheaper uit. Voor als je geen pp hebt. Kun je de rest in events stoppen wat je over houd.
 
Reactiescore
3.586
Ik sluit mij aan met de dingen die al gezegd zijn en voeg er nog aan toe dat je ligging ook een rol speelt in welke tactiek je gaat moeten toepassen. Zelf koos ik voor de gulden middenweg gs en lc :)
 
Bovenaan