Grens van vrijheid van meningsuiting

DeletedUser

Guest
ik vind ook dat je het recht hebt om je mening te uiten.
maar wat je zegt moet wel waar zijn.
dus als je iemand voor hoerenzoon of teringlijder uitscheldt, let er dan op dat dit klopt!
Anders is het laster en vind ik ook dat je mag vervolgd en gestraft worden.

Dus mijn stelling is:
Alles wat waar is, mag gezegd worden.
 

DeletedUser3750

Guest
Je mag altijd je eigen mening hebben, of ik die dan wil horen tjaah.

Daarnaast is het ook niet slim om alles te zeggen en mag je niet alles zeggen, zo mag je een ambtenaar (in functie!) niet uitschelden. Echter vind ik dat uitschelden ook überhaupt een te groffe manier is van je mening uiten. In plaats van tegen de politie bijvoorbeeld te zeggen: Vuile "(@#$*_@(#$*, waar slaat dit op, je bent echt een *@)#*@*" kan je ook in normaal Nederlands zeggen dat je het er niet mee eens bent, rustig uitleggen waarom en vragen of hij zijn beslissing daardoor wil bijstellen;)

Ik ben wel tegen racisme, maar dat zit een beetje in dat "niet willen horen", als je anti-homo, anti-moslim anti-afrikaan of iets in die trant bent, hou het maar lekker voor je en verveel mij er niet mee!
 
Reactiescore
7
Vroeger waren we een vrij land waarin je altijd je mening kon uitten. Nu is dat echter niet meer zo. Je kan raden door welk volk het komt. (Denk bijvoorbeeld aan Theo van Gogh, Lineausstraat, Amsterdam)

Theo van Gogh was een goed voorbeel van Nederland met zijn eigen uitgesproken mening. Nu vind ik dat Hans Teeuwen het goede voorbeeld is.
Edoch vind ik dat vrijheid van meningsuiting gewoon zoals vroeger moet blijven. Ik ben recht door zee en vorm dus ook een eigen mening, waardoor ik soms erg hard door een bocht kan komen.

Dat is nou onzin van de eerste orde, opgestookt door die nar met de naam Wilders en die snol met de naam Verdonk. Dat zijn een paar individuen die extreme ged8ten hebben, heeft niets met islam te maken.

Vrijheid van meningsuiting is btw uitstekend, alleen zijn er altijd mensen die er misbruik van maken. Daarom zijn er beperkingen nodig.
 

DeletedUser

Guest
Dat is nou onzin van de eerste orde, opgestookt door die nar met de naam Wilders en die snol met de naam Verdonk. Dat zijn een paar individuen die extreme ged8ten hebben, heeft niets met islam te maken.


kijk dat is jou mening en ondanks dat ik het er niet mee eens ben ga ik je niet neersteken

dit is nederland wij zijn trots op onze vrijheden en ik vind et belachelijk waar het naartoe gaat met de politieke correctheid
 

DeletedUser

Guest
maar, hoe vaak IN NEDERLAND wordt er iemand vermoord omdat hij/zij iets tegen de Islam heeft. En hoevaak wordt er in Nederland iemand vermoord omdat hij/zij iets tegen een andere godsdienst heeft?


TJa het kan misschien hard overkomen maar voor mij lijk het net alsof de Moslims (islamieten of hoe je dat ook noemt) veel sneller radicale dingen doen als: moorden aanslagen etc. omdat hun Godsdienst wordt beledigd dan andere... maar dit kan natuurlijk ook aan mij liggen.
 

DeletedUser

Guest
ontkenning van de holocaust is verboden en uiting van discriminatie op vlak van ras, geaardheid of sexe is eveneens verboden.

hoe dan met positieve discriminatie?

btw in een rechtzaal mag je wel zeggen:

ik vind persoon A een <censuur>
Persoon A is een <censuur>

als je het als nog zegt ben je wel de sjaak, ze vinden het als nog niet goed,
maar technisch gezien is het wel legaal.

maar ik vind wel dat je moet oppassen met wat je zegt,
ik denk best wel eens wat ben jij een <censuur> maar dat zeg ik niet
 

DeletedUser

Guest
je mag dat wel zeggen, maar niet op grond van ras, geloof of geslacht.
 

DeletedUser6374

Guest
100% vrijheid zoals 100% van menings uiting bestaat niet en zo zijn nog een heel groot aantal dingen

die mensen wijsgemaakt worden

het is simpel eingelijk

ieder normaal mens weet bewust of onbewust wat wel vrijheid van menings uiting is en wat niet die grens is bij iedereen anders maar dat weet je gevoels matig
 

DeletedUser6374

Guest
je mag dat wel zeggen, maar niet op grond van ras, geloof of geslacht.



dus als je iets tegen bril dragende mensen hebt en weet ik viel van alles erover uitkraamt mag dat wel?

of als je over meiden met kleine of juist grote tieten gaat beledigen mag het wel?


hmmmm
 

DeletedUser3369

Guest
Vrijheid van meningsuiting is juist dat je alles mag zeggen, zonder er andere mensen te kwetsen. want er zijn gewoon dingen die je best mag vinden, maar het is gewoon niet slim om het tegen iedereen te zeggen, want daarmee kun je andere mensen behoorlijk pijn doen.

dus waar ligt de grens dan??

volgensmij is ligt die bij de mensen tegen wie jij je mening verkondigt. en als je de mensen goed kent en zei kennen jou goed, kun je verder gaan. en bij onbekenden. dus het ligt naar mijn mening aan de mensen tegen wie je het zegt
 

DeletedUser

Guest
Van mij mag je zelf je mening bepalen. Maar ik ben fel tegen racisme, seksisme, discriminatie. Noem maar op.
Trouwens, waarom moslims meer aanslagen plegen, omdat hun geloof wordt beledigd. Dat is gewoon omdat hun geloof vaker beledigd wordt! Alleen al dat geert wilders de koraan wilde verbieden! Dat is toch kwetsend als je gewoon een goede moslim bent? Er zijn toch ook geen mensen die de thora of bijbel willen verbieden.
Je moet je mening beperken tot een individu. Niet tegenover gehele groepen. Vrijheid van menings uiting moet dan ook niet gaan over volken en groepen. Maar over stellingen en individuele acties en personen.
 

DeletedUser

Guest
dus als je iets tegen bril dragende mensen hebt en weet ik viel van alles erover uitkraamt mag dat wel?

of als je over meiden met kleine of juist grote tieten gaat beledigen mag het wel?


hmmmm

ja, volgens de wet wel.
 

DeletedUser266

Guest
Het lijkt haast wel of vrijheid van meningsuiting gelijk in link staat met de Islam:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
ja, volgens de wet wel.

neen das wel tegen de wet
mensen kleineren omdat ze kleine borsten hebben of een bril dragen is evengoed discriminatie
discriminatie geldt niet alleen voor minderheids groepen maar voor iedereen

Als ik een werkgever ben en ik heb een hekel aan zeg maar blondharige mensen en ik neem geen mensen aan die blond zijn ben ik aan het discrimineren en ben ik strafbaar

als ik mijn buurman uitscheld voor gore ***** is dat smaad en evengoed strafbaar smaad aan een agent in functie wordt wel erger bestraft
 
Bovenaan