Grens van vrijheid van meningsuiting

DeletedUser266

Guest
Wat is de grens van vrijheid van meningsuiting? Of vind je dat die er niet is?
Kan je alles zomaar zeggen?

Vertel hier wat voor jou de grens is.
 

DeletedUser

Guest
of alles mag of nix mag

als in jou mening iemand een geitehugger is mag ie dat zeggen en de persoon tegen wie hij et zegt mag jou dan een dikke idioot vinden

zodra je bepaalde dingen gaat schrappen of verbieden is er al geen vrijheid van meningsuiting meer
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Mensen mogen denken wat ze willen.
Het is echter niet verstandig om alles wat je denkt ook daadwerkelijk te zeggen.
 

DeletedUser

Guest
in principe mag je alles zeggen, maar het is niet handig om alles te zeggen wat je denkt; ik vind mijn natuurkunde leraar een gore klootzak, maar het lijkt me niet handig om dat in zijn gezicht te zeggen:D
 

DeletedUser

Guest
Tolerantie eindigt waar intolerantie begint.

Ik ben dus intolerant tegenover mensen die mij niet afkunnen, intolerant tegen racisten, intolerant tegen criminelen,...

Simpel :)
 

DeletedUser659

Guest
hmmm van mij mag je alles zeggen wat je denkt, alleen of dat verstandig is?
 

DeletedUser

Guest
volgens mij mag je alles denken en zeggen wat je wilt als je de grootste onzin zit aan het uitkramen gelooft toch niemand je neem nu bijvoorbeeld de mensen die de holocoast ontkennen wie neemt hen nu serieus
 

DeletedUser

Guest
Vroeger waren we een vrij land waarin je altijd je mening kon uitten. Nu is dat echter niet meer zo. Je kan raden door welk volk het komt. (Denk bijvoorbeeld aan Theo van Gogh, Lineausstraat, Amsterdam)

Theo van Gogh was een goed voorbeel van Nederland met zijn eigen uitgesproken mening. Nu vind ik dat Hans Teeuwen het goede voorbeeld is.
Edoch vind ik dat vrijheid van meningsuiting gewoon zoals vroeger moet blijven. Ik ben recht door zee en vorm dus ook een eigen mening, waardoor ik soms erg hard door een bocht kan komen.
 

DeletedUser

Guest
Vroeger waren we een vrij land waarin je altijd je mening kon uitten. Nu is dat echter niet meer zo. Je kan raden door welk volk het komt.

De Duitsers, met name de nazi's?
Op basis daarvan is de vrijheid van meningsuiting begrensd, meneer verwijt maar al te graag zomaar een bepaalde groep zonder te weten waarover hij spreekt. Racisten waren de oorzaak van de begrenzing en naar mijn inzicht ook terecht.
 

DeletedUser

Guest
Je mag alles zeggen wat je wilt, volgens de wet. Maar je moet zelf kunnen bedenken wat eigenlijk voor jezelf de wetten zijn van wat je wel en niet mag zeggen.
 

DeletedUser

Guest
Je mag alles zeggen wat je wilt, volgens de wet. Maar je moet zelf kunnen bedenken wat eigenlijk voor jezelf de wetten zijn van wat je wel en niet mag zeggen.

ontkenning van de holocaust is verboden en uiting van discriminatie op vlak van ras, geaardheid of sexe is eveneens verboden.
 

DeletedUser

Guest
meningen mag je geven, niemand mag je hiertoe verbieden, je zal wel voor jezelf moeten nagaan of het allemaal verstandig is en voor jezelf een grens in bepaalde situaties stellen

maar in theorie zou je een minister of agent voor vuile teringhond uit kunnen maken als jij dat vind, het is een mening en ze kunnen en mogen je officieel niets aandoen dan, of het slim is om te doen weet ik niet omdat je een hoop andere problemen krijgt denk ik...

wel vind ik dat je mening niet naar rascisme discriminatie of welke vorm van mening geven die tegen de wet in gaat mag geven, dit geld ook voor iedereen!
 

DeletedUser

Guest
ik vind vrijheid van meningsuiting een goed recht alleen je moet niet racistisch zijn of met pijnlijke herrineringen of ziektes schelden
 

DeletedUser

Guest
dan is het geen mening meer, want dan is het een scheldwoord en heeft het niets met dat persoon te maken:rolleyes:;)
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dat vrije meningsuiting is toegestaan in beperkte mate. Wat wil zeggen dat je dus je mening kan uiten en verspreiden als je het in een beleefde en respectvolle manier doet.
 

DeletedUser

Guest
moeilijk.
Het is een grens die door ieder individu apart bepaald moet worden.

je kunt wel zeggen; de grens is bereikt wnnr je iemand beledigd.

maarja de grens van beledigingen is net zo vaag.

denk goed voordat je iets zegt
 
Bovenaan