[Gimp] Olivier101's tut 'glowlines'

DeletedUser

Guest
Hoi, in deze tut ga ik jullie leren hoe 'glowlines' te maken (ik had deze tut al in een 'lijst' gemaakt, maar toen ik wou oplslaan liep de computer vast en tut weg, dus dan maar zo).

Stap 1: Open een nieuw document, en vul de achtergrond met een kleur naar keuze. Neem nu de pentool (druk op b), maak een nieuwe transparante laag en ga een pad maken (de pentool instellingen zijn al goed). Dit pad kun je rond maken door erop te klikken (mijsknop ingedrukt houden) en bewegen. Hier een voorbeeldje:

2zhqg6f.png



Stap 2: Maak je voorgrondkleur (het bovenste vierkantje in de gereedsschaps kist) de kleur die je wilt, ga dan naar 'Bewerken' en klik op lijn tekenen op pad. Stel de dikte die je wilt in en klik op Ok. Een voorbeeldje van wat je nu ziet (maar dan met jou pad natuurlijk, en normaal staat de pentool lijn er nog op, maar als je het plaatje upload gaat dit vanzelf weg):

2rdj9n7.png

Het pad is niet hezelfde, maar dat komt omdat het een ander gemaakt pad is.


Stap 3: Dupliceer die laag 3 keer, zodat je in totaal 4 van die lagen hebt. Selecteer nu de laag onder de bovenste laag en ga naar filters>gaussiaans vervagen>zet hem op 30,00 en Ok. Selecteer nu de laag onder die laag, en doe hetzelfde alleen gaussiaan-vervaag deze naar 20,00. Met de laag daaronder naar 10,00. In principe heb je voltooide effect nu, hier een voorbeeldje:

33ufvbs.png



Deze tut kun je natuurlijk op op andere sig's toepassen, voor een mooier effect.

Graag uitcome's posten!
 

DeletedUser

Guest
heb ik al eerder gemaakt xD alleen die 4 lagen niet...
 

DeletedUser

Guest
Leuk, helaas kende ik dit al heel lang..

Een tip, zet je dikte dunner !
 

DeletedUser

Guest
hoe ies ik de voorgrond kleur?

kan eht nergens vinden
 

DeletedUser

Guest
kheb het al gevonden


maar welke gimp gebruik jij?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
ik heb de kleur gekozen maar hoe zet ik m dan op me lijn?
 

DeletedUser

Guest
ik heb nu 4 lagen waarvan 3 vervaagt op jouw manier.
maar ik blijf alleen de bovenste zien
hoe krijg ik het goede resultaat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Laat het oogje staan in alle lagen die je samen wilt hebben, ga dan naar het lagen (in gereedsschapskist) en klik erop, dan op menu lagen en zichbare lagen samenvoegen.
 

DeletedUser

Guest
ik heb nu 4 lagen waarvan 3 veragt op jouw manier.
maar ik blijf alleen de bovenste zien
hoe krijg ik het goede resultaat?

Oh, je hebt je post aangepast...
Nou, je moet wel zorgen dat je als je het pad gaat maken de nieuwe laag transparant is.
 

DeletedUser

Guest
Laat het oogje staan in alle lagen die je samen wilt hebben, ga dan naar het lagen (in gereedsschapskist) en klik erop, dan op menu lagen en zichbare lagen samenvoegen.

ik kan het lagen in gereedsschapkist niet vinden
 

DeletedUser

Guest
Oh, je hebt je post aangepast...
Nou, je moet wel zorgen dat je als je het pad gaat maken de nieuwe laag transparant is.

idd

je moet gewoon een nieuwe laag aanmekn dan de lijnen teken en dan de lijnen vullen met kleur en dan dupliceren en dan werkt het wel.
 

DeletedUser

Guest
Hoi, in deze tut ga ik jullie leren hoe 'glowlines' te maken (ik had deze tut al in een 'lijst' gemaakt, maar toen ik wou oplslaan liep de computer vast en tut weg, dus dan maar zo).

Stap 1: Open een nieuw document, en vul de achtergrond met een kleur naar keuze. Neem nu de pentool (druk op b), maak een nieuwe transparante laag en ga een pad maken (de pentool instellingen zijn al goed). Dit pad kun je rond maken door erop te klikken (mijsknop ingedrukt houden) en bewegen. Hier een voorbeeldje:

2zhqg6f.png



Stap 2: Maak je voorgrondkleur (het bovenste vierkantje in de gereedsschaps kist) de kleur die je wilt, ga dan naar 'Bewerken' en klik op lijn tekenen op pad. Stel de dikte die je wilt in en klik op Ok. Een voorbeeldje van wat je nu ziet (maar dan met jou pad natuurlijk, en normaal staat de pentool lijn er nog op, maar als je het plaatje upload gaat dit vanzelf weg):

2rdj9n7.png

Het pad is niet hezelfde, maar dat komt omdat het een ander gemaakt pad is.


Stap 3: Dupliceer die laag 3 keer, zodat je in totaal 4 van die lagen hebt. Selecteer nu de laag onder de bovenste laag en ga naar filters>gaussiaans vervagen>zet hem op 30,00 en Ok. Selecteer nu de laag onder die laag, en doe hetzelfde alleen gaussiaan-vervaag deze naar 20,00. Met de laag daaronder naar 10,00. In principe heb je voltooide effect nu, hier een voorbeeldje:

33ufvbs.png



Deze tut kun je natuurlijk op op andere sig's toepassen, voor een mooier effect.

Graag uitcome's posten!

Met photoshop kost dit 2 seconden.

Layer- Layer Style - Outer Glow
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dit mooi uitgelegd, fijn dat de afbeeldingen erbij zijn :p
Als je er een deel hebt gemaakt en samengebundeld ben ik bereid ze te downloaden... ^^

Vraag: Waarom eigenlijk het programma in het Nederlands zetten? Heb je geen moeite met tutorials bvb. in het Engels?
 
Bovenaan