Geslacht laten zien als je post

Goed Idee?

  • Ja

    Stemmen: 303 74,4%
  • Nee

    Stemmen: 104 25,6%

  • Totaal aantal stemmers
    407

DeletedUser

Guest
Beste lezers,

Vrouwen/meisjes op het TW-forum, je ziet ze steeds vaker tegenwoordig. En gelukkig maar, want wat vrouwelijke invloeden in dit toch wel mannenwereldje kunnen natuurlijk nooit kwaad! Echter kun je bij de meeste mensen aan de naam, avatar of handtekening niet zien, of we nu met een man of een vrouw te maken hebben. Dit leidt regelmatig tot vervelende situaties: ergernissen bij vrouwen en de nodige gêne bij de verwarde mannen. Het komt namelijk vaak voor dat vrouwelijke forumgebruikers met 'hij' worden aangeduid, wat dus voor beide partijen maar met name voor de vrouw in kwestie, niet fijn is. Andersom kan het natuurlijk ook zo zijn, zo ben ik zelf in mijn begintijd hier op het forum wel eens voor vrouw aangezien, omdat Senne zowel een jongens- als een meisjesnaam is. Ik vond het nooit zo erg, maar wellicht anderen wel. Sterker nog, ik weet het wel zeker, want de laatste tijd heb ik genoeg mensen zien zeggen dat ze een vrouw zijn en dat ze het zat waren dat elke keer te moeten herhalen, en dat iedereen dat nu wel een keer moest weten (Marwolaeth, Energy, Kahvi, Snickertie, etc).

Ik pleit daarom voor optionele geslachtstekentjes links bij je ava, onder of naast je naam. Het woord optioneel zegt het al, je kunt het dus zelf aan of uit zetten (bij gebruikersinstellingen), indien je het privé wilt houden blijft het zoals het nu is, en anders heb je ♀ of ♂. Leuk toch? Vooral voor onze vrouwelijke medemens die het zat zijn telkens 'hij' genoemd te worden. Die tekentjes kunnen overal staan, direct naast je naam of onder locatie kun je bijvoorbeeld ook 'Geslacht: man/vrouw' neer zetten. Het hoeven dus niet per se die tekentjes te zijn.
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat het niet noodzakelijk is, maar wel stukken handiger en makkelijker. Geen gênante gesprekken meer, en vooral duidelijkheid. Ja dus.
 

DeletedUser35251

Guest
Ik ben wel voor, het schept inderdaad meer duidelijkheid en dan krijg je geen misverstanden meer. Netjes bedacht Senne!
 
Reactiescore
1.804
Goed idee Senne, ik ben voor ^^
 

Deleted User - 9131

Guest
Ik ben wel voor, het schept inderdaad meer duidelijkheid en dan krijg je geen misverstanden meer. Netjes bedacht Senne!

Ik ga met mijn schatje mee:) voor dus! Nadeel is wel dat mensen er ook misbruik van kunnen maken..
 

DeletedUser

Guest
zoiets?
teken.png

nu heb ik een heel slecht teken, maar het gaat om het idee.

ik zou wel kleuren toevoegen blauw voor de man en roze voor de vrouw.
(oeps had niet door dat het niet ingame was!)
 

DeletedUser

Guest
Leuk idee, maar wss gaan er dan weer een hoop mannen/jongens die het grappig vinden zich voor te doen als vrouw (zoals je soms op ingame profielen ziet), dus er zal nog wel een hoop verwarring zijn volgens mij.
 

DeletedUser

Guest
Sowieso ja!

Ik spreek Senne zo vaak met 'hij' aan, terwijl ze natuurlijk een meisje is. Niemand weet dat, maar toch is het zo.
 

Deleted User - 1526919

Guest
zoiets?
teken.png

nu heb ik een heel slecht teken, maar het gaat om het idee.

ik zou wel kleuren toevoegen blauw voor de man en roze voor de vrouw.
(oeps had niet door dat het niet ingame was!)

ik zou gewoon "man"/"vrouw" doen, niet zo'n tekentje...;)
 

DeletedUser8730

Guest
Dan zou ik dit ook graag uit kunnen zetten. Ik vind een geslacht niet bepalend in een discussie.
 

DeletedUser

Guest
Ik zou het geslacht ook graag willen zien ja. Net zoals in game met de optie:

  • man
  • vrouw
  • niet aangegeven
Die dan vervolgens onder je plaatje op hier op het forum zou kunnen verschijnen bijvoorbeeld..

Ik stem VOOR.
 

DeletedUser13565

Guest
Maar je mag dus alleen uit man en vrouw kiezen? Dat is discriminerend
 

DeletedUser7723

Guest
het is zeker fijn als je iemand aan spreekt en je zet mr of mw er boven (scheelt he)
ook makelijk als je in forum iemand aan spreekt op welke manier dan ook dat je ook correct kan aanspreken
 

DeletedUser34763

Guest
Je kunt ook iemand aanspreken met de spelersnaam of het forumaccount.
 
Bovenaan