Ga jij iets doen met designen?

Reactiescore
2
in 1e en 2e voor wiskunde(maar das dan dus alle, moeilijke en makkelijkere) zo'n 8+
nu in de 3e red ik de opdrachten niet meer in de les, en deedt ze dus eigenlijk gwn niet. daarom 1e periode 6.6 2e 7.9. maar denk dat in de 1e periode dan vooral wiskunde b was dat ik negatief heb.

Probeer het eerstvolgende hoofdstuk waar formule's inzitten eens zwaar goed mee te doen en elke dag huiswerk te maken.

Ik stond een 8,3 in de 3e voor Wiskunde en nu een 6,8.
Je zou zeggen wtf dan haal ik dat nooit, maar je mag best veel fouten maken (50% voor een 5 volgens mij) en ik had in mijn eerste SE-week gewoon zo ********veel slordigheidsfouten dat ik die helemaal heb verpest. Wiskunde B heb je wel veel inzicht voor nodig, maar in de SE's (proefwerken) krijg je best vaak gewoon vraagstukken die vrijwel exacte kopieen zijn van die uit je boek, alleen met andere cijfers. Dus als je je hw maakt...
 

DeletedUser

Guest
Probeer het eerstvolgende hoofdstuk waar formule's inzitten eens zwaar goed mee te doen en elke dag huiswerk te maken.

Ik stond een 8,3 in de 3e voor Wiskunde en nu een 6,8.
Je zou zeggen wtf dan haal ik dat nooit, maar je mag best veel fouten maken (50% voor een 5 volgens mij) en ik had in mijn eerste SE-week gewoon zo ********veel slordigheidsfouten dat ik die helemaal heb verpest. Wiskunde B heb je wel veel inzicht voor nodig, maar in de SE's (proefwerken) krijg je best vaak gewoon vraagstukken die vrijwel exacte kopieen zijn van die uit je boek, alleen met andere cijfers. Dus als je je hw maakt...

weet jij misschien ergens iets waar ik kan vinden welke vakken ik precies nodig heb als architect? want ga met zo'n decaan of weet ik ut hoe dat heet van school over praten maar wilde zelf nu nog wel ff wat zoeken want weet eigenlijk veelste weinig van wat je daarvoor nodig hebt, maar kan het niet zo goed vinden:S
 
Reactiescore
2
weet jij misschien ergens iets waar ik kan vinden welke vakken ik precies nodig heb als architect? want ga met zo'n decaan of weet ik ut hoe dat heet van school over praten maar wilde zelf nu nog wel ff wat zoeken want weet eigenlijk veelste weinig van wat je daarvoor nodig hebt, maar kan het niet zo goed vinden:S

http://w3.tue.nl/nl/
Site van TU/e (Eindhoven).

http://www.ru.nl/contact/vragen/
Site van RU Nijmegen

Vooral de Radboud Universiteit is duidelijk met vragen, misschien kun je aan hun eens wat vragen stellen daarover.

Wat ik weet is voor Architect een NT profiel verplicht, dus sowieso Natuurkunde en Wiskunde B. Biologie zal niet noodzakelijk zijn, Scheikunde misschien wel..

Maar ik zou ff naar ru.nl gaan
 

DeletedUser51694

Guest
Neen, naja half...
Je hebt 4 wiskundes, A, B, C en D
Alle letters geven een soort van bepaalde moeilijkheidsgraad aan in de wiskunde eigenlijk.
Zo is Wiskunde C het makkelijkste, daarna Wiskunde A, daarna Wiskunde B en Wiskunde D is een extra wiskunde vak, waar ook gedeeltelijk A in voorkomt.

Duss, als je Wiskunde D & B hebt, heb je zeer waarschijnlijk een profiel dat Technisch is xD
Bij mij op de vroegere school was dat NT = Natuur & Techniek.

Daarbij komt dat ik Wis B 4 uur in de week had en Wis D 3 uur in de week, d8 ik... maar wee'k niet meer zeker xD
Na 1 jaar werd het ook iets minder :p

Klopt helemaal. Zo veel mensen vatten wiD verkeerd op en zeggen dat het supahdupah nerd is.

Ik heb 2 uur wiB en 2 uur wiD :cool:

Bij ons kies je ook gewoon je richting, in dit geval was dat bij ons:
CM = Cultuur & Maatschappij
EM = Economie & Maatschappij
NG = Natuur & Gezondheid
NT = Natuur en Techniek

^ ook op volgorde van moeilijkheid, van makkelijk naar moeilijk :p

En in die richting zit een bepaald vakkenpakket dat vast staat. En meestal kan je dan 1 of 2 vakken kiezen die aansluiten op de profiel.

Ook weer helemaal mee eens :D NT Hier :p

haha CM op HAVO is relaxt, daar is wiskunde een keuzevak :)

Ik heb inderdaad NT, met als extra keuzevakken Economie en Wiskunde D. Wel veel wiskunde (1/5 van al mijn uren :S) maar dat is het wel waard denk is, sowieso is D zwaar easy (L)

NT met Latijn als taal. Wiskunde D als profielgebonden deel. Vrije deel economie en als extra keuzevak Mangagement en Organisatie.

Best nerdprofiel vergeleken met de meesten in mijn klas :cool:
 

DeletedUser17653

Guest
Klopt helemaal. Zo veel mensen vatten wiD verkeerd op en zeggen dat het supahdupah nerd is.

Ik heb 2 uur wiB en 2 uur wiD :cool:

Ook weer helemaal mee eens :D NT Hier :p

NT met Latijn als taal. Wiskunde D als profielgebonden deel. Vrije deel economie en als extra keuzevak Mangagement en Organisatie.

Best nerdprofiel vergeleken met de meesten in mijn klas :cool:

Ja, boeien, jij antwoordt niet op mijn e-buddy, jij bent toch mijn buddy? Antwoord!
 

DeletedUser

Guest
Beste Designers,

ik heb een vraagje:
Ik wil later iets doen met designen, wat heb ik daar voor nodig?
(nu heb ik het over welk profiel, welke vakken) en wat raad je aan (school enz.)?
Hoe meer informatie hoe beter!

Ik zit nu in het 3de leerjaar van VWO
in Overijssel (Nijverdal)
Nederland


Met Vriendelijke Groet,
SkyRevolution ;)
 

DeletedUser

Guest
Beste Designers,

ik heb een vraagje:
Ik wil later iets doen met designen, wat heb ik daar voor nodig?
(nu heb ik het over welk profiel, welke vakken) en wat raad je aan (school enz.)?
Hoe meer informatie hoe beter!

Ik zit nu in het 3de leerjaar van VWO
in Overijssel (Nijverdal)
Nederland


Met Vriendelijke Groet,
SkyRevolution ;)

lol, designen is zo ontiegelijk groot, wees wat specifieker en duik erzelf meer in.
Als je de richting weet kan je hetzelf ook gewoon opzoeken... -,-
 

DeletedUser

Guest
Beste Designers,

ik heb een vraagje:
Ik wil later iets doen met designen (websites, posters enz.), wat heb ik daar voor nodig?
(nu heb ik het over welk profiel, welke vakken) en wat raad je aan (school enz.)?
Hoe meer informatie hoe beter!

Ik zit nu in het 3de leerjaar van VWO
in Overijssel (Nijverdal)
Nederland


Met Vriendelijke Groet,
SkyRevolution

Beroepen waar ik aan denk
Interactief Ontwerper
Grafisch Ontwerper
 

DeletedUser

Guest
Beste Designers,

ik heb een vraagje:
Ik wil later iets doen met designen, wat heb ik daar voor nodig?
(nu heb ik het over welk profiel, welke vakken) en wat raad je aan (school enz.)?
Hoe meer informatie hoe beter!

Ik zit nu in het 3de leerjaar van VWO
in Overijssel (Nijverdal)
Nederland


Met Vriendelijke Groet,
SkyRevolution ;)

lol, designen is zo ontiegelijk groot, wees wat specifieker en duik erzelf meer in.
Als je de richting weet kan je hetzelf ook gewoon opzoeken... -,-

Beste Designers,

ik heb een vraagje:
Ik wil later iets doen met designen (websites, posters enz.), wat heb ik daar voor nodig?
(nu heb ik het over welk profiel, welke vakken) en wat raad je aan (school enz.)?
Hoe meer informatie hoe beter!

Ik zit nu in het 3de leerjaar van VWO
in Overijssel (Nijverdal)
Nederland


Met Vriendelijke Groet,
SkyRevolution

Beroepen waar ik aan denk
Interactief Ontwerper
Grafisch Ontwerper

Op je school (in België noemt dit CLB) kunnen ze je verder helpen.
Ook internet is een leuke bron van informatie.
 

DeletedUser

Guest
Beste Designers,

ik heb een vraagje:
Ik wil later iets doen met designen (websites, posters enz.), wat heb ik daar voor nodig?
(nu heb ik het over welk profiel, welke vakken) en wat raad je aan (school enz.)?
Hoe meer informatie hoe beter!

Ik zit nu in het 3de leerjaar van VWO
in Overijssel (Nijverdal)
Nederland


Met Vriendelijke Groet,
SkyRevolution

Beroepen waar ik aan denk
Interactief Ontwerper
Grafisch Ontwerper

Ik zou als ik jou was nog niet zo specifiek mikken op beroepen maar op de opleidingen! Aangezien opleidingen veel breder zijn en nooit zijn voor 1 specifiek beroep...
Zoek gewoon naar een opleiding met de meeste potenties voor jou gewilde beroepen maar hou in je achterhoofd dat een beroep dus vele male breder is!
Verder kan ik je niet echt een school aanraden aangezien iedereen zijn eigen behoefte heeft binnen een bepaalde school.. Bezoek gewoon een keer wat opendagen van scholen en let op dingen die je aanspreken!
 

DeletedUser

Guest
Ik studeer grafische vormgeving, maar veel Photoshop komt er niet bij kijken, hooguit een keer met een websitelayout maken.

Het is veel meer met Illustrator en InDesign, dat zijn eigenlijk de belangrijkste programma's en dan voor websites Dreamweaver natuurlijk.


En een beetje kunnen tekenen is ook niet verkeerd ;-)
 

DeletedUser

Guest
Beste Designers,

ik heb een vraagje:
Ik wil later iets doen met designen (websites, posters enz.), wat heb ik daar voor nodig?
(nu heb ik het over welk profiel, welke vakken) en wat raad je aan (school enz.)?
Hoe meer informatie hoe beter!

Ik zit nu in het 3de leerjaar van VWO
in Overijssel (Nijverdal)
Nederland


Met Vriendelijke Groet,
SkyRevolution

Beroepen waar ik aan denk
Interactief Ontwerper
Grafisch Ontwerper

Gezien je VWO doet, zou ik proberen Enschede, Saxion.. Toegepaste kunst&techniek of iets die richting..

En Nijverdal ja? Ik kom van de andere kant van de berg af ;-)
Haarle.
 

DeletedUser

Guest
Bedankt allemaal voor de informatie!


Gezien je VWO doet, zou ik proberen Enschede, Saxion.. Toegepaste kunst&techniek of iets die richting..

En Nijverdal ja? Ik kom van de andere kant van de berg af ;-)
Haarle.

Gezellig!
 
Bovenaan