Farmen FarmShaper

Reactiescore
1.276
Iemand die begrijpt hoe je weet waar ie op target? Want dan zet je 'm aan maar dan pakt ie dus aantal kata's wat nodig is maar hij zet niet automatisch de juiste target lijkt het?
Hij kiest het dichste target in de lijst die jij hebt ingeladen via berichtjes/FA. Daarna wist hij het dorp uit die lijst en pakt hij het volgende dichtste dorp, etc etc.

Is dat duidelijk? :)

Reactiescore
2
Hey,

Het lijkt alsof er wat veranderd is, enig idee waar we hier meer over kunnen vinden?
Hij lijkt het ook minder goed te doen met inladen van rapportjes, niet alles komt er in te staan..

Reactiescore
0
De Wallbreaker werkt bij mij wel
De Barbshaper helaas niet. Wellicht heeft het te maken dat de knop maak planning verder geen popup geeft.
De pop-up voor de instellingen worden wel geopend. dus popup niet geblokkeerd.

info:
wereld zonder Boog
wereld met Kerk
wereld met Ridder

--> rapportjes ingeladen door in de farm-assistant map het script te laden en de gebouwlevels op te slaan
--> farm assistant openen en scriptladen --> maak planning doet niks
--> verzamelplaats openen en script laden --> barb shaper(100)* --> bij klikken direct melding alle aanvallen zijn verstuurd.
--> 2e test. Alle kata's van huis --> script laden op de verzamelplaats. --> resultaat is een error melding van te weinig kata's en dat we dorp moeten wisselen. Hij checkt dus wel de info.

wat doe ik fout?

*getal als voorbeeld, hij herkend wel dat meerdere barbs geshaped moeten worden.

Reactiescore
1.276
De Wallbreaker werkt bij mij wel
De Barbshaper helaas niet. Wellicht heeft het te maken dat de knop maak planning verder geen popup geeft.
De pop-up voor de instellingen worden wel geopend. dus popup niet geblokkeerd.

info:
wereld zonder Boog
wereld met Kerk
wereld met Ridder

--> rapportjes ingeladen door in de farm-assistant map het script te laden en de gebouwlevels op te slaan
--> farm assistant openen en scriptladen --> maak planning doet niks
--> verzamelplaats openen en script laden --> barb shaper(100)* --> bij klikken direct melding alle aanvallen zijn verstuurd.
--> 2e test. Alle kata's van huis --> script laden op de verzamelplaats. --> resultaat is een error melding van te weinig kata's en dat we dorp moeten wisselen. Hij checkt dus wel de info.

wat doe ik fout?

*getal als voorbeeld, hij herkend wel dat meerdere barbs geshaped moeten worden.
Probleem is wss dat je de tw extensie niet geïnstalleerd hebt.

Reactiescore
1.276
Reactiescore
1.276
Goede avond allen,

Het is lang geleden dat ik nog eens een deftige uitleg voor een script gepost heb dus bij deze, een beetje lang uitgevallen uitleg die één van de mods hopelijk ook bij de originele post kan zetten.

Sinds een tijd is er aan de farmshaper een nieuwe knop toegevoegd waarvan velen niet echt weten hoe die werkt/dat die bestaat. Deze knop is ooit gemaakt door Warre en door mij toegevoegd/uitgebreid aan dit script.

Van de "oude" shaper is er nog één functionaliteit die gebruikt wordt door de planning shaper, wanneer je onderaan in de footer van TW op "AR Farmshaper" klikt krijg je onderstaande popup te zien, in het overige tabje kan je nog steeds kiezen in welke volgorde de Farm Shaper de gebouwen af moet werken en tot en met welk level hij ze moet shapen.
1732052039235.png

De werking zelf is vrij simpel, hij gaat op basis van scout rapporten/je FA berichtjes zelf een planning opmaken waarbij je op de "meest ideale" manier kan shapen, iedereen heeft zijn eigen visie over shapen, echter heb ik hierbij gewoon gebruik gemaakt van in mijn ogen de meest logische volgorde, je gaat eerst de dichtste dorpen op de dichtste targets sturen en zo verder tot al je kata's/rammen op zijn OF je het maximale aantal velden bereikt hebt.

Als je je naar de farm assistent pagina begeeft en het farmshape script activeert zal je de onderwetse knoppen zien staan, maar ook een nieuwe knop "Maak planning". Je kan het script best automatisch uitvoeren met de TW Extensie.

ONDERAAN DE FA PAGINA MOET JE DE "Meldingen per pagina" op 100 zetten.

1732050315642.png

1732050772091.png1732050158147.png

Instellingen:
- Groep: lijkt me weinig uitleg nodig, de groep waaruit hij dorpen gaat zoeken om shapes te versturen.
- Maximaal aantal velden: hier kan je kiezen om te zeggen hoeveel velden de shaper maximaal mag versturen.
- Maximale leeftijd: hier kan je kiezen hoe oud de rapportjes zijn die de shaper mag gebruiken (in dagen).
- Type shaper: Hier kan je kiezen voor "Wall Breaker" of "Farm Shaper", met Wall Breaker kan je ALLEEN muren targetten, met Farm Shaper kan je zowel gebouwen kata'en als muren kata'en/rammen, als de maximale afstand in velden van je shapes dus voor beiden hetzelfde is kies je best deze optie.
- Optimize shaping: In TW is er een logica waarbij je met treintjes van kata's/rammen veel minder aantallen nodig hebt om dezelfde schade te doen aan gebouwen, met deze optie aan te zetten kies je er dus voor om MEER kleine aanvallen te plannen die MINDER rammen/kata's zullen gebruiken maar MEER gewone troepen zullen gebruiken.
- Gebouwen inladen uit rapportjes: Zoals de naam zegt, hiermee kan je kiezen om rapportjes ook in te laden van scout rapportjes om meer info van gebouwen op te halen na bijvoorbeeld een manuele scoutronde, hier wordt rekening gehouden met de "Maximale leeftijd" van je rapportjes die ingesteld is.
- Wall level predict: Hier kan je kiezen om bij gele/rode rapportjes een standaard muur niveau aan te geven aan de shaper WANNEER er geen info gevonden is uit rapportjes/FA.
- Minimale populatie per aanval: Hier kan je instellen hoeveel populatie aan troepen er minimaal MEE moeten lopen met de kata's/rammen.
- Eenheden: Geen uitleg nodig, kies eenheden om mee te lopen (minimaal 1).
- Minimaal aantal scouts per aanval: aangezien zowel de Wall Breaker als Farm Shaper rekening houden met gebouw levels die gevonden worden in rapportjes is het zowat altijd ideaal om deze op 1 te zetten.

Shaper instellingen:
- Muren kata'en/rammen: lijkt me weinig uitleg nodig, hier kan je kiezen of de Farm Shaper rammen/kata's mag gebruiken om muren te slopen, zo niet moet je apart de Wall Breaker gebruiken.

Nadat je je instellingen goed gezet hebt heb je 2 opties:
- Gebruik resterende data: Wanneer je al eerder een planning van het geselecteerd type gedaan hebt (dus "Wall Breaker" of "Farm Shaper"), krijg je de knop "Gebruik resterende data" te zien, deze knop gaat er van uit dat je de vorige gemaakte planning VOLLEDIG verstuurd hebt en gaat met de opgehaalde data van toen verder werken aan shapes, dit is ideaal wanneer nog niet al je shapes aangekomen zijn en je toch al verder wilt gaan met shapen. Deze gegevens worden overschreven vanaf je weer op zoeken klikt (dit gaat zeer snel omdat hij geen gegevens moet ophalen van rapportjes etc).
- Zoeken: hierbij gaat hij aan de hand van de ingestelde waarden een nieuwe shape planning maken (dit kan even duren maar je krijgt een duidelijk overzicht van de vooruitgang te zien).

Nadat de planner klaar is heb je 3 mogelijke uitkomsten:
- Er waren geen aanvallen die voldeden aan je instellingen.
1732051621465.png
- Je hebt momenteel niet genoeg troepen beschikbaar om mee te sturen met de shapes.
1732051609174.png
- De planning is gelukt en je kan nu 4 aanvallen versturen.
1732051570893.png

Bij de laatste optie klik je op "Geplande aanvallen versturen" of ga je naar de verzamelplaats. Hier krijg je nu een nieuw info kadertje te zien.1732051775232.png
Hierbij is het een vrij logische uitvoering van de planning:
je drukt op x => gaat naar het juiste dorp en vult het juiste target in
je drukt nogmaals op x => de correcte eenheden worden ingevult.
je drukt enter => op de confirm pagina wordt bij Farm Shaper het juiste gebouw geselecteerd.
Repeat deze stappen tot je planning volledig klaar is of tot je er genoeg van hebt.. :oops:

Ik hoop dat deze uitleg goed genoeg is en bij vragen ben ik bereikbaar via Discord.

Laatst bewerkt:
Bovenaan