Eindposts

DeletedUser

Guest
Ook nog even een verhaaltje van ons uit. Al is dat zeker niet één van mijn sterke punten. Dit verhaal komt vanuit ons stammenforum en ik heb het in een klein half uurtje getypt dus ja er ontbreken dingen ;)

In eerste instantie was ik in mijn eentje begonnen op deze wereld. Maar op de tweede dag joinde Yvo het team al. En we hebben het samen tot het einde uitgehouden ;). We kende elkaar al van wereld 26 waar we een jaar in de zelfde stam hadden gespeeld. Daar had ik tot 8.4 miljoen punten solo gespeeld en een co was eigenlijk nooit bij me opgekomen. Maar een goede co blijkt fijn te zijn :D.

1-30.000
Nu over deze wereld. We zijn 50 dagen later begonnen maar ik wou er wel gelijk vol voor gaan. Dus er werd hier gelijk vanaf dag 1 hard gefarmt. We groeiden onze buren er daardoor snel uit en kwamen met een gebrek aan edelvoer gezien moraal en ook konden we haast geen spelers meer farmen. Ook hadden we besloten dat ons cluster een vereiste was. Op w26 bestond mijn account een hele lang sliert van meer dan 2 continenten lang en dit ging niet nog een keer gebeuren.

30.000-100.000
Ondertussen hadden we al wel een gezellige stam gevonden maar wij groeiden te hard en we zochten een andere stam. Destijds lagen er 2 erg grote gevaarlijke spelers boven ons. Nakha en fantasy van de stam Signum. Ik heb in deze periode wel een contact opgenomen met illy destijds over onze toekomst.

100.000-600.000
Helaas lagen we in de weg voor zijn edelrichting. Tot op een gegeven moment werd Corrado16V barbaar. De nummer 2 van de wereld dacht ik destijds. We waren toen al aardig opgeschoten met onze punten en aangezien nakha meer ruimte had gekregen ivm het barbaar worden van corrado konden wij Signum joinen.

Ik heb in deze periode onze groei vergeleken met poesjestoei, de toenmalige nummer 1. Na een bepaald aantal dagen had hij 150k punten, ik weet niet precies meer hoe lang, en wij hadden in de zelfde tijd 280k punten. Natuurlijk niet te vergelijken gezien de ligging en grotere concurrentie om hem heen maar, we liepen in ieder geval in qua groei.

600.000-1.200.000
Na een maandje in Signum te zitten viel Signum en ontstond het huidige Wall, toen heette did nog kamp zuid dacht ik. Voor ons in het zuiden veranderde er niet zo veel. Ook hebben we in deze periode klompen in Kamp zuid geloodst. Een goede speler waar we in het begin van deze wereld goed contact mee hadden. (gezellige whatsapp groep). Verder herriner ik met hier niet zo heel veel meer van.

1.200.000-3.000.000
We hadden al vanaf het begin van de wereld goed contact met Dame Avalonn, een speelster die wij eigenlijk graag in Kamp zuid zagen maar helaas extreem lastig lag voor onze edelrichting en een jump was geen oplossing voor ons. Dan was er ook nog de speler The Savior, een grote speler die naast ons was komen te liggen door het edelen. We hadden wel een contact met hem maar, geen nap oid. Het account Dame Avalonn was een rond cluster in deze tijd en had aan ongeveer 80% van haar dorpen front met deze speler. We kregen ergens in deze periode ook een aanval van EIR op ons maar gelukkig was de def er op tijd en hoefde er niet zo veel gedaan te worden buiten beetje met def schuiven. We besloten om samen met haar The Savior weg te werken en er begon een flinke oorlog. Maar aangezien The savior de aanval van Dame Avalonn niet zag aankomen midden in zijn cluster verloor hij snel dorpen. Na de oorlog hebben we Dame avalonn geinternt en is ze er bij gekomen als derde co hier.


Hoeveel punten we vanaf hier hebben weet ik niet meer. We hebben iig sindsdien een hele poos op de 2e plek gestaan op de groeiranglijst.

Vervolgens hebben we een poosje besteed om de noobs uit ons cluster te edelen die er steeds bij kwamen in het zuiden. Want die noobs bleven maar op begin opnieuw klikken ofzo en alle barbaren edelen in op en onder ons cluster.

Toen begon de oorlog tegen Lt.strueg Revenge. Hier kan ik met erg weinig van herrineren. Het was een speler van ruim 3 miljoen maar, in 4 maanden was hij helemaal weggedelt, 60% door ons en 40 % geinternt door EIR. Hier had hans een redelijk aandeel in internen. Deze hebben we vervolgens samen met Nakha weggedelt. Nadat hij verjagen werd jumpte hij iets verderop en ging daar vrolijk verder met barbs edelen). Toen was Mauss aan de beurt. Deze had nu front met Nakha, amour geurre en ons. Hij was redelijk gestackt maar we hebben er gewoon doorheen gebashed. Het is ondertussen maart 2015 en de wereld is zogoed als gespeeld. Van EIR en TAoW was niet zo veel meer over en toen werd dit account een stuk minder actief. We hebben daarna nog wat accounts geinternt maar veel meer ook niet.

Verder wil ik iedereen bedanken voor de mooie tijd hier op wereld 35. Ook ik trek de stekker uit tribalwars wat ik al ongeveer een half jaar geleden heb gedaan. Het is mooi geweest, het kost te veel tijd. Overigens heb ik er geen spijt van.

mvg Casper
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Wat begon als een grapje, is uitgegroeid tot tijdvretend spel. Sander (ex- De Mammoet), in die tijd een klasgenoot van me, was begonnen met Tribalwars. Hij en een aantal anderen uit zijn klas, spelend onder de namen *BigMama, Illy en AlterEgo., lagen in continent 44 en zaten met zijn allen in Time, de rank 5 of 6 stam, ik weet niet meer precies hoe hoog ze stonden. Sander lag bovenin continent 44 en ik werd in de rim van continent 34 gedropt. Dat was op 25 november 2013, bijna 50 dagen na de opening van de wereld.

Ik had nooit gedacht dat ik het spel serieus zou gaan spelen. Ik kwam op de wereld om ze maar ‘even te laten zien hoe het spelletje moest’, omdat ik het spelletje al kende en 2 jaar daarvoor was gestopt. Al snel kwam ik bij 1000 punten, had een stammetje genaamd Curiosity opgericht en zat daar samen met Sander in. Niet lang daarna kwam de stam Time in gevaar, doordat hun grootste lid, .Little Wizard, de stam had verlaten en was begonnen met het opedelen van de leden. Op het moment dat dit gebeurde, had ik net mijn 2e dorpje. Dat was in het begin van 2014. En ja, ik deed dus 1,5 maand over het edelen van mijn tweede dorpje. Geeft aan hoe serieus ik er op dat moment mee bezig was. Ik farmde niet en zette zo nu en dan iets aan het bouwen. Dat was ook goed te merken toen ik bij 4 dorpen een buurman had van 200k+, genaamd Leonardiss, een stamgenoot van .Little Wizard.
Met 15.000 punten verdeeld over 4 dorpen werd ik meerdere malen gescout door hem, toen het opeens stopte. Een paar dagen later waren zijn dorpen op grijs gegaan: hij was geband (ik weet nog steeds niet waarom) en zijn account werd verwijderd. Net op dat moment had ik contact gezocht met Misery en Nunspeters, 2 spelers die in het ‘nieuwe’ Time zaten. De oude stam van mijn opgeëdelde klasgenoten. Ik besloot voor de veiligheid moraalbreker te worden van Nunspeters die toen rond de 150.000 punten had. Door zijn clears kon ik 2 grote barbarendorpen van Leonardiss veroveren en daarmee werden mijn punten flink geboost. Het is ondertussen al een maand later, begin februari.

Rond diezelfde periode werd Sander bestookt door Pyros Xelith, de leider van Time. Hij vernietigde de boerderijen van Sander’s dorpjes in continent 34 die hij had veroverd, zodat wij dichter bij elkaar kwamen te liggen. Tot hij op een avond besloot een edeltrein te sturen. Sander, op dit moment nog redelijk nieuw in dit spel, gaf mij de vv, en ik kreeg het voor elkaar om die trein ’s nachts via mijn iPodje te snipen. Hiervan was Pyros blijkbaar zo onder de indruk, dat ik èn Sander nog diezelfde dag een invite kregen voor Time. Een maand later werd Pyros zelf verslagen. Pas toen kwam alles een beetje van de grond. Time was de rank 1 stam in continent 34, het continent waar wij allebei lagen. We groeiden allebei door en toen ik rond de 100.000 punten kwam, besloot de stam tot een fusie die uiteindelijk het einde van de stam betekende.

De stam TOW, een veel kleinere stam, die in de nieuwe rim van continent 34 lag, voegde zich bij onze stam. Door deze overhaaste beslissing waren er veel conflicten over groeiruimte, mensen die elkaar in de weg lagen, mensen die bij elkaar in het cluster gingen edelen etcetera. Rond deze tijd besloot mijn broertje Jakoe99 het spelletje ook weer eens te proberen. Hij begon in continent 35 en is in de rim van continent 34 gejumpd, precies de plaats waar 2 weken later ook leden van oud TOW naartoe sprongen. Op het moment dat dit gebeurde is het april 2014, en bungelde ik rond de 300.000 punten.

Ruim een maand later, eind mei, besloot een stamgenoot van ons, Lord Anton II, dat hij het mooi geweest vond. Hij was doorgegroeid naar de rim van continent 35 en doneerde al zijn dorpen daar aan mij. De dorpen die hij in continent 34 had werden verdeeld onder de andere leden. Maar ik was niet de enige die interesse had in zijn dorpen. Tronan, op dat moment ruim 1.5 miljoen punten, lag vlak onder Anton, die, net als ik, rond de 600.000 punten had. Op dat moment werd het al vrij snel duidelijk dat ik een edeltekort had. Ook kwam Strange Clouds., toen bijna 2 maanden in de stam, snel dichterbij, wat natuurlijk niet kon gebeuren! Ik hoorde dat Tomas elke dag farmde en besloot dat het voor mij tijd was om dat ook te gaan doen, zodat ik èn de voorsprong zou behouden èn Anton sneller kon internen. Hierdoor was het zaakje half juni al gefixt en kon Anton zijn account verwijderden.
Wat mij toen ook al langer was opgevallen, was dat ik nog geen enkel dorp was kwijtgeraakt. Na het internen van Anton tikte in bijna de miljoen punten aan, nog steeds zonder een dorp te verliezen. Dit is vanaf toen het hoofddoel van dit account geworden: wat er ook gebeurd, ik zal géén dorp verliezen. Ik had hier dan ook een heleboel voor over, treinen die je normaal zou recappen werden geblockt met het kleine beetje offense dat ik in die tijd nog had. Het behouden van mijn ‘-0’ op de stats is als een rode draad de afgelopen 1,5 jaar door het account gegaan. Op -0 blijven staan, dan is het goed, meer hoeft niet, maar is wel mooi meegenomen. Dit resulteerde in heel voorzichtig spel (geen losse edeltreinen op spelers, overal strak def achter timen, dorpen die aangevallen konden worden al bij voorbaat stacken) met bijna 70% def. Ik had niet veel keus. Het was een kwestie van overleven met grootmachten als Tronan, Poesjestoei en Bateken, constant op de loer naar nieuwe slachtoffers.

Maar eind juni/begin augustus kwam er wel een kleine doorbraak ten opzichte van Tronan. We kwamen in contact met elkaar en hebben samen king-darkness opgerold. Een paar dagen later verscheen een topic op het forum waarop nunspeters aangaf dat hij het mooi geweest vond. Ik overtuigde hem om te blijven en we besloten aan een fusie te beginnen. Al was dit geen normale fusie; normaal zal degene met het grootste account de dorpen van de kleinere overnemen. In dit geval besloten we het andersom te doen, omdat ik (nog steeds) elke dag farmde en op die manier sneller edels bij elkaar had dan hij. Nunspeters gaf zijn vv aan Strange Clouds., die, tot ergernis van Tomas, bijna alle dorpen hebben voorgeëdeld voor mij om de boel nog sneller te kunnen overnemen.

Dit ging 2 maanden lang zo door, met 2/3 dorpjes per dag lag het tempo niet erg hoog natuurlijk. Tot in augustus gebeurde wat velen van ons al aan zagen komen: Curiosity (de nieuwe naam van Time) viel uit elkaar. De oud leden van TOW die nog over waren vormden een nieuwe stam, HSB, en stonden direct #2 in ons continent. Achteraf is dit heel goed geweest voor ons als stam. We hadden nu een Skypegroep, praatten veel met elkaar en hadden vooral heel veel plezier in het spelletje gekregen. Op dat moment was mijn account bijna volledig front met de vijand. Een groot deel Tronan en nu ook nog het hele noorden met Your Destiny en Puntzak, 2 HSB spelers. Ik zag de bui al hangen en vroeg voor preventieve ondersteuning in de stam die ik ook kreeg. Sander, Strange, Maarten (.Dzjengis Khan) en ikzelf propten mijn front helemaal vol. En, zoals verwacht, werd de aanval op mijn account geopend door Tronan, Gannef, Puntzak en Your Destiny. De teller steeg tot boven de 500, wat toendertijd best zorgwekkend was voor een account van nog geen 2 miljoen punten. Het was toen eind juli.


’s Nachts op mijn iPodje de boel zitten taggen, aangezien Tronan en Gannef de clears pas rond een uur of 1 de deur uitstuurden. Alles op de frontdorpen geblockt, korte afstand clears werden direct vernietigd en alle aanvallen op dorpen die relatief veilig lagen werden gedodged. Het account was gelukkig bijna de hele dag online, aangezien ik altijd kon rekenen op Jens, Klaas en Tomas, die de vv overdag wilden toen terwijl ik op school zat. Op die manier kwamen we er bij die ‘massa’ redelijk goed vanaf. De dorpen waren flink beschadigd, maar ik wist 3 dorpjes van Puntzak te pakken, wat toch een positief resultaat was. Het opbouwen kon weer beginnen. De def van .Dzjengis Khan en Sander waren flink verzwakt, maar dit was op dit moment geen probleem. De fusie met Nunspeters was op dat moment ook zo goed als afgerond, maar de originele speler van Nunspeters heeft sinds hij de vv heeft afgegeven aan Strange Clouds. nooit meer iets van zich laten horen, wat een enorme tegenslag was, aangezien ik best een medespeler kon gebruiken voor een account dat nog steeds evenveel front had.

Toen Tronan besloot om eind augustus een tweede ‘wave’ te sturen, stonden de zaken er wat minder voor. Strange Clouds. stuurde via het account van .Dzjengis Khan zoveel def als hij kon, net als Sander vanaf De Mammoet. Tronan wist door een aantal dorpen heen te breken. Toen ik thuiskwam en op Skype zag dat de eerste edeltreinen deze kant opkwamen, heb ik direct mijn pc aangezet en heb ik ze gesniped, wat gelukkig vrij soepel ging, gek genoeg. Ik moest en zou mijn -0 behouden, dorpen opgeven of recappen was geen optie. Tronan zag dat edeltreinen geen zin hadden en besloot edelclears te gooien, waar wij al bang voor waren. Gelukkig maakte hij een schoonheidsfoutje waardoor 22 van de 28 edelclears in nachtbonus aankwamen, die ik daarom nog makkelijk kon blocken met restjes troepen.
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Omdat Tronan nog steeds een dreiging was, besloot ik op het AF een aanvraag te doen naar een co-speler. Zo kwam ik bij Rolf uit, die achteraf sowieso de beste keus was :D. Tronan en Poesjestoei verlieten hun stam en voegden zich bij Wall, de nieuwe nummer 1 stam. Een goede week later kreeg ook ik, dankzij inzet van Strange Clouds. (Jens) en natuurlijk dankzij Bateken (Jonathan), ook de mogelijkheid om Curiosity, na een goeie 8 maanden, te verlaten. Hiervoor ben ik iedereen die iets positiefs over mijn account heeft gezegd natuurlijk heel dankbaar. Op dat moment zat ik op 2,2 miljoen punten.

Na net een week in Wall te hebben gezeten, terwijl DCranae vol onder vuur lag van TAoW, besloten Sander, .Dzjengis en ik dat het tijd was voor wraak. We smeten al onze clears op Your Destiny, die, zonder al te veel tegenstand, viel. De dorpen werden tussen ons verdeeld en Puntzak was de enige speler die nog een eventuele bedreiging kon vormen in het noorden. Nadat Your Destiny van de kaart geveegd was, ben ik samen met Sander direct doorgegaan op Puntzak, die net als Your Destiny binnen een kleine maand van de kaart geveegd was. Het is nu begin november, met een goeie 3 miljoen punten op de teller. Een maand nadat ook Jelmer (Admin-Im-Back), ook een klasgenoot van me, de wereld joinde. Het account staat eerste in continent 34 en is op zoek naar meer.

Ik had steeds beter contact gekregen met Daan van Tronan en hij begon langzaam de interesse in het spel een beetje te verliezen. De andere werelden waar hij speelde liepen ten einde en we besloten tot een fusie: een fusie waar we achteraf veel commentaar op gekregen hebben. Maar wij hebben het altijd de beste keus gevonden. Tronan was niet erg actief, ik wel, Tronan had front, ik niet. Het was volgens ons een logische keus en daarom besloten we het ook door te zetten. In diezelfde periode deelde Wall ook de enige, maar gelijk ook de genadeslag uit aan TAoW. Onze clears hebben toen, samen met die van Strange, Perrin Aybara vernietigd.

Tot en met januari 2015 waren de overnames vooral Tronan en een paar kleine rimspelers in continent 34 en 35. Toen vonden we het internen mooi geweest en hebben we met toestemming van Tronan Grevic van TAoW bijna volledig weggeëdeld. En ja, wederom, zonder enige tegenstand. In de weken die daarop volgden bestonden de taken vooral uit regelmatig farmen, proberen om Jelmer zoveel mogelijk te helpen en het edelen van spelers die meer in de rim lagen, zoals Mr Barracuda en Psy13m. Respect voor Psy13m, hij had maar 200.000 punten maar heeft meer tegenstand geboden dan welke speler dan ook op deze wereld tegen ons. Het is nu bijna maart, het account is opgeklommen naar de top 15 en staat op zo’n 6,5 miljoen punten.

Na een paar kleine conflicten over oude stamgenoten van Curiosity die nu in de weg zouden liggen, besloot Sander zijn account De Mammoet op een mooie 3,7 miljoen punten toen, op grijs te zetten om vervolgens de plaats van Daan in te nemen op Tronan. En dat gebeurde. Tijdens een uurtje informatica op school zag Jelmer dat het account op grijs was en de eerste treinen konden direct verstuurd worden. Een week later ging -vrij onverwachts- , ook .Dzjengis Kahn op delete, wat nog meer 10k barbs betekende. Dit resulteerde in gouden tijden voor zowel de farm als de groei.

Nadat in eind april het gebied voldoende was geclaimed en de constante clusterfucks van Bargozz en Olimen waren opgeruimd, stelde Sander voor om Knierps, mijn oud-leider van Curiosity, op te ruimen. We waren het er over eens dat hij nooit van grote betekenis voor ons is geweest en we hielden hem in die tijd eigenlijk alleen onder bescherming omdat hij in onze oude stam zat (overigens ook het laatst overgebleven lid). We wisten dat we veel clears nodig zouden hebben, omdat hij 90% def was. Klaas hielp ons (Jens was gestopt en Tomas was van de aardbodem verdwenen) en samen wisten we het account op grijs te spelen. Toen Knierps op delete was vond Sander het ook mooi geweest en besloot niet heel actief meer verder te spelen. Het is eind mei 2015, ons account is opgegroeid tot een grootmacht op de wereld en staat op 11 miljoen punten, nog steeds zonder ook maar 1 dorp te verliezen.

De wereld was gespeeld. Wall bezat 65% van de spelersdorpen en het aftellen was begonnen. De reden dat ik toen niet ben gestopt is eigenlijk niet heel complex: Jelmer speelde nog steeds en ik wou ook wel zien hoe ver ik nog kon komen. Het is ook de eerste keer dat ik op mijn eigen account Pedik zo ver ben gekomen (hiervoor was 2 dorpen de max). Dit resulteerde in een hele hoop farmen en edelen, waar uiteindelijk 16,5 miljoen punten, verdeeld over 1654 dorpen op een 2e plaats zijn uitgekomen. Iets dat ik vooraf nooit had durven zeggen.

Velen vinden dat de 2e plek onverdiend is, omdat ik die puur heb behaald door samen met Rolf veel te farmen. Maar ik vind dit geen goed argument. Farmen is een onderdeel van het spel waarmee je een voordeel kunt opbouwen op andere spelers. Ik ben blij dat ik het gedaan heb en ik kan nu ook zeggen dat ik trots ben. Trots op wat ik en Rolf hebben bereikt op Pedik: een 2e plaats, nooit een dorp verloren, een hoop verslagen tegenstanders en veel vijanden van de kaart geveegd. Maar ik ben ook trots op mijn vrienden Sander, Jelmer en ook Klaas. Zij gaven mij constant motivatie om door te gaan met groeien, te blijven spelen op het account en ook vooral om het spelletje leuk te houden. Hier wil ik ze dan ook heel erg voor bedanken, want ik had dit achteraf toch niet willen missen.

Wie ik nog meer wil bedanken zijn mijn stamgenoten en ex-stamgenoten, waaronder .Dzjengis Kahn, Lord Anton II, Swinge en ChaosMasterNL. Stuk voor stuk hele goede vrienden geweest die helaas het einde van de wereld niet meer mee hebben gemaakt. Ook mijn huidige stamgenoten zijn heel waardevol geweest. Hoewel ik tegen het recruiten van Vlammer en Dubium was, is het toch maar goed dat de wereld nu is geëindigd. Ik wil Justus (Daniël) bedanken voor de scripts die hij me heeft aangeraden en Dylan voor de gezellige gesprekken, Bateken (Jonathan en Sietse) voor het loodsen van mijn accountje in de enige stam die de wereld kon winnen, Tronan (Daan) voor de kans die hij me heeft gegeven door de fusie en natuurlijk, Fantasy. (Rick) voor het snelle groeien, waardoor ik mezelf pushte om ook te blijven gaan en alle anderen voor de gezellige periode. Special thanks to Strange Clouds., die me toch ook altijd in de moeilijkere tijden in de stam heeft bijgestaan. En niet te vergeten natuurlijk Rolf, die altijd de clears heeft verstuurd, vaak een farmronde heeft meegepakt, altijd trouw bij het account is geweest, maar vooral een super gezellige gast is die ik volgend jaar zeker in Zwolle ga zien! :D

Ik wil iedereen bedanken voor de hele gezellige tijd die ik hier heb gehad in de stam Wall. Ik hoop jullie nog eens te spreken en misschien zien jullie me ooit nog in een nieuwe wereld, met nieuwe spelers, nieuwe stammen en nieuwe kansen. Het ga jullie goed!


Patrick
 

DeletedUser

Guest
Allereerst gefeliciteerd! We hebben w35 gewonnen!
Ging niet altijd even makkelijk, maar is toch gelukt.
Ik wil ook wat mensen bedanken! Tevens volgt dit verhaal mijn wereld geschiedenis :)


Ik keek redelijk naar Jonathan op toen dat grote account dat zoveel winsten boekte op w29 ineens op Skype in een groep met me zat en aangaf dat hij ons ging joinen. Een gezellige speler waar ik dan ook vaak mee eens was.
Toen je die stab kreeg en je troepen weggestuurd zag heb ik wel 20 mods uit gescholden om die terug te fixen, helaas was dat te laat :)

Je vroeg me redelijk laat in w29 voor Wall, want je buur account lag al een paar keer onder vuur en was nu rustig.
Ik kwam op DVH, een 2,2mil account met meer kapotte boeren dan OFF dorpen. Na een praatje met Jelle van nog geen kwariertje logde ik al.

Binnen een uurtje was ik alweer scouts aan het taggen.

Binnen een paar dagen vroeg ik def aan voor een massa van TaoW die dat weekend aan zou komen.

Binnen een weekje of 3 had ik 3 rondes massa achter de rug en was de ODD positie gestegen van top 10 naar een toenmalig enorm hoge #1. Was het eerste account dat 25mil + OD had en voordat de #2 op 25mil zat had DVH al het dubbele.


Maar de stam sleepte het account er door heen, ik kreeg tips over account indelingen van Jonathan (meer off = meer beest :D) en verschillende stamgenoten lieten me zien dat ik vaak wat te veel def aanvroeg :)
CragHack was een uitstekende buurman om aan te vallen en te deffen. Ook daarvoor mijn dank!

Dan kwam de zomervakantie, waar ik wel 4 co's had gefixt (Jelle en Jelmer waren al pleite) maar blijkbaar geen eentje die kon voorkomen dat het account werd geneukt.
Ik werd een intern maar bleef wel munten slaan :p

S/O naar team Bateken die niet wouden dat ik ergens zou opnieuw beginnen maar me ergens barbs wouden laten edelen om def slaaf te worden!

Tronan, Pedik en Strange Clouds
Een 120k accountje dat al vond dat ie goed bezig was toen het 3 net geedelde barbs van Perrin Aybara snachts pakte kreeg met veel support een wonder (re)start vanaf de rim.

Met vv's van CragHack en justus zijn er de eerste paar dagen zeker 50 dorpen gepakt. En de week erop nog eens 50.
Binnen een aantal weekjes was DVH een miljoenen account en had het grotendeels solo Perrin Aybara en Pitje13 gepakt.
Bijna naadloos door op spelers als Fasterix, Maxies, KingZeus en als allerlaatste ook nog King Java.

Deze enorme comeback, die geindigd is op 8.6miljoen, 2miljoen minder dan 5 daagjes geleden en louter bestaand uit dorpen van TAoW spelers en hun barbs , is te danken aan mijn (bijna)buurtjes in het noorden.
Een MB rol zou ik het niet willen noemen maar daar komt het wel op neer :p

De Rest
Er zijn een hoop spelers waar ik nooit zoveel mee te maken heb gehad.
Spelers als Vlammer, Dubium, Klompenxl, Severe Winter etc heb ik nooit veel contact mee gehad. spelers als Thunderwar, LadyRevange GBL en justus al een stuk meer.

Heb veel geleerd deze wereld en ook wat vervelende dingen mee gemaakt.
Hoort er allemaal bij. Verder wens ik veel mensen succes met stoppen en zie ik misschien nog iemand op w40 of w43. Al hoop ik zelf ook te stoppen.

@Jonathan, ik verwacht een Zonamo Spitsessie over deze gruwelijke wereldwinst G.
#DVH in de tent, het is beter dat je rent!
 

DeletedUser5148

Guest
Bateken inc:

Even opleggen (enkel voor hiphop-liefhebbers): https://www.youtube.com/watch?v=_j8uoB72ylc


Synthese van de wereld

Het begon allemaal op een mooie, zonnige dag.
Joking.
Voor mij begon w35 toen een goede TW-vriend van mij genaamd Brent S., me kwam vragen of ik op Bateken wou komen spelen. Hij was namelijk met enkele RL-vrienden (Axel B. => vandaar de naam bateken en Jelle V.L.) begonnen op w35. Ik had toen geen account en was niet spelende. Ik dacht: "Ach ja, waarom ook niet?" Toen ik startte, had bateken 400 punten.

Al van in het begin was het duidelijk: we waren helemaal niet slecht bezig. Door mijn ervaring kreeg ik veel aanzien van de andere spelers op bateken. Het zorgde ervoor dat mijn invloed op het account groeide. In de eerste fase van de wereld ging dat concreet over welke gebouwen er werden gebouwd, wie er werd gecleared enzovoort. Bateken was full offence. Ik heb die mentaliteit gelanceerd. Ofwel is het alles, ofwel is het niets. Ik speel niet voor troostprijzen.

Bateken raakte verdomd snel hoog in de ranglijsten, tot mijn eigen verbazing. Zowel in de ODA-ranglijst als de punten-ranglijst konden we ons mannetje staan. Wat niet evident is, want die twee rangen spreken elkaar normaal gezien tegen. Deze rankings hadden enkele gevolgen voor het account. Het heeft van bateken gemaakt wat het is: een veelbesproken figuur op w35.

De eerste stam waarin bateken vertoefde was IQ. Als ervaren speler had ik een hekel aan de average snotneuzen die er in de stam zaten. Op alles had ik kritiek (ja, ik wou met niemand een BG of NAP aangaan, want dat boeit niet). De haat groeide en eenmaal het account sterk genoeg stond werd de beslissing genomen om de stam te verlaten.

Deze beslissing zette bateken in een gevaarlijke situatie. IQ was heel vijandig en was vastberaden om het account naar beneden te halen. Mede omwille van het feit dat wij op bateken ons gedroegen als retards (wat we diep van binnen zijn, ofcourse). Tijdens dit schrijven kijk ik dan ook graag naar de eerste overnames van het account. Deze bevestigen de rivaliteit tussen bateken-IQ. Gelukkig was het bateken die dorpen over nam en niet omgekeerd.

Bateken kreeg ondertussen onderdak in een nieuwe stam, genaamd Stahp!. Deze delegeerde tijdelijk de wereld en heeft onderdak geboden aan enkele, nog steeds bestaande toppers als Poesjestoei en .DeVliegendeHollander.

IQ was vastberaden om wraak te nemen. Zij sloten een BG met een stam (Time) die de andere kant lag van het account om ons plat te krijgen. Heel even leek hen dit te lukken. In deze strijd kreeg bateken een nieuwe co, genaamd Gillian H. Ik leerde hem kennen op school en hij had één groot voordeel. Zoals de echte pokerspeler die hij was, bleef hij 's avonds laat op. Dit resulteerde in lekker farmen ’s nachts en edels in de ochtend die gesniped konden worden zonder dat ik mijn rust moest laten.

Als bij wonder overleefde bateken het hele zooitje. Doordat bateken deze gruwelijke beginfase overleefde, kregen we veel aanzien IG en op het AF. Als ik me niet vergis, dan behaalden we als eerste van de wereld de prestatie van 15 edels te mollen. Deze award haalden we voordat we 50k hadden gehaald.
 

DeletedUser5148

Guest
Stahp! was geen lang leven gegund. Het collectief liep ten einde en bateken zocht nieuwe oorden. Omringd met enkele (tijdelijke) PBG's richtte ik een eigen stammetje op, welke al snel op ging in een groter collectief. In dit nieuwe collectief, was ik verenigd met Crag Hack. Deze speler lag aan de andere zijde van Time. Op de kaart was de situatie dus als volgt:
IQ - Bateken - Time - Crag Hack

Simpel als het is, zocht ik toenadering tot CH. Beetje bij beetje, krimpte Time, mede door ons toedoen. Maar ook deze stam (welke volgens TW-stats PEC Zwolle heette, al is die naam door de tijd heen veranderd) was geen lang leven gegund.

Dit resulteerde opnieuw in een stamloze periode voor het account. We waren vrienden met iedereen, dus onze opties lagen open. Het was een kwestie van tijd vooraleer bateken in een nieuw collectief zou treden. De stamkeuzes werden echter zeer serieus genomen op het account. We waren reeds gehaat bij minder belangrijke, naburige stammen. We moesten er voor zorgen dat de belangrijkere spelers op de wereld, wel nog positief zouden kijken naar het account. Voor bateken was het belangrijk om de juiste stamkeuze te maken. Door onze positie (centraal in de wereld) wisten we dat we sowieso aan het front zouden liggen.

Na twee weken stamloos te zijn geweest (wat in zo'n tijd niet evident is, aangezien een account makkelijk klein te krijgen is in die tijd van de wereld), ging bateken naar EiR. EiR was toen één van de grootmachten in de wereld. Doordat deze stap werd gemaakt, werd er opnieuw afstand gedaan van CH, met dewelke bateken een zeer goede verstandhouding had.

Intussen waren er enkele evoluties gekomen op het account zelf. De eerste spelers (Brent, Gillian, Jelle & Axel) maakten plaats voor hét beest van Tribal Wars. Dé speler waarvoor ik eeuwig respect zal hebben. Dé speler wiens verblijf op deze wereld kort maar krachtig was. Ik heb het over Mark V., mijn oermaat vanop W3. Mark en ik zaten op dezelfde lijn. Zero bullshit, full offence. Het beloofde knaltijd te worden met Mark erbij.

Bateken was intussen gegroeid naar de top vijf. ODA rang 1 was een evidentie geworden. Systematisch zijn we elk account in de omgeving beginnen uitroeien. Hoeveel troepen we hiervoor nodig hadden was een bijzaak. We waren gekend om gigantisch hard te faken, zo kregen spelers met 10 dorpen makkelijk 150 aanvallen, gewoon om de verwarring erin te houden. Op onze eerste 100 dorpen hadden we 9 defdorpen. Qua offensieve kracht waren we dus de nummer 1 van de wereld.

Mark is een bezeten speler. Eenmaal hij een doel heeft dan gaat hij ervoor. Hij heeft het inzicht van een doorgewinterde strateeg. Samen met de grote activiteit en oneindig veel offense (toch in dat stadium van de wereld), ontpopte bateken zich tot dé nachtmerrie van al zijn buren.

We hielden TW heel simpel. Veel anders dan beuken, snipen, timen, ownen was er niet. Mark en ik hadden een hekel aan farmen. Jezus, farmen... Op w29 waren we eerder gebanned omdat we een farmbot hadden gebruikt. De GS liep daar dag in dag uit vanzelf binnen. Ben ik er trots op? Ja, natuurlijk. Die ban die ik en Mark gekregen hebben, hebben ons betere spelers gemaakt. In die zin dat we die fout niet op w35 wouden maken. We wisten dat we gehaat werden op de wereld. Al van dag 1 was het opletten geblazen met de supportjes die tegen ons account binnen kwamen. Zo hebben we ons ooit moeten verantwoorden bij de support voor ons troepenaantal. Dat verhaal ging in de zin van: "bateken kan dat, aangezien het een account is met bijzonder veel offense." Door mijn vroegere ervaring met bots, wou ik van dag 1 geen bots op bateken zien. Het account was mooi opgebouwd en het had veel potentie. Ik wou dat niet zomaar weggooien.

Mark bracht stabiliteit op het account. Rond de 500K had ik niet veel zin meer om de zaken nog volledig te managen (farmen, elke dag edelen, edels verplaatsen, opstaan om te timen...). Met de komst van Mark kreeg ik er weer zin in. Mark bracht bateken naar een hoger niveau (wat hij trouwens doet met elk account).
 

DeletedUser5148

Guest
Door de tijd heen groeide ons aanzien binnen EiR. Dit resulteerde na verloop van tijd in de leidersrechten. Maar geplaagd door de lange afstandsrelatie tussen bateken en CH, begonnen wij op bateken te twijfelen. De samenwerking met CH (toen bespeeld door Popke, geniale vent) verliep bangelijk goed. We wouden hoe dan ook later in dezelfde stam komen met CH. Hiervoor heeft bateken lang gefilosofeerd om zo te komen tot een oplossing.

Na twee maand in EiR te hebben gezeten, zocht bateken andere oorden op. Een nieuwe stam zag het daglicht. Een stam die tot op de dag van vandaag bestaat. Dé stam van de wereld. Jawel, Kamp Zuid was er. Kamp Zuid ontstond na lang lobbyen tussen de sleutelfiguren Nakhahimo, Justus & bateken. De droom van CH en bateken was waar geworden: onze liefdesrelatie (<3) werd eindelijk officieel.

Maar... EiR was boos. De leave van bateken gooide olie op het vuur. Nogmaals was bateken het gespreksonderwerp in elke PM, op het AF en elk IG-forum. Door deze overstap plaatste bateken zich in een gevaarlijke positie (opnieuw). Bateken vormde de speerpunt van Kamp Zuid. Al was deze positie misschien wel op ons lijf geschreven door onze offensieve speelstijl.

Intussen verliet Mark (mongool dat het is) het account. School eiste meer en meer van Mark en hij besloot om te stoppen (maw: Mark is een domme jongen en heeft veel tijd nodig om leerstof te verwerken). Maar voor het vertrek van Mark, kwam er een nieuweling op het account. Een groentje, als je het mij vraagt. Dit groentje had de naam Sietse B. gekregen, jullie allen wel bekend. Ik maakte er mijn persoonlijke missie van om Sietse het spelletje te leren zoals het hoort: bateken-style.

Sietse op het account met veel verwondering. Zoveel offence, zo weinig def, hoe is dat mogelijk? Bij de eerst volgende aanvallen van bateken werd het al gauw duidelijk bij Sietse hoe we te werk gingen. Hij pakte snel onze speelstijl op. Langzaamaan nam Mark dan meer afstand, wat resulteerde in het duo Sietse-Jonathan.

Kamp Zuid voerde oorlog met zowat iedereen. Er was CAL, TAoW, EiR, etcetera. CAL was samen met Ants één van de focuspunten van de stam. Zij lagen immers in de stamcluster en belemmerden een veilige safe voor de stam. Samen met maatje CH gingen we dan ook lekker tekeer op de jongens van CAL. Ook Ants moest eraan geloven, welke zich vooral tussen EiR en Kamp Zuid bevond. Langzaamaan groeide bateken meer en meer naar EiR toe. Klaar voor de clash tussen EiR en Zuid.

Deze clash werd realiteit op de dag dat voormalig leider van EiR (Lord Eddie I) werd omvergereden door de rapetrain. EiR zag in een mum van tijd hun leider verdwijnen van de wereld. Hiermee was de eerste flits van Zuid een feit. De lat was gelegd voor de vijandige stammen. Vijanden waren gewaarschuwd.

Het moet toegegeven worden: Zuid was niet de enige die goed bezig was op de wereld. In het Noord-Oosten vergrootte TAoW langzaam maar zeker zijn hun sterke stamcluster. TAoW, een collectief dat gedragen werd door spilfiguren van dezelfde stam op W8, had zowat alles geedeld aan de rim wat er te edelen viel. Zij konden maar één kant meer uit, namelijk die van Zuid. Op hun pad lag .DeVliegendeHollander (DVH). Bij de eerste massa van TAoW stond DVH goed gestacked, hier hadden we in Zuid op geanticipeerd. Maar TAoW bleef drukken en dat resulteerde in een kleine ramp.

DVH werd het zorgenkind van Zuid. Dit had grote gevolgen voor bateken. Als offensieve speler dreigde het account te liggen tussen EiR enerzijds en TAoW anderzijds. TAoW was een stille kracht in de wereld die goed werk leverde. Dit resulteerde in langzaam dorpenverlies van DVH. Uiteindelijk is er binnen Zuid besloten om aan het zooitje een einde te maken door DVH te internen. De dorpen waren immers veiliger bij ons, aangezien voor DVH maar geen vaste speler kon gevonden worden.

De verliezen bij Zuid namen af. De strategie bracht opnieuw stabiliteit in de stats, wat goed is voor het moraal. Dit waren spannende tijden voor bateken, want eigenlijk was het account een schietschijf geworden. Het is nog steeds een raadsel hoe EiR en TAoW de koppen niet bij elkaar hebben gestoken om bateken aan te pakken. Hadden zij dit gedaan, dan was na DVH, ook dé aanvallende ster bij Zuid weg. Het omgekeerde was echter waar: bateken werd met rust gelaten. De overweldigende activiteit zat hier waarschijnlijk wel voor iets tussen. TAoW riskeerde immers hun tanden kapot te bijten op ons.

Intussen was bateken zeer stabiel. Met flitsen hielden we de wereld en onze buren wakker. De clears liepen af en aan. ODA n°1 was nog steeds van ons. Ons lobbywerk loonde in een buurt die volledig onder onze controle was. Daarnaast kreeg Zuid/Wall (Zuid beging een naamsverandering => Wall) enkele nieuwe aanwinsten. De meest belangrijke voor ons account was Lady Revenge (ex-IQ en EiR). Met deze vrouwelijke speelster hadden we al lang contact. Tot onze verbazing konden we geen stramien vinden in haar log-in tijden. Ze was overactief en dat baarde ons zorgen. De skills waren moeilijk in te schatten, maar zij liet niet in haar kaarten kijken. Door deze frustratie is bateken ook met haar gaan optrekken, ook al zat zij in EiR (en ook al lagen haar dorpen f*cking lekker om te edelen). Naast Lady Revenge kwamen ook Poesjestoei en Tronan over van EiR. Daarmee kreeg Wall meer invloed in het noorden van de wereld. Daarmee lag bateken meer omringd door blauw, aangezien er een deel front wegviel door de recruitering van Lady. Uiteindelijk ontstond er een heel goede band tussen Bateken-Lady. Lady werd ons vriendinnetje. Zij vulde bateken aan waar het account zwak was: defence. Lady was een deffertje en kon, indien nodig, snelle OS leveren.

Het offensieve spel van bateken ging voort. Door de recruiting van de nieuwe leden viel er druk van de schouders van bateken. Het volgende doelwit was knooiert, dewelke ook een leiderspositie binenn EiR bekleedde. Zonder hem was EiR stuurloos. Het beest was geraakt in het kloppende hart. Eerst Lord Eddie en nu knooiert. EiR was niet meer wat het ooit was geweest. Na de strategische recruiting van Lady en co, was dit de genadeslag. EiR was geen lang leven meer gegund.

Nadat EiR op zijn knieën was gebracht, was het tijd voor Wall om eens iets aan TAoW te doen. De situatie aan het front met bateken was stabiel. Maar TAoW zat niet stil. Net zoals ze DVH op de knieën kregen, lukte dat bijna bij Dcranae. Voor Wall zou de val van Dcranae zéér slecht nieuws zijn. Zo goed als alle def ging dan ook naar het account. Er was echter één probleem: een vast team vinden voor het account. Dcranae ging onder permanente vv. Er werd zoveel mogelijk ingelogd op het account door stamgenoten. Maar zoals bij elke aanval die lang blijft duren, verlies je na x-aantal waves terrein. Het was dan ook tijd om dringend eens wat terug te doen.

Wall hield zich stil. Bateken nam welgeteld 19 dagen geen dorp over. Maar het account zat niet stil. Er werd nog steeds 24/7 gefarmd. Dit kon maar één iets betekenen: de rapetrain zou zich klaarmaken voor een nieuwe rit.

Als aanvalscoördinator (want dat woord is gewoon stoer) binnen Wall, ging ik TW-stats uren bestuderen. Heel Wall werd opgetrommeld, want dit was alles of niets. Het werd tijd dat we ons hand voor Dcranae in het vuur zouden steken. Er werd een plan opgesteld voor de hele stam. Coördinaten, clears, fakes, edels, alles was gefixed, alles was gepland. Dit zou hoe dan ook de grootste actie worden die ooit werd opgezet op de wereld. Op bateken hadden we één doel: minimum 5 dorpen nemen, want daar doen we het voor. Winst is winst, hoe klein het ook is.

http://prntscr.com/4xa845
Hier een link van het front met United Masters (TAoW) nadat het massaal is gescout door ons. Op dat moment had UM 2,7 mio punten en bateken 5,5mio. UM was één van de meest actieve spelers van TAoW en was ook leider binnen het TAoW-collectief. Hij had al gigantisch veel geroepen naar bateken, opscheppend over wat hij allemaal al niet had gedaan in dit spelletje. Wij op bateken waren dan ook vastberaden om hem echt zijn mond te doen houden. Nadeel was dat UM gigantisch hard stond gestacked. Deze screenshot is dan ook vertekend: toen de eerste clears aankwamen zat er overal 10+ def in. Maar wat TAoW niet wist, was dat bateken toen slechts 40 defdorpen had en zo’n 500 volle offjes.

18 oktober 2014 nam bateken zijn eerste outposts door dorpen te edelen van de minder actieve Timobeest (dorpenuitbouwer van UM die middenin UM lag). Hier ging snel OS en GS heen om dan de dag nadien te gebruiken als edeldorp. Ik heb lang nagedacht over hoe we de situatie op bateken zouden aanpakken. Ik wil dit jullie zeker niet onthouden. Geniale tactieken for free, ik stop toch met dit spel. Bij deze kan ik dan wel enkele inzichten kwijt.
 

DeletedUser5148

Guest
Eerste tactiek
De eerste tactiek (en de belangrijkste) was edelparen. Deze tactiek is door mezelf ontworpen indertijd op w29 (nu toch al 3 jaar geleden). Het houdt in dat je, in plaats van edeltreinen, slechts 2 edels per aanvalsdorp voorziet. Je verstuurt bij je eerste edel dan de hele clear en bij de tweede edel slechts 50lc (en je laat geen troepen thuis, tenzij scouts om nadien nog wat mee te faken). Dit zorgt ervoor dat je twee edels goed gedekt zitten: de eerste edel heeft een hele clear, de tweede edel volgt al direct op 100ms (een relatief kleine gap om te snipen). Ik had 50 edels, wat neer komt op zo’n 20 edelparen plus wat edels op reserve.

Tweede tactiek
In elk defdorp had ik 100 kata’s. Voordat de edelparen de deur uit gingen, zorgde ik voor een 30-40 gelijkaardige edelpaar-aanvallen door mijn kata’s te gooien (ook telkens 2 aanvallen uit hetzelfde dorp na elkaar). In het aanvalsoverzicht zie je dus veel combo’s aankomen van 2 uit hetzelfde dorp. Nadien zouden dan de echte edelparen volgen, gedekt door een boel andere fakes (5, 10, 20, 50 of 100 scouts).

Derde tactiek
Massaal faken is de sleutel tot succes bij een aanval. Tactiek twee is een voorbeeld van hoe je edelparen kan faken. Maar echt faken deed ik met scouts. Vanuit elk defdorp (had 300 scouts bij bateken) begon ik minstens 5 random scoutaanvallen te gooien. Dit gebeurde voor alles: dus eerst scouts, fake edelparen en dan echte edelparen. Clears werden eerst gegooid (sommige liepen 2 dagen). Als ik me niet vergis stond de teller bij bateken op een bepaald moment op 2000. Daarbij moet je ook rekening houden dat UM ook nog van andere spelers van Wall incommings kreeg (oa clears van GBL en fakes van zowat de hele stam). Door zo massaal te faken, hoopte bateken dat UM het overzicht op zijn account zou verliezen.

Vierde tactiek
Eerst edels gooien op lange afstand (>5 uur lopen), dan eventueel recappen met edels vanop korte afstand (<2 uur lopen). http://prntscr.com/4xa845
Op dit kaartje kunnen jullie x-aantal edeldorpen zien. Ik gooide eerst de edels aan het front die het langst liepen. Ik gooide die zodra ik zeker was dat een dorp zou leegstaan (clears kwamen aan). Met een muur op 0, verzamelplaatsen en boerderijen overal zoek, wist ik dat die niet snel terug op 20 zouden staan. Het enige wat UM zou kunnen doen was ofwel recappen ofwel veel eigen def verliezen door mijn edelclears te blocken. Snipen is zo goed als onmogelijk aangezien er veel (fake-)edelparen langskwamen binnen een relatief korte tijd. Ikzelf had vooral verwacht dat UM veel ging recappen. Daarom heb ik volgende strategie ontwikkeld: ik plaats en gooi edels van ver en indien het dorp wordt gerecapped, dan gooi ik edels vanop korte afstand om het dorp alsnog te behouden. Een geniale tactiek als je het mij vraagt.

Toch nog even een smaakmaker, ziehier enkele quotes van UM (merk het verschil in emotie tussen de verschillende quotes)
http://prntscr.com/863lv4

Bij de laatste lijkt UM goed te beseffen wat er met hem gaande is. Ik denk dat de laatste quote dan ook écht oprecht was. Alles verliep goed dat weekend. Er werd niet gerecapped, maar indien dat wel zou gebeuren dan had ik daarvoor ook een strategie ontwikkeld. Bateken was net zoals bij vorige acties op Knooiert en Lord Eddie goed voorbereid. Dit resulteerde in de ondergang van UM en later ook TAoW.

UM praat in die quote trouwens over OS dat teruggetrokken wordt: zelf heb ik hiervan enkel wat gemerkt als de muur lager ging dan level 5. UM kon volgens mij veel beter gedaan hebben, althans dat had ik verwacht van iemand die op W8 (http://nl.twstats.com/nl8/index.php?page=player&id=593666) bijna 2 miljard OD heeft bijeengesprokkeld. Het toont aan dat zijn grote praatjes misplaatst waren. UM had de maanden voor de actie een hele grote mond, zeker richting bateken. Hij heeft de gevolgen van zijn woorden dan ook zuur onder ogen moeten zien.
Op één weekend tijd werd TAoW weggespeeld. De balans was zo’n 30-0 (bateken-TAoW). Na enkele weken gingen meerdere sterkhouders van TAoW op delete (armatakk, hanzimal, cameltoo en ook UM). Vanaf dan leek de wereld gewonnen. Wij op bateken waren dan ook gigantisch vrolijk, ons plannetje was immers goed verlopen.

Nadien was het wat ronddwalen op de wereld. We hadden niet echt een doel meer. Sietse en ik raakte een beetje gedemotiveerd. We zochten een nieuwe uitdaging om het spel terug interessant te maken. We dachten er aan om Wall te verlaten en om ons tegen Wall te keren. Hiervoor hebben we veel gesprekken gevoerd met enkele spelers van voormalig EiR. We wouden ook enkele Wall-spelers overtuigen om mee te stappen in dit project. Uiteindelijk is dit allemaal niet doorgegaan, puur omdat we te weinig tijd hadden. We wisten dat zodra we uit Wall zouden gaan, we zwaar zouden bestookt worden met clears vanuit elke hoek van de wereld. We moesten dus zeer actief zijn indien we dit plan wouden uitvoeren. Door tijdsgebrek ging dit dus niet door. Tevens brachten we de andere Wall-leden hiervan openlijk op de hoogte. Op het interne forum verklaarden we dat we nog maar weinig zin hadden en vertelden we met welke gedachten we zaten (namelijk: ons tegen Wall keren).

De boel werd alleen maar inactiever. Bateken had zijn ding gedaan, we gingen uiteindelijk door naar de fase waarin we allesgewoon moesten uitzitten. We zagen onze stamgenoot Pedik hard farmen. De top 3 (justus, bateken & dcranae) had dat al lang opgegeven. Zij deden het enkel nog sporadisch. Net zoals bateken intern ook al aan gaf, was dit helemaal niet leuk. Pedik farmde en haalde eerst Dcranae in, waarna ook bateken. Het bederfde een beetje onze verdiende tweede plaats, zeker na alles wat we hadden gedaan. Door tijdsdruk konden we helaas amper nog farmen op bateken. Waarom zouden we ook farmen voor een spel dat al gewonnen was? Helaas duurde de wereld nog een eind, waardoor bateken (slechts) eindigde op een teleurstellende vierde plaats. Al had bateken wel nog genoeg edels om de 2e plaats te halen (300+), toch werd er niet besloten om deze op te gebruiken. Noem het luiheid, noem het wat je wil. Het boeide ons niet wat er nog gebeurde op deze wereld. Sietse en ik wisten dat we de beste waren van de wereld. Dat is geen misplaatste arrogantie, dat is gewoon realiteit. Offensief en strategisch staken we boven alles en iedereen uit. Van in het begin van de wereld spelen we full offense zoals niemand anders hier op de wereld. Het klopt dat we tijdens de afgelopen jaren ons gedroegen als grote ego’s, maar probeer het bovenstaande dan ook even te weerleggen mochten we toch ergens fout zijn in onze grootspraak. Tevens moest je ons ook niet altijd serieus nemen. We hielden er van om mensen op stang te jagen, voor wie niet weet waarover ik het heb: check zeker onze profiel quotes https://nl35.tribalwars.nl/guest.php?screen=info_player&id=1651663#489;484.

Dit profiel is een mooie weerspiegeling van wat we aan deze wereld over houden: een boel herinneringen. Verder wil ik jullie nog enkele screenshots tonen van deze wereld.
http://prntscr.com/863x5r Mark en ik op de tram (TW-meeting met passend onderschrift)
http://prntscr.com/863xib Voormalig profielfoto
http://prntscr.com/863xqt Bateken aka “rapetrain”
http://prntscr.com/863y62 Sietse, ik weet niet waarom je hier zo staat in m’n afbeeldingenlijst.
http://prntscr.com/4xnyyt Statistieken van de eerste aanvalsdag op TAoW
http://prntscr.com/5ay6xc Toont aan hoe ver bateken stond tov de rest qua ODA indertijd.
http://prntscr.com/599zik 767/776 aanvalsdorpen; 98,84% aanval; Redefing ODA since 2k7
http://prntscr.com/3wikbi Eerst dit, dan dit: http://prntscr.com/3wikj0
Conclusie: 1/16 van alle lc stond toen in onze stallen
http://prntscr.com/3rwimh 1e speler met 20mio ODA
http://prntscr.com/3rwmwo Het is soms verwarrend: TW en zijn bonussen
http://prntscr.com/3e8pkf Boze jongen is boos
http://prntscr.com/3dxpd2 1e speler met 10mio ODA
 

DeletedUser46586

Guest
Zal ik ook maar eens doen dan
tongue.gif


Wereld begon zoals altijd voor mij met de ingesteldheid van: "we zien wel waar we komen" en dit had ik niet gedacht als ik aan men eerste maanden denk waar ik het een paar keer nipt heb overleefd.

Ik ben redelijk vlug met de leden van TAoW in contact gekomen omdat ik pal in hun gebied lag en de eerste stam waar ik zat een bg had met hun.
Die viel dan uit elkaar en had niet echt zicht/zin naar een andere stam dus speelde gwn verder met de paar pbg's die ik had.

Bijna vrijwel contact gekomen met fasterix wat ik wel een aangename speler vond en na een paar weken op de vraag van fasterix ingegaan om zijn mb te worden nadat wij een bofarcos (een acc avn 2 mil tegonover een acctje van 200k) hadden weg gespeeld en dat zonder veel moeite.
Daarna volgden nog een paar spelers die ook heel vlug neer gingen.
Even later kwam meggie (susan, ben gewoon van meggie te zegen door haar acc
tongue.gif
) mij versterken op mij acc waar ik nog altijd heel dankbaar voor ben
smile.gif

Door altijd mijn vv te willen/moeten doen in de weekends kende ze mijn acc al dus was dit een makkelijk aanpassen en ze was gwn een leuk persoon om mee samen te spelen.

Een paar weken nadat ik mb was van fasterix hebben we in de MB stam van TAoW gegaan waar ik na een korte tijd de leider van was.
Als ik heel eerlijk ben vind ik het nog altijd jammer dat ik ze heb verlaten, het was er een leuke sfeer, allemaal heel actief en en het kon ons niet veel schelen wat er ging gebeuren met ons.
Toen TAoW helemaal niks meer van hun liet horen zijn we dan maar van hun gesplitst en een stam op zichzelf geworden.

Niet veel later ging fasterix op delete waardoor ik plots het front was met wall/DVH in C45 wat ik niet zo prettig vond en een paar weken later had ik ook front met Pedik/tronan in C35.
Ik was 100% zeker dat wanneer ik aanvallen ging krijgen ik ze niet ging overleven gelukkig bleef het maar bij een paar losse clears van tronan en een hoop clears op 2 verloren dorpen in pedik zijn cluster.

Dan ging het heel snel bergaf met TAoW hun gebied/spelers en zijn ze massaal op delete gegaan in c46.
Op zich niet echt een ramp was voor mij omdat ik zo naast bateken kwam te liggen die mij wilde duidelijk maken dat ik niet te veel zuidelijker moest gaan ofdat hij anders effe zen clears zou gebruiken en zo dus met hen in contact kwam.
Heb toen wel perrongeluk een dorp kunnen pakken van hem en gelukkig bleven die clears weg en heb ik dat dorpje nu nog steeds
tongue.gif


Toen plots de aanvallen van maxies kwamen heeft bateken ervoor gezorgd dat die stopten want ik kon op dat moment niets beginnen tegen maxies.
Het kwam totaal onverwacht dus al mij def moest minstens 2 dagen lopen en om met een cluster van 30 dorpen die werden aangevallen totaal verrast kon ik mij daar niet zoveel verweren.
Door deze aanvallen ben ik ook naar -S- overgestapt.

Daarna kreeg ik een vraag waar ik nooit op had durven dromen.
bateken die aan mij vroeg (een acc'tje van denk ik 1,5 tot 2 mil) of ik in wall wilde joinen.
Ik sprong zowat een gat in de lucht maar was ook minder blij omdat ik dan men vrienden die ik ik de MB stam gemaakt had moest aanvallen maarja kiezen = verliezen en dat hebben we dan ook maar gedaan.

Een paar spelers maar voornamelijk timo en jeromokeu vonden mijn beslissing niet kunnen en blokkeerden mij dan ook nadat ze mij eerst een hele preek hebben gegeven.
Van timo kon het mij niet veel schelen zoveel contact had ik er niet mee maar met jeromokeu had ik nog veel contact maar die moest mij plots niet meer hebben.
Jammer voor hen dacht ik dan na een tijdje.
Maar het overgrote deel vond dat ik een goeie keuze gemaakt had en dat ze exact hetzelfde zouden gedaan hebben waaronder dubium die me dan ook eens een pm stuurde
tongue.gif


Vanaf ik in wall zat was het klaarmaken voor de aanval op king zeus die mij toen ik nog in MB zat verschillende malen om os vroeg.
Dus vanaf dat hij zag dat ik in wall zat was hij natuurlijk niet zo blij
tongue.gif

Toen we de aanval openden wilde hij mij blijkbaar terugpakken omdat ik bij de "vijand" gejoind had waardoor DVH totaal geen aanvallen kreeg en ik de volle lading kreeg van zeus.
Een paar dorpen verloren toen die ik eerst van hem had dus viel goed mee vond ik.
Na de eerste wave van clears was er al veel gesloopt vooral aan het front van DVH omdat hij blijkbaar enkel mijn Front gestackt had.
Dit werd dan eens snel opgelost na 2 weken toen dvh zijn clears nog eens gooide maar dan vooral over mijn front.
Dat was dan het laatste wat we van zeus gezien hebben.

Na zeus kon ik niet anders dan mijn oude vrienden te beginnen aanvallen.
Gelukkig kon ik de eerste overhalen om gwn zijn dorpen aan mij over te laten en ook op mijn acc te komen spelen.
Veel hebben we hem allesinds niet meer gezien daarna doordat hij het druk had op zen school enzo.

Op dat moment hadden dan bijna of net de 65% gehaald dus wilden we dan nensul eens gaan aanvallen wat we ook gedaan hebben.
maar de zin van susan en mezelf was weg dus hebben we dit niet zo heel lang gedaan en het gelaten voor wat het was.
Als de wereld een maand of 5 langer ging geduurd hebben dan had hij het vlaggen maar hij heeft dus geluk gehad
tongue.gif

Dit was dan al dicht naar het einde van de wereld toe wanneer ons acc hier vrijwel helemaal inactief werd.

Nu zou ik graag Bateken bedanken voor de kans die ze mij hebben gegeven om in wall te joinen en mij zo verder te kunnen ontplooien.
Zonder hen was ik al lang weggespeeld en had ik de 2 mil denk ik zelf niet gehaald.
Alsook Pedik die doordat wij erbij kwamen zijn plannen heeft moeten veranderen.
En aan iedereen die het goed vond om mij erbij te halen
tongue.gif

Bedankt aan iedereen die me os heeft gestuurd in de laatste paar dagen want anders zat ik den ik ergens rond de rang 25
tongue.gif


En nu wil ik ook men lieve co susan bedanken omdat ze vroeger naar mijn acc is overgestapt wat ze niet zo vlug beslist heeft.
Wanneer ik bofarcos aanviel en zij in zen mb stam zat nog altijd mijn vv deed en mij niet verraden heeft zoals hij haar vroeg.
en natuurlijk om zo goed voor mijn acc te zorgen als ik geen tijd, zin of internet had
tongue.gif

Kortweg iemand waar je op kan vertrouwen.

Ik ga jullie allemaal missen en niet enkel de wall leden maar ook een paar van onze "vijanden".
IK heb een leuke tijd achter de rug hier in wall maar mooie liedjes duren niet lang (hoewel deze plots te lang begon te duren
tongue.gif
)

Ik wens iedereen veel plezier en succes toe in hun leven en ik was blij jullie gekend te hebben
smile.gif


ps.
nooit gedacht dat ik zoveel zou typen xD

Mvg.
Mathieu|[player]vlammer221[/player]
 

Deleted User - 2265087

Guest
Dankje Gijs! Ik doe dan nu ook nog een verhaal hoe ik er ben beland:p

Toen ik met deze wereld startte, speelde ik eigenlijk op alle beschikbare werelden, vanaf wereld 30. Maar op deze wereld wilde ik gaan knallen, al had ik geen idee hoe dat moest:p
Helemaal aan het begin zat ik volgens mij ergens in het westen van de wereld, maar ik ben vrij snel opnieuw begonnen. Nu kwam ik boven in de wereld terecht. Daar kwam ik eerst in 1 of andere stam, waarvan ik de naam niet meer weet. Daar zat Vlammer221 ook in. Die gaf zijn VV een keertje buiten de stam aan een vriend (Patrickxxl), wat door de stam niet echt in dank werd afgenomen. De VV werd opgevraagt en ze kregen hem. Toen Mathieu na een week nog niet terug kwam, werd de VV bij mij gedropt, waarna andere spelers die er in de buurt lagen, hem konden gebruiken om te farmen. Totdat hij ineens terug kwam. Vanaf dat moment deed ik elk weekend VV voor hem, wat eerder de vriend van hem altijd deed.

Na een tijdje kregen een aantal spelers, waaronder Mathieu en ik, de vraag de stam te leaven en voor een gedeelte te fuseren met een andere stem. Deze stam was RBBL. Ik hoorde er eigenlijk niet thuis, maar door mijn bereidheid om altijd te ondersteunen en activiteit op het forum ben ik er toch in uitgenodigt.
Ik werd geëdeld, door ...Rainbow... meen ik, maar ben toch weer opnieuw begonnen, maar eigenlijk zonder fut meer. Ondertussen bleef ik Mathieu's VV doen. Ik werd uiteindelijk uit de stam ontslagen, maar mocht Mathieu's VV blijven doen, dat deed ik al zo lang.
Maar ineens werd ook Mathieu uit de stam ontslagen. Daarna ontstond er een ruzie tussen Bofarcos en Fasterix. Mathieu aan Fasterix' kant, ik bij Bofarcos. Maar echt helpen deed ik Bofarcos niet, hij vroeg er ook niet om.

Nadat Bofarcos was weggeëdeld en delete was gegaan, gingen Mathieu en ik steeds meer overleggen dat ik op zijn account zou komen. Ik was door de weeks, maar vooral 's avonds amper online. In het weekend kon ik heel actief zijn. Hij kon doordeweeks rond 12 uur wel even kijken, en was 's avonds tot middernacht online. Maar in het weekend had hij nooit wifi. We vulden elkaar dus mooi aan wat betreft online tijden. Hij nam mijn dorpje uiteindelijk over, en ik kwam op zijn account spelen.

En de rest van het verhaal staat er al:p
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Mooi stuk seramomium;)

Iedereen gefeliciteerd met de winst.
 
Reactiescore
30
Gefeliciteerd Wall. Had niet minder verwacht.
 
Bovenaan