Efficiënt farmen met farmgod

Reactiescore
14
Ik heb op de no-pp wereld wel gemerkt hoe belangrijk grootschaals en efficiënt farmen is om te groeien. Nu was ik benieuwd naar hoe jullie dit aanpakken.
Ik heb al vernomen dat je eigenlijk aan het begin van de wereld alles in lc wil stoppen om zo als maar meer lc te hebben die constant aan het farmen zijn.

-Toch zijn er dan een aantal dingen waarvan ik me afvraag wat volgens jullie de beste keuze is.
Sturen jullie standaard verkenners mee?
-Hoe groot zijn de aantallen die jullie sturen? Is dat altijd 1 en 2 lc voor a en b? Veranderd dit in de loop van de wereld?
-Hoeveel velden wil je je Lc uiterlijk laten lopen?
-Wat is de tijd tussen farms die je het beste aan kan houden?
-Voor de 5+ accs, zit er constant iemand elke minuut lc er uit te sturen of doen jullie dit met bepaalde intervallen?
-Is Farmgod überhaupt het beste script of zijn er andere scripts in gebruik?
-Hebben jullie specifieke dorpen die volop op farmen gefocust zijn of doe je dit bij vrijwel elk dorp?
-Hoe ga je er mee om als je een dorp wil overnemen? Gebruik je hier alleen je bijl voor of laat je je lc verzamelen om dan vervolgens een halve tot hele dag niet te farmen?
-Als de muren starten met groeien in bb's, ga je die dan afbreken of laat je die dan links liggen. Of val je met meer lc aan?

Kan me ook voorstellen dat veel van de antwoorden op deze vragen afhangen van hoe actief je bent, wat voor speler je bent en wat je ligging bent maar hoor graag de overwegingen die hier in gaan.
Zijn er nog belangrijke dingen die ik hierin mis, of ik geen rekening mee houdt? Ik hoor het allemaal graag.
 
Reactiescore
415
Ik zal gewoon even punt per punt voor je antwoorden, van wat mijn ervaring ermee is op vorige werelden en op 97 nu. Mocht je een beter inzicht willen hebben op hoe goed te starten en wat daar bij komt kijken zeker met de kijk op t farmen, zal ik @Conceived by Communism of @Vanquisher. daar naar vragen. Die kunnen over het algemeen ook beter dingen verwoorden dan ik.


Sturen jullie standaard verkenners mee?
Nee verkenners nemen teveel boer in beslag om in elke aanval mee te sturen, soms als je een goed dorp vind is het natuurlijk wel waard om 1 verkenner mee te sturen om te kijken hoe vol het dorp staat. Over het algemeen worden scouts gebruikt om spelerfarms te vinden of om grote bb dorpen te scouten om te kijken voor muur level.

-Hoe groot zijn de aantallen die jullie sturen? Is dat altijd 1 en 2 lc voor a en b? Veranderd dit in de loop van de wereld?
Tot op huidig moment sturen wij 1 lc op a en 2lc op b. Wanneer de bb dorpen wat verder uitgroeien en de meefarmers wat minder actief worden zal deze hoeveelheid toenemen. Op dit moment is dat zeker in een gebied waar veel meefarmers zitten niet efficient aangezien veel farms met 1 lc al niet vol terugkomen. Mocht je in een minder actief farmgebied liggen kan je deze nummers eventueel al aanpassen naar wat voor jou omgeving het beste is.

-Hoeveel velden wil je je Lc uiterlijk laten lopen?
Dit hangt af van het aantal troepen dat je zelf hebt en het aantal bb dorpen om je heen. Wel is verder dan 30 velden farmen niet meer echt efficient en kan je beter op de bb dorpen iets dichterbij focussen.

-Wat is de tijd tussen farms die je het beste aan kan houden?
10 minuten op snelheid 2.

-Voor de 5+ accs, zit er constant iemand elke minuut lc er uit te sturen of doen jullie dit met bepaalde intervallen?
Het meest efficiente is natuurlijk elke seconde dat er een lc thuiskomt gelijk weer uit te sturen, maar zoiets is niet haalbaar in de long run. Ik doe nu bijvoorbeeld als ik een ander spelletje speel na elk rondje van ongeveer 10 minuten een farmrondje sturen met farmgod. Hoe andere co spelers dit doen eigenlijk geen idee.

-Is Farmgod überhaupt het beste script of zijn er andere scripts in gebruik?
Farmgod is veruit de beste naar mijn kennis.

-Hebben jullie specifieke dorpen die volop op farmen gefocust zijn of doe je dit bij vrijwel elk dorp?
elk dorp dat troepen heeft kan gebruikt worden om te farmen. Lc is hier t meest efficient voor, maar je kan ook gewoon met deff 2sp/2zw farmen. Dus je kan gewoon met elk dorp dat troepen heeft farmen.

-Hoe ga je er mee om als je een dorp wil overnemen? Gebruik je hier alleen je bijl voor of laat je je lc verzamelen om dan vervolgens een halve tot hele dag niet te farmen?
Enkel bijl gebruiken om te clearen is te gevaarlijk om dood te lopen, je moet wel je lc bij elkaar laten komen wanneer je een dorp wilt gaan edelen. Je kan in de simulator invoeren hoe groot t verschil zou zijn om bijvoorbeeld 2k/2k (early game) deff te clearen met of zonder lc. Hoe verder de game vordert hoe minder goed de mogelijkheid is om zonder lc aan te vallen.

-Als de muren starten met groeien in bb's, ga je die dan afbreken of laat je die dan links liggen. Of val je met meer lc aan?
muur afbreken
 
Reactiescore
1.532
Essentie van het script is juist dat je geen scouts nodig hebt aangezien je per bepaalde interval een kleine hoeveelheid LC stuurt. Het aantal velden ligt ook aan het moment waarop je stuurt. Ben je 24/7 beschikbaar om te farmen, dan maakt dit -als de LC de grootst mogelijke afstand heen en terug hebben afgelegd- in principe niet meer uit tot het moment dat je stopt met farmen. Ik zou een middenweg kiezen, 20 velden en een minuut of 15. Farm met 2 LC in het huidige stadium. Breek regelmatig de muren af met bijl en ram.
 
Bovenaan