Eenheden -> wie is wat

DeletedUser

Guest
Ik vroeg me af welke unit wat is. Ik vermoed het volgende:

Speer, zwaard, bijler is infantrie
lichte en zwar cavelarie is cavelarie
bereden boog en boogschutter is "boogschutter"

Een bereden boog wordt dus wel door anti boog defense geinvloed maar niet door anti cavelarie, en een boogschutter wordt wel door anti boog beinvloed maar niet door anti infantrie?

Klopt dit, of is het een opsomming (infantrie defensie + boog defensie tegen een boogschutter)

Tweede kleine vraag: tijdens welke period geld "nacht" (100% defense bonus)
 

DeletedUser

Guest
Volgens mij klopt het wat je daar zegt. Als je het even naar de "realiteit" verschuift : een boogschutter gedraagt zich niet echt als infantrie, die staan van op een afstandje wat te schieten. Hetzelfde voor bereden boogschutters...

Misschien maar een belachelijke uitleg, maar zo lijkt het me toch.

Nachtmodus geldt van 0:00 tot ? (6:00 denk ik).
 

DeletedUser

Guest
Dat van die boogschutters klopt ja, echter als je terug gaat denken na de realiteit zie ik een zwaardvechter niet echt als een anti boogschutter, bij dit spel echter wel ;-)


Nog een vervolgvraag voor de verdeding:

Stel, ik heb 100 zwaardvechters en 100 speervechters. Totaale defensie is dan:

anti inf: 6500
anti cav: 6000
anti boog: 6000

Als een aanvaller nu aanvalt met 100 boogschutters en 100 bijlers, dan zou die hebben aanval:

4000 en 1500 is 5500 aanval

Vechten de verdedigers dan elk 1x tegen elk aanvallers soort of maar 1x in totaal?

Dus wordt het gezien als: Bijlers 4000, anti inf 6500 en daarop berekend aantal overlevende verdedigers, en dan vervolgens 1500 tegen 6000 en daarop berekend de overlevens? Als dit zo is betekend dus dat elk verdediger 1x vecht tegen anti inf, 1x vecht tegen anti cav EN 1x vecht tegen anti boog.

Andere manier zou kunnen zijn:
50% aanvaller is Infantrie, dus 50% van de anti inf verdedingspunten tegen de aanvallende infantrie, en 50% van de aanvaller is boogschutter dus 50% tegen de boogschuttern.

Dat zou dan 3250 tegen 4000 zijn en dan 1500 tegen 3000, waarbij de berekening dus geen eindwinnaar geeft. Kan ook zijn dat er om en om verdedigd worden.

Dus eerst vallen 4000 infantrie aan tegen 6500 verdedings. Bijlers sterven, en vervolgens gaan de overgebleven soldaten tegen de boogschutters etc. etc.


Zoals je ziet zijn er veel mogelijkheden. Welke er gebruik wordt is nogal belangrijk voor het kiezen van aanvallende troepen. Indien de eerste methode gebruik wordt kun je hetbeste maar aanvallen met 1 soort aanvaller (dus of infantrie, of boogschutters, of cavelarie), omdat dan het totaal aan verdedingspunten het laagst blijft (immers heb je met maar 1 van de 3 verdedingsgetallen te maken en niet met 2 of 3).

Als iemand (de spelmakers zelf misschien?) Hier een goed antwoord op kan geven, dan graag.
 
Reactiescore
276
Ik durf daar geen antwoord op te geven. Ik neem aan dat iedere soldaat maar één keer vecht, dus dat de troepen onderling verdedigd worden. Weet ik echter niet zeker.

Om terug te komen op het feit dat een Zwaardvechter geen Boogschutter zou kunnen verdedigen. Zie het zo: Dat schild is zo sterk, dat die pijlen er niet doorheen komen. Terwijl de Boogschutter maar schiet loopt de Zwaardvechter steeds dichterbij, en omdat Boogschutters geen shielden hebben hakt hij met een sterke zwaardslag de Boogschutter zijn hoofd af. Gezellig hè?
 

DeletedUser

Guest
Misschien wel ja.

Dat van hoe de verdedings berekend wordt vind ik echter nogsteeds een goede vraag. Maakt ook erg veel uit voor je stratigie, of je gaat aanvallen met 1 aanvals typen of 2 soldaat soorten.

Als je met 1 type aanvalt is de berekening makkelijk, de vraag is alleen of met 2 typen aanvallen voordelen geven of niet.
 

DeletedUser

Guest
Dat van die boogschutters klopt ja, echter als je terug gaat denken na de realiteit zie ik een zwaardvechter niet echt als een anti boogschutter, bij dit spel echter wel ;-)


Nog een vervolgvraag voor de verdeding:

Stel, ik heb 100 zwaardvechters en 100 speervechters. Totaale defensie is dan:

anti inf: 6500
anti cav: 6000
anti boog: 6000

Als een aanvaller nu aanvalt met 100 boogschutters en 100 bijlers, dan zou die hebben aanval:

4000 en 1500 is 5500 aanval

Vechten de verdedigers dan elk 1x tegen elk aanvallers soort of maar 1x in totaal?

Dus wordt het gezien als: Bijlers 4000, anti inf 6500 en daarop berekend aantal overlevende verdedigers, en dan vervolgens 1500 tegen 6000 en daarop berekend de overlevens? Als dit zo is betekend dus dat elk verdediger 1x vecht tegen anti inf, 1x vecht tegen anti cav EN 1x vecht tegen anti boog.

Andere manier zou kunnen zijn:
50% aanvaller is Infantrie, dus 50% van de anti inf verdedingspunten tegen de aanvallende infantrie, en 50% van de aanvaller is boogschutter dus 50% tegen de boogschuttern.

Dat zou dan 3250 tegen 4000 zijn en dan 1500 tegen 3000, waarbij de berekening dus geen eindwinnaar geeft. Kan ook zijn dat er om en om verdedigd worden.

Dus eerst vallen 4000 infantrie aan tegen 6500 verdedings. Bijlers sterven, en vervolgens gaan de overgebleven soldaten tegen de boogschutters etc. etc.


Zoals je ziet zijn er veel mogelijkheden. Welke er gebruik wordt is nogal belangrijk voor het kiezen van aanvallende troepen. Indien de eerste methode gebruik wordt kun je hetbeste maar aanvallen met 1 soort aanvaller (dus of infantrie, of boogschutters, of cavelarie), omdat dan het totaal aan verdedingspunten het laagst blijft (immers heb je met maar 1 van de 3 verdedingsgetallen te maken en niet met 2 of 3).

Als iemand (de spelmakers zelf misschien?) Hier een goed antwoord op kan geven, dan graag.

Op wereld 2 geldt dit:

100 zwaard 100 speer tegen 100 axe en 100 boog:

50% van zwaard vecht tegen 50% van axe
50% van zwaard vecht tegen 50% van boog
(zelfde met speer)

daarna wordt met de overlevende troepen hetzelfde gedaan, tot de verdedigers of aanvallers zijn uitgeschakeld.

Dit geldt niet voor W1
 
Bovenaan