Een nieuwe contest

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deleted User - 487828103

Guest
Als jij de score bij houd schat.

Dat W45 puntje geen idee waar idee wat dat naar verwijst maar het zal :)
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik ga zo de andere topics doorlezen en last minute met ideeën komen.

Als ik meerdere briljante ingevingen krijg, zal ik die in meerdere posts zetten?
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik ga alles in 1 post zetten omdat ik nu niet de energie heb om alles compleet uit te werken (Leuk hè, werken tot half twee) - wat ik natuurlijk wel zal doen als daar behoefte voor is.

Ik heb een beetje zitten neuzen op de andere topics en er zijn eigenlijk een paar dingen die iedere keer naar voren komen:
  • Time wedstrijd
  • Promoot je stam/account
  • Roast/rapbattle
  • Quiz
Ik ga even kort alles toelichten en m'n mening geven over elk idee.

Time wedstrijd
Persoonlijk vind ik deze niet heel interessant. Voorbeelden van wedstrijden zijn: 'time je clear + trein + os zo strak mogelijk'.
Volgens mij is dat sowieso wel wat je doet tijdens een massa en ik heb hier en daar gelezen dat er makkelijk gecheat kan worden met ofwel fotoshop ofwel bots. Bovendien is het niet iets waar een jury (ook daar stel ik me voor open :D) niet over kan discussiëren en dat is juist zo leuk.

Promoot je stam/account
Deze vind ik wel leuk. Beetje propaganda maken voor je eigen account ofwel stam en de rest overtuigen waarom jij de beste bent. Ik denk alleen niet dat het heel uitgebreid zal worden als het om stammen gaat, aangezien er niet heel veel stammen zijn. Denk dat dit idee potentie heeft maar het wel met wat mensen uitgebreid moet worden.

Roast/rapbattle
Nu komen we bij de (in mijn ogen) leukere ideeën. Ik zal deze ook wat uitgebreider uitwerken :D

De roast ofwel rapbattle kun je op verschillende manieren doen denk ik zelf. Ik heb zelf al de rapbattle wat uitgebreider behandeld:
Ik heb hier een heleboel dingen over te zeggen, dus bereid je voor :p

Ten eerste: super tof idee. Ik zit hier nog niet heel lang, dus heb geen eerdere AF contests meegemaakt, maar nu je het zegt merk ik dat het waarschijnlijk wel iets is wat de boel een beetje tot leven kan brengen.

Ten tweede, wat moet je precies doen als jury zijnde? Ik vind het leuker om met dit soort dingen te beoordelen dan beoordeeld te worden, aangezien ik niet zo creatief ben. Maar zijn er bepaalde criteria waar je aan moet voldoen oid?

Als contest-idee vind ik het idee van een 'rapbattle' altijd wel leuk inderdaad. Beetje p&p moddergooien maar dan creatief en rijmend.

  • Wat is het plan? - Laat mensen/stammen die in oorlog zijn doormiddel van 'raps' of iets wat er op lijkt elkaar 'dissen' (gebruiken we dat woord nog?) Denk hierbij aan elkaar bekritiseren op aanvallende en verdedigende skills, fouten, reputatie ed. Gooi er wat metaforen in en zeik elkaar lekker af. Maar, houd het wel netjes en binnen de vooropgestelde regels die natuurlijk ook binnen de al bestaande forumregels vallen.
  • Kan iedereen meedoen? Ja. Misschien aparte topics maken voor stam vs stam oid voor het overzicht? Als iemand daar ideeën voor heeft, gooi ze maar in de groep.
  • Wat zijn de inlevereisen/manieren? Een forumpost in het topic over jouw battle moet wel voldoende zijn.
  • Hoe moet het beoordeeld worden? Kijk naar de kwaliteit van de roasts, de originaliteit en welke het beste de realiteit weergeven. (Dingen verzinnen werkt dus niet).
Dit is gewoon maar een brainfart die ik kreeg toen ik het las, als jullie het wat vinden, mooi meegenomen, is het niks, dan snap ik dat ook :)
Je zou zoiets er in kunnen houden, of kunnen werken met spotprenten. Ik geniet altijd van dat topic en vind het jammer dat het dood is. Een voorbeeld van een contest zou kunnen zijn:
  • Maak een spotprent over iets wat er in de wereld is gebeurd zonder te zeggen waar het over gaat - beoordeling gaat om kwaliteit en duidelijkheid van je prent. Als mensen niet weten waar het over gaat is het dus niet goed.
  • Maak een spotprent bij een vooraf aangegeven topic. Beoordeling is gebaseerd op kwaliteit, humor etc.
Mensen roasten vind ik altijd leuk. Als er vrijwilligers zijn kunnen we ook een 'Roast of ____' houden, geïnspireerd door de roast of gordon. Daar horen dan wel regels bij, maar dat komt later wel.

Quiz
Ook deze vind ik leuk (mede omdat ik hem zelf met Aldo heb besproken :p). Het idee erachter is heel simpel: maak een quiz met 51-gerelateerde vragen die over elk aspect vd wereld kunnen gaan. Spelers, af gebeurtenissen, stammen, stabs etc etc etc. Deze vragen kunnen door een aantal mensen bedacht en beoordeeld worden. Zij zijn ofc uitgesloten van deelname. Gooi er een raadseltje of twee en een schattingsvraag tussen om gelijke standen te voorkomen en je bent er. Nadeel is alleen dat het in de toekomst lastiger wordt zoiets te doen, omdat vragen dan al behandeld zijn.


Mochten er ideeën tussen zitten die door meer mensen als potentie gezien worden, quote ze even oid, dan kan ik of iemand anders altijd dingen toevoegen en komen we op die manier misschien toch nog met een leuke contest.

En nu ga ik slapen.
 
Reactiescore
2.479
Wat betreft het time daar is een oplossing voor. Iedereen stuurt het naar mijn bescheiden dorpje die ik op 51 heb, dan in cheaten onmogelijk, omdat ik de tijden ook zie als inc.
Een toevoeging op dit idee was om elke dag op een ander tijdstip te doen, de ene keer aan laten komen om 18u en de andere dag om 23u. De aankomst dag zou dan niet uitmaken.
Je kan ook zeggen jullie krijgen dagelijkse 1u om een zo goed mogelijk trein met opmaak neer te zetten.

Kortom opties genoeg, de vraag is alleen is er interesse voor een time battle? Het is wel een eer om de timer van de wereld genoemd te worden:eek:
 
Reactiescore
2.479
Heb ik wel interesse in ^^

Lezen is moeilijk volgens mij. Bedankt die post waaraan je wilt meedoen kut:eek:
Dat maakt t overzichtelijk en dat geeft mij een goede indicatie.

En babe zorg ff dat je stam ook massaal een voorstel gaat bedanken, want als ik thuis ben hak ik de knoop door waar er contest komt en welke dit dan zal zijn.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Lezen is moeilijk volgens mij. Bedankt die post waaraan je wilt meedoen kut:eek:
Dat maakt t overzichtelijk en dat geeft mij een goede indicatie.

En babe zorg ff dat je stam ook massaal een voorstel gaat bedanken, want als ik thuis ben hak ik de knoop door waar er contest komt en welke dit dan zal zijn.

Hier niet vrees ik :(
 
Reactiescore
2.479
Marvin heeft een goed bedankte post, al denk ik dat er een draai aan moet komen. Jullie hebben nog een paar uur. maar ik denk dat Jullie marvins idee mogen uitwerken.
 

DeletedUser

Guest
Een roast zoal vermeld door Hopeful spreekt mij toch wel het meest aan, maar denk dat er niet meer genoeg tijd is om hiervoor nog genoeg likes te vergaren.
 

DeletedUser76513

Guest
Uitwerking Oorlogsverklaring:

De oorlogsverklaring gaat uitgewerkt worden door een stam of speler. Deze wordt opgesteld en dient verzonden te worden aan de betreffende speler. Het is dan ook een echte oorlogsverklaring. Hierin moeten een aantal punten verwerkt worden:

- Reden van de oorlogsverklaring
- Door wie de oorlog verklaard wordt
- Aan wie je de oorlog verklaard


Je mag als speler/ Stam zelf de inbreng verzinnen en het op je eigen manier invullen. De ene stam vind een goed uitgewerkte oorlogsverklaring met dreigementen heel mooi en de ander vind een luchtige/grappige oorlogsverklaring leuk waarbij je het vuurtje al vast op stookt. Hierin is iedereen dus vrij in wat hij wilt.


Mij zelf lijkt het leuk om bijvoorbeeld verschillende contesten hierin te doen. Zo kan de jury bijvoorbeeld de volgende 2 groepjes aan elkaar koppelen.

Groep 1:

Speler Vs Speler
Stam Vs Stam

Groep 2:

Grappig
Dreigend
Lief
Arrogant
etc

De Jury kan elke week bijvoorbeeld 1 keuze uit groep 1 doen + 1 uit groep 2. Bijvoorbeeld: Speler Vs Speler met als thema Arrogant. Iedereen heeft dan een week om een oorlogsverklaring te schrijven naar iemand die hij/zij zelf wilt. Heb ik bijvoorbeeld behoefte om het vuurtje tegen at all wat op te stoken.. Dan ga ik een verschrikkelijk arrogante post maken naar worst woesie. Door deze manier van indelen kan de jury zelf thema's toe gaan voegen waardoor we dit lang kunnen door trekken

Beoordeling:

De jury gaat voor dat het event begint een x aantal thema's koppelen aan groep 1 en die worden per week bekend gemaakt. Elke week wordt er door de jury een top 3 van leukste oorlogsverklaringen gemaakt.

Nummer 1= 5 punten
Nummer 2= 3 punten
Nummer 3= 1 punt

Uiteindelijk zijn er bijvoorbeeld 10 weken (wordt vooraf bekend gemaakt) dus zijn er in totaal 90 punten te verdelen. Degene die top 3 staan winnen dus de prijs.

Doordat je dit verdeeld over +- 10 weken (kan meer/minder) heb je elke week leuk leesvoer voor iedereen en is het een langdurige contest. Ik denk dat deze wereld zeker wat meer AF activiteit kan gebruiken.

Manier van deelnemen

Om officieel deel te nemen dien je je Oorlogs verklaring elke vrijdag in te leveren op zowel het AF als in PM bij Aldo. Hij kan dit dan gaan bespreken met de jury en op het AF kan iedereen vrolijk losgaan op de mooie oorlogsverklaringen. Elke vrijdag voor 20:00 dient deze binnen te zijn. Zaterdag voor 20:00 komt de jury dan met een nieuw thema/groep. In die 24 uur ertussen kan de jury eventueel een leuk thema bedenken en bespreken wat de leukste 3 zijn.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik wil me bij dezen wel aanmelden als Jury :)

Misschien een idee om uit meerdere stammen een jurylid te fixen om partijdigheid te voorkomen?
 
Reactiescore
2.479
We zijn bij de volgende stap gekomen ik wil midden volgende week een mooi uitgewerkt plan van jullie krijgen. Ik heb de tijd niet om 5 contesten in een paar dagen uit te schrijven dus jullie gaan mij hierbij helpen. In mijn beginpost heb ik al een kleine indicatie gegeven wat ik verwacht ik de uitwerking, maar ik besef me dat ik hier te makkelijk over dacht en het iets gedetineerde wil.
Daarom verzoek ik om deze vragen in deze post te beantwoorden en als het even kan zelfs een beginpost voor mij te maken, maar ik vrees dat dit plaatst te veel gevraagd is. Ik verwacht dus wel dat jullie minimaal het idee over de contest uitwerken.

Op wereld 51 is dit 'verklaar de oorlog' geworden. Een leuk initiatief. Ik heb er vertrouwen in dat jullie voor woensdag met een geslaagde uitwerking komen! Ik ben benieuwd.

Iedereen mag de uitwerkingen maken. De meest bedankte uitwerking gaan we in de praktijk uitvoeren, mits deze reëel is natuurlijk. Ik hoop dus daarom dat er meerdere mensen een uitwerking van de door hun gekozen contest zullen maken

Hoe verwacht ik de uitwerking van de contest:

  • Wat is het plan?
- Wat moet je doen als je meedoet?
- Wat is het idee achter deze contest?
- Wat zijn je verwachtingen?

  • Kan iedereen meedoen?
- Heeft iedereen gelijken kansen?
- Hoe zorgen we ervoor dat ook de spelers die inactief zijn op het AF mee kunnen/willen doen?
- Hoe vaak mag je per IG account meedoen?

  • Wat zijn de inlevereisen/manieren?
- Op welke manier moet het ingeleverd worden?
- Waar moet het minimaal aan voldoen?
- Mogen er teams worden gevormd?

  • Hoe moet de beoordeling worden?
- Moet er een jury komen?
- Wie moet er in de jury(hoeveel?)
- Wat moet de jury beoordelen?
- Hoe moet de jury cijfers/punten geven?

  • Andere regels
- Hoe kan het topic overzichtelijk worden gehouden?
- Wat mag je niet doen?
- Is het mogelijk om uitgesloten te worden van deze contest, op welke manier dan?
- Wat wordt er gedaan als er te weinig mensen meedoen aan deze contest?
 
Reactiescore
2.479
Niemand voelt zich geroepen om dit idee uittewerken? De deadline nadert...
 
Reactiescore
2.479
Ik ga er niet vanuit dat er op deze wereld een contest meer komt. Jullie krijgen nog een paar dagen om het uit te werken anders ist rip:(
 
Reactiescore
2.479
Daar sluit ik mij bij aan, heb de mod gevraagd een slotje op dit topic te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan