[Ingevoerd] "Dynamische groepen": Optie 'Punten'

Goed idee?

  • Ja

    Stemmen: 28 87,5%
  • Nee

    Stemmen: 4 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    32

DeletedUser71618

Guest
Beste,

Op Wereld 39 wilde ik een groep maken om de 'uitgebouwde' dorpen allemaal in te plaatsen. Echter, gezien het feit dat er een pakketjessysteem ingebouwd is in W39, heb ik twee soorten uitgebouwde dorpen: een met Adelshoeve op level 2, en een ander met adelshoeve op level 3 (indien de speler waarvan ik het dorp veroverd heb het al op 3 had staan, dan is het niet nodig het af te breken; zelf opbouwen kost echter onnodige grondstoffen die je beter in pakketjes kan steken, gezien er dure edelmannen zijn). Echter probeer ik de 'opbouwen'-groep in te stellen op een puntenaantal: in dit geval "Aantal punten is niet gelijk aan 10.121 punten". Maar dan heb ik alleen de dorpen met AH level 2 in deze groep zitten, en de dorpen met adelshoeve level 3 zitten dan gewoon in de 'nog opbouwen' groep.

Mijn voorstel is dan om bij de 'aantal punten' functie voor de dynamische groep nog een extra optie qua puntenaantal toe te voegen. Dat je zeg maar niet 1x het 'aantal punten' knopje kan instellen, maar bijvoorbeeld 2 keer of misschien 3 keer. Als je dan toch dynamische groepen voor het gemak gebruikt, zou dit toch een welkom extraatje zijn op het gemak toch?

Ik hoor graag van jullie. ;)

Gr.

B | Zaeres.
 
Reactiescore
111
Waarom niet he :p
 

DeletedUser71618

Guest
Je zou het in theorie kunnen oplossen door elk gebouw het juiste lvl in te voeren en bij de ah groter dan 1 in te voeren :)
echter is dat erg veel werk dus heb ook ja gestemd :p

Je kan ook maar een x-aantal gebouwen invoeren, iig niet alle gebouwen. ;)

Al geprobeerd namelijk. :p
 

DeletedUser73803

Guest
Ik vind het opzich wel een handig idee, zelf heb ik er niet mee te maken, maar voor diegenen die er wel mee te maken hebben toch maar even ja gestemd ;)
 

DeletedUser71618

Guest
Je zou het in theorie kunnen oplossen door elk gebouw het juiste lvl in te voeren en bij de ah groter dan 1 in te voeren :)
echter is dat erg veel werk dus heb ook ja gestemd :p

Eventjes om hierop terug te komen:
Als ik de 'opbouwen' groep moet hebben, moeten de gebouwen dus NIET gelijk zijn aan het level dat ik wil, bijv. HQ moet niet gelijk zijn aan 20. Maar, als ik alle gebouwen zo ga invoeren, dan gaat hij alle dorpen eruit filteren die één van de gebouwen wél op het goede level heeft. Dus als de verzamelplaats wél level 1 is bijvoorbeeld dan staat het dorp al niet meer in de 'opbouwen' groep.

Op deze manier loop ik er dus alsnog tegen aan. Een andere optie is bij de 'bevat gebouw' optie in te kunnen stellen 'bevat gebouw X' ÓF 'bevat gebouw X' in plaats van het standaard 'EN'.
 
Reactiescore
1.145
Persoonlijk zou ik gewoon een groep maken met bevat niet ah lvl 3 en dat de opbouw groep maken :)
Uiteraard staan er dan ook al uitgebouwde dorpen in maar das voor de am niet zo'n punt.
Uiteraard werkt dat alleen voor mensen met am maar ik ga der van uit dat jij dat wel had :)
Iig blijft het idee goed want dit moet een stuk makkelijker kunnen.
 

DeletedUser71618

Guest
Persoonlijk zou ik gewoon een groep maken met bevat niet ah lvl 3 en dat de opbouw groep maken :)
Uiteraard staan er dan ook al uitgebouwde dorpen in maar das voor de am niet zo'n punt.
Uiteraard werkt dat alleen voor mensen met am maar ik ga der van uit dat jij dat wel had :)
Iig blijft het idee goed want dit moet een stuk makkelijker kunnen.

Ik heb AM wel, maar wij bouwen geen AH level 3 standaard in dorpen, echter willen we deze ook niet afbreken in dorpen waar AH level 3 al stond toen die opgebouwd was. Het zit hem erin dat we AH level 2 en level 3 hebben in dorpen, en dat we dit niet precies kunnen aangeven. En als er dan al wel een dorp in zit met AH level 3, met jou manier, maar de muur is bijv. nog laag.. Dan kan je dat dorp sneller over het hoofd zien ipv dat je gewoon weet 'hij zit in de opbouwgroep, ik stel AM in op de opbouwgroep'.
 
Reactiescore
25
Doorgegeven

DS-11665
 
Reactiescore
25
Dit idee is ingevoerd met versie 8.33
 
Bovenaan