dorpenindeling

DeletedUser

Guest
ik ben nu op een moment aangekomen dat ik alles heb uitgebouwd en mijn boerderij helemaal vol zit... welke dingen kan ik dan het beste afbreken volgens jullie?

Ik dacht aan dit in de aanvalsdorpen:
- schuilplaats
- hoofdgebouw tot level 20

Ik dacht aan dit bij de volgende aanvalsdorpen:
- standbeeld (maar dat kan je dan ook niet bouwen)
- adelshoeve
- hoofdgebouw tot level 20
- schuilplaats

Ik dacht aan dit bij de verdedigingsdorpen:
- standbeeld (maar dat kan je dan ook niet bouwen)
- adelshoeve
- hoofdgebouw tot level 10
- schuilplaats
- werkplaats
- smederij tot level 10

Bij de eenheden dacht ik aan deze verdeling ongeveer:

Bij 1e aanvalsdorp:
- 1 edelman
- 1 ridder
- 1000 verkenners
- 1000 zware cavalerie
- 1000 bereden boogschutters
- 3000 boogschutters
- 3000 zwaardvechters
- 50 rammen
- 100 katapulten
- wat overblijft besteden aan bijlmannetjes

Bij de andere aanvalsdorpen:
- 1000 verkenners
- 1000 zware cavalerie
- 1000 bereden boogschutters
- 3000 boogschutters
- 3000 zwaardvechters
- 50 rammen
- 100 katapulten
- wat overblijft besteden aan bijlmannetjes

Bij de verdedigingsdorpen:
- 2000 zware cavalerie
- 1000 verkenners
- wat overblijft besteden aan zwaardvechters en boogschutters met 2:3 oftewel als ik 2000 zwaardvechters maak, dan maak ik 3000 boogschutters

Hoe verdeel ik het aantal aanvals en verdedigingsdorpen?
Met 1:4 dus per 5 dorpen is er 1 aanvalsdorp en zijn er 4 verdedigingsdorpen.


Heeft iemand nog tips/aanmerkingen plaats ze vooral hier of stuur me een bericht!:cool: :) :eek: :rolleyes: :p :D :eek: ;) :confused:
 

DeletedUser3860

Guest
Bij de andere aanvalsdorpen
- 1 edelman --> ofwel 4 ofwel géén.
- 1 ridder
- 1000 verkenners
- 1000 zware cavalerie Waarom ZC in een aanvalsdorp??
- 1000 bereden boogschutters
- 3000 boogschutters volgens mij is dat verdediging, geen aanval :confused:
- 3000 zwaardvechters zelfde als bij boog.. Dit is niet nodig als je sterke verdedigingsdorpen nodig hebt
- 50 rammen
- 100 katapulten
- wat overblijft besteden aan bijlmannetjes -->een écht aanvalsdorp heeft ongeveer 7000 bijl , soms meer, zéker niet 'wat overblijft'

Conclusie: Je zegt dat je verdedigingstroepen in je aanvalsdorpen gaat zetten. Dit is totaal absurd. Je kan je troepen uit je verdedigingsdorpen toch altijd nog verschuiven indien je onder aanval bent?
 

DeletedUser

Guest
Bij de andere aanvalsdorpen
- 1 edelman --> ofwel 4 ofwel géén.
- 1 ridder
- 1000 verkenners
- 1000 zware cavalerie Waarom ZC in een aanvalsdorp??
- 1000 bereden boogschutters
- 3000 boogschutters volgens mij is dat verdediging, geen aanval :confused:
- 3000 zwaardvechters zelfde als bij boog.. Dit is niet nodig als je sterke verdedigingsdorpen nodig hebt
- 50 rammen beter 300 rammen en geen kata's, alles wat je kapot maakt met die kata's moet je toch terug bijmaken!!!
- 100 katapulten
- wat overblijft besteden aan bijlmannetjes -->een écht aanvalsdorp heeft ongeveer 7000 bijl , soms meer, zéker niet 'wat overblijft'

Conclusie: Je zegt dat je verdedigingstroepen in je aanvalsdorpen gaat zetten. Dit is totaal absurd. Je kan je troepen uit je verdedigingsdorpen toch altijd nog verschuiven indien je onder aanval bent?

mijn aanpassing staat in et rood

mijn raad voor aanvalsdorp:
7000 bijl
3000 lc
300 ram
(dit gaat in je boerderij bij 9995-samenstelling!!)
 

DeletedUser

Guest
wat overblijft is best veel ik schat het op meer dan die 7.000.
zware cavalerie heb ik er bijgezet, omdat die ook een goede aanval hebben en een goede verdediging.
over die 300 rammen en geen katapulten vind ik een goede tip, alleen vind ik het vaker handig om nabij gelegen verlaten dorpen helemaal te slopen zodat ze alleen nog maar produceren.
dus wil ik eigenlijk nog een paar katapulten hebben.
over die 3000 boogschutters en 3000 zwaardvechters geef ik jullie helemaal gelijk.
1 ridder kan maar in 1 enkel dorp! dus daar hebben jullie ongelijk.
1000 lichte cavalerie ben ik trouwens vergeten bij aanvalsdorpen.
de edelmannen centreer ik het liefst in 1 dorp, want dan heb je maar 1 adelshoeve nodig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3860

Guest
wat overblijft is best veel ik schat het op meer dan die 7.000.

niet dus .. :rolleyes:
wat jij zei was: 3K zwaard/boog, 1K ZC,.. dan heb je onmogelijk nog plaats voor NOG eens meer dan 7000 bijl!

de edelmannen centreer ik het liefst in 1 dorp, want dan heb je maar 1 adelshoeve nodig.

jahh, dat is dus wat ik zei hé..


1 ridder kan maar in 1 enkel dorp! dus daar hebben jullie ongelijk.

Over die ridder zweeg ik omdat dat vanzelfsprekend leek..
 

DeletedUser

Guest
O mijn god...In iedergeval 1 tip, als je echt een AANVALSDORP wil moet je daar ook alleen maar aanval in zetten en geen mixed dorp ervan maken
 

DeletedUser

Guest
-Functie ridder = snellere ondersteuning.

Met andere woorden -> ridder in een verdedigingsdorp.

-Zware cavalerie = verdediging. LC is véél effectiever in de aanval.

-2k ZC vind ik wat teveel voor een verdedigingsdorp

-Aanvalsleger = bijl + LC/BB + ram/kata. Als je goede aanvalslegers wil maak je geen verdediging in een aanvalsdorp.


Ik dacht aan dit bij de verdedigingsdorpen:
- standbeeld (maar dat kan je dan ook niet bouwen)
- adelshoeve
- hoofdgebouw tot level 10
- schuilplaats
- werkplaats
- smederij tot level 10

Hoofdgebouw en smederij op 20, anders functioneert je adelshoeve niet. Een werkplaats is nog zo slecht niet in een verdedigingsdorp, voor kata's te maken bij wijze van verdediging in nood. Schuilplaats heb je nergens nodig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3461

Guest
Dit is mijn troepenindeling

verdedigingstroepen
Speervechter
Zwaardvechter
Boogschutter
Ridder

Aanvalstroepen
Lichte Cavalerie
Bereden Boogschutter
Bijlstrijder
Ram
Katapult
Edelman ;)

Multifunctioneel:
Verkenner
Zware Cavalerie
 

DeletedUser

Guest
-Functie ridder = snellere ondersteuning.

Met andere woorden -> ridder in een verdedigingsdorp.

-Zware cavalerie = verdediging. LC is véél effectiever in de aanval.

-2k ZC vind ik wat teveel voor een verdedigingsdorp

-Aanvalsleger = bijl + LC/BB + ram/kata. Als je goede aanvalslegers wil maak je geen verdediging in een aanvalsdorp.




Hoofdgebouw en smederij op 20, anders functioneert je adelshoeve niet. Een werkplaats is nog zo slecht niet in een verdedigingsdorp, voor kata's te maken bij wijze van verdediging in nood. Schuilplaats heb je nergens nodig.
ik had het ook niet over een adelshoeve bouwen, ik had het over geen adelshoeve bouwen en de rest tot level 10 enzo afbreken.
 

DeletedUser3461

Guest
Ik maak ze overal wel lvl 10, als je ervoor kiest aanvallen te duiken, en je hebt niet alle GS kunnen wegsturen, wat nog wel eens voorkomt, kan je in elk geval de muur direct weer opbouwen.

Hmmmmm
Zit wel wat in en wat vindt je van een werkplaats in een verdedigingsdorp?
Heeft voor mij namelijk geen toegevoegde waarde.
 

DeletedUser

Guest
Ik maak ze overal wel lvl 10, als je ervoor kiest aanvallen te duiken, en je hebt niet alle GS kunnen wegsturen, wat nog wel eens voorkomt, kan je in elk geval de muur direct weer opbouwen.

Dit vind ik dus ook, want heb liever de support achter een muur van 5 staan dan dat ik zelf 8 pop extra kan bouwen die ik na een leeg dorp eerst zelf weer moet recruten ;S
En zoals alles in dit spel heeft dus idd de schuilplaats ook zo zijn functie ;)
 

DeletedUser

Guest
Wel handig om op het algemeen forum te laten weten hoe je troepen samenstelling is.

Een perfecte samenstelling bestaat niet, als een verdedigings dorp bomvol boog staat heb je weinig aan bijl en moet je met veel beredenboog aanvallen.

zo kun je met aanval het beste in verschillende aanvalsdorpen verschillende verdelingen maken, zodat je na het scouten, kunt beslissen wat je stuurt.

ben nog steeds geen voorstander van rammen.
Nogal een nadeel een vers overgenomen dorp van 9000+ met nog maar 25 toestemming en geen muur, daar moet je dan veel verdediging in gaan proppen
 
Bovenaan