dorpenindeling

DeletedUser

Guest
ik ben nu op een moment aangekomen dat ik alles heb uitgebouwd en mijn boerderij helemaal vol zit... welke dingen kan ik dan het beste afbreken volgens jullie?

Ik dacht aan dit in de aanvalsdorpen:
- schuilplaats
- hoofdgebouw tot level 20

Ik dacht aan dit bij de volgende aanvalsdorpen:
- standbeeld (maar dat kan je dan ook niet bouwen)
- adelshoeve
- hoofdgebouw tot level 20
- schuilplaats

Ik dacht aan dit bij de verdedigingsdorpen:
- standbeeld (maar dat kan je dan ook niet bouwen)
- adelshoeve
- hoofdgebouw tot level 10
- schuilplaats
- werkplaats
- smederij tot level 10

Bij de eenheden dacht ik aan deze verdeling ongeveer:

Bij 1e aanvalsdorp:
- 1 edelman
- 1 ridder
- 1000 verkenners
- 1000 zware cavalerie
- 1000 bereden boogschutters
- 3000 boogschutters
- 3000 zwaardvechters
- 50 rammen
- 100 katapulten
- wat overblijft besteden aan bijlmannetjes

Bij de andere aanvalsdorpen:
- 1000 verkenners
- 1000 zware cavalerie
- 1000 bereden boogschutters
- 3000 boogschutters
- 3000 zwaardvechters
- 50 rammen
- 100 katapulten
- wat overblijft besteden aan bijlmannetjes

Bij de verdedigingsdorpen:
- 2000 zware cavalerie
- 1000 verkenners
- wat overblijft besteden aan zwaardvechters en boogschutters met 2:3 oftewel als ik 2000 zwaardvechters maak, dan maak ik 3000 boogschutters

Hoe verdeel ik het aantal aanvals en verdedigingsdorpen?
Met 1:4 dus per 5 dorpen is er 1 aanvalsdorp en zijn er 4 verdedigingsdorpen.


Heeft iemand nog tips/aanmerkingen plaats ze vooral hier of stuur me een bericht!:cool: :) :eek: :rolleyes: :p :D :eek: ;) :confused:
 
Reactiescore
38
Ik zet sowieso altijd 10 kata's en 10 ram in mijn defdorpen.
Ik heb hiervoor 2 redenen:

1) Het is extreem handig als je een massa-aanval doet waardoor je grote aanvallen kan versturen.
Dit werkt alleen als je per aanvalsdorp enkele fakes stuurt + 1 echte clear.
De meeste spelers (zelfs sommige pro's) denken dat het allemaal fakes zijn waarna ze verrast worden door de echte clears.
Met een fake van 5 kata's, kun je trouwens op een leeg dorp een gebouwlevel omlaag halen. ;)

2) Het is ook handig als je in de problemen zit bij het snipen waarbij je beroep kan doen op de tragere looptijd van kata's en ram om met te tijd te kunnen spelen.

Maar ik heb wel ondervonden dat 10 kata's en 10 ram misschien te veel zijn.
De volgende wereld zal ik 5 kata's en 5 ram nemen.
 

DeletedUser12993

Guest
Katapulten kan je altijd in je defdorp zetten, dan kan je misschien beter die rammen helemaal laten verdwijnen als je alleen voor faken gebruikt. Kata's zijn een hele goeie verdediging, jammer dat het lastig is een goeie guide ervoor te vinden.
 

DeletedUser12993

Guest
Ik haat het begin, geef mij maar een groter account. Nadat ik op vakantie ben geweest ga ik nog wel op W23 beginnen.
 
Bovenaan