Discussietopic - Nieuw community management

Reactiescore
3.584
De K was met een hoofdletter geschreven, de screen is zonder hoofdletter en dan lukt het wel.
 
Reactiescore
100
Gegroet iedereen,

Na 17 jaar iemand gaan vervangen als ‘de nieuwe CM’ is niet iets vanzelfsprekend.
Ik ben me maar wat bewust dat deze Community een rijk verleden heeft en dat dit niet zomaar teniet gedaan kan worden. Ik zal mij elke dag inzetten om dit te waarderen en respecteren. Maar feit is, ik kan helaas niet beloven dat alles zoals ‘vroeger’ zal en gaat zijn.

Een aantal zaken zullen veranderen, dat staat vast. Maar weet dat ik dit met de beste bedoeling ga doen, om alles zo eerlijk en correct mogelijk te laten verlopen.
Eén ding is zeker, er werd altijd naar de community geluisterd, en dat is iets wat ik ook altijd zal blijven doen binnen de mogelijkheden die ik heb. De community is en blijft een belangrijk onderdeel van een spel. Ik zal er dan ook alles aan doen en doen wat ik kan om voor jullie een luisterend oor, klankbord en uitgangspunt te zijn.
Ik zal mijn best doen om jullie allemaal in de komende periode te ‘leren kennen’. Alvast mijn excuses als ik niet aan iedereen evenveel tijd kan spenderen. Weet echter dat jullie mij (voor nu) altijd een berichtje kunnen sturen.
Ik weet dat het enige tijd zal vergen om alles bij te lezen, maar ook bij te werken. Startend met het zoeken van een team, tot het bijwerken van eventuele open topics/ tickets.

Weet dat het in het begin mogelijks niet altijd even makkelijk zal gaan, maar zoals elk begin is altijd alles met vallen en opstaan.
Ik wil dan ook alvast jullie begrip en geduld vragen om mij de kans te geven om hier aan te werken.

Als je graag wilt weten wie ik verder ben, dan kan je rustig verder lezen. Anders wil ik je nogmaals bedanken voor je tijd, en zou ik zeggen. ‘Op een mooie periode’

Voel jij je geroepen om mee te werken aan deze mooie periode en wil je je inzetten bij het ondersteunen van deze prachtige Community. Solliciteer dan nu, en wie weet vervoeg jij binnenkort ons team!
Voor meer informatie over de open posities ga naar: Rekruteer hier.

Mijn naam is Kr33log (of kreelog uitgesproken), 31 jaar, en al enkele jaren Community Manager.

Mijn avontuur als speler begon heel wat jaren geleden. Ik ben ooit eens gestart op Tribal Wars, echter kan je mij herkennen van andere spelletjes, met onder andere Grepolis, Forge Of Empires, Elvenar,...

Naast CM ben ik in het dagelijks leven software tester. Hier ben ik een aanspreekpunt voor de business, maar onderzoek ik ook elke gemelde bug door hun.
Zo werk ik samen met verschillende partijen om de applicatie nog beter te maken. Dit zie ik dan ook als een positieve eigenschap die ik hier goed kan gebruiken.

Ik heb een hondje van 3 jaar oud, een aantal katten, maar geen kinderen

Als je na deze lange tekst toch nog vragen hebt, mag je deze hier stellen. Ik zal dan proberen om alle vragen (welke ik kan, mag en wil) beantwoorden. Helaas zullen sommige vragen mogelijks niet beantwoord worden, waarvoor dan ook respect te hebben.

Bedankt alvast.

Met vriendelijke groeten,
Kr33log
Community Manager Tribal Wars.nl
Wanneer kruipen jullie eens uit jullie bunker om eens de plannen en visie voor TW.nl uit de doeken te doen? Voor mijzelf boeit het niet, omdat ik toch al een poos gequit ben. Alleen om als Innogames zijnde een zeer gewaardeerd community manager als Duckje na zeventien jaar trouwe dienst zo af te serveren en daarna te zwijgen is in en in triest. Nog triester is het, dat jullie, zo rancuneus zijn om de forumprestatie Eend om nooit te vergeten aan hebben gepast naar Een om nooit te vergeten. Zo gepikeerd dat Seppe niet is gezwicht voor de nieuwe visie dat jullie hem nog een hak wilden zetten?

Jullie hebben het bestuur nu anderhalve week terug overgenomen en het enige wat de actieve spelers vooralsnog zien is puur broddelwerk vanuit jullie kant. Wat zijn jullie plannen? Wat is jullie visie? Waarom moest Duckje wijken voor het doordrukken van deze plannen? Het handelen van jullie werkt namelijk tamelijk contraproductief. Zeker gezien het gebrek aan communicatie omtrent de gare tijdelijke ban die gegeven werd, toekomst van TW.NL en de algehele communicatie omtrent de coup.

Je stelt @.Kr33log dat je je elke dag zult inzetten om deze community te respecteren en te waarderen. Als jij hen echt respecteert dan besef je dat je hen verantwoording schuldig bent.

Je gaf daarnaast aan dat je niet kun beloven dat alles zoals vroeger zal gaan en zijn. Wat bedoel je daar echter concreet mee? Gaat dat over het implementeren van nog meer premium functies zoals jullie in het verleden niet succesvol hebben geprobeerd bij TW2? Gaat het over het verbieden van scripts? Gaat het over het verbieden van het spelen met medespelers op één account? Gaat het over het bewust laten doodbloeden van TW.NL? Gaat het over het bewust tegen de haren instrijken van de actieve playerbase zoals jullie nu doen om hen te laten afkeren van jullie en Innogames?

Je gaf aan dat je alles zo eerlijk en correct als mogelijk wilt laten verlopen. Ook dat je naar de community wilt luisteren, maar je hebt niet het fatsoen om transparant te zijn over de plannen. Eerlijk om gegaan met Duckje is er namelijk niet. Niet voor niets dat het oude team volkomen terecht is opgestapt. Iets wat er alleen maar eraan heeft bijgedragen dat jullie je vervreemden van de laatste spelers die TW.Nl nog kent en jullie nu al de schijn tegen hebben. Als de spelers jullie iets boeien dan zouden jullie de ideeën die jullie hebben voor Tw moeten ontvouwen om duidelijk te maken voor welke koers jullie staan.

@Kr33log @Kroenuh @kleiduif.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
430
Is gewoon een onzin tekst. Niemand weet precies de reden waarom het klapt tussen Duck en Innogames. Laat staan dat we kunnen beoordelen of zijn visie of die van Inno beter is voor het spelletje.
 

Kr33log

Teamleden
Tribal Wars Team
Community Manager
Reactiescore
109
Wanneer kruipen jullie eens uit jullie bunker om eens de plannen en visie voor TW.nl uit de doeken te doen? Voor mijzelf boeit het niet, omdat ik toch al een poos gequit ben. Alleen om als Innogames zijnde een zeer gewaardeerd community manager als Duckje na zeventien jaar trouwe dienst zo af te serveren en daarna te zwijgen is in en in triest. Nog triester is het, dat jullie, zo rancuneus zijn om de forumprestatie Eend om nooit te vergeten aan hebben gepast naar Een om nooit te vergeten. Zo gepikeerd dat Seppe niet is gezwicht voor de nieuwe visie dat jullie hem nog een hak wilden zetten?

Jullie hebben het bestuur nu anderhalve week terug overgenomen en het enige wat de actieve spelers vooralsnog zien is puur broddelwerk vanuit jullie kant. Wat zijn jullie plannen? Wat is jullie visie? Waarom moest Duckje wijken voor het doordrukken van deze plannen? Het handelen van jullie werkt namelijk tamelijk contraproductief. Zeker gezien het gebrek aan communicatie omtrent de gare tijdelijke ban die gegeven werd, toekomst van TW.NL en de algehele communicatie omtrent de coup.

Je stelt @.Kr33log dat je je elke dag zult inzetten om deze community te respecteren en te waarderen. Als jij hen echt respecteert dan besef je dat je hen verantwoording schuldig bent.

Je gaf daarnaast aan dat je niet kun beloven dat alles zoals vroeger zal gaan en zijn. Wat bedoel je daar echter concreet mee? Gaat dat over het implementeren van nog meer premium functies zoals jullie in het verleden niet succesvol hebben geprobeerd bij TW2? Gaat het over het verbieden van scripts? Gaat het over het verbieden van het spelen met medespelers op één account? Gaat het over het bewust laten doodbloeden van TW.NL? Gaat het over het bewust tegen de haren instrijken van de actieve playerbase zoals jullie nu doen om hen te laten afkeren van jullie en Innogames?

Je gaf aan dat je alles zo eerlijk en correct als mogelijk wilt laten verlopen. Ook dat je naar de community wilt luisteren, maar je hebt niet het fatsoen om transparant te zijn over de plannen. Eerlijk om gegaan met Duckje is er namelijk niet. Niet voor niets dat het oude team volkomen terecht is opgestapt. Iets wat er alleen maar eraan heeft bijgedragen dat jullie je vervreemden van de laatste spelers die TW.Nl nog kent en jullie nu al de schijn tegen hebben. Als de spelers jullie iets boeien dan zouden jullie de ideeën die jullie hebben voor Tw moeten ontvouwen om duidelijk te maken voor welke koers jullie staan.

@Kr33log @Kroenuh @kleiduif.

Wat vind jij/ vinden jullie dat onze prioriteiten op dit moment moeten zijn voor een goede en gezonde community?
 
Reactiescore
7.942
Wat vind jij/ vinden jullie dat onze prioriteiten op dit moment moeten zijn voor een goede en gezonde community?
Volgens mij stelt hij genoeg vragen waar om opheldering wordt gevraagd. Deze vragen spelen overigens bij veel meer mensen.
 
Reactiescore
100
Wat vind jij/ vinden jullie dat onze prioriteiten op dit moment moeten zijn voor een goede en gezonde community?
Precies hetgeen ik vraag. Een uitleg over de, nieuwe, weg die door jullie wordt ingeslagen. Het lijkt mij dat de nog actieve spelers wel een uitleg daarover mogen verwachten. Zeker na het toch op zijn minst opmerkelijk functioneren van jullie de laatste twee weken.... Spelers weten dan namelijk waar ze aan toe zijn of niet om op die manier te kunnen bepalen of ze verder willen spelen of niet. Omdat verandering van beleid/regels/visie van invloed kan zijn op het spelplezier. Je kunt veel van Duckje zeggen, maar niet dat hij niet transparant was op dat gebied. Jullie kunnen wat dat betreft nog veel van hem leren.

Van bovenaf wordt er besloten dat Duckje aan de kant moet worden geschoven en daarna wordt er niets gecommuniceerd over de redenen daarvoor in combinatie met de nieuwe visie. Als er geen nieuwe is dan was er geen reden om Duckje en andere community managers van andere servers de laan uit te sturen.
 
Reactiescore
399
Wat vind jij/ vinden jullie dat onze prioriteiten op dit moment moeten zijn voor een goede en gezonde community?

Geen veranderingen doorvoeren als minder dan 25% van de spelers voor zijn
Wereld 100 is behoefte aan iets speciaals
Meer duidelijkheid ontremd jullie eigen visie ontremd de toekomst van tw
 
Reactiescore
112
Het zou handig zijn als je hier langer aanwezig bent dan de tijd die je op de wc doorbrengt en snel even twee posts maakt om dan weer te verdwijnen.

Nep activiteit dus :redface:

Een levende community runnen is natuurlijk wel iets anders dan al jaren die internetkerkhoven van jullie draaien.

Toon even respect naar @Antonius Pius en reageer eens inhoudelijk op zijn post.
 
Reactiescore
5
De oude discord is nog actiever dan het forum hier. Ook zijn de ex mods daar nog behulpzamer dan het huidige team. Benieuwd wanneer het nieuwe team eens in actie schiet. Iedereen wacht op jullie visie.
 
Reactiescore
13
Precies hetgeen ik vraag. Een uitleg over de, nieuwe, weg die door jullie wordt ingeslagen. Het lijkt mij dat de nog actieve spelers wel een uitleg daarover mogen verwachten. Zeker na het toch op zijn minst opmerkelijk functioneren van jullie de laatste twee weken.... Spelers weten dan namelijk waar ze aan toe zijn of niet om op die manier te kunnen bepalen of ze verder willen spelen of niet. Omdat verandering van beleid/regels/visie van invloed kan zijn op het spelplezier. Je kunt veel van Duckje zeggen, maar niet dat hij niet transparant was op dat gebied. Jullie kunnen wat dat betreft nog veel van hem leren.

Van bovenaf wordt er besloten dat Duckje aan de kant moet worden geschoven en daarna wordt er niets gecommuniceerd over de redenen daarvoor in combinatie met de nieuwe visie. Als er geen nieuwe is dan was er geen reden om Duckje en andere community managers van andere servers de laan uit te sturen.
Heb je al goodbye my lover gezongen voor Duckje??? Janker
 
Bovenaan