Discussietopic - Nieuw community management

Reactiescore
1.699
Ik ben het hier mee eens!

Wat vooral erg irritant is is dat spelers denken de hele wereld naar zich toe te trekken waardoor ‘nieuwere’ spelers enorm snel afhaken. Misschien is het daarom goed om 2 soorten werelden te doen:

- 1 waar ‘nieuwe’ spelers mogen en kunnen oefenen. Waar snelheid gelijk is aan 2 en deze mensen kunnen experimenteren.
- 1 waar de ‘top’ spelers zich kunnen meten. Daar kunnen deze mensen doorgaan met wat ze doen, en dus niet het plezier vergallen van nieuwe spelers.

De community moet groeien maar wel op een leuke manier. Niet door de boventoon en de sfeer te bepalen op fora… dat moet echt stoppen.
volledig mee oneens. nieuwe spelers moeten niet eens meer komen maar wat leuks gaan doen.
 
Reactiescore
548
Ik heb diverse malen 'mogelijks' voorbij zien komen. Graag attendeer ik je erop dat hier zich ook vele Nederlanders vergaderen en dat dit woord een doorn in het oog is. Na gedegen onderzoek blijkt het ook in België niet tot de standaard taal te horen. Voor meer eenheid en professionaliteit roep ik op tot het hanteren van de welbekende 'mogelijk', zonder -s.

Enorm veel plezier met deze bruisende community. Ik ben reeds erg trots op je!
 

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
2.022
Ik heb diverse malen 'mogelijks' voorbij zien komen. Graag attendeer ik je erop dat hier zich ook vele Nederlanders vergaderen en dat dit woord een doorn in het oog is. Na gedegen onderzoek blijkt het ook in België niet tot de standaard taal te horen. Voor meer eenheid en professionaliteit roep ik op tot het hanteren van de welbekende 'mogelijk', zonder -s.

Enorm veel plezier met deze bruisende community. Ik ben reeds erg trots op je!
nerd.gif
 

Kr33log

Teamleden
Tribal Wars Team
Community Manager
Reactiescore
109
Gegroet.

Doe je mee met het volgende potje weerwolven van wakkerdam?

Hier hangt mogelijk veel aan af.
Ik wil vast wel eens een potje meedoen. Ik weet niet wat het eerst volgende is?
Al vermoed ik dat ik mogelijk het eerste niet ga halen.
@Leaving Behind Kijk, ik volg je raad al meteen op en gebruik de s niet meer op het einde. Hopelijk nu geen doorn meer in je oog, want pas op. Dat doet pijn :)
 
Reactiescore
1.498
Je mag altijd een sollicitatie indienen en wie weet vervoeg jij binnenkort ons team!


Als hij een sollicitatie indient kunnen we die oppakken (indien hij dit nog niet gedaan heeft).


Bedankt. We gaan ons best doen om een zo open en toegankelijke mogelijke communicatie te behouden!
Ik zal niet solliciteren dus ik stel voor dat we een eeuwige impasse aanhouden waarop ik zeg dat je mij mag uitnodigen en jij zegt dat ik mag solliciteren.
 
Reactiescore
1.167
Hoi Kr33log!

Het zijn grote schoenen die jij mag vervullen. Het wordt jouw taak om de Community en InnoGames dichter bij elkaar te krijgen en dit te managen. Ik ben benieuwd hoe je dat gaat doen, want die twee staan heel ver van elkaar af.
Daarnaast lijkt het mij lastig om zonder TW ervaring een CoMa te worden op dit spel. Op het AF zal het niet spannend zijn, daar gebeurt weinig behalve op het Vrije Forum. Hoe verwacht je dit zelf aan te pakken?

Ik wil je verder één tip mee geven. Zorg dat Wereld 100 een PPloze wereld word, net als Wereld 50 destijd. Lukt je dat? Gaan er veel spelers terug komen om die wereld te spelen, ik in ieder geval wel.

Heel veel succes in deze functie! :)
 
Reactiescore
510
Wat Niels hierboven zegt sluit ik me bij aan. Er is min of meer aan de community beloofd dat w100 vrijgesteld is van de extra pp-functies.

Je hebt een lastige taak nu om in de voet sporen van Duckje te treden, en wij als community kunnen je het makkelijker of moeilijker maken. Dus ik hoop dat dit voor w100 nog mogelijk is.

In ieder geval erg veel succes, als ik zie dat het allemaal wat stroef verloopt overweeg om het Tw team te joinen nog wel ;)
 
Reactiescore
1.532
gegroet knoefkoe kreelog, onderdaan van de vf-stam. gehoorzaam en u zult leven in vrede. mvg speeder
 
Reactiescore
581
Maar feit is, ik kan helaas niet beloven dat alles zoals ‘vroeger’ zal en gaat zijn.

En dat ene zinnetje doet mij vrezen voor verandering. Duckje ging tussen ons (de community) en InnoGames staan en ijverde voor onze wensen. Dat in hoofdzaak, meer aan de kant staan van spelers, dan van je 'werkgever' (vermoed ik toch) zal (deels) het einde van zijn 17-jarige contract ingeluid hebben.

Dan hebben we nu een CoMa, die ons tussen de regels door vertelt dat het anders zal gaan. 1 + 1 = 2. De NL/BE community is zo groot (vergeleken met andere community's) juist omdat we zo eigen zijn.

Ik gok dat TW meer moet opleveren en dat we meer uniform moeten worden met andere servers (handig voor een toekomstige merge). Meer Pay To Win, weg met veel exclusieve NL scripts en een autoritair gezag, waarmee je niet meer kunt discussiëren in geval van spelovertredingen en andere zaken (hello .net en co.uk servers).

Persoonlijk sta ik dan ook heel sceptisch tegenover deze machtswissel en zou ik zeggen tegen de CoMa: Proof me wrong. Tot die tijd, niet mijn CoMa (ook al zal ik het er mee moeten doen).
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
95
Ik wens je alle succes toe bij het opvolgen van iemand na 17 jaar. Ik hoop van harte dat je snel een geschikt en plezierig team kunt samenstellen.
Een aantal zaken zullen veranderen, dat staat vast. Maar weet dat ik dit met de beste bedoeling ga doen, om alles zo eerlijk en correct mogelijk te laten verlopen.
Ik kijk met interesse uit naar de ontwikkelingen.
Toch moet ik eerlijk bekennen dat ik me zorgen maak over mogelijke ontwikelingen.
Graag hoor ik hoe je van plan bent het scriptgedeelte in te vullen. Blijft het ongewijzigd, of overweeg je om het strakker te sturen? Hoewel de toekomst uitdagend lijkt, tracht ik optimistisch te blijven. Niettemin vraag ik me af wat de reden was voor het vertrek van Duckje. Was er een specifieke reden voor zijn vertrek? We zullen het binnenkort zien als we weten wat de veranderingen zijn
 
Reactiescore
978
Je kan niet iemand afschrijven zonder dat diegene iets gedaan heeft.

Dat niet, maar de onduidelijkheid is wel groot. Dat een CM eruit wordt gegooid die er al 17 jaar zit, om redenen van 7+ jaar terug. Vervolgens komt er een nieuwe CM die eigenlijk indirect hint op dat dingen gaan veranderen. Prima als dat gezegd wordt en wellicht eerlijk, maar als er vervolgens geen directe uitleg komt brengt dat wel enige cynisme met zich mee.

Buiten dat ontsla je ook geen coach van een voetbalclub om inhoudelijke beslissingen van 7 jaar terug, dus dat er meer speelt achter de schermen is wel duidelijk. Uiteraard nuance dat dit wel vanuit Innogames komt en waarschijnlijk weinig te maken heeft met de nieuwe CM die het overneemt, tis tenslotte toch een soort van hobby/liefhebbers baan. Beleid zelf wordt bij Innogames bepaald.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan