[Discussietopic] Diplomacy

DeletedUser32020

Guest
Dit is toch wel op zijn plaats nu we al bij spel 2 zijn!
Ik zou eigenlijk niet weten wat we hier nu moeten zeggen, maar ik weet zeker dat jullie genoeg te vertellen hebben!


Kiwi Design zei:
Kan je dit niet als discussietopic gebruiken?

Diplomacy
Dit is het discussietopic van Diplomacy. Iedereen mag hier posten, in de speeltopics mag alleen door de spelers en de spelleiding gepost worden. Korte samenvatting van het spel: Gebruik jouw legereenheden bij het veroveren van een meerderheid van de aanvoergebieden. Aanvoergebieden zijn gemarkeerd met een witte stip op de kaart. Elk aanvoergebied staat gelijk aan een leger, dus als je een aanvoergebied verovert, mag je normaal gezien een extra leger bouwen voor het jaar daarop. Alleen legers zijn echter niet genoeg in dit spel: diplomatie is het sleutelwoord. Leg al meteen bij het begin van het spel contact met je (verre) buren om bondgenootschappen te sluiten, gezamenlijke aanvallen te plegen en gezamenlijke verdedigingslinies op te bouwen.

Diplomatie
Diplomatie kan via welk medium dan ook gebeuren: PM, via dit topic, desnoods bel je je buurman op. Het is daarentegen ten strengste verboden om PM's, MSN-gesprekken, w/e te kopiëren/printscreenen. Merk je dit toch op, stuur dan aub een PM naar je spelleider. Diplomatie is het sleutelwoord bij dit spel en bondgenoten kunnen veel voor elkaar betekenen, maar weet ook dat niks wat je zegt bindend is en er niks over bondgenootschappen in de spelregels staat. als er afspraken niet nagekomen worden maakt dat niets uit en krijg je ook geen vergoeding van de spelleiding

Uitleg en Regels 1
Uitleg en Regels 2 (Engels)
Uitleg en Regels 3 (Engels)
Disclaimer: het staat de spelleiding vrij om de regels aan te passen.
Varianten voor Spelleiders – Onder andere met andere kaarten, tijden en verschillende spelersaantallen

Een waarschuwing aan beginnende spelers:
Diplomacy is een goed spel dat echter wel doorzettingsvermogen vergt om te spelen. Vooral als de eerste beurten slecht verlopen is de verleiding groot om het bijltje erbij neer te gooien. Hiermee breng je de spelleider in grote moeilijkheden; hij moet of voor een vervanger zorgen, of alle eenheden laten standhouden. Het eerste is moeilijk, het tweede maakt het spel veel minder interessant. Als je van jezelf weet dat je niet het doorzettingsvermogen hebt om lang te spelen (gemiddelde spelduur ongeveer 20 rondes), meldt je dan alsjeblieft niet aan!

Veel spelplezier :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser43257

Guest
Re: [Discussie] Diplomacy

is er ergens een NL uitleg? leest denk ik 10x zo snel.. :p
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussie] Diplomacy

Diplomacy [Ranking]

Beste spelers, na enkele dagen van dit spelletje zijn er mensen die veel punten binnen halen (Winnen/overleven) en mensen die punten verliezen (Potje verliezen). Hierdoor kun je je puntenscore bekijken. De spelers waarmee ik ooit heb gespeeld en die op het forum zitten (Volgens mij) heb ik in de lijst verwerkt.

Overigens goed om te vermelden dat je begint met 100 punten.


Predator025 (Bik en rode trap): 254 punten.
Jojor (Jojor): 165 punten.
Douwejan (Douwejan): 160 punten.
Benedictum (Benedictum): 120 punten.
Heldje (Held van de Dag?): 107 punten.

Tribalwars (?): 100 punten.
Khaduffi (Khaduffi): 100 punten.
Yak Rush Ox (Koenfighter): 100 punten.

Dacure (Dacure): 95 punten.
Lollie-nator12 (Lollie-nator12): 95 punten.
Melkkoe (?): 90 punten.
Gonnor (Gonnor): 83 punten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser32603

Guest
Re: [Discussie] Diplomacy

Is er iemand die echt al vertrouwd is met het spel? Want ik heb nog wel enkele vragen.
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussie] Diplomacy

Is er iemand die echt al vertrouwd is met het spel? Want ik heb nog wel enkele vragen.

Kiwi Design snapt het denk ik het beste. Maar vraag maar gewoon hier, ik bedoel, ik kan waarschijnlijk ook wel antwoord geven :)
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussie] Diplomacy

Ja, stel je vragen maar hier, er zijn al een paar man die de regels vrij goed snappen.
 

DeletedUser56576

Guest
Re: [Discussie] Diplomacy

ik wil volgende keer een afrikaans land zijn :cool:.


nee rusland en turkije zijn echt vet :D
 

DeletedUser32020

Guest
Re: [Discussie] Diplomacy

Mss is het wel een grappig idee om de kaart van afrika te pakken en zelf de dingen erin te zetten.
 

DeletedUser31224

Guest
Re: [Discussie] Diplomacy

Iedereen die met ronde 1 meedoet is wel een echte Veteraan. :cool:
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussie] Diplomacy

Zo.

9 berichten nog maar in m'n inbox.

Ga even weg, dus met 41 berichten moet het toch goed gaan haha.
 

DeletedUser32603

Guest
Re: [Discussie] Diplomacy

Occupation of a supply center by a Great Power occurs when one of its units is located in that supply center after a Fall move has been played, complete with retreats.

Moet je een unit in een land met een supply center hebben staan om in aanmerking te komen voor units aan te maken? Of moet je dat land gewoon in bezit hebben, ongeacht of je er troepen gestationeerd hebt of niet.
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussie] Diplomacy

Moet je een unit in een land met een supply center hebben staan om in aanmerking te komen voor units aan te maken? Of moet je dat land gewoon in bezit hebben, ongeacht of je er troepen gestationeerd hebt of niet.

Land moet in bezit zijn lijkt mij.
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussie] Diplomacy

Moet je een unit in een land met een supply center hebben staan om in aanmerking te komen voor units aan te maken? Of moet je dat land gewoon in bezit hebben, ongeacht of je er troepen gestationeerd hebt of niet.

Je mag alleen maar eenheden maken in de steden met zwart stipje als je een ander deel van de kaart met zwart stipje hebt overgenomen. Dus in jouw geval enkel eenheden maken in Marseille, Paris en Brest, wanneer je een andere stad overneemt met zwarte stip :).
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussie] Diplomacy

Moet je een unit in een land met een supply center hebben staan om in aanmerking te komen voor units aan te maken? Of moet je dat land gewoon in bezit hebben, ongeacht of je er troepen gestationeerd hebt of niet.

In bezit hebben :), als je er over heen loopt zeg maar word het jouw land totdat iemand anders er over heen loopt :p
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussie] Diplomacy

In bezit hebben. Maar let wel op dat het herfst moet zijn eer je dat land in bezit krijgt (dus je leger moet er dan op staan).
 

DeletedUser

Guest
Re: [Discussie] Diplomacy

Ah, je moet er in die beurt toch troepen op hebben?

Als je het zo die manier bekijkt wel. Als je legers wilt bouwen, heb je telkens op de pas veroverde aanvoergebieden een leger staan. Maar als je daarna weggaat, blijft het gebied gewoon in jou bezit tot er iemand anders in de herfst op staat, en draagt dat land bij tot je maximum aantal legers.
 
Bovenaan