De Vuile Was van Continent 45

Reactiescore
539
Ik had de Sukke nog niet gerapporteerd maar dit is wel een reden om het wel te doen?
Zeker weten, dat is het probleem in NL Boete voor mishandeling in net zo hoog als een verkeersboete voor 30 km te hard rijden op een lege snelweg in de nacht, zo zie je maar waar we heen gaan met zn allen.
 
Reactiescore
12
Dit begint de politieke kant op te gaan, misschien is communisme beter voor tw? Allemaal dorpen met dezelfde punten en gedeelde resources.
 
Reactiescore
490
Tldr
 
Reactiescore
2.477
Reactiescore
277
Wanneer je hier op het forum mensen komt beschuldigen van 'vuile was' zijn, maar ondertussen gewoon je stamgenoten maar internt omdat ze weggespeeld worden? Yikes

Confiundo conq.PNG25 conq.PNG
 
Reactiescore
158
Persoonlijk begrijp ik de ophef niet zo. Allereerst moet ik even bij noemen dat ik sinds feb/maart '24 terug ben van een 3 jarige tw-pauze. Toen ter tijd had iedereen wel eens (eigenlijk zeer regelmatig) een intern, werden mb's klein gehouden door middel van internen, fuseerde er wel eens wat spelers, stopte er wel eens een stamgenoot wiens dorpen verdeeld werden, et cetera et cetera. Zelfs het hebben van één of enkele dorpenuitbouwers was niet echt een probleem.

Dat je het structureel of grootschalig verkrijgen van gratis dorpen wilt beteugelen en naar 'boosten' vind rieken, dat snap ik goed. Ik denk ook dat maatregelen met betrekking hiertot fair play stimuleren en nieuwe kansen geeft voor spelers met een kleiner netwerk/minder ervaring. Persoonlijk ervaar ik dat er wel een enorm grijs gebied is van wat er nu wel en niet mag. Kun je nog een moraalbreker zijn? Hoe zit het met een dorpenruil, moet dat precies 1 op 1 zijn? Wat als je wil fuseren omdat je simpelweg de activiteit niet kunt opbrengen? Wat als je zelf wil stoppen, maar je dorpen wil achterlaten bij een stamgenoot of vriend? Is dit ineens allemaal verboden, moet je de boel op grijs zetten en hopen dat de dorpen bij de juiste komen - die er ook nog eens voor moet betalen (in troepen, recaps, e.d.?).

Het resultaat van dit grote grijze gebied? Simpel: minder transparantie. Grote spelers gaan gewoon sneaky te werk, hebben vele verkapte DU's buiten de stam, laten 'externe moraalbrekers' een doelwit clearen, en vervolgens kan de profiteur de externe moraalbrekers 'goedkoop' binnenhengelen (''slimme dorpen''). Dit hebben we ook al eens bloot gelegd op dit forum en werd juist vooral gedaan door de subtoppers, de gene met minder reputatie en de gene die niet onder een extreem vergrootglas liggen.
Dank voor de onderbouwing. Helemaal met je eens dat dit grijze gebied een groot probleem is. Het moet voor iedereen duidelijk zijn wat wel en niet toegestaan is. Tuurlijk waren er vroeger ook interns, DUs en MBs. Een belangrijk verschil is echter dat tegenwoordig deze interns, DUs en MBs al vanaf de start van de wereld zijn afgesproken en bij elkaar starten. Door dit voordeel is het voor de overige spelers in de omgeving onmogelijk om leuk tegenstand te geven tegen deze numerieke overmacht.
Ik snap de uitspraak van het dubbele verlies wel; immers waren A Lone Wolf en Roald97 gewoon stamgenoten. De stam chaos verloor door onze fusie een half def dorp bij ALW, een halve clear bij Roald97 en won er geen dorpen mee, immers was het dorp van ALW al binnen de stam.
Dit is onzin zoals hierboven al terecht gemeld. Je wint er een plekje in de stam mee en daarmee een speler met 5+ dorpen. Dat komt extra goed uit aangezien er inmiddels een flink aantal spelers in de buurt de belofte was gedaan dat ze een plekje in de stam kregen als ze goed groeide, Chaos niet aanvielen en hun huidige stamgenoten niet hielpen. Ondanks dat dit in de meeste gevallen uiteraard een valse belofte was, zorgde het ervoor dat een numeriek overwicht aan dorpen, interns, DUs en MBs aangevuld werd met stamgenoten van vijanden die lekker gemaakt werden met de belofte van een mogelijke toetreding aan het grote Chaos in de toekomst. Uiteraard heeft 1 van de spelers waaraan deze belofte werd gedaan uiteindelijk de uitnodiging gehad na wat hand-en-spandiensten of was dit afgesproken werk vanaf het begin?
Jij vindt 28k ODA niet in verhouding staan tot 22k ODD, maar dat is een scheve vergelijking.
Ik heb het nooit over 28k ODA gehad. Ik ben het er gewoon niet mee eens met de bewering dat een aanvallend verlies dat resulteert in 22k ODD een zware prijs is om te betalen voor een 9k dorp in deze fase van het spel.
Als laatste opper je dat ALW niet serieus speelde, met als onderbouwing dat hij defensief speelde en en daarom zijn werk voltooid had. Dat is echter een drogreden van jewelste: ALW was juist met ons meegestart om defensief te spelen. Daar kun je van vinden wat je wil natuurlijk, maar daar ben ik wel eerlijk over. Ik denk dat dit ook niet verschilt van iedere andere stam. Daarbij was het beoogde doel om dat gewoon gedurende deze wereld te doen: Roald en ALW laten meegroeien als MB. De activiteit kon dat echter niet waarborgen. ALW heeft dus eigenlijk juist niét zijn rol voltooid en dáárom is hij geïnternd.
ALW laten meegroeien als MB??? Een account dat volledig deff speelt en bij 9k punten nog geen AH heeft??? Wut? :d
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
5.701
flink aantal spelers in de buurt de belofte was gedaan dat ze een plekje in de stam kregen als ze goed groeide, Chaos niet aanvielen en hun huidige stamgenoten niet hielpen. Ondanks dat dit in de meeste gevallen uiteraard een valse belofte was, zorgde het ervoor dat een numeriek overwicht aan dorpen, interns, DUs en MBs aangevuld werd met stamgenoten van vijanden die lekker gemaakt werden met de belofte van een mogelijke toetreding aan het grote Chaos in de toekomst
Dit is niet serieus toch
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Dat argument van 'een vrije plek in Chaos', zag hem net ook al langskomen, zou echt de allerlaatste reden zou zijn voor de fusie. Ten eerste omdat, mocht Chaos een serieuze speler willen rekruteren, ze met twee klikken gewoon twee vrije plekken kunnen maken - en de gekickte zouden dat helemaal prima vinden. Daarnaast is er op dit moment geen enkel voordeel bij het hebben van meer spelers of dorpen in de stam, aangezien de stam totaal niet onder vuur ligt. Of sorry, de stamprestige donaties.. ;)

Dat komt extra goed uit aangezien er inmiddels een flink aantal spelers in de buurt de belofte was gedaan dat ze een plekje in de stam kregen als ze goed groeide, Chaos niet aanvielen en hun huidige stamgenoten niet hielpen. Ondanks dat dit in de meeste gevallen uiteraard een valse belofte was, zorgde het ervoor dat een numeriek overwicht aan dorpen, interns, DUs en MBs aangevuld werd met stamgenoten van vijanden die lekker gemaakt werden met de belofte van een mogelijke toetreding aan het grote Chaos in de toekomst. Uiteraard heeft 1 van de spelers waaraan deze belofte werd gedaan uiteindelijk de uitnodiging gehad na vele hand-en-spandiensten of was dit afgesproken werk vanaf het begin?

Bluffen staat je niet zo goed, kom maar met je reeks bewijzen. Dat moet een makkie zijn aangezien het volgens jou een groot aantal betreft. Overigens vreemd dat je deze bewijzen niet eerder ingezet zou hebben. Tenslotte: 'als ze goed groeide' welke stam heeft dat nog als join-criteria, volgens mij kreeg ik zulke pm's op w9 van andere noobs in de leeftijdscategorie 12-15.
 
Reactiescore
158
Bluffen staat je niet zo goed, kom maar met je reeks bewijzen. Dat moet een makkie zijn aangezien het volgens jou een groot aantal betreft. Overigens vreemd dat je deze bewijzen niet eerder ingezet zou hebben. Tenslotte: 'als ze goed groeide' welke stam heeft dat nog als join-criteria, volgens mij kreeg ik zulke pm's op w9 van andere noobs in de leeftijdscategorie 12-15.
Als je in een willekeurige noobstam zit waarvan er 2 van de 3 stamgenoten onder deze noemer vallen, lijkt het me een veilige aanname dat dit een vaker gebruikte tactiek is ja. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom ik hiermee een zeer plekje heb geraakt, ik zie hierin niks strafbaars of wat dan ook vanuit jullie kant. Dit is gewoon diplomatie.

Net zoals ik jullie hier gewoon zit te irriteren op het AF met een beetje propaganda omdat ik keihard weggespeeld ben door jullie.
Ik ga weer terug in mijn hok, veel plezier nog allemaal xx
 
Reactiescore
539
Inderdaad, ik geef de winnende tactiek. Samenwerken, daar wordt je beter van.
Goed communiceren op welk kanaal dan ook.

Ik speel nog steeds op een laptopje zonder internetkabel van 8 jaar oud. Die laptop is straks een kunststuk in het Rijksmuseum, net als TW.
 
Reactiescore
539
Volwassen mensen maken geen ruzie, die lossen problemen samen op en zijn daarna vrienden.
 
Bovenaan