De Vuile Was van Continent 45

Reactiescore
19
Beetje jammer dat het in K45 ook zo is, in K54 is het hetzelfde, premades en MBs. Ik heb een mooie support eraan besteed, met 100% bewijs en er wordt niks gedaan. Beetje jammer allemaal.
 
Reactiescore
277
Ik zie trouwens het verschil tussen MB's en BG's niet zo. Als ik een BG-stam zou hebben van gasten de helft van mijn grootte en zij hebben geen edels beschikbaar, maar willen wel helpen met clearen, is dat dan nog steeds boosten? I mean, 3 stammen die wel allemaal doorgroeien, maar bijvoorbeeld alleen met clears kunnen helpen is kennelijk geen boosten. Het enige verschil is dat er geen groot puntenverschil tussen de spelers zit, maar anders zou je het ook gewoon 2 MB-stammen kunnen noemen?

Als Wardje nu 2 andere stammen als BG's optrommelt om te helpen aanvallen, is het dan ook boosten? Of moeten die stammen daarvoor eerst hun naam veranderen naar Bol2 en Bol3?

Ik keur het boosten in vorm van opedelen van MB-dorpen niet goed, maar ik zie het verschil tussen MB's of kleinere BG's gebruiken niet zo.
 
Reactiescore
40
Ik zie trouwens het verschil tussen MB's en BG's niet zo. Als ik een BG-stam zou hebben van gasten de helft van mijn grootte en zij hebben geen edels beschikbaar, maar willen wel helpen met clearen, is dat dan nog steeds boosten? I mean, 3 stammen die wel allemaal doorgroeien, maar bijvoorbeeld alleen met clears kunnen helpen is kennelijk geen boosten. Het enige verschil is dat er geen groot puntenverschil tussen de spelers zit, maar anders zou je het ook gewoon 2 MB-stammen kunnen noemen?

Als Wardje nu 2 andere stammen als BG's optrommelt om te helpen aanvallen, is het dan ook boosten? Of moeten die stammen daarvoor eerst hun naam veranderen naar Bol2 en Bol3?

Ik keur het boosten in vorm van opedelen van MB-dorpen niet goed, maar ik zie het verschil tussen MB's of kleinere BG's gebruiken niet zo.
Het verschil zit in het patroon. De ene gebruikt moraalbrekers want dat zijn spelers die alleen gebruikt worden om clears te sturen maar zelf nooit iets overnemen en alles doorfunnelen naar hun baasje. Komt zeker van pas wanneer het moraal op kleinere spelers daalt en ze daarom een moraalbreker gebruiken om eerst aan te vallen, dit is simpelweg niet toegestaan op de start van een wereld zoals ik in mijn post heb duidelijk gemaakt. Om dit er nog eens in te wrijven worden ze ook nog zelf overgenomen door hun baasje wanneer ze er klaar mee zijn AKA boosten.
Bij ons is het een samenwerking waar iedereen meegroeit en er geen sprake is van de term moraal breken. Ik begrijp dat de concepten dicht op elkaar zitten maar het verschil is er wel.
 
Reactiescore
277
Maar dan is dus de vraag wanneer het wel toegestaan is om MB's te gebruiken. Kijk de top25 spelers even: De 25e plek heeft atm 42k punten. Julie hoogste speler in de stammen zit op 9.6k punten. Met 42k punten heb je daar nog net 100% moraal op. Als je gaat kijken naar de lagere spelers (1 dorpje, rond de 3/4k punten) dan zit je ineens op een moraal van 50%. Veel lager dan dat ga je het niet krijgen want dan vallen spelers ineens buiten de 20:1 verhouding. Dan is het in mijn ogen niet meer dan logisch dat spelers gaan kijken naar een moraalbreker om hulp te vragen omdat ze tegen 3 stammen spelen die in rotatie hun deff kunnen blijven sturen. Ook daar zit dan een oneerlijk voordeel aan. Als je tegen 1 stam speelt en je clears opoffert om die deff weg te spelen is dat opzich geen probleem (niet slim, maar a la) want je clear bouwt toch sneller terug. Waarom zou dit dan dus wel mogen en MB's gebruiken die voorclearen niet. Nogmaals: Als je diezelfde MB gratis opedelt vind ik het persoonlijk wel hard boosten, maar enkel gebruiken om te clearen is in mijn ogen niet meer dan logisch met 50% moraal.

Stel je zou de stamrotatie weghalen (bijvoorbeeld met een cooldown van 3 dagen voordat je in een nieuwe stam kan) dan is het nog een heel ander verhaal.
 
Reactiescore
19
Clear van 1 speler, edels van een andere en de MB wel ODA bij en de andere speler 0/ weinig. Rapportjes + TW stats als onderbouwing. Is volgens mij niet zo moeilijk dan toch?
 
Reactiescore
40
Maar dan is dus de vraag wanneer het wel toegestaan is om MB's te gebruiken. Kijk de top25 spelers even: De 25e plek heeft atm 42k punten. Julie hoogste speler in de stammen zit op 9.6k punten. Met 42k punten heb je daar nog net 100% moraal op. Als je gaat kijken naar de lagere spelers (1 dorpje, rond de 3/4k punten) dan zit je ineens op een moraal van 50%. Veel lager dan dat ga je het niet krijgen want dan vallen spelers ineens buiten de 20:1 verhouding. Dan is het in mijn ogen niet meer dan logisch dat spelers gaan kijken naar een moraalbreker om hulp te vragen omdat ze tegen 3 stammen spelen die in rotatie hun deff kunnen blijven sturen. Ook daar zit dan een oneerlijk voordeel aan. Als je tegen 1 stam speelt en je clears opoffert om die deff weg te spelen is dat opzich geen probleem (niet slim, maar a la) want je clear bouwt toch sneller terug. Waarom zou dit dan dus wel mogen en MB's gebruiken die voorclearen niet. Nogmaals: Als je diezelfde MB gratis opedelt vind ik het persoonlijk wel hard boosten, maar enkel gebruiken om te clearen is in mijn ogen niet meer dan logisch met 50% moraal.

Stel je zou de stamrotatie weghalen (bijvoorbeeld met een cooldown van 3 dagen voordat je in een nieuwe stam kan) dan is het nog een heel ander verhaal.
Ik ga even in herhaling vallen dus excuses daarvoor maar ik heb geen andere manier om het te brengen dan hoe de regels het hebben voorgeschreven. In essentie zijn moraalbrekers alleen toegestaan als de wereld wat meer maturiteit heeft gekregen en we spreken dan over spelers met richting de miljoen(en) punten.
Er zijn geen regels over stamrotatie opgesteld en hier is verder niks over gezegd. We kunnen vinden wat we willen maar als de regels hier niks over stipuleren betekend het niet dat je de regels die wel bestaan mag doorbreken om stamrotatie tussen bondgenoten tegen te gaan. Ik zou voorstellen dat je kan samenwerken met andere bondgenoten als je tegen meerdere stammen tegelijk wilt vechten.
 
Reactiescore
19
Dat is dus heel het punt een MB mag ook niet in het begin. Er staat in de post van Duckje dat het Moraal er niet voor niets is.
Wat betreft de 3 stammen is het enige voordeel ervan dat ze niet geedelt worden, maar ze morten GS gebruiken om weer opnieuw die troepen terug te maken en behalen er geen punten mee.
Hiermee hebben ze dus geen punten voordeel, wat andersom wel is met bijv een MB te gebruiken. Het is namelijk enkel je eigen redden, i.p.v. iemand voor je karretje spannen als MB.
Nu ben ik het er wel mee eens dat je niet 3 stammen tegen 1 zou moeten kunnen spelen, hiervoor zouden ze bijv. Ook het def ontvangen aan tijd kunnen verbinden.
Nu vindt ik het pre made en MBs een groter probleem, aangezien ze echt een punten voordeel opleveren en vooral een dorpen voordeel.
 
Reactiescore
33
van 1 speler, edels van een andere en de MB wel ODA bij en de andere speler 0/ weinig. Rapportjes + TW stats als onderbouwing. Is volgens mij niet zo moeilijk dan toch?

Daar ben ik het helemaal mee eens martieniio93. De regels en bewijsvoering zijn duidelijk. Support was wel snel met wardje12 en dreamer, maar niet met Apex omdat die wat groter zijn in meerdere werelden, het blijft natuurlijk commercieel in the end.

En ook die Ghost die in ons continent als doorgeefluik dient voor andere stammen met scout rapporten, iets dat niet zou moeten kunnen. Ik snap dat het moeilijk is te achterhalen wie er achter zo’n account zit.

Maar de andere bewijslast is hetzelfde als bij dreamer en Wardje. Het is dan ook niet eerlijk om hen wel te straffen en anderen niet.

Het is duidelijk dat er vies gespeeld wordt en dat zorgt er op termijn alleen maar voor dat de leuke eerlijke spelers zullen verdwijnen en het cheater tegen cheater zal worden. Zijn wij mooi weg en spelen zij mooi tegen zichzelf :D.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.477
Men vermoeden wordt bevestigd met dit topique... op C45 zitten inderdaad de minder bedeelden
 
Reactiescore
277
Daar ben ik het helemaal mee eens martieniio93. De regels en bewijsvoering zijn duidelijk. Support was wel snel met wardje12 en dreamer, maar niet met Apex omdat die wat groter zijn in meerdere werelden, het blijft natuurlijk commercieel in the end.

En ook die Ghost die in ons continent als doorgeefluik dient voor andere stammen met scout rapporten, iets dat niet zou moeten kunnen. Ik snap dat het moeilijk is te achterhalen wie er achter zo’n account zit.

Maar de andere bewijslast is hetzelfde als bij dreamer en Wardje. Het is dan ook niet eerlijk om hen wel te straffen en anderen niet.

Het is duidelijk dat er vies gespeeld wordt en dat zorgt er op termijn alleen maar voor dat de leuke eerlijke spelers zullen verdwijnen en het cheater tegen cheater zal worden. Zijn wij mooi weg en spelen zij mooi tegen zichzelf :D.
Dit punt qua Ghost vind ik trouwens ook zo iets waarmee je naar op zoek bent om geboost te kunnen aantonen: Waarom zou die Ghost geen BG van iemand anders mogen zijn die scout voor die spelers? Je gaat me niet vertellen dat alle spelers van Bambi werkelijk alleen scouten voor hun eigen account of zelfs eigen stam? Als ik een NAP zou sluiten met een speler op voorwaarde dat die een beetje rondscout voor mij, hoe is dit dan wel boosten?
 
Reactiescore
33
Dit punt qua Ghost vind ik trouwens ook zo iets waarmee je naar op zoek bent om geboost te kunnen aantonen: Waarom zou die Ghost geen BG van iemand anders mogen zijn die scout voor die spelers? Je gaat me niet vertellen dat alle spelers van Bambi werkelijk alleen scouten voor hun eigen account of zelfs eigen stam? Als ik een NAP zou sluiten met een speler op voorwaarde dat die een beetje rondscout voor mij, hoe is dit dan wel boosten?
Het feit dat hij alleen maar slavenwerk uitvoert en niks voor zichzelf uithaalt maakt het verschil. Hij speelt letterlijk alleen maar om voordeel te bieden aan de moraalheer. Niet om zelf de wereld te winnen. Dat is de essentie, en dit mag pas als de wereld een bepaalde maturiteit heeft bereikt. Boven de miljoenen punten spelers. Dan zijn MB’s handig om het spel te versnellen en ze kunnen dan nog wat leren van de grote jongens.

De post van Duckje is heel duidelijk over maar ik zie al dat de spelers die hier graag gebruik van maken early game of meerdere IP adressen hebben met meerdere accounts het niet willen lezen en zien.

Het zal de community op lange termijn niet veel goeds doen, dat is duidelijk.
 
Reactiescore
100
Het feit dat hij alleen maar slavenwerk uitvoert en niks voor zichzelf uithaalt maakt het verschil. Hij speelt letterlijk alleen maar om voordeel te bieden aan de moraalheer. Niet om zelf de wereld te winnen. Dat is de essentie, en dit mag pas als de wereld een bepaalde maturiteit heeft bereikt. Boven de miljoenen punten spelers. Dan zijn MB’s handig om het spel te versnellen en ze kunnen dan nog wat leren van de grote jongens.

De post van Duckje is heel duidelijk over maar ik zie al dat de spelers die hier graag gebruik van maken early game of meerdere IP adressen hebben met meerdere accounts het niet willen lezen en zien.

Het zal de community op lange termijn niet veel goeds doen, dat is duidelijk.
Dat wat jullie doen dat doet de community op de lange termijn ook niet veel goeds. Gelukkig halen spelers zoals jullie doorgaans ook de eindstrijd. Omdat het vaak ontbeert aan skills en bovenal aan spelinzicht. Iets wat met deze posts weer eens wordt aangetoond.
 
Reactiescore
33
Dat wat jullie doen dat doet de community op de lange termijn ook niet veel goeds. Gelukkig halen spelers zoals jullie doorgaans ook de eindstrijd. Omdat het vaak ontbeert aan skills en bovenal aan spelinzicht. Iets wat met deze posts weer eens wordt aangetoond.
Veel bla bla, weinig goede argumenten. Typisch :)
 
Reactiescore
454
Toch zit er nog veel verschil in mensen met moraalbrekers vind ik
Heb je 1 moraalbreker die gwn beetje met je mee groeit vind ik al weer heel anders als iemand met bijv 6 moraalbrekers..
 
Reactiescore
33
Zolang iemand mee groeit en mee doet voor de winst in de early game in een alliantie met een speler of stam is het geen probleem inderdaad. Tuurlijk als je keertje vriend helpt ODA te pakken zodat hij een dorp kan pakken. Maar daarna zou jouw intentie moeten zijn om ook weer te willen groeien want je wilt immers winnen.

Het probleem zit hem in dat iemand alles opoffert aan ODA om een ander account te laten groeien, keer op keer. En zelf een beetje blijft bungelen rond dezelfde punten of heel langzaam stijgt. Met name early game, omzeiling van het Moraalsysteem, wat Duckje aangeeft in de vermelde forumpost.
Toch zit er nog veel verschil in mensen met moraalbrekers vind ik
Heb je 1 moraalbreker die gwn beetje met je mee groeit vind ik al weer heel anders als iemand met bijv 6 moraalbrekers..
 
Reactiescore
2.477
Ik vind het ook wel frappant hoevaak er nog wordt geboost, en vooral hoe makkelijk het kan zonder enige gevolgen. De tijd dat ik stopte werd er voor het minst een ban uitgedeeld voor boosten. Nu worden meldingen na 3 weken nog steeds niet behandeld. Hiermee geef je toch het signaal af dat het allemaal mag en kan. Zonde. Ik zou verwachten dat het tw-team nét een tikkeltje meer zijn best zou doen bij een pploze W waarmee je toch het spel een nieuw leven hoopt in te blazen met spelers die terugkeren. Deze zullen wellicht even snel weer afhaken
 
Bovenaan