De Beurs

Reactiescore
664
Ik ga denk ik ook niet snel in een oliebedrijf investeren, terwijl er op dit moment zoveel alternatieven zijn om uit te kiezen die veel meer toekomst hebben.

Reactiescore
119
Ik ga denk ik ook niet snel in een oliebedrijf investeren, terwijl er op dit moment zoveel alternatieven zijn om uit te kiezen die veel meer toekomst hebben.
Klopt, maar is wel een investering met redelijk weinig risico (op de huidige koersen). Even meeprofiteren en daarna laat ik de boomers (ja, is echt zo, zitten hoofdzakelijk vijftigplussers in olie) alleen met hun olie.

Het liefst investeer ik in techbedrijven met een breed verdienmodel. Amazon (helaas nu te hoog gewaardeerd), Microsoft, Alibaba, Tencent... prachtbedrijven.

Reactiescore
7.025
Groene energiesector is ook iets om in de gaten te houden wellicht. Vestas heeft bijvoorbeld het afgelopen jaar een grote groei gezien

Reactiescore
119
Groene energiesector is ook iets om in de gaten te houden wellicht. Vestas heeft bijvoorbeld het afgelopen jaar een grote groei gezien
Zou kunnen. Is allemaal al hard gestegen maar blijft een groeimarkt. Persoonlijk hou ik ervan in te stappen wanneer een bedrijf dipt (en ik overtuigd ben van de waarde). Bijvoorbeeld toen Alibaba eind 2020 hard wegzakte vanwege problemen met de overheid. Geeft een kick om in te stappen wanneer mensen negatief en in paniek zijn hahah.

Reactiescore
7.025
Het gaat echt miserabel de afgelopen dagen zeg. 750 euro aan portefeuille waarde verdampt in 2 dagen. Alles overal staat rood, kan er nog niet echt een logische reden voor vinden

Reactiescore
1.016
Het gaat echt miserabel de afgelopen dagen zeg. 750 euro aan portefeuille waarde verdampt in 2 dagen. Alles overal staat rood, kan er nog niet echt een logische reden voor vinden
Hoeveel % is dat ongeveer? Ik ben er iets meer dan 2% op achteruit gegaan qua koers en 0,5% op valuta.

Reactiescore
7.025
Vandaag alleen al iets minder dan 4% verloren. Overal nog wel leuke winstjes gepakt, maar deze dagen zijn vrij pijnlijk.

Reactiescore
119
Twee van mijn bedrijven (Shell en ABN) gingen omhoog terwijl de andere twee (Prosus en Alibaba) omlaag gingen. Daardoor per saldo geen verlies gemaakt. Maar wat extra Alibaba ingekocht gisteren.

Reactiescore
1.314
Man man man. Lieflap, Koen en Simeco ga toch weg. Hebben de grote meneren examens en kunnen ze het niet meer aan dat ze zelfs de vrede in de verste uithoeken van het forum moeten komen verstoren. Ronduit belachelijk..
wat onvriendelijk @pr0blieeb ?

Reactiescore
7.025
Vanmiddag is er weer een GME en AMC short begonnen, laat ik nou net wat AMC hebben ingekocht met de hype van toen. Noice

Hold the line, apes together strong