De Beurs & Crypto

Reactiescore
110
K ben best actief, ja. Heb al mijn geld in opties zitten. Wil een lekker potje bij elkaar sparen om (met een hypotheek erbij) een degelijk huis te kunnen kopen eind dit jaar. Ontzettend risicovol bezig, dus doe mij alsjeblieft niet na.

Zit momenteel in:
Alibaba
Prosus
ABN AMRO
Shell
 
Reactiescore
1.532
Ha Notorious. Dat is interessant en zijn aandelen die aardig schommelen inderdaad, hoop ‘t beste voor je. Ik ben vandaag behoorlijk laag uit de grap van AMC gestapt nadat ik gister na openen vd beurs een order van 16.5 wilde plaatsen maar de broker het gewoonweg niet toe liet.
 
Reactiescore
7.942
Welke Broker heb je? Als je gratis brokers etc doet dan werkt het vaak inderdaad niet. DeGIRO geen enkel probleem.

Verwacht nog wel een stijging van AMC. Apes together strong.
 
Reactiescore
1.733
AMC heb ik winst mee gepakt. Het is de kunst om het optijd aan te zien komen, en niet te gretig worden en op tijd je winst pakken.
 
Reactiescore
110
Ha Notorious. Dat is interessant en zijn aandelen die aardig schommelen inderdaad, hoop ‘t beste voor je. Ik ben vandaag behoorlijk laag uit de grap van AMC gestapt nadat ik gister na openen vd beurs een order van 16.5 wilde plaatsen maar de broker het gewoonweg niet toe liet.

Ahja, al die WSB en cryptodingen laat ik aan mij voorbijgaan. Wel ongelooflijk leuk om te volgen.
 
Reactiescore
1.532
Welke Broker heb je? Als je gratis brokers etc doet dan werkt het vaak inderdaad niet. DeGIRO geen enkel probleem.

Verwacht nog wel een stijging van AMC. Apes together strong.
Denk vanwege de gigantische drukte na het weekend op DEGIRO dat ze het niet konden handelen. Waar AMC normaal realtime is werd het maandag uiteindelijk ook een +15. Jammer, maar het is niet anders. Vandaag weer een leuke dag die een deel goedmaakt.
 
Reactiescore
1.733
Heb je voor jezelf al een moment wanneer je uitgaat stappen en waar heb je dat op gebaseerd?"

Ik zit er long term in. Ik denk dat beide nog wel zullen stijgen. Nio is bezig om een voet aan de grond te zetten in Europa. Plug is waterstof en dat is toch wel de toekomst.
 
Reactiescore
999
Microvision is echt een aanrader jongens. Een van de betere op vlak van VR/AR en laatste week 30% omhoog gegaan met nog veel perspectief op meer.

Verder denk ik binnenkort in te stappen in Materialise die pionier is in 3D printing en nog niet zo'n hoge beurskapitalisatie heeft (3B).

Ten slotte zoek ik nog iets in waterstof maar die markt ken ik nog nog totaal niet dus moet het even gaan bekijken.
 
Reactiescore
110
Microvision is echt een aanrader jongens. Een van de betere op vlak van VR/AR en laatste week 30% omhoog gegaan met nog veel perspectief op meer.

Verder denk ik binnenkort in te stappen in Materialise die pionier is in 3D printing en nog niet zo'n hoge beurskapitalisatie heeft (3B).

Ten slotte zoek ik nog iets in waterstof maar die markt ken ik nog nog totaal niet dus moet het even gaan bekijken.

Waterstof gaat een steeds grotere rol spelen inderdaad. Ik beleg momenteel voor de korte termijn, maar zodra ik een langetermijnportefeuille ga opbouwen komt er sowieso een waterstof ETF oid in.
 
Reactiescore
1.226
Ik zit er long term in. Ik denk dat beide nog wel zullen stijgen. Nio is bezig om een voet aan de grond te zetten in Europa. Plug is waterstof en dat is toch wel de toekomst.

Qua wat zie jij stijging? Als je NIO pakt dan betaal je op dit moment 12 keer de omzet, terwijl ze jaarlijks een verlies van ruim 10 miljard maken.
PlugPower betaal je 139 keer de omzet, met een verlies van 85 miljoen jaarlijks.

Als ik dan naar deze cijfers kijk ben ik benieuwd wat jou redenen zijn om te denken dat de koers niet ver vooruitloopt op de positieve (winstgevende) bedrijfsresultaten die nog moeten gaan volgen, als die uberhaupt gaan komen.
 
Reactiescore
1.733
Qua wat zie jij stijging? Als je NIO pakt dan betaal je op dit moment 12 keer de omzet, terwijl ze jaarlijks een verlies van ruim 10 miljard maken.
PlugPower betaal je 139 keer de omzet, met een verlies van 85 miljoen jaarlijks.

Als ik dan naar deze cijfers kijk ben ik benieuwd wat jou redenen zijn om te denken dat de koers niet ver vooruitloopt op de positieve (winstgevende) bedrijfsresultaten die nog moeten gaan volgen, als die uberhaupt gaan komen.

Ik gok erop dat nio de Chinese Tesla is. Dat risico pak ik, en daarbij kan ik daar geen verlies meer op maken want ik was de op tijd bij.

Jik hebt het over cijfers , als ik naar cijfers kijk, kijk ik naar solvabiliteit cijfers. Maar dat niet alleen , ik kijk ook naar andere ratio's.

En soms neem ik een gok
 
Reactiescore
1.733
Qua wat zie jij stijging? Als je NIO pakt dan betaal je op dit moment 12 keer de omzet, terwijl ze jaarlijks een verlies van ruim 10 miljard maken.
PlugPower betaal je 139 keer de omzet, met een verlies van 85 miljoen jaarlijks.

Als ik dan naar deze cijfers kijk ben ik benieuwd wat jou redenen zijn om te denken dat de koers niet ver vooruitloopt op de positieve (winstgevende) bedrijfsresultaten die nog moeten gaan volgen, als die uberhaupt gaan komen.

Met dit soort dingen moet je op een woensdag. Dat mij praten, ben ik nuchter en scherp
 
Bovenaan