Cluster contest

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Prachtigste cluster contest:


Gaarne dit topic spamvrij houden. Hooguit discussiëren over de clustervorming kan, maar off-topic gaan vermijden we zo goed als mogelijk!


Bedoeling:

Aangezien W8 weer wat aan het stilvallen is introduceer ik een clusterwedstrijd. Alleen, dit is niet zomaar een clusterwedstrijd. Deze wedstrijd zal om het half jaar gehouden worden en de top 3 zal steeds onderaan vermeld worden in de "Hall Of Fame". Deze keer dus de herfst editie van 2009.
Zoals al gezegd is dit niet zomaar een clusterwedstrijdje. Deze keer komt er héél wat meer bij te kijken. Niet alleen de dichtheid van je cluster telt nu, maar ook nog heel wat andere factoren.
Ik daag jullie uit om hier jou meest mooie cluster neer te zetten met een woordje uitleg bij. Ook de eigen stam in het blauw en vijanden in verschillende tinten rood ( Oranje en geel ook toegestaan. )

Bij het posten van de cluster willen we kaartjes zien van op TWMAPS of TWSTATS.

Wij verwachten 2 kaartjes. 1 zoomed in & 1 zoomed out. We willen een duidelijk overzicht van medecompanen naast je en stammen rondom je.
De kaartjes worden altijd geplaatst in een
spoiler.


25 september 2009:

De wedstrijd begint vandaag op 25/09/09 en dit gebeuren duurt 2 weken minimum. Dat wil dus zeggen dat de inleverdatum ten laatste 9/10/09 is.. Ik raad jullie dus ook aan met spoed de clusters op het forum te plaatsen.



Waarmee er rekening moet worden gehouden:

1. Cluster moet dicht zijn. ( vanzelfsprekend )
2. Cluster moet voldoende uitbreidingsmogelijkheden bezitten.
3. Cluster mag uit meerdere kernen bestaan, maar daar moet dan een woordje uitleg bij waarom.
4. De cluster moet voldoende veilig liggen tussen stamgenoten, voor eventuele snelle ondersteuning.
5. De cluster moet mat zijn ( geen uitsteeksels hebben van enkele dorpen ).
6. De vorm van cluster speelt niet de meest grote rol, al heeft de bekende pizzavorm wel de voorkeur, aangezien dat de meest efficiënte manier van uitbreiden is.
7. De cluster mag niet alleen uit interns bestaan, want zo kan iedereen het. Er moet een deel van geëdeld zijn. 25% zelf overgenomen is al goed genoeg.
8. Wanneer betrapt wordt dat dorpen gekleurd worden terwijl ze niet in het bezit zijn leidt dit tot verwijdering van de contest permanent ( ook voor volgende jaren ).
9. De grootte van de cluster speelt maar weinig rol. Het zijn de punten hierboven die doorslaggevend zijn!


De jury:

De jury zal bestaan uit meerdere personen.
De hoofdjury bestaat uit:

Ferb.
(vacature nog gezocht !)


Wij wensen alle deelnemers heel wat succes en dat de beste mag winnen.

Met vriendelijke groet
De jury


Clusterhall Of Fame!

Herfst 2009:
1.
2.
3.​

bron: lil-john;1193974
 

DeletedUser

Guest
9. De grootte van de cluster speelt maar weinig rol. Het zijn de punten hierboven die doorslaggevend zijn!

Beetje vreemde zin, weinig rol? dwz dat je met 100 dorpen een ideaal cluster kan hebben? terwijl je buurman er bijv. 700 heeft? :eek:
verder is zo'n contest natuurlijk altijd leuk. ;)
 

DeletedUser25273

Guest
Je doet er slim aan even een uitleg te geven hoe men op de juiste wijze een kaartje post, niet iedereen zal dat weten. Daarnaast iets meer toelichting op de wijze van punten toekennen en bijhouden van de ranglijst, op welke wijze worden punten toegekend en op welke wijze komen deze in de ranglijst terug? Verder leuk idee en weereens even wat anders dan elkaar verbaal bashen.
 

DeletedUser

Guest
ik zou graag me cluster posten weet alleen me god niet hoe:$

acc. baszuigtbal :D
 

DeletedUser3435

Guest
AGRESSIVETIGRA wint dit topic sowieso. :)
Account had al goed cluster toen ik erop kwam nu is het ronduit perfect, nog een 10 tal barbaren en dan is het af.:cool:

Een werkje voor Robert en Jeroen dus.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb een aantal opmerkingen
Waarmee er rekening moet worden gehouden:

1. Cluster moet dicht zijn. ( vanzelfsprekend )

Mee eens
2. Cluster moet voldoende uitbreidingsmogelijkheden bezitten.
Ieder cluster heeft dat denkik wel, is niet echt een vereiste

3. Cluster mag uit meerdere kernen bestaan, maar daar moet dan een woordje uitleg bij waarom.
meerdere kernen betekent meerdere clusters, dus dan is ie al niet dicht meer.

4. De cluster moet voldoende veilig liggen tussen stamgenoten, voor eventuele snelle ondersteuning.

Een erg dwaze voorwaarde.

Het is een pracht van een taak als een speler een prachtig cluster zonder zijn stam kan maken.

5. De cluster moet mat zijn ( geen uitsteeksels hebben van enkele dorpen ).


Nieuwe edelroutes zijn toch toegelaten?


6. De vorm van cluster speelt niet de meest grote rol, al heeft de bekende pizzavorm wel de voorkeur, aangezien dat de meest efficiënte manier van uitbreiden is.

Zegt wie?


7. De cluster mag niet alleen uit interns bestaan, want zo kan iedereen het. Er moet een deel van geëdeld zijn. 25% zelf overgenomen is al goed genoeg.

lol, interns of niet, cluster is cluster


8. Wanneer betrapt wordt dat dorpen gekleurd worden terwijl ze niet in het bezit zijn leidt dit tot verwijdering van de contest permanent ( ook voor volgende jaren ).

waarom zou iemand dat doen, dat wordt toch direct ontdekt.


9. De grootte van de cluster speelt maar weinig rol. Het zijn de punten hierboven die doorslaggevend zijn!

En toch zal er gequoteert worden op punten:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Prachtigste cluster contest:


Gaarne dit topic spamvrij houden. Hooguit discussiëren over de clustervorming kan, maar off-topic gaan vermijden we zo goed als mogelijk!


Bedoeling:

Aangezien W8 weer wat aan het stilvallen is introduceer ik een clusterwedstrijd. Alleen, dit is niet zomaar een clusterwedstrijd. Deze wedstrijd zal om het half jaar gehouden worden en de top 3 zal steeds onderaan vermeld worden in de "Hall Of Fame". Deze keer dus de herfst editie van 2009.
Zoals al gezegd is dit niet zomaar een clusterwedstrijdje. Deze keer komt er héél wat meer bij te kijken. Niet alleen de dichtheid van je cluster telt nu, maar ook nog heel wat andere factoren.
Ik daag jullie uit om hier jou meest mooie cluster neer te zetten met een woordje uitleg bij. Ook de eigen stam in het blauw en vijanden in verschillende tinten rood ( Oranje en geel ook toegestaan. )

Bij het posten van de cluster willen we kaartjes zien van op TWMAPS of TWSTATS.

Wij verwachten 2 kaartjes. 1 zoomed in & 1 zoomed out. We willen een duidelijk overzicht van medecompanen naast je en stammen rondom je.
De kaartjes worden altijd geplaatst in een
spoiler.


25 september 2009:

De wedstrijd begint vandaag op 25/09/09 en dit gebeuren duurt 2 weken minimum. Dat wil dus zeggen dat de inleverdatum ten laatste 9/10/09 is.. Ik raad jullie dus ook aan met spoed de clusters op het forum te plaatsen.



Waarmee er rekening moet worden gehouden:

1. Cluster moet dicht zijn. ( vanzelfsprekend )
2. Cluster moet voldoende uitbreidingsmogelijkheden bezitten.
3. Cluster mag uit meerdere kernen bestaan, maar daar moet dan een woordje uitleg bij waarom.
4. De cluster moet voldoende veilig liggen tussen stamgenoten, voor eventuele snelle ondersteuning.
5. De cluster moet mat zijn ( geen uitsteeksels hebben van enkele dorpen ).
6. De vorm van cluster speelt niet de meest grote rol, al heeft de bekende pizzavorm wel de voorkeur, aangezien dat de meest efficiënte manier van uitbreiden is.
7. De cluster mag niet alleen uit interns bestaan, want zo kan iedereen het. Er moet een deel van geëdeld zijn. 25% zelf overgenomen is al goed genoeg.
8. Wanneer betrapt wordt dat dorpen gekleurd worden terwijl ze niet in het bezit zijn leidt dit tot verwijdering van de contest permanent ( ook voor volgende jaren ).
9. De grootte van de cluster speelt maar weinig rol. Het zijn de punten hierboven die doorslaggevend zijn!


De jury:

De jury zal bestaan uit meerdere personen.
De hoofdjury bestaat uit:

Ferb.
(vacature nog gezocht !)


Wij wensen alle deelnemers heel wat succes en dat de beste mag winnen.

Met vriendelijke groet
De jury


Clusterhall Of Fame!

Herfst 2009:
1.
2.
3.​

bron: lil-john;1193974


Erg mooi gedaan Ferb! leuk iets, kan alleen zelf dit niet in kaart zetten (kaartjes posten enz) dus hier trek ik me terug;)
en kersteejoo, laat toch lekker:) hij verzint iets leuks en vernieuwend, zijn regeltjes;) niet verpesten. Als dit de sfeer een beetje opvrolijkt.
 

DeletedUser34260

Guest
ik zou graag me cluster posten weet alleen me god niet hoe:$

acc. baszuigtbal :D

Geen probleem schat dat doe ik wel voor u :p

Cluster baszuigtbal:

map.php

Meer uitgezoomed:

map.php


Ik zou mijn cluster hier ook graag gepost hebben, maarja teveel interns (wat mij toch wel een zalige cluster heeft opgeleverd).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Prachtigste cluster contest:


Gaarne dit topic spamvrij houden. Hooguit discussiëren over de clustervorming kan, maar off-topic gaan vermijden we zo goed als mogelijk!


Bedoeling:

Aangezien W8 weer wat aan het stilvallen is introduceer ik een clusterwedstrijd. Alleen, dit is niet zomaar een clusterwedstrijd. Deze wedstrijd zal om het half jaar gehouden worden en de top 3 zal steeds onderaan vermeld worden in de "Hall Of Fame". Deze keer dus de herfst editie van 2009.
Zoals al gezegd is dit niet zomaar een clusterwedstrijdje. Deze keer komt er héél wat meer bij te kijken. Niet alleen de dichtheid van je cluster telt nu, maar ook nog heel wat andere factoren.
Ik daag jullie uit om hier jou meest mooie cluster neer te zetten met een woordje uitleg bij. Ook de eigen stam in het blauw en vijanden in verschillende tinten rood ( Oranje en geel ook toegestaan. )

Bij het posten van de cluster willen we kaartjes zien van op TWMAPS of TWSTATS.

Wij verwachten 2 kaartjes. 1 zoomed in & 1 zoomed out. We willen een duidelijk overzicht van medecompanen naast je en stammen rondom je.
De kaartjes worden altijd geplaatst in een
spoiler.


25 september 2009:

De wedstrijd begint vandaag op 25/09/09 en dit gebeuren duurt 2 weken minimum. Dat wil dus zeggen dat de inleverdatum ten laatste 9/10/09 is.. Ik raad jullie dus ook aan met spoed de clusters op het forum te plaatsen.



Waarmee er rekening moet worden gehouden:

1. Cluster moet dicht zijn. ( vanzelfsprekend )
2. Cluster moet voldoende uitbreidingsmogelijkheden bezitten.
3. Cluster mag uit meerdere kernen bestaan, maar daar moet dan een woordje uitleg bij waarom.
4. De cluster moet voldoende veilig liggen tussen stamgenoten, voor eventuele snelle ondersteuning.
5. De cluster moet mat zijn ( geen uitsteeksels hebben van enkele dorpen ).
6. De vorm van cluster speelt niet de meest grote rol, al heeft de bekende pizzavorm wel de voorkeur, aangezien dat de meest efficiënte manier van uitbreiden is.
7. De cluster mag niet alleen uit interns bestaan, want zo kan iedereen het. Er moet een deel van geëdeld zijn. 25% zelf overgenomen is al goed genoeg.
8. Wanneer betrapt wordt dat dorpen gekleurd worden terwijl ze niet in het bezit zijn leidt dit tot verwijdering van de contest permanent ( ook voor volgende jaren ).
9. De grootte van de cluster speelt maar weinig rol. Het zijn de punten hierboven die doorslaggevend zijn!


De jury:

De jury zal bestaan uit meerdere personen.
De hoofdjury bestaat uit:

Ferb.
(vacature nog gezocht !)


Wij wensen alle deelnemers heel wat succes en dat de beste mag winnen.

Met vriendelijke groet
De jury


Clusterhall Of Fame!

Herfst 2009:
1.
2.
3.​

bron: lil-john;1193974

LOL, mooie kopie van W9... :D
Mijn ideetje dus... :)
 

DeletedUser

Guest
Helaas vragen wij hier niet om jouw mening.

al ben ik het niet eens met zijn standpunt, jij hebt hier niks te vragen. Of is dit topic alleen van prima of prima en zijn vriendjes? Ik was best benieuwd hoe de rest hier over dacht. Nou kers gaf zijn mening, simpeler kan het niet. Je bent nogal negatief ingesteld prima.. gaat alles wel goed daar?
 

DeletedUser

Guest
al ben ik het niet eens met zijn standpunt, jij hebt hier niks te vragen. Of is dit topic alleen van prima of prima en zijn vriendjes? Ik was best benieuwd hoe de rest hier over dacht. Nou kers gaf zijn mening, simpeler kan het niet. Je bent nogal negatief ingesteld prima.. gaat alles wel goed daar?

Waar praat jij nou weer over? Dit topic is bedoelt voor een cluster-contest. Meningen over de manier van aanpak van ferb. doet niet ter zaken dus ga hier dan ook niet zinloos je mening over geven, want who cares?
 

DeletedUser15937

Guest
Waar praat jij nou weer over? Dit topic is bedoelt voor een cluster-contest. Meningen over de manier van aanpak van ferb. doet niet ter zaken dus ga hier dan ook niet zinloos je mening over geven, want who cares?

Het is aan de admin te oordelen hierover.... Niet Prima van Taow...
 

DeletedUser20836

Guest
Mijn cluster is klein maar wel dicht:D:D:D

en een en al uitbreidings gebied:rolleyes: lux en AS
 

DeletedUser14331

Guest
Gelieve het hier alleen over de clusters te hebben, de clusters zullen normaliter bekritiseerd en gequoteerd worden door een (hopelijk) onafhankelijke jury, ik schrijf me dan ook in als jury. Ook om off-topic posts snel te kunnen aanpakken.

mvg
Freek (dj freak)
 

DeletedUser

Guest
Geen probleem schat dat doe ik wel voor u :p

Cluster baszuigtbal:

map.php

Meer uitgezoomed:

map.php


Ik zou mijn cluster hier ook graag gepost hebben, maarja teveel interns (wat mij toch wel een zalige cluster heeft opgeleverd).


Je cluster is netjes:D
 

DeletedUser14331

Guest
Ferb heeft mij in een pm gemeld dat hij het niet meer ziet zitten om de contest te houden. Ook is er al een topic waar je jullie clusters kan posten, daarom:

.closed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan