Casual: Aanvalsverhouding

Goed idee?

  • Ja

    Stemmen: 81 84,4%
  • Nee

    Stemmen: 15 15,6%

  • Totaal aantal stemmers
    96
Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Beste allen,

We vinden dat de aanvalsverhoudingen op Casual een beetje overdreven zijn. De 20% puntenverhouding zorgt ervoor dat je niemand kan aanvallen.
Misschien is het een idee om deze verhouding wat in te korten? We hebben een paar ideetjes:

  • Afschaffing van deze verhouding bij 10K punten (puntenaantal valt over te discussieren)
  • Elkaar de oorlog verklaren, beide spelers moeten accepteren om de aanvalsverhouding te laten vervallen, om deze oorlogsverklaring op te zeggen moeten ook beide spelers akkoord gaan.
  • Zelfde als hierboven, maar dan betreft stammen
  • De verhouding wordt vanaf een bepaalde rang afgeschaft
  • Dit zijn slechts ideeën! Discussie is nodig, we willen natuurlijk ook rekening houden met de beginnende TW-speler!
Nu is het (bijna) onmogelijk spelers aan te vallen, vooral omdat de punten zo ver uit elkaar liggen. Het enige wat men nu bereikt is dat iedereen van miserie dorpjes van 50 punten gaat edelen, en dat is ook niet zo leuk. Nieuwere spelers hebben geen kans grotere barbarendorpen over te nemen, want de betere spelers hebben genoeg treintjes om eender welk barbarendorp dat verschijnt in te palmen. Spelers edelen en aanvallen hoort ook bij TW, en het is goed dat de nieuwe spelers leren hoe het werkt. Van barbarendorpjes edelen leer je niet veel.

Nogmaals, we zijn niet tegen de bescherming van de beginnende Tribalwars spelers. We zouden het eerder graag zo zien dat de wat grotere spelers op Casual ook iets kunnen doen. Daarom zijn we het meest voorstander van de oorlogsverklaring om de puntenverhouding af te schaffen.


Zeg maar wat jullie er van vinden, welke ideeën goed zijn en welke minder. Misschien hebben jullie betere suggesties?


Mvg,
Mr. Dee
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser56218

Guest
Ik heb gezien dat je je idee verschillende malen ingestuurd hebt. Het volstaat om je idee één keer in te sturen, vervolgens zal een moderator het idee doornemen en zichtbaar plaatsen ;).
 

DeletedUser

Guest
Ik heb gezien dat je je idee verschillende malen ingestuurd hebt. Het volstaat om je idee één keer in te sturen, vervolgens zal een moderator het idee doornemen en zichtbaar plaatsen ;).

ah we wisten niet dat alles eerst doorgenomen wordt door een mod en dachten daarom dat we problemen hadden met verbinding ofzo. Onze excuses
 

DeletedUser65921

Guest
vind ik wel een goed idee, wij hebben nu oorlog met een stam die we niet eens kunnen aanvallen wegens puntenverschil...
 

DeletedUser

Guest
ik sta nu rang 2 op deze wereld en het enige wat ik kan doen is de kaart af zoeken naar iets wat waard is om te edelen en dit ligt meestal dan kilometers ver van mij. ook proberen lagere spelers mij aan te vallen en ik kan ze niet tegenaanvallen dit is erg storend , want ik zit zo in een vicieuze cirkel en geraak er niet uit want ik moet constant verdedigen en kan niets doen als mijn dorpje zou overgenomen worden

mss kan je deze regel wat minderen dat er vanaf een puntenaantal wordt gezegd dat hij wegvalt


met vriendelijke groet
carlos en de stam 300!
 

DeletedUser

Guest
Misschien is het een idee dat de speler zelf de keuze heeft dat deze regel wordt afgeschaft? Eenmaal hij/zij deze heeft afgeschaft kan hij dat niet meer ongedaan maken. Hij/zij kan geen spelers aanvallen die deze regel nog aan hebben staan, maar die spelers kunnen hem/haar ook niet aanvallen.
 

DeletedUser

Guest
Wat ik vooral lastig vind is dat de casual een kerkwereld is. Op een kerkwereld moet je een dichte cluster hebben, anders moet je in veel te veel dorpen een kerk gaan bouwen en door deze regel is dat echt bijna onmogelijk. Ik denk dat het best is dat de regel gewoon vanaf een bepaald aantal punten wegvalt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
ik sta nu rang 2 op deze wereld en het enige wat ik kan doen is de kaart af zoeken naar iets wat waard is om te edelen en dit ligt meestal dan kilometers ver van mij. ook proberen lagere spelers mij aan te vallen en ik kan ze niet tegenaanvallen dit is erg storend , want ik zit zo in een vicieuze cirkel en geraak er niet uit want ik moet constant verdedigen en kan niets doen als mijn dorpje zou overgenomen worden

mss kan je deze regel wat minderen dat er vanaf een puntenaantal wordt gezegd dat hij wegvalt


met vriendelijke groet
carlos en de stam 300!


Wat je zegt klopt niet: kleine spelers kunnen niemand aanvallen 120% boven hun eigen punten

Ik zou wel de marge verhogen van 80-120 naar 50-150
 

DeletedUser56218

Guest
Ik denk dat een eerste grote probleem zich bevindt op gebied van aanvallen en tegenaanvallen.

Stel: een speler van 100.000 punten valt een speler van 80.000 punten aan:
Dit is mogelijk want: 100.000 / 100 * 80 = 80.000

De speler van 80.000 punten kan echter de speler met 10.000 punten niet aanvallen:

80.000 / 100 * 120 = 96.000
Waardoor je als grote speler dus "non-stop" de kleine speler kan aanvallen terwijl die niets terug kan doen.

Een betere ratio (als ik zelf dan even reken, correct me if I'm wrong) zou dan iets als: 80% - 125% zijn
Want: 100.000 / 100 * 80 = 80.000 ; 80.000 / 100 * 125 = 100.000

Of, om aan te vullen op een voorstel van hierboven: 50% - 200%
Want: 100.000 / 100 * 50 = 50.000 ; 50.000 / 100 * 200 = 100.000

Op zich ben ik als "buitenstaander" van de casual niet tegen een ratio. Daar het in het begin weliswaar wat moeilijker is door een laag aantal speler, kan het echter wel gemakkelijk zijn om die ratio iets soepeler te maken.
 

DeletedUser

Guest
Misschien is het daarom een goed idee als deze ratio wordt verlaagt/afgeschaft bij stammenoorlogen?
Ik zou het dan eerder verlagen, anders zou je gewoon alle kleine stammen kunnen aanvallen.

De ratio zonder oorlog zou dan behouden kunnen worden (misschien kleine aanpassing), en in een stammenoorlog wordt de radius aangepast naar 50% - 200% om maar iets te zeggen.
 

DeletedUser

Guest
Misschien is het daarom een goed idee als deze ratio wordt verlaagt/afgeschaft bij stammenoorlogen?
Ik zou het dan eerder verlagen, anders zou je gewoon alle kleine stammen kunnen aanvallen.

De ratio zonder oorlog zou dan behouden kunnen worden (misschien kleine aanpassing), en in een stammenoorlog wordt de radius aangepast naar 50% - 200% om maar iets te zeggen.

De radius aanpassen naar 50% - 200% vind ik een heel goed idee, maar enkel in stammenoorlogen niet. Wat doe je dan met de spelers die niet in een stam zitten? Dan kan je er eigenlijk voor zorgen dat een speler die je aanvalt je niet meer kan aanvallen gewoon door je stam te verlaten. Ik denk dat je er zo voor gaat zorgen dat er heel veel stamhoppers gaan komen of dat de wereld gewoon meteen 1 grote oorlog wordt.
 

DeletedUser

Guest
Het is goed dat er een radius is, die moet er blijven. Het kan gebeuren dat iemand van 500 punten naast iemand van 10K komt te liggen.

Misschien kan je het zo doen:
1-5K punten: 80%-120%
5-20K punten: 75%-150%
20+K punten: 50%-200%

Al lijkt het mij het beste om de ratio aan te passen naar 50%-200%.
 

DeletedUser65921

Guest
in jouw voorstel zou ik dan wel
80-125%
75-133,33%
50-200%
kwestie dat je als grotere speler niet iemand kan aanvallen die jou niet kan aanvallen
 

DeletedUser65921

Guest
degene die het ingesteld hebben precies ook, want die hebben hetzelfde als jou :rolleyes:
 

DeletedUser56218

Guest
Het is goed dat er een radius is, die moet er blijven. Het kan gebeuren dat iemand van 500 punten naast iemand van 10K komt te liggen.

Misschien kan je het zo doen:
1-5K punten: 80%-120%
5-20K punten: 75%-150%
20+K punten: 50%-200%

Al lijkt het mij het beste om de ratio aan te passen naar 50%-200%.

Als dat technisch haalbaar is: vanuit welk oogpunt 1-5 / 5-20/20+ k punten? Aanvaller of verdediger?
 

DeletedUser

Guest
Ja idd om problemen te vermijden zoals er waren dat spelers aangevallen werden, maar niet konden tegenaanvallen
 

DeletedUser

Guest
Dat is wel een goede oplossing, maar het probleem is volgens mij inderdaad uit wie zijn standpunt ga je het bekijken?

Stel een speler heeft 25k en een andere 15k. Volgens deze regels zou die van 25k dus spelers met 50% van zijn puntenaantal kunnen aanvallen en is het aanvallen van de speler met 15k dus geen probleem. Maar als je het uit het standpunt van de speler met 15k gaat bekijken mag deze maar spelers met maximum 150% van zijn puntenaantal aanvallen en een speler van 25k valt daar dus buiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan