Casual 9 en de resultaten van de Enquête

Reactiescore
2.489
Beste spelers,

Casual 9 is gestart. Je zal zien dat geen van de resultaten van de enquête is opgenomen in deze casual. Ik licht jullie graag toe waarom:

  • InnoGames telt verschillende Casual werelden over het volledige spectrum van al zijn markten. Naast dat ze zelf tevredenheidsenquêtes uitvoeren is het ook zo bedoeld om deze werelden zo gelijk mogelijk te houden. Als Community Manager kan ik voor Casual werelden bijna tot geen instellingen wijzigen. Dit is gelimiteerd tot: Kerk of geen kerk; aantal stamleden; start van automatisatieprocedure.
Als we de resultaten van de enquête bekijken waren er 3 voorgestelde actiepunten
  • Volledige Inventaris niet meenemen
    • Dit is een wijziging die opgegooid en besproken is binnen InnoGames maar waar er noch vanuit andere communities noch vanuit het development team echte ondersteuning voor is. Wel zal nogmaals bekeken worden of er niet een verdere limiet moet komen op welke items wel en niet mee mogen om het competitief voordeel te verminderen. Echter blijft het originele standpunt zo dat een casual bedoeld is voor minder ervaren spelers, spelers die mogelijk wel hard gewerkt hebben voor items. Het is daar waar een balans gezocht moet worden.
  • Aantal barbarendorpen verhogen
    • Op dit moment worden alle casuals gestart met, per startende speler, 3.5 gewoon barbarendorp en 0.5 bonusdorp. Dit is de enige instelling die ik nog hoop verhoogd te krijgen maar die ik zelf niet kan aanpassen.
  • Gelijk uitgebouwd dorp
    • Ook hier is InnoGames en andere CM's van overtuigd dat een casual bedoeld is om dorpen te verplaatsen en niet met een gewoon dorp te starten. Dit is een instelling voor Classics / speciale werelden maar niet voor Casual
Hoe dan ook bedanken andere CM's en het ontwikkelingsteam ons voor de waardevolle suggesties. Mogelijk dat er in de toekomst ook een speciale tevredenheidsenquête voor TribalWars.nl komt om de mening nog dieper te peilen (omdat Nederlanders toch graag hun mening geven :)) Mocht je hier een pop-up voor krijgen raad ik jullie allemaal aan deze in te vullen.

Duckje
Community Manager
 
Reactiescore
338
Op franse casual zijn er 10 barbs per speler denk ik, dus waarom dan niet meer moeite gedaan om dit nu al gedaan te krijgen?
 
Reactiescore
2.489
Op franse casual zijn er 10 barbs per speler denk ik, dus waarom dan niet meer moeite gedaan om dit nu al gedaan te krijgen?

hij moest gestart worden en als dan nadien de mensen van inno op lunchpauze gaan dan loopt het vast hè ;)
 
Reactiescore
389
Dus hetzelfde als altijd. Ruimgedragen door de community voorgestelde veranderingen worden gewoon genegeerd omdat het geen extra geld opleverd.
Best wel zielig, gelukkig ook geen reden om nu te starten. Als er ooit is geluisterd zou worden naar spelers was dat nog wel leuk geweest, maar ondanks de vele uren die hier in gestoken zijn, is het dus gewoon weer genegeerd en is alle hoop die ik had dat er ooit geluisterd zou worden naar de community weg.

Bekijk hiervoor ook de vele voorstellen waar gewoon maanden geen reactie op komt. Zegt genoeg.
 
Reactiescore
323
hij moest gestart worden en als dan nadien de mensen van inno op lunchpauze gaan dan loopt het vast hè ;)
Ik ken eigenlijk geen enkel bedrijf waar een lunchpauze beter is dan de klaten. Normaal is de klant ook koning, toch knap dat Inno haar klanten toch blijft binden op deze manier :D
 

Deleted User - 487938569

Guest
Duckje kun je mij nu eens uitleggen waarom innogames zo blind is.

Hoe kan het dat er door spelers van casual op een nette en goede manier wordt geprobeerd om casual leuk en leerzaam te maken voor alle spelers maar dat innogames op geen enkel vlak hier op in gaat.

Ik ben vandaag als 1 van de eerste spelers naar casual 9 gegaan en ik kan je wel zeggen met de Invertaris die ik mee mag nemen is het een easy start van de wereld. Vanavond zullen we al beginnen met dorpen overnemen, ter wel de echte casual speler geen eens deze week in de buurt komt van een dorp edelen. Nu weet ik wel dat je gaat roepen dat deze voorsprong best wel mee valt, maar was casual niet bedoeld om spelers het spel te leren hoe ze het moeten spelen en ze te helpen te overleven op een echter wereld? . Ik hoop echt dat innogames wakker wordt en eens goed gaat kijken samen met de spelers hoe we casual maar ook geheel tribalwars weer groot kunnen krijgen. Want cas 9 gaat echt een casual worden voor gevorderde spelers waar geen nieuwe spelers een kans krijgen zo. Of was dat ook de opzet nu voor casual ?

Ik hoop dat je nog eens wilt proberen @Duckje om ze bij innogames een bak water over de kop te gooien in de hoop dat ze wakker worden.
 
Reactiescore
273
Buurman, ik ben het met met je eens dat innogames echte klungels zijn.
Maar bij een normale start met een uitgebouwd dorp kan je zeker wel 1 tot 4 dorpen binnen een week of zelfs een dag edelen.
Daar heb je geen enkele inventaris item voor nodig.

Al ken ik wel spelers die heel specifiek voor casual 9 hun accounts en items in de inventaris hebben opgespaard. Deze komen binnen kort naar cas9 om alle dorpen in de rim over te nemen door gebruik te maken van de duizenden procenten aan grondstofpakketten wat ze kunnen gaan gebruiken.
En het feit dat inno het toe laat dit soort spelers te laten starten op een casual leer wereld is gewoon extreem idioot.
 
Reactiescore
1.468
Buurman, ik ben het met met je eens dat innogames echte klungels zijn.
Maar bij een normale start met een uitgebouwd dorp kan je zeker wel 1 tot 4 dorpen binnen een week of zelfs een dag edelen.
Daar heb je geen enkele inventaris item voor nodig.

Al ken ik wel spelers die heel specifiek voor casual 9 hun accounts en items in de inventaris hebben opgespaard. Deze komen binnen kort naar cas9 om alle dorpen in de rim over te nemen door gebruik te maken van de duizenden procenten aan grondstofpakketten wat ze kunnen gaan gebruiken.
En het feit dat inno het toe laat dit soort spelers te laten starten op een casual leer wereld is gewoon extreem idioot.
Ja, feit is natuurlijk wel dat je steeds de zelfde groep spelers ziet terug komen op casuals, die ook steevast meedoen om de winst ten koste van de echte beginners.
Kijk, in jullie geval Rain bijvoorbeeld. Hoeveel echte beginners spelen er op cas8 in Rain?
Wat dat betreft was de wereldwinst op Cas6 door KOH wel een welkome afwisseling :D
 
Reactiescore
42
Ik ben (nog) niet gestart, maar verbaas me al wel over de instellingen:
- Geen kerk? Is het niet de bedoeling om beginnende spelers TW te leren? En dan wordt een instrument weggelaten die zo belangrijk is op de helft van de werelden?
- Maximum 12 leden per stam? Het leuke van een Casual is toch juist dat het veel socialer is, minder gericht op winnen? Waarom dan niet gewoon gezellig met 30 of 40 accounts in een stam? Nu krijg je weer van die mini-stammetjes die via allerlei BG's alsnog semi samengevoegd worden.

Grappig trouwens, dat zijn nou net 2 van de 3 parameters die onze CM wel zelf kan bepalen. En hiermee dus laat blijken zelf het idee achter de Casual wereld niet volledig te begrijpen.
 
Reactiescore
273
Ja, feit is natuurlijk wel dat je steeds de zelfde groep spelers ziet terug komen op casuals, die ook steevast meedoen om de winst ten koste van de echte beginners.
Kijk, in jullie geval Rain bijvoorbeeld. Hoeveel echte beginners spelen er op cas8 in Rain?
Wat dat betreft was de wereldwinst op Cas6 door KOH wel een welkome afwisseling :D

Ik speel nooit normale werelden. Maar casuals maak ik ook nooit af. Het leukste is het begin, en vooral een team vormen met spelers die nog niet zo sterk zijn.
Zo is Rain ook begonnen. Alleen later kwamen er grotere en ervaren spelers bij om tegengas te geven tegen de grote stam(men) die vanaf het begin al de ranklijsten domineerden.
Maar los daar van, speel ik casual juist om met de minder ervaren spelers een leuk team te vormen.
 
Reactiescore
1.468
Ik speel nooit normale werelden. Maar casuals maak ik ook nooit af. Het leukste is het begin, en vooral een team vormen met spelers die nog niet zo sterk zijn.
Zo is Rain ook begonnen. Alleen later kwamen er grotere en ervaren spelers bij om tegengas te geven tegen de grote stam(men) die vanaf het begin al de ranklijsten domineerden.
Maar los daar van, speel ik casual juist om met de minder ervaren spelers een leuk team te vormen.
Nou, Rain kende anders vanaf het begin redelijk ervaren spelers :p
(Tenminste van wat ik herinner uit mijn tijd van als ik mij niet vergis Cas3 toen ik zelf nog in Reign zat)
 
Reactiescore
273
Misschien omdat Rain niet echt in de spotlight stond voordat Dennis er bij kwam en half Free mee nam.
Maar je hebt gelijk als je zegt dat het al heel snel een zooitje ervaren spelers werden :p
 
Reactiescore
2.489
Het feit dat spelers met ettelijke jaren ervaring kunnen overstappen naar een casual wereld is naar mijn mening het grootste probleem van de casual als concept voor beginnende spelers ;) niet de items, niet het dorp maar moedwillig zou de speed gelimiteerd moeten zijn tot accounts die maximaal 1 jaar bestaan.

Het feit dat spelers daar moedwillig (mis/ge)bruik van maken om een wereld waarvan ze weten dat deze voor minder ervaren spelers is om zodoende deze te domineren is m.i. een beetje triest, beetje zoals smurfen in een online game ;)

Maargoed, langs de andere kant is en blijft tw een competitief agressief browser game waarin elke wereld gevormd wordt door zijn spelers en hoe zij met een wereld omgaan.
Qua instelling denk ik dat we echt niet mogen negeren hoe tribal wars.nl als cultuur op anti kerk en anti grote Stammen staat, daarom ook gedeactiveerd. Echter niets weerhoudt spelers om 1 stam en 4 andere geallieerde stammen te maken die samenwerken.

Langs De andere kant kan de community ook samenkomen om deze nieuwere spelers onder hun hoede en bescherming te nemen op een casual ;)
 
Reactiescore
1.468
Langs De andere kant kan de community ook samenkomen om deze nieuwere spelers onder hun hoede en bescherming te nemen op een casual
Zoals IG teaching vroeger deed?
:p

Lijkt me een leuk principe om ervaren spelers en mindere spelers op 1 account te laten spelen om zo de basis principes van TW te leren, misschien een idee voor Inno om voor casual een nieuw mentor systeem te ontwikkelen? :p
 
Reactiescore
273
Duckje, ik denk dat de grootste reden waarom de meer ervaren spelers op een casual wereld spelen is, dat je er rustig kan spelen en geen druk hebt om elk uur of zelf elke dag te kijken of alles wel goed loopt.
Sommig mensen zetten hun wekker midden in de nacht om aanvallen op te vangen die actievere spelers in de nacht versturen en net na de nachtbonus aan komen.
En sommige spelers, ervaren of niet, hebben daar gewoon geen zin en/of tijd voor.
Voor mij is dit ook de belangrijkste reden om een casual wereld te spelen. Je kunt nog steeds in de nacht aangevallen worden, maar de impact is niet zo groot als bij een normale wereld, waar één enkele keer uitslapen je het hele account kan kosten.

Oh en een verbod op accounts ouder dan 1 jaar doet niet zo veel aan het weghouden van ervaren spelers. Die maken gewoon een nieuw account aan.
 
Reactiescore
389
Duckje, kan je niet gewoon nu nog 30k bb's op casual 8 leggen dan?
Of mag dat ook niet van inno om de een of andere duistere rede?
 
Reactiescore
338
@Duckje je maakt de verkeerde conclusie.
Als iedereen gelijk kan starten zal het verschil veel minder groot zijn.
Nu heb je de ervaren spelers die een mooie inventaris verzamelen en dan overgaan en meteen tientallen dorpen kunnen edelen terwijl de beginnende spelers voor wie ze bedoeld zijn, mss de eerste dagen 3 dorpjes zulllen edelen.
 
Reactiescore
693
Wel interessant om te lezen wat andere hun meningen zijn over de casual-werelden.
Ik ben persoonlijk ook tegen het meenemen van inventarissen uit vorige werelden, ondanks dat ik nu een mega inventaris heb opgebouwd in Casual 7.
Maar misschien bij deze ook eens een ander geluid.
Zolang mensen kennis hebben van een voordeel en dit zelf ook kunnen toepassen, dan gaan ze voor dat voordeel. Er zijn genoeg spelers die weten dat inventaris opgespaard kan worden en dat doen, maar ze willen dan ook de inventaris uitgeschakeld zien worden.
Duckje zegt de echt nieuwe spelers een kans te geven op casual, maar met de huidige voordelen, hebben de echt nieuwe geen schijn van kans. Tenzij ze dan een goede mentor vinden.
m.a.w. we moeten iets anders vinden om die spelers te helpen.

Ik heb mijn inventaris op casual 7 ondertussen ( voor ruim 1000% schat ik ) opgemaakt om er vlaggen mee te farmen, omdat ik er toch van uit ga dat ik ze niet mag meenemen naar c9.
Ik zou dus uit de lucht komen vallen en mezelf bedrogen voelen als de inventaris wél meegenomen mag worden :cool:
Inno luistert niet. HOERAY (ironische hoeray)


Als Community Manager kan ik voor Casual werelden bijna tot geen instellingen wijzigen. Dit is gelimiteerd tot: Kerk of geen kerk; aantal stamleden; start van automatisatieprocedure.
Spijtig dat je niet veel kan veranderen, toch bedankt voor alle moeite.

Ik hoop echt dat innogames wakker wordt en eens goed gaat kijken samen met de spelers hoe we casual maar ook geheel tribalwars weer groot kunnen krijgen. Want cas 9 gaat echt een casual worden voor gevorderde spelers waar geen nieuwe spelers een kans krijgen zo. Of was dat ook de opzet nu voor casual ?
We kunnen inno niet veranderen hoe ze zijn. Daarmee moeten we leven.
Wat we wel kunnen doen is blijven ideeën brengen om het spelplezier omhoog te halen.
mbt cas9 gaat het waarchijnlijk door gevorderde spelers gespeeld worden.

Ja, feit is natuurlijk wel dat je steeds de zelfde groep spelers ziet terug komen op casuals, die ook steevast meedoen om de winst ten koste van de echte beginners.
Kijk, in jullie geval Rain bijvoorbeeld. Hoeveel echte beginners spelen er op cas8 in Rain?
Wat dat betreft was de wereldwinst op Cas6 door KOH wel een welkome afwisseling :D
Veel echte beginners ga je niet meer aantrekken. Casual wordt nu gespeeld door de casual spelers. We moeten nieuwe casual spelers aantrekken en om-armen.

Het feit dat spelers met ettelijke jaren ervaring kunnen overstappen naar een casual wereld is naar mijn mening het grootste probleem van de casual als concept voor beginnende spelers ;) niet de items, niet het dorp maar moedwillig zou de speed gelimiteerd moeten zijn tot accounts die maximaal 1 jaar bestaan.

Het feit dat spelers daar moedwillig (mis/ge)bruik van maken om een wereld waarvan ze weten dat deze voor minder ervaren spelers is om zodoende deze te domineren is m.i. een beetje triest, beetje zoals smurfen in een online game
Zoals Final aangaf, speel ik casual voor de rust en speel ik ook graag de opbouw van een account. De sfeer van de stamleden...
Als je accounts wil van maximum 1 jaar, dan mag je casual gewoon sluiten, want dan blijft er niet veel over, dan wordt de wereld nog meer gedomineerd door enkele spelers naar mijn mening, dan spelen ze tegen accounts die geen ervaring hebben en wat leren ze dan? mix-dorp fights?

Zoals IG teaching vroeger deed?
:p

Lijkt me een leuk principe om ervaren spelers en mindere spelers op 1 account te laten spelen om zo de basis principes van TW te leren, misschien een idee voor Inno om voor casual een nieuw mentor systeem te ontwikkelen? :p
De enquête is afgerond, we hebben casual 9 niet great kunnen maken dus moeten we met andere ideeën komen. Ik denk wel dat er andere en genoeg spelers zijn die het zien zitten om nieuwere spelers te helpen mochten die in hun stam komen.



Anyway, aangezien CM niets kan doen aan bepaalde settings, zoals aangegeven, moeten we misschien andere voorstellen doen, want ja. Het zou eens leuk zijn om de vaste groepjes over een ander boeg te gooien.
post casual 9, mijn eerste idee.

De franse server heeft de 3e editie van La Bataille des 4 Maisons geopend. Een speelwereld op snelheid 8 waarin er slechts 4 stammen zijn en er samenwerking van iedereen nodig is.

Als we dit nu doortrekken naar casual --> casual versie van deze wereld.

  • Er worden op de casual (9?) slechts enkele stammen gecreëerd. 2,3,4, 8 of anders.
  • Spelers worden (na de eerste maand?) willekeurig in een stam gezet
  • Na 4,6 of 8 maanden worden de stamen opnieuw gebalanceerd. (mijn voorkeur gaat naar 6 mand, dan kunnen grotere spelers nog tips geven aan kleinere spelers om te groeien...)
  • Er is een mogelijkheid 1 (of 2) spelers aan te duiden waar je zeker in de stam wilt, let op: De kring moet gesloten zijn: A moet op BC, B op AC, en C op AB. Als C bijvoorbeeld enkel A ingeeft, dan kunnen de spelers A, B en C in een verschillende stam zitten.

  • verdere uitwerking?
 
Bovenaan