[Speeltopic] Biggetjes van Wakkerdam

  • Topicstarter Deleted User - 2265087
  • Startdatum

DeletedUser40402

Guest
Was je toen niet dashba dat ik me kan herinneren?

Echt gewoon 3 posts later zegt Dashba dit zelf al. Beetje vreemd dat je wel die post eruit haalt maar dan blijkbaar niet verder leest?

Mag ik even aangeven dat ik vanavond ben werken dus misschien de DL van 22.00 niet haal.
Zal in mn pauze nog wel na ff nalezen een vlotte stem zetten. Verdenk op dit moment nog niet echt iemand.

@nonkel jos hij mag zijn dingen als leider van vorig potje er niet bijpakken. Dat is vrij oneerlijk :)

Vind ik een vreemde post, het was gewoon iets wat iedereen die het potje las kon weten en waarom zou je iemand op zoiets wijzen tenzij je zelf niet op zoek bent naar wolven?
 
Reactiescore
111
Ik vind dat .TimeforplanB heel anders speelt dan voorgaande potjes. Mijn BM stem staat vooralsnog wel op hem, maar twijfel nu wel.

Je gooit een balletje op, heel onschuldig
Wanneer @nonkel jos daarop reageert dat hij het met je eens is besluit je er je stem op te zetten.

Timeforplanb BM stem zet ik nu op Gilles, BI

Daarnaast vind ik het heel verdacht dat Time mijn bericht negeert maar daarna wel op zijn oude manier gaat spelen.

Daarom zet ik nu mijn lynch stem op TimeforplanB. Er klopt iets niet, eerst speel je heel anders dan anders, daarna zeg ik er wat van, wat Nonkel nog eens benadrukt, en daarna speel je weer op je oude manier. Ik vind dit heel verdacht en daarom mijn lynch stem.

Ten tweede, voor BM zette je je stem op Time toen het leek alsof hij (makkelijk) ging winnen voor BM, lijkt me dan een makkelijke stem waarmee je nooit in gezeik kan komen. Blijkt dat het nog wel spannend wordt voor BM, en dan wissel je je stem naar BI. Welke niet lijkt te gaan winnen, waardoor je eigenlijk je stem weer weg gooit.

Hierdoor ga ik op mohniels1
 
Reactiescore
723
Lieve Biggen en Zwijnen van wakkerdam,

Na de lynch / lunch en BM stemming komt er nog een klaagmuur. Jullie mogen hiervoor iets in onze mailbox gooien.
De klaagmuur mag heel uitlopend zijn. Van k*tzwijn tot hee lekker ding!

DE KLAAGMUUR IS ANONIEM

Nog veel post plezier deze avond.

We verwachten nog 16 lynchstemmen als ik me niet vergis.
cartoon-zwijn_6460-314.jpg
32617497-illustratie-van-heel-schattig-varkentje-in-een-plas.jpg
 
Laatst bewerkt:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Echt gewoon 3 posts later zegt Dashba dit zelf al. Beetje vreemd dat je wel die post eruit haalt maar dan blijkbaar niet verder leest?



Vind ik een vreemde post, het was gewoon iets wat iedereen die het potje las kon weten en waarom zou je iemand op zoiets wijzen tenzij je zelf niet op zoek bent naar wolven?

Oh was me nog altijd niet opgevallen. Ik wou gewoon even laten zien dat ik hem nog kende!!
 
Reactiescore
1.577
Ik snap eigenlijk niet vanwaar dit komt. Wat GreenGang over Time zegt is 100% correct, maar ik vind het bizar dat je in dit potje oordeelt dat Time niet enthousiast gestart is.

Time gedroeg zich naar mijn mening als een lapzwans, net iets meer dan normaal zelfs. Moest je nu zeggen dat hij te spammerig deed oké, maar niet enthousiast? Volgens mij liggen de door jou geciteerde posts uit dat vorig potje zelfs helemaal in lijn met enkele van zijn eerste posts in dit potje.

Veel posten betekent niet dat hij enthousiast gestart is. Het ging mij overigens vooral op de jacht naar het BM-schap. Klopt dat Time in het begin altijd lijkt te trollen, maar vorig potje hengelde hij ondertussen wel voortdurend naar BM. Nu houdt hij het op 1 post, waarin hij het BM-schap even aanraakt om niet verdacht over te komen. Voor het overige is het heel inhoudsloos, stelt hij geen vragen en blijft hij op de oppervlakte.

Wie vind jij nog verdacht behalve Tigor, @Westkip ? En wat vind je van haar uitleg om toch voor Time te kiezen als BM?
 
Reactiescore
1.015
Dat potje van 3 jaar geleden kan ik me precies niet meer herinneren. Fijn dat jij wel zo'n gedetailleerde herinneringen over mij hebt.

Volgens mij is vragen stellen 'the way to go' in dit spel. Met jouw goed geheugen herinner je vast en zeker ook wel mijn glorieuze wolvenvangsten.

Ja dat herinner ik me. Daarom zei ik ook moeilijk te peilen. Ik vond je 1 van de sterkste spelers.
 
Reactiescore
1.735
Je gooit een balletje op, heel onschuldig
Wanneer @nonkel jos daarop reageert dat hij het met je eens is besluit je er je stem op te zetten.



Ten tweede, voor BM zette je je stem op Time toen het leek alsof hij (makkelijk) ging winnen voor BM, lijkt me dan een makkelijke stem waarmee je nooit in gezeik kan komen. Blijkt dat het nog wel spannend wordt voor BM, en dan wissel je je stem naar BI. Welke niet lijkt te gaan winnen, waardoor je eigenlijk je stem weer weg gooit.

Hierdoor ga ik op mohniels1

Zwak argument qua bm. Wat boeit mij het als iemand de bm wint.? Ik stem op de speler die mij het meest geschikt lijkt. Dat was eerder time. Uit de ervaring van eerdere potjes. Maar aangezien hij anders speelde dan toen heb ik die verzet naar BI. Als ik voor de winnaar koos had ik wel op nonkel gestemd want staat voor volgens mij?
 
Reactiescore
111
Zwak argument qua bm. Wat boeit mij het als iemand de bm wint.? Ik stem op de speler die mij het meest geschikt lijkt. Dat was eerder time. Uit de ervaring van eerdere potjes. Maar aangezien hij anders speelde dan toen heb ik die verzet naar BI. Als ik voor de winnaar koos had ik wel op nonkel gestemd want staat voor volgens mij?

Je probeert 2x een onzinnige BM stem te geven, de eerste keer door op degene te stemmen die (makkelijk) lijkt te gaan winnen en de tweede keer door op iemand te stemmen die het toch niet wordt.

Jij breekt de 6-6 tie tussen Time en Nonkel
 
Reactiescore
2.193
Deel je die ook even met ons? Welke info heb je gevonden?



Ik houd me aan de feiten. Ontken je die? Het is ter sprake gekomen in deze post van Greengang:


Deze posts (ook uit het vorige potje) tonen trouwens aan dat je wel info kan verzamelen uit BM. Je wilde toen echt dolgraag BM worden:


Dat enthousiasme is er nu hélémaal niet. En deze post van Greengang vind ik ook interessant in dat kader:

Dus omdat 1 iemand zoiets zei (die slechtje was) ben ik altijd super enthausiast en post ik veel. Ik postte gisteren wat afwezig en kan sinds vanmiddag pas normaal posten. Er is een groot verschil tussen afwezig zijn en anders spelen. Dat ik nu pas tijd heb, tja.

Beschuldigt mij van makkelijk stemmen en doet het dan zelf.

Ik snap eigenlijk niet vanwaar dit komt. Wat GreenGang over Time zegt is 100% correct, maar ik vind het bizar dat je in dit potje oordeelt dat Time niet enthousiast gestart is.

Time gedroeg zich naar mijn mening als een lapzwans, net iets meer dan normaal zelfs. Moest je nu zeggen dat hij te spammerig deed oké, maar niet enthousiast? Volgens mij liggen de door jou geciteerde posts uit dat vorig potje zelfs helemaal in lijn met enkele van zijn eerste posts in dit potje.




Mijn inziens een veel te snel én makkelijk oordeel gevormd.

@.TimeforplanB overweeg jij op Tigor te stemmen?

Ik sta op moment neutraal tegenover tigor dus niet echt. Vorige ronde stemde ze ook op iemand en daarna opeens op mij. Je argument over dat ze zelf zegt slechte wof te zijn is wel een goed argument ja.

Veel posten betekent niet dat hij enthousiast gestart is. Het ging mij overigens vooral op de jacht naar het BM-schap. Klopt dat Time in het begin altijd lijkt te trollen, maar vorig potje hengelde hij ondertussen wel voortdurend naar BM. Nu houdt hij het op 1 post, waarin hij het BM-schap even aanraakt om niet verdacht over te komen. Voor het overige is het heel inhoudsloos, stelt hij geen vragen en blijft hij op de oppervlakte.

Wie vind jij nog verdacht behalve Tigor, @Westkip ? En wat vind je van haar uitleg om toch voor Time te kiezen als BM?

Ik blijf helemaal niet op de oppervlakte, ik ben zelfs de enige die op dat moment informatie ging genereren. Maar we doen het op jou manier, we stemmen gewoon degene die als eerste stemt weg, lekkere eerste dag heb je dan.
 
Reactiescore
1.735
Je probeert 2x een onzinnige BM stem te geven, de eerste keer door op degene te stemmen die (makkelijk) lijkt te gaan winnen en de tweede keer door op iemand te stemmen die het toch niet wordt.

Jij breekt de 6-6 tie tussen Time en Nonkel

Ja als ik time en nonkel niet geschikt vind stem ik niet op hun. Time speelt dit potje raar en bi vind ik beter dan nonkel.
 
Reactiescore
976
Veel posten betekent niet dat hij enthousiast gestart is. Het ging mij overigens vooral op de jacht naar het BM-schap. Klopt dat Time in het begin altijd lijkt te trollen, maar vorig potje hengelde hij ondertussen wel voortdurend naar BM. Nu houdt hij het op 1 post, waarin hij het BM-schap even aanraakt om niet verdacht over te komen. Voor het overige is het heel inhoudsloos, stelt hij geen vragen en blijft hij op de oppervlakte.

Wie vind jij nog verdacht behalve Tigor, @Westkip ? En wat vind je van haar uitleg om toch voor Time te kiezen als BM?

Ik tel toch echt wel 2 BM gerelateerde posts.

Tigor haar BM stem was op zijn minst enigszins bizar te noemen. Evenwel ben ik eigenlijk van mening dat onderstaande post vrij impulsief was. Een wolfje lijkt mij 2x na te denken vooraleer hij letterlijk "ik ben een (beroerde) wolf" zou posten.
Ik ben echt een beroerde wolf.

Persoonlijk ben ik er nog niet uit. Hopeful mengde zich niet in de discussie van Time, volgde relatief snel op Tigor en muisde er dan van tussen. Dat zijn eigenlijk perfecte wolvenstemmen. Naar het einde van de dag ben ik ook bij jou wat wroeging beginnen te krijgen. Ik volg de argumentatie tegen Time echt niet en Time zou ik er als wolf ook zo snel mogelijk willen uitspelen.

Mogelijk plaats ik straks gewoon een bepalende lynchstem op basis van de actuele stand en de persoon waarbij ik het slechtste gevoel heb.
 
Reactiescore
1.015
Je probeert 2x een onzinnige BM stem te geven, de eerste keer door op degene te stemmen die (makkelijk) lijkt te gaan winnen en de tweede keer door op iemand te stemmen die het toch niet wordt.

Jij breekt de 6-6 tie tussen Time en Nonkel

Ik vind dit een rare post Timon. Dit om meerdere redenen. Geen van de 2 stemmen zijn onzinnig. Hij stemt op wie hij geschikt acht op dat moment en dat is zinnig. Het enige wat je kan zeggen is dat zijn stem op mij misschien nutteloos is. Dat maakt op zich niks uit en is ook niet het criterium waarop je je BM stem moet baseren.

De 2de reden is je laatste zin. Jij breekt de tie. Er zijn buiten mohniels nog genoeg mensen die deze kunnen breken of uberhaupt veranderen.
 
Reactiescore
976
Ik sta op moment neutraal tegenover tigor dus niet echt. Vorige ronde stemde ze ook op iemand en daarna opeens op mij. Je argument over dat ze zelf zegt slechte wof te zijn is wel een goed argument ja.

Kan je mijn bovenstaande opmerking over die post eens bekijken? Ben je het daar niet mee eens? Lijkt mij echt impulsief. Een wolf denkt toch 5 keer na vooraleer hij iets zegt.
 
Reactiescore
1.015
Kan je mijn bovenstaande opmerking over die post eens bekijken? Ben je het daar niet mee eens? Lijkt mij echt impulsief. Een wolf denkt toch 5 keer na vooraleer hij iets zegt.

Waarom is dit noodzakelijk zo? Ik denk dat je als speler moet streven naar een speelstijl die exact hetzelfde is, ongeacht je rol. Dat maakt je als slechtje ook het moeilijkst herkenbaar.
 
Reactiescore
768
Waarom is dit noodzakelijk zo? Ik denk dat je als speler moet streven naar een speelstijl die exact hetzelfde is, ongeacht je rol. Dat maakt je als slechtje ook het moeilijkst herkenbaar.
Hier kan ik me wel in vinden. keerzijde is wel dat spelers het gedrag kunnen aanpassen aan de spelers die ze al een hele tijd kennen. Ik zou me goed kunnen voorstellen dat de spelers die lang met elkaar spelen weleens van gedrag veranderen om zo de verwarring te creëren. Of zeg ik dan iets heel doms?
 
Reactiescore
1.015
Hier kan ik me wel in vinden. keerzijde is wel dat spelers het gedrag kunnen aanpassen aan de spelers die ze al een hele tijd kennen. Ik zou me goed kunnen voorstellen dat de spelers die lang met elkaar spelen weleens van gedrag veranderen om zo de verwarring te creëren. Of zeg ik dan iets heel doms?

Dat is mogelijk, maar als een ervaren speler dit zal doen is dit ook ongeacht de rol. Zeker als dit is tegenover een andere ervaren speler.
 

DeletedUser17472

Guest
Ik snap dus echt niet wat jullie vreemd vinden aan de reactie van Time. Sorry. Twee potjes geleden was hij ook wolf en toen verdachten jullie hem niet. Toen speelde hij echt niet anders hoor.

Gezien mijn eerdere reactie blijf ik bij Beast Incarnate. Zijn eerdere reactie dat hij nu wel eens slechtje wilde zijn, zint mij echt niet.
Hoe Nonkel Jos reageert zint mij ook niet, maar daar kan ik de vinger nog niet opleggen.
 
Reactiescore
976
Wat bedoel je precies?

Tigor haar BM stem was op zijn minst enigszins bizar te noemen. Evenwel ben ik eigenlijk van mening dat onderstaande post vrij impulsief was. Een wolfje lijkt mij 2x na te denken vooraleer hij letterlijk "ik ben een (beroerde) wolf" zou posten.

Je zei dat je het wel een verdachte post vond. Terwijl ik hem eigenlijk te impulsief vind om verdacht te zijn.
Waarom is dit noodzakelijk zo? Ik denk dat je als speler moet streven naar een speelstijl die exact hetzelfde is, ongeacht je rol. Dat maakt je als slechtje ook het moeilijkst herkenbaar.

Theorie is anders dan praktijk. In een ideale wereld zijn je gedrag als goedje en slechtje een kopie. In werkelijkheid blijkt dat niet zo evident. Naar mijn aanvoelen zijn slechtjes véél zuiniger in impulsieve posts en overpeinzen ze alles.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.415
Je gooit een balletje op, heel onschuldig
Wanneer @nonkel jos daarop reageert dat hij het met je eens is besluit je er je stem op te zetten.

Ten tweede, voor BM zette je je stem op Time toen het leek alsof hij (makkelijk) ging winnen voor BM, lijkt me dan een makkelijke stem waarmee je nooit in gezeik kan komen. Blijkt dat het nog wel spannend wordt voor BM, en dan wissel je je stem naar BI. Welke niet lijkt te gaan winnen, waardoor je eigenlijk je stem weer weg gooit.

Hierdoor ga ik op mohniels1

Ik moet zeggen dat ik dit wel een leuke scumread vind. subtiele change, maar eentje om zo eventuele verdenkingen later te kunnen ontlopen. Ik ga voor de eerste ronde mee op mohniels1

Hier kan ik me wel in vinden. keerzijde is wel dat spelers het gedrag kunnen aanpassen aan de spelers die ze al een hele tijd kennen. Ik zou me goed kunnen voorstellen dat de spelers die lang met elkaar spelen weleens van gedrag veranderen om zo de verwarring te creëren. Of zeg ik dan iets heel doms?

oneens, verwarring zaaien is enkel iets wat je wilt gaan doen als slechtje. Als goedje wil je zo min mogelijk verwarring om de informatie stroom zo snel en helder als mogelijk op te zetten, om zo asap foutieve info en verdachte zaken te kunnen filteren. Als slechtje wil je dit zo veel mogelijk vertragen door juist voor de verwarring te zorgen. Door als speler tussen de spellen door van gedrag te gaan veranderen laad je enkel verdenkingen op jezelf, iets wat je in beide rollen niet wilt (omdat als goedje je de slechtjes helpt daarmee, en als slechtje duh).
 
Bovenaan