Beste clear?

DeletedUser

Guest
Ik ben al een heel tijdje op zoek naar de beste clear, maar ik kom er niet uit.
Kuunen jullie me helpen?
PS: Wereld met bereden boogschutters.
 

DeletedUser

Guest
:bijl: = 6000
:verkenner: = 20
:licht: = 3000
:bboog: = 500
:ram: = 300
:catapult: = 20 (voor verzamelplaats aftebreken ghehe:D)

dit is ongeveer mijn standaard klaar
als ik nog geen scout dorp heb doe ik er ook standaard 200 bij
 

DeletedUser57985

Guest
Dat jullie zo weinig scouts doen. Ik heb in elk offdorp minimaal 100 scouts, tot max 140, en in een deffdorp rond de 200. Scouts geven informatie en informatie=macht. ;)
 

DeletedUser

Guest
Ik heb ook altijd 2-3/100 dorpen met 10k bijl en 2k ram
dan is gegarandeerd de muur weg :D

edit: het waren er 2k niet een 1k
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser67973

Guest
Er zijn maar zeeeer weinig situaties waarin je minder clears nodig heb als je die bunker busters gaat gebruiken.
Dan tel je nog niet mee dat ze zoveel langer nodig hebben met rekruteren dus ze staan ook nog eens langer stil.
Geloof me maar als ik zeg dat die dingen het niet waard zijn om te maken, geloof je me niet test het maar in de simulator.
 

DeletedUser58964

Guest
Misschien eventueel in een werkplaatsbonusdorp, maar over het algemeen vind ik bunkers idd best zonde..
Vooral als iemand een fastdef heeft met veel zc, dan werken je rammen minder goed dacht ik.

Ow en nog ff voor de vorm; deze gebruik ik :D
7000 bijl
10 scouts
2550 lc
500 bb
300 ram
100 kat's
 

DeletedUser57985

Guest
Bunkerbusters hebben wel degelijk zin hoor. Je gebruikt ze ook niet om een vol gestackt dorp de muur omlaag proberen te brengen, dat is natuurlijk niet al te slim aangezien je dan amper troepen sloopt. Je gebruikt ze juist vaak op bijv een dorp waarvan de muur al langzaam zakt, waardoor je weet dat de stack het gaat begeven. Gooi je daar een bunkerbuster op, dan zal de muur met een groot aantal levels zakken, waardoor je daarna dus meer deff sloopt omdat de muur al laag is. Je hoeft hierdoor dus niet meer clears te sturen met ram en kata op muur, omdat de muur dan te langzaam zakt. ;)

Heb zelf paar bunkerbusters, zitten 1600ram in.
 

DeletedUser67973

Guest
Reken het maar na, er zijn maar zeer weinig stacks waar bunkerbusters nut hebben.
En vanwege de rekruteringstijd hebben ze al in het algeheel geen nut meer.
 
Reactiescore
1.037
Perarsu zei:
dit is wel voor techlvl-werelden zonder boerderijlimiet!!!
Daarnaast maakt de opsteller ervan een veel voorkomende fout.
Hij rekent enkel met 1 clear op 1 stack en denkt niet verder.


De opening
Aanvaller
Eenheden: 0 0 11000 0 0 0 2000 0 0 0 0 1.260.000 730.000 840.000 21.000
Verliezen: 0 0 11000 0 0 0 2000 0 0 0 0 1.260.000 730.000 840.000 21.000
Verdediger
Eenheden: 40000 40000 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3.200.000 2.400.000 3.200.000 80.000
Verliezen: 1636 1636 0 0 0 0 0 0 0 0 0 130.880 98.160 130.880 3.272
Schade door rammen: Muur is beschadigd van level 20 naar level 16
Dit scheelt een stukje met zijn ding


Tweede aanval
Aanvaller
Eenheden: 0 0 11000 0 0 0 2000 0 0 0 0 1.260.000 730.000 840.000 21.000
Verliezen: 0 0 11000 0 0 0 2000 0 0 0 0 1.260.000 730.000 840.000 21.000
Verdediger
Eenheden: 38364 38364 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3.069.120 2.301.840 3.069.120 76.728
Verliezen: 1863 1863 0 0 0 0 0 0 0 0 0 149.040 111.780 149.040 3.726


Schade door rammen: Muur is beschadigd van level 16 naar level 10


Aanvaller
Eenheden: 0 0 11000 0 0 0 2000 0 0 0 0 1.260.000 730.000 840.000 21.000
Verliezen: 0 0 11000 0 0 0 2000 0 0 0 0 1.260.000 730.000 840.000 21.000
Verdediger
Eenheden: 36501 36501 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2.920.080 2.190.060 2.920.080 73.002
Verliezen: 2250 2250 0 0 0 0 0 0 0 0 0 180.000 135.000 180.000 4.500


Dus 3 clears om de muur naar 0 te krijgen en ter gelijkertijd heb je maar 11.500 troepen dood.
Als ik dan verder werk met een standaardclear dan heb ik 10 clears in totaal nodig om alles op 0 te zetten.



_________________________________________________________________________


Aanvaller Eenheden: 0 0 5088 0 2780 0 733 0 0 0 0 872.680 577.240 1.045.120 19.873
Verliezen: 0 0 5088 0 2780 0 733 0 0 0 0 872.680 577.240 1.045.120 19.873
Verdediger Eenheden: 40000 40000 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3.200.000 2.400.000 3.200.000 80.000
Verliezen: 2194 2194 0 0 0 0 0 0 0 0 0 175.520 131.640 175.520 4.388
Schade door rammen: Muur is beschadigd van level 20 naar level 18


Na 3 siegeclears heb ik muur naar 13 maar ik heb al 14.354 troepen afgemaakt.
Na 5 siegeclears heb ik muur naar 0 en heb ik al 27.092 troepen afgemaakt.
Na 8 (en een beetje) clears ben ik er door: alles op 0



___________________________________________________________________________


Maw: die bunkerbuster is wel een stoere clear maar je hebt meer troepen nodig om alles weg te krijgen in een dorp en daarnaast is de opbouwtijd van die bunkerbuster het drievoudige van de voorgestelde siegeclear of anders gezegd. Ik heb twee siegeclears op mijn tegenstander gestort in de tijd dat hij 1 bunkerbuster maakt. Dus niet alleen heb ik er minder van nodig, ik maak er ook nog eens drie keer zoveel in dezelfde tijd.


In mijn opinie: waardeloos om te maken!!!
Ik denk dat de bunkerbuster in 2010 al helemaal met de grond gelijkgemaakt werd door onderschrijvende :))
;)

Verder zou ik dit topic eens doorlezen, daar staat alles (de voors en tegens) haarfijn uitgelegd:)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan